Valahol, túl az időn és a képzeleten, létezik egy világ, melyet istenek alkottak, de emberek uralnak. Egy világ, melyen ott
élnek a magasság és a mélység különös lényei. Egy világ, melynek háborúit mágiával és acéllal vívják; egy világ, melynek
sorsát együtt formálják bölcsek és fegyverforgatók.

Jöjj! Lépj be a kapun, mely a csodák dimenziójába, a fantázia birodalmába vezet! Légy lakója Ynev világának, részese a kalandnak, melyet a M.A.G.U.S. szerepjáték kínál neked!

“Valsmir vagyok, és a harc az én hivatásom. Valaha kicsi gyerekként álmaim voltak, álmok amikben úgy érzetem, hogy bármire képes vagyok. Szörnyeket, varázslókat, gonosz embereket és vadakat öltem. Fiatalon ezek miatt az álmok miatt csatlakoztam a Dhuni-nokhoz. Dhuni-nok ahogy magunkat hívjuk, ilarnori vágtatók ahogy az ellenségeink félik
a nevünket. Kiváló lovas, nagyszerű íjjász és remek katona lett belőlem. Bajtársak, asszonyok és elismerés vett körül. Soha nem szenvedtem semmiben sem hiányt, és soha nem volt semmi amit ne kaphattam volna meg. Ahogy viszont múlt az idő és egyre több jutott nekem, én annál kevesebbet akartam. Év-év után hömpölygött és mind nyugtalanabb lettem, minél tisztábbá vált előttem az egyértelmű jövőm, a katonai rangok a saját család és a siker, annál inkább éreztem, hogy nekem ez kevés és valami mást akarok. Valami olyat amit talán más soha nem érthet meg.

Eleinte nem tudtam, hogy mi van velem, azt hittem, hogy megbolondultam, azt hittem, hogy csak valami rossz, makacs kétely szállt meg, de minél inkább múltak az évek, az érzés, hogy mennem kell, hogy nem ide tartozom annál erősebb lett. Végül megtettem. Pyarron szerint 3 655-ben elhagytam az otthonom, elhagytam a családom, elhagytam a harcostársaim és elindultam. Soha nem néztem vissza, és soha nem is fogok visszatérni. Valsmir vagyok, a megvetett, az áruló, a magányos. Valsmir az igazi önmagam, a kívülálló akit senki sem ért meg, legfeljebb azok a maroknyi kevesek, akik hozzám hasonló nyugtalanságban szenvednek. A kórságban ami nem hagy minket egy helyben maradni, az átokban ami örökké űz minket, hogy többet lássunk, többet szerezzünk és többet is veszítsünk mint bárki más. Az én Uram a kaland, az én Hitem a szabadság, az én Sírom az ismeretlen, az én Kihívásom a lehetetlen, az én hivatásom Kalandozó!”

Nagyon sok szeretettel meghívunk minden kedves régi és új M.A.G.U.S. szerepjáték rajongót a március 2- n megrendezésre kerülő Cantina M.A.G.U.S. szerepjáték verseny sorozatunk első részére. A verseny az Első Törvénykönyv szabályai szerint kerül megrendezésre és összesen 5 kalandmodulon átívelő életút játékot fog tartalmazni.

A versenyre 4-6 fős csapatok jelentkezését várjuk és összesen 6 csapat tud részt venni rajta.
A nevezési díj: 1200 Ft/fő, amennyiben valaki rendelkezik márciusi Cantina klubtagságival annak összesen 800 Ft/ fő.

A jelentkezés határideje: 2013. február 26 (kedd).

A nevezési díjat a helyszínen a verseny kezdete előtt lehet befizetni.

A játék kezdete: 2013 március 2. 12:00, regisztráció 11:30-tol.

Jelentkezni az info@cantinaklub.com email címen lehet. Kérjük, hogy csoport névvel, rendes névvel és előre kidolgozott karakterekkel jelentkezzetek!

Kérdéseiteket, ötleteiteket szívesen várjuk ugyancsak az email címre, vagy a http://www.facebook.com/groups/428721210539108/ Cantina M.A.G.U.S. verseny facebook csoportjába.

A karaktereket és csapatokat az alábbiak alapján kérjük elkészíteni:

Csapatok: II. szintre (nincsenek automatikus képzettségek) megírt egységes (jellem, vallás) kalandozó csapatnak kell lennie, akik legalább az I. szintet már együtt kalandozták végig.

– előtörténetek és a közös kalandok leírása

– felszerelést a kezdő felszerelés táblázatban, a Kasztoknál leírt módon lehet választani

– az Érzékeléssel együtt 10 tulajdonság között összesen 135 pont osztható el

– minden sikeresen teljesített kaland után, minden karakter lép egy szintet, illetve az adott versenyen részt vevő
karakterek plusz egy tulajdonságpontot is kapnak

– csak olyan képzettségek fejleszthetők két kaland között, amiket használt a karakter

– új képzettség csak indokolt esetben vehető fel

A karakter alkotáshoz és a játék sorozat alatt használt szabálykönyvek:

Első Törvénykönyv (+kezdő felszerelés táblázat)

Második Törvénykönyv a fajok kivételével (dzsenn, amund, khál, wier)

Harcosok, gladiátorok, barbárok

Papok, paplovagok I.-II.

Cantina M.A.G.U.S. csapata

Cantina Magus verseny

13 thoughts on “Cantina Magus verseny

  • Idenyafognék egyet, úgyis tudja mindenki, hogy kiállhatatlan vagyok 🙂

    Intróként:
    1. maximum respect bárkinek, aki manapság rpg-versenyt szervez.
    2. adnd 2nd -ben küzdöttem fel somaniai lovagot (annak jellembeli, társadalmi és etikai korlátaival) 2.-ról 9. szintre, úgy, hogy (akkor így nyomtuk) a sima paladinoknak kötelező 17-es karizmán kívül egy db 13-as és egy 12-es stattal büszkélkedhettem, a többi 7-9 volt, tehát átlagember alatti. És remekül szórakoztam.

    Ennek ellenére kissé furán érzem magam a manapság meghírdetett (nonKK) versenyeknél, hogy a versenyszabályzat, a karakterlakotás oldalakon keresztül csak a lebutításról, a korlátozásról, az untápolásról szól. Az egyik meghonosítja a 135 pontos karakteralkotást, a másik azt, hogy az alap és mesterfokú skillt külön-külön is meg kell venni, a harmadik már képzettséget se ad, és fejleszteni is csak azt lehet, amit harmadik fél jónak lát.

    Értem én, hogy a 135 az egy “jó” szám a Tudjukmiben, mert ott karaktergenerálásnál is lehet statokat turbózni, illetve képzettségekből is összejön középtávon vagy 10. De ez nem Tudjukmi, hála az égnek.

    Szóval nem vágom. Szerintem a szerepjáték már elérte azt az evolúciós szintet hazánkban, hogy a társaságot élvezzük, a jól kikerekedő történetet, az önkifejezés lehetőségét, és esetleg sort keríthessünk némi utánpótlás toborzásra/nevelésre.

    Nos, az ilyen görbelábú szivacshuszár karaktergenerálásnál a társaság nem paraméter, mert a társaság akkor is meglenne, ha a Csigát vagy a Suszterinast vettük volna be. A jól kikerekedő történet persze megtörténhet, bár csicska statokkal és értékekkel az emberben inkább az ÍJM és a bakiparádé marad meg. Az önkifejezés erősen csorbul, ha a fejemben lévő képet a karlappal nem tudom alátámasztani.

    Az ifik meg szépen elmaradnak, mert ami pénzük van, azt inkább jobb hírű versenyekre tartogatják; nem akarnak kísérleti nyulak lenni; megunták, hogy a random, uccsó pillanatba toborzott mesélő rajtuk kompenzál, és inkább otthon játszanak, elszigetelt baráti csoportokban, minthogy rehabos sablonkaraktert vigyenek pénzért az esetleges g3c1 kalandra, ahol a mesélő élvezettel dobáltatja velük a kudarcra ítélt próbákat.

    Szóval na. Én nem hiszem, hogy egy csökevény karkater szerepjátékosabb, hitelesebb vagy igazybb lenne egy kedv szerint megalkotottnál.
    Ha pedig a lebutítás, a megszorítás a mesélői kontroll bebiztosításáról szól, hát… ott tessék inkább kreatívnak lenni, ha kell proaktívan is, és a modult átnézve kitalálni, hogy juthatnak át a játékosok nemkívánt csodatétellel… és készülni rá. Direkt megszorítást meg maximum külön helyzetekre kitalálni, nem alapból, mindenkire, hadd legyen mindenkinek rossz.

    Na, kigrafománkodtam magam. Ha eltúloztam, legfeljebb moderáltok 😀

  • Tény, hogy a 135-ös átlag kicsit az alja a megszokott lehetőségeknek. Ehhez azonban még érzésem szerint hozzájárulhat a faji módosító és a terv szerint az ötrészes kampány végére ez 140-es átlagra emelkedik kalandról kalandra növelve eggyel.

    Félő azonban, hogy így egyes kasztok nagyon be lesznek határolva: csak az orkok rendelkezdnek majd erőből fakadó sebzéssel, ha egyáltalán … bele sem merek gondolni a kardművészek helyzetébe, akik rettegnek majd minden mf-ú pszi használótól, hogy 1-2 pszi pontért elveszik tőlük a slan képességeiket …

    Én azonban remélem, hogy ezt a talajhoz közeli palettát majd ellensúlyozni tudják a reménybeli érdekes kalandok és valami tervszerűség, ami értékessé teszi majd a “kampányt”. Az itt is olvasható “hangulatkeltő” legnagyobb jóindulattal is inkább sablonos mint hangulatos, bár sejtem nem is volt más a cél.

    Ennek dacára vagy éppen ezért én kíváncsi leszek, hogy milyen lesz. A Cantinás Geri régi, rúna táboros veterán … tudhatja mitől döglik a légy. Értékelem például, hogy végre igazi M* rendszerre szervez versenyt. A velük kapcsolatos interjút itt találhatjátok: http://kronikak.hu/?p=966

  • Az, hogy nekem mi nem tetszik a karakteralkotásban elég egyértelmű lehet … (gy.k.: tiltott az amund faj). A hangulatkeltő elég homályosan fogalmaz a kalandok koráról (az hogy, ő mikor hagyta el hazáját egy dolog, de azóta nem derül ki mennyi idő telt el, hogy meghasonlott ezzel a Kalandozó életmóddal). A manifesztáció korában még megérteném …

  • Abszolút átérzem magam is az ellenérzéseket, és értetlenül állok néhány kitétel előtt. Ennek ellenére – vagy talán egy kicsit pont ezért is – nem kizárt hogy ott leszek(leszünk) … végül is, a negatív reklám is reklám 😉

  • Halihó!

    hát… a karakteralkotást még nem néztem át… de ami nekem rögtön szemet szúrt, hogy 6 csapat vehet részt… hát… nem tudom.. nekem egy kicsit karcsúnak tűnik, csak ha Bp-et nézem, és akkor még bőven jönnének a környékről is… és tényleg sokan lemaradhatnak róla… ha meg még folytatásos is lesz (mondom, még nem olvastam), akkor pláne zűrösnek érzem…

    a 135 pontos karakteralkotással nekem semmi gondom… pl. az otthoni játékot is azzal toljuk… 🙂 és lehet belőle jó karit csinálni… bár nem lesz annyira epikus, mint mondjuk egy 160 pontos… 😀 de… én játszottam már 0. TSZ kalandot is… én voltam a falu csempésze… 🙂 KM és játékostársak kérdése a jó hangulat… 🙂 nah, meg persze az sem baj, ha a kaland is izgalmas…. 🙂

  • Hellasz!
    Csapatot vagy solo tagokat keresek a versenyre!
    S.o.s.!!! Holnap lejar a nevezesi hatarido! 🙂

  • Ha valaki volt, mindenképp epedve olvasnék beszáolót a rendezvényről 🙂

  • Goat Riders csapat volt…
    kérték, hogy nyilvános fórumokon egyelőre semmi spoiler ne legyen, mert szombaton még pár csapatnak lemesélik a modult
    Így nehéz érdemben hozzászólni.
    A mesélőnk jó volt, a modul… jövő héten írhatok róla többet, elöljáróban, csak annyi… mást vártunk.

  • Azért ha majd letelik a “hírzárlat” engem érdekelne milyen volt és az is, hogy milyet vártatok.

  • Érthetetlen a hírzárlat egyébként… remélem hamarosan olvashatunk beszámolót!

  • No, akkor az ígértemhez híven a vélemény, beszámoló, vagy ahogy nevezzük….

    A Falu című filmet vitték M.A.G.U.S. vászonra, de annyira egy az egyben, hogy belépve a faluba egyből szembe ötlöttek a fa őrtornyok, és a sárga köpenyes őrök. Tíz perc után pedig említették az erdőben őrködő szörnyeket…. Na köszi… (ha láttad a filmet, akkor innen megvan minden)
    Játékos szemmel ez volt a probléma, hogy elég nehéz úgy kijátszani a karaktered, hogy mindent tudsz, kb. , mintha elolvastam volna előre a modult.

    A másik probléma pedig a motiváció hiánya. Azt megoldotta a KM, hogy egy hetet kelljen a faluba tölteni, de az nem volt meg, hogy miért kezdjünk el nyomozni. Gorvikból menekült nemesi család koncepciónk volt (a család többi része kiírtva, nyomunkban a fejvadászokkal jöttünk el…) Egy eldugott faluban pedig odaáll a mosolygós “senkiházi paraszt”, hogy itt nem illik fegyvert hordani, és legyünk szívesek lerakni – szerinted a ranagolita paranoiás csapat…, simán körberöhögtük

    Ettől függetlenül – pont hivatkozva paranoiánkra, és érezhető volt, hogy valami nincs rendjén (attól függetlenül, hogy játékosként már vágtuk mi a helyzet) -, az első éjjelen a falu egyik vezetőjét akartuk titokban elkapni, a varázslómmal elméjét kiolvasni, majd törölni ugyanígy ügyködésünket. Ez tulajdonképpen a kaland fő szálának a vége lett volna, fél óra játék után, és a KM próbálta menteni a helyzetet, és egy-két a semmiből előkerülő NJK próbált hatni ránk “szép” szavakkal, amit szintén kevésbé vettünk komolyan – sértő volt a stílus…. – így tényleg vérengzés lett a dologból, és a délután hátralevő részét kockadobásokkal töltöttük. (Itt megjegyezném, hogy az NJK-k értékei nem voltak kidolgozva, mondván nem számítottak csetepatéra, és szegény KM-ünk számolgatott fejben), miután az összes harcképes férfi, aki két-három körön belül ott termett, már harcképtelen volt, az egyetlen túlélőből kiolvastunk minden lényegi információt, majd miután Ranagol oltárára küldtük, továbbálltunk, mert semmi okunk nem volt a maradásra. – Valóban el lehetett volna nyomozgatni, és szociális interakciókra is lett volna lehetőség – de akkor nem játszottuk volna ki a karaktereinket, ha nekiállunk jó-pofizni a falubeliekkel.

    Ami egy kicsit zavart minket, hogy ezek után az eredményhirdetésen le lettünk “vérpistékézve”, mint az agyatlan öldöklős ranagolita csapat. Persze poénosan, viccelődve, nem sértőn… persze külső szemlélő, csak annyit tudott, hogy első este lemészároltuk a falut…

    összesítve a modulról – semmi motiváció, könnyű megoldás, filmadaptáció (ami nem baj, ha nem ennyire egyértelmű) + kidolgozatlan volt (lásd. NJK-k értékeinek hiánya) – inkább egy laza otthoni összeüléses játék, olyan játékosoknak, akikről biztosan tudod nem látták a filmet.

    Ha a szervezők olvassák hozzászólásomat, akkor azt még elmondanám, hogy tudom, milyen nehéz versenymodult írni, és még nehezebb olyat, ami mindenkinek tetszik, és mindenfajta csapatnak van benne motiváció…. ezért utólag is elnézést a negatív kritikáért…

  • Sokkoló volt ez így reggel … most már kevésbé bánom, hogy akkor betegen fetrengtem itthon. A fenti hangulatkeltővel nem sok közösséget fedezek fel hirtelen. Hát remélem folytatják vagy inkább újraindítják azért a játéksorozatot.

Vélemény, hozzászólás?