Üdvözlégy kedves játékos!

Alább a VII. Vándorkrónikák Szerepjátékos Tábor és Találkozó karakteralkotását leled, az egyszerűség kedvéért, egyből PDF dokumentum formájában. Mivel szeretünk kotyvasztani, a tavaly nyári táborhoz hasonlóan, idén is szeretnénk megspékelni az alkalmat némi újítással, ám idén ez a karakteralkotást érinti. Reméljük ízleni fog, olvassátok-fogyasszátok kedvetekre!

FONTOS! A karakter előtörténete részét képezi a verseny pontozásának, ezért kérjük, hogy a karakterek előtörténeteit minden csapat egyben küldje el a kronikak.hu@gmail.com e-mail címre,  (Megjegyzés: a karakter előtörténeténél nem szabunk semmilyen formai kötöttséget vagy terjedelmi korlátozást, de a hozzávetőleges hosszúság kb. egy gépelt oldal Times New Roman 12-es betűtípussal és tartalmaznia kell a karakterek nevét, kasztját, faját, életkorát, szintjét és az esetlegesen felvett előnyeit és hátrányait is!).

A Karakteralkotás ide kattintva érhető el.

VII. Vándorkrónikák Szerepjátékos Tábor és Találkozó Karakteralkotása

47 thoughts on “VII. Vándorkrónikák Szerepjátékos Tábor és Találkozó Karakteralkotása

  • Ahoi,

    Álljon itt, egy rövid patch note, a könnyebbség kedvéért, ami persze minden apró változtatás (szerkesztésbeli, linkek stb.) nem sorol fel, de a fontosabbakat igen.

    – Előnyök/Hátrányok globális Tp-értéke lecsökkent a tizedére (pl:1000-ből 100 lett).
    Továbbá:
    – A Kapcsolatok előny, minden kategóriája átesett egy kis erősítésen.
    – Egyensúlyérzék: 3. kategória eltávolítva.
    – Mágiatűrés: szintén minden kategóriája átesett egy kis erősítésen.
    – Mánia: a 2. kategória megváltozott.
    – Tehetség: minden kategóriában csökkent a szükséges Kp-érték.

    – Váltott és iker kaszt felvételére, most már külön Tp-t kell áldozni.
    – Csatamágus – ideiglenesen – eltávolítva.
    – Krónikás – ideiglenesen – eltávolítva.

  • Hát, a legolcsóbb váltott kasztú karakter az ember tolvaj/szerzetes, aki
    ember 1000
    tolvaj 1000
    szerzetes 1000
    váltott kaszt 2000
    12-es stat 1000
    legalább 4. szintű tolvaj a váltás miatt 401

    6401. 4001-től hatodik szintű, 10401. Innentől a maradék 1599 tp-ből lehet még max egy tolvaj szintet venni, vagy 135-ös tudjukmis képességátlagot.

    Amely váltott kasztú karakter nem ember, nem 1000 tp-s kasztú, esetleg a „megszokott” 160-as stat átlagokról álmodozik… az olyan 4/4, 4/5 szinten ragad.

    Egy váltottkasztú félelf tolvaj-gladiátor, csak hogy hazahúzzon szívem 😀 aki 6/6-ként üzemelt eddig, most
    1000+1701+2000+3251+2000+2000+5000= kb. 17000 tp.

    A hátrányok: ugyanaz a veszély sújtja a játékost tizedannyi tp-ért. Ki választ ezután hátrányt, hacsak nem pár az a pár tp kell valamihez? Ki húzza 150 tp-ért magára és a csapatára a fejvadászokat, a balsorsot, az egyházi átkot?
    Előny: ember harcos vagyok, 1000 a faj, 2000 a kaszt, 4000 a (15) képesség, 2801 6. szint. 2000 tp-ért veszek 10 előnyt.

    Otthoni játékban maradok a korábbi verziónál 🙂

    Elismerem a belefektetett munkát, de nem mondanám „kisebb balanszolásnak” 😀
    Érdekene a sztori, a szándék a változtatás mögött.

    Ahogy nézem, kb. a hatos szintű, egykasztú, átlag statú sablon karakterek jönnek ki leginkább. Varázstárgyra sose lesz pénz.

  • No és hogy ne (teljesen) destruktív legyek: természetesen köszönet, hogy egyáltalán törődtök a dologgal, szerveztek, léteztek. A „sírásomat” ha gondoljátok, át is lapozhatjátok (úgyis én vagyok a gyökér tápoló, aki minden szervezővel összekap a karakteralkotás miatt, alighanem velem van a baj 😀 ) de az előny-hátrányokra a vázolt probléma miatt megköszönöm (nem csak magam miatt, sőt) ha szántok pár perc átgondolást.

  • Aggódalomra semmi ok. Phoenix kolléga talán nem tért ki rá, de az Elismerések jelenléte és az, hogy az Átkozott Fészkekben „utújátéka” is egyben a kaland, azzal jár hogy az eddigi karakterek változtatás nlkül hozhatóak tovább. Az újonnan létrehozott karakterekre vonatkoznak az újítások, mint mindig. Tehát nem kell lebutítani és újraszámolni őket. (neked sem Johnny Bravo 😉 )

  • Ez rendes dolog tőletek, de nem okoz gondot ott, ahol valaki a régi KK-s karaktereit hozza, valaki meg (akár új játékos; tavaly is volt egy… akár veterán, csak nincs meg a karaktelistája, újítana, stb.) az új szerintit? Pl. újoncunk összedob egy ötödik szintú paplöveget a fentiek alapján, mert kb. ez fér ki neki, csapattársának pedig van egy 6/8-as nindzsa-antipaladin erdőpilléje a Matthias-os kalandból? (vagy egy Johnny Bravo, másfél évnyi aktív, hivatalos KK-s játéktól Nietzsche örökzöldje által megerősödve)

    -ettől persze az Átkozott Fészekben modulra nem táp karaktert hozok természetesen, hanem az erioni félelf jogtudoromat, aki kényszerlátogatást tett Kyria virágkorába; ő meg úgy néz ki, ahogy két éve hagytam, amikor még az aquirok, a zordmaliordémonok és a kráni dzsennek nem tettek megszállott karakteralkotóvá 😀

    Abban persze van bőven/lenne fantázia, ha az új és a régi karakteralkotás párhuzamosan létezik, játékosnak és mesélőnek lehetőséget adva, hogy „kontrollált” vagy „rablórömi” környezetben óhajtanak játszani.

    Ezzel együtt úgy érzem, hogy Phinix mester koncepciójában túl kemények a hátrányok a kevés „jutalom” miatt, és könnyen lehet bőségesen előnyhöz jutni, ha valaki úgy akarja. Ez utóbbi esetében kérdés, hogy a szintbéli, és a vélhetően képességpont-beli hátrányt kompenzálni tudja-e az, ha ötödik szintű paplovagunk karizmatikus, diplomatikus, érzékeli a veszélyt, tíz nyelven beszél, és 1000 tp-ért szinte univerzális medzsikrezisztensze van.

  • (és ezzel le is lövöm magam, mert
    A) ne mindig velem legyen tele a fórum – a végén nagyobb gyökérnek tűnök, mint ami vagyok
    B) nem létkérdés
    C) Jackson-Livingstone féle karkateralkotással is jól éreznénk magunkat, + mmmmmedence 😉
    D) Phinix mestert semmiképp sem akarom megbántani, legalábbis remélem, nem sikerült)

  • A részleteket még átnézem, de a párhuzamos olcsóbbá tétel, ami csak az előnyök és hátrányok rendszerét érintette, szerintem inkább kiegyensúlyozatlanabbá tette a karakteralkotást, ahogy azt Viii kolléga is felvezette. A karaktereimről szót ejtve:
    Beowulf, a barbár le fogja tojni az új szabályokat, mivel ugyanúgy belefér, mivel még a a régi (előnyök, hátrányok nélküli) szabály alapján készült a Mentálcsavar 4. találkozójára, majd a rákövetkező Kalandorkrónikákra.
    Alex, váltott kasztos karakter, előnyökkel, hátrányokkal, és egy megállapodással a Xinggel… hát, nem megalkotható… már csak azért sem, mert váltott kasztos. 🙂

  • Ahoi,

    Noh akkor, először is, nem vagyok megbántva, de ettől független -félre értés elkerülése végett- nem az én egyéni agymenésem, hogy ilyen lett ez a mostani karakteralkotás ;).
    Valóban lesz lehetőség az Átkozott Fészkekben-féle régi kampány karaktereit hozni, ahogy az már emlitve lett, és azokat természetesen nem kell újra alkotni, mint ahogy eddig sem kellett. – Megjegyzés for Viii: a másfél éves törivel rendelkező karakterek eddig is erősebbek voltak, mint a frissek, nem kicsit –

    Tudnotok kell, hogy azt vettük észre, hogy bizony az emberek egyre kevésbé használják a hátrányokat a karakter szinesitésére, az előnyöket pedig talán még kevésbé veszik elő (öröm volt látni, ha valaki igen). Pedig voltak idők, amikor nem volt előny-hátrány rendszer a karakteralkotásban csak szimplán a 12000 Tp, és bizony akkor is megannyi szines karaktert ki lehetett hozni.
    Szóval a „kb. a hatos szintű, egykasztú, átlag statú sablon karakterek”, azért ezt egy kicsit degradálónak érzem, nem attól lesz egy karakter nem sablon, hogy van vagy nincs még +2 kaszt tolvaja váltottban… énvéleményem szerint persze 😉
    Az előny -hátrány rendszer nem azért lett beépitve (tudtommal), hogy magasabb szintü karaktereket lehessen gyártani. Más kérdés, hogy teljesen ebbe az irányba húzott el a dolog.
    A váltott (iker kaszt is létezik a rendszerben megjegyzem 😉 ) most is kijön, csak kevesebb szinttel, ergo nem lesz a tápolás melegágya. Mert van aki csak ezért vette fel a váltottat? … Tápolni most is lehet majd (ahogy mindig 😉 ), aki akar megteheti, csak most másképp.
    Akik pedig eddig is csak „kb. a hatos szintű, egykasztú, átlag statú sablon karakterek” -el játszottak, azoknak csak csupa előny ez az újitás ;).

    Nyilván ezek nem kőbevésett változtatások, mi is kiváncsiak vagyunk hogy mik születnek majd belőle. Ahogy én látom, most csak még több lehetőség lett (a régi karakterek engedélyezésével együtt persze) arra hogy hogyan, és miféle karaktert alkoss meg. Lehet hogy ez némelyeknek próbára teszi a kreativitását, de nosza tegye csak… lehet hogy ez is volt a cél 😉

  • Mivel lelőttem magam, így csak két dologra reflektálnék: az egyik, hogy örülök, amiért nem sértődtél meg 🙂

    A másik:

    „Szóval a “kb. a hatos szintű, egykasztú, átlag statú sablon karakterek”, azért ezt egy kicsit degradálónak érzem, nem attól lesz egy karakter nem sablon, hogy van vagy nincs még +2 kaszt tolvaja váltottban… énvéleményem szerint persze”

    Nem szállok vitába, csak egy megjegyzést fűzök hozzá. Raymond E. Feist egyik – szerintem legjobb – karaktere, Sebes Jimmy utcagyerekként, tolvajként kezdte, majd a krondori nagyherceg apródja lett, később az udvar egyik legjobb kardvívója, a nagyherceg jobbkeze, diplomatája, stb. Az említett „van vagy nincs még +2 kaszt tolvaja váltottban…” nélkül nem tudsz magusban megvalósítani egy ilyen hasonló karaktert. Bajvívóként nem tanulhat tolvaj-szakértelmeket, sima harcosként a 14 kp se elég az udvari skillekre, a tolvajskillekre, meg a harcos skillekre; tolvajként meg sose lesz egyik legjobb kardvívó az alacsony hm miatt.

    Annyi mindenre kommentelnék még, de hagyjuk, lelőttem magam, lássuk, mi lesz mindebből 🙂

  • De Sebes Jimmy nem is 12K TPs karakter 😉
    Amúgy ahogy Phinix kollégának is említettem én meghagytam volna az előnyök költségeit, a hátrányok jutalmának csökentésével egyet értek, a mértékét pedig ki kell kisérletezni!

  • „nélkül nem tudsz magusban megvalósítani egy ilyen hasonló karaktert.”

    nah látod ebben nem értünk egyet.

    a Magus rendszere olyan amilyen, a kasztrendszer adta hátrányokat(előnyöket) nem célunk megváltoztatni. magam sem rajongom érte feltétlen, de én közel sem látom úgy, hogy az egyetlen játszható alternativa a váltott kaszt lenne (itt jegyzem meg megint: az iker és váltott kaszt még mindig játszható)… thats all.

  • Off, de majd a táborban, a medencében relaxálva, némi belső fűtéssel töltve (=szesz alapú biotherm állapot) szívesen meghallgatnám a sok váltottkaszt-ellenes embert, hogy why so serious.
    Hivatalos szabálykönyv közli rá a hivatalos szabályokat, mégis minden versenyen, legyen az SzP, LH, GR, no meg most már KK, büntetve van, ivartalanítva van, irtva van… gyakran olyan érintettek által (ezt senki KK-s ne vegye magára, mert nem itt történt) akik soha nem játszottak váltott kasztú karakterrel, soha nem meséltek váltott kasztú karakternek, sőt, esetleg magát az MTK-s váltott kasztú karakteralkotást sem ismerik.
    Az, hogy „nem yneves” nem igazi válasz, mert mindenkinek a saját Yneve az yneves.
    Az, hogy az alapító atyák utálták az Adnd-t, és emiatt a multiclasst is, nem igazi válasz, mert az alapító atyák nagy részét elvitte a forgószél Dorothyval Ózhoz, ráadásul ott az MTK, amibe mégis bekerült.
    Az, hogy „különben is, miért nem elég neked a sima (insert random class here)” nem igazi replika, mert neked elég, nekem nem, ízlésekről nem vitatkozunk… de akár azt is mondhatnám, hogy húsz év alatt játszottam eleget.
    Az, hogy „mert az csak tápolásra jó” sem igazán jó replika, hiszen a multiclass jellemzően képzettség-fronton erősít, harci fronton kevésbé, és lehetővé teszi, hogy kevesebb fős csapatok is megfeleljenek a legtöbb kihívásnak.
    Az, hogy „ez egy szerepjáték, és erre bőven elég egy gyenge, táptalan karakter” végül szintén nem igazi válasz, mert egyrészt ismét ízlések és pofonok, másrészt sokoldalú, erős karakterrel is lehet jól szerepjátszani, viszont mikor jönnek a kalandban a SZÁMOK akkor azt a karakterlappal mérik össze, nem az előadásommal. Minden képzettségpróbát, minden harcot nem lehet kikerülni (utóbbit, jelzem, sajnos).
    Szóval na…

    Ja, és ha még ennyitől sem lettem persona non grata, akkor jelzem, hogy tervezek, Amund biztatására, mesélni a Nyári Táborban, szóval lehet jönni játékosként bosszút állni rajtam 😉

  • Azt már látom, hogy nem vagyunk egy véleményen, legyen, netes felületen amúgy is nehéz az ilyet összehozni. Ellenben most meg úgy érzem hogy az ellenérzések nem is ide szólnak 😉 . Egyébként csak azért nem értem a dolgot, mivel tényleg lehet jönni a „régi tápszeren nevelt” karakterekkel is (Átkozott Fészkekben), ergo még mindig azzal játszol amivel szeretnél 😉

  • Hozok is régi tápszeres karaktert 😀
    Az persze a sors iróniája, hogy nekem az „Átkozott Fészkekben” időkígyós záróakkordja volt az első KK-s versenyem (bele is égett az agykérgembe, az a kaland egy mestermű, pdf-be foglalt önéletrajz és ars poetica egyben), szóval a kaland végén az Ötödkorba kronoportálódott nyúlbéla karakterem épp csak hozzácsapódott a Hősökhöz, akik Matyi vérén és húsán híztak táposra 😀 De nem baj, őt ki akarom szabadítani, persze csak miután az Ötödkorban az Erioni Kyr Hercegi Bankban elhelyezett egy kisebb aranyösszeget, kamatostul megújuló lekötésre, pár ezer évre 😉
    Egyébként az ellenérzés tényleg nem ide szól, csak grafomán vagyok, és olyankor képletesen vonyítok a holdra, emiatt pedig sokkal többen hallják, mint akiket érdekelne. Emiatt bocs. Ha pokolra kívántok miatta, hát, dolgozom rajta 😉

  • Figyi már hogy hoztad ki a váltott kasztu félelf 6/6 os tolvaj/gladiátort? 😀
    Csak gyors matekkal: tovlaj 9.TSZ (mert ugye 3at elveszít a kasztváltásnál az ember) 22K, gadiátor 3,3K, félelf 2K tolvaj kaszt 1K gladiátor kaszt 2K, legkisebb átlag 1K ez barátok között is 31,3 K 😀
    Isten ments, hogy kötekedjek de a matek az matek! 😀

  • Ööö, akkor félreérthetően fogalmaztam, bocs: ha úgy számoljuk, akkor természetesen csak 3/6.

  • Am részemről 5K pontnyi hátrány már rengeteg! Főleg ha az ember integrálni akarja a karakterbe a hátrányokat és nem csak ilyen „na jó allergiás vagyok a fűmagra mert kell még 1000 pont” dolog. Én mikor karit alkottam és felvettem 2500 pontnyi hátrányt már igy is huztam a számat, hogy sok lesz ez, nem, hiszem, hogy a hőn szeretett karaktert ne lehetne mondjuk megcsinálni monjduk 2/5 ösre anélkül, hogy veszítene az élvezeti értékéből.

  • Ezért mondtam, hogy ízlések és pofonok. Neked sok, én kibírtam; integráltam. Pl. 1000 pontért nem fűmagra lettem allergiás hanem húsételre meg alkoholra, és életvédelmi okokból szakács szakmát és herbalizmust is tanultam… de a KM-ek még így is megtaláltak, mikor sikerült olyan dézsában fürödnöm, amiben korábban rumot főztek, vagy olyan péksüteménnyek kínáltak, aminek a tölteléke, hogy-hogy nem, húsféle volt 😀 Vagy pl. a fóbiát se sarki rozmárra vettem fel, hanem a részegere és a részegség fizikai megnyilvánulásaira, ami miatt rendszeresen visszatérő elem az esetleg részegeskedő társakról való levállás, a szakadt csehóba vezető kalandszál mellőzése, a drága helyen megszállás (a tavaszi táborban mi voltunk miattam pl. a hülye túristák a Lagúnában, akiket a fél város levett anyagilag)…
    Szóval szerintem van helye a sok hátránynak, ha lelket ad a karakternek… gondoljunk csak Adrian Monk-ra 😀

  • Először is minden tiszteletem a szervezőség felé, és szeressük az újdonságokat, és finomításokat.
    Azt hiszem a lavina elindítója én voltam, pedig én nem csináltam mást, mint az általam elképzelt karaktert kihoztam az aktuális karakteralkotásból. A felderítő/harcos khál tökéletesen felépült, csak hát egy átlag ember-harcoshoz képest ugyebár erős lett, de hát ez bármikor elmondható a két faj közti különbségek miatt. Nem a tápolásért csináltam, mivel ha kivesszük második kasztot, szinte ugyanott van, csak a képzettségekben van különbség.
    Váltott kaszt: miért használtuk eddig? Mivel van egy kitalált koncepció (ahogy Viii is említette, bár kis túlzással), melyhez általában sok/speciális képzettség kell, ehhez persze sok kp. Milyen lehetőség van a kp-k számának megnövelésére? Természetesen a váltott kasztság. Nem tudom, más „váltók” hogy vannak vele, én szívesen beáldoznék mindent az első kasztból, ha csak a kp-ját megkaphatnám. Lehet, hogy ez tápolásnak hangzik, de kérdem én, ki az, aki nem találta még még szemben azzal a problémával, hogy kevés a kp? 
    Új karakteralkotás változtatásának eredménye: nincs váltott kaszt (engedélyezve van, csak nem jön ki), előnyökből sokat is fel lehet venni, hátrányokat meg most már felesleges, kivéve, ha 1 tp hiányzik a szintlépéshez. Habár a hátrányok eddig amellett, hogy elég sok tp-t adtak, nagy hatással voltak a karakterekre. Most nagy hátrányt lehet felvenni olcsóért.  További furcsaság számomra, hogy a varázstárgyak költsége ugyanúgy mana x 1,5 arany, ami elég drága ahhoz képest, hogy inkább szintre/tulajdonságra költeném a tp-t.
    Vagy ha már a lehetőségeknél vagyok, akkor további újításként lehetne olyat, hogy tp-ért kp-t vegyek? Elvégre a tapasztalataimat képzettség formájába öntöm. 

    Egyelőre ennyi, azért remélem táborba mehetek 

  • Messor
    Semmi esetre sem te voltál a „lavina” elinditója, botorság lenne ezt gondolni, bárki részéről is.
    Megsúgom akkor, hogy ez egy régebb óta forgott gondolatmenet eredményként (is) született 😉

  • Phinix
    Kicsi lelkem akkor megnyugodott. 🙂

    A tp -> kp-ról mi a vélemény? Megér egy misét?

  • Hali!

    No elolvastam a karakteralkotást és én csak annyit fűznék hozzá az eddigi hozzászólásokhoz, hogy szerintem az osztott és váltott kaszt (legalábbis a mi csapatszintű használatunkba) a karakterek színesítését hivatott megoldani. Ahogy Viii is említette, hogy akár kevesebb játékos is boldoguljon ezáltal több „terep” jut egy alkalommal egy játékosra. Példának említve Amund mester által mesélt Dreonar végzete kalandot ketten játszottuk végig… és így már igencsak elkélt a két váltott kasztú karakter…
    Szerintem az előny-hátrány jól használható volt, de persze gátat kell vetni az afféle tápolásnak, hogy „a karakterem allergiás rohamot kap az északi ludak pehelytollának nagymennyiségű látványára és ezért +2000 Tp-t kap”… Mondjuk ebben az új rendszerben is alkalmazható a karakter szinesítésére 🙂

  • Messor
    Egy misét mindenképpen megér, ámbátor ezen már nem terveztünk változtatni, és bár nyilván nem rendelkezem pallosjoggal 😉 , ha engem kérdezel, akkor majd a következő körben kerülhet egy ilyen kérdés napirendre.

  • De mint ahogy Viii észrevételeit is a megfelelő helyen tároljuk (Spam … persze ez csak vicc 😉 ), elraktározzuk ezt a felvetést is.

    Még annyit Viii hogy – bár Amund mester is biztosan irt vissza neked ezzel kapcsolatban – sok érdekes észrevétel volt a leveledben, ám annak ellenére hogy ez a karakteralkotás már megszületett akkor, több megjegyzésedet is igyekszünk észben tartani.

  • Bár az érdemi felvetések szülnének ennyi hozzászólást … bár az volna a NAGY kérdés, hogy filozófiai vagy materiális megközelítés helyes egy-egy ynevi sajátosság esetén. De neeeeeeeeem, a számok b@zdmeg. Mindig a számok. Na mindegy.

    Szükségtelenek a tiszteletkörök egymás között szerintem. Meg lehet mondani arcunkba bele, hogy ‘gyjá’ és egyébként is. Persze tisztában vagyunk Amhe-Ramunhoz való hasonlatosságunk tökéletességében és ennek örvend a kettős szívünk, de a lényeghez nem visz közelebb. Ígérgetni is felesleges hurik ölelését, hogy kiadjuk az elképzeléseink mögöttes szándékát, mert Phoenixnek és nekem is van otthon egy (mármint hurink).

    A többkasztúság rossz. Nem, nem az elképzelése az vagy a lehetősége, mert az jó, annak lennie kell. A számszerű megvalósítása rossz. Nem egyszerűen a hivatalos megjelenése előtt (MTK), hanem már az azelőtt megjelent alternatíva rá is rossz volt (Rúna levelezési rovat). De jobbat mondok, utána is csak egyre rosszabb lett félreérthető és specifikus kasztok bemutatása alkalmával (HGB és PPL).

    Nem is a karakteralkotás kapcsán, de már az évekkel ezelőtti szabályrendszer revízió kapcsán fogtuk a fejünket, hogy mi legyen vele, mert valamit kezdeni kell vele. Meglátásunk Phoenix mesterrel az volt (és az a mai napig) hogy át kell végre írni teljesen. Erre azonban egy amúgyis hosszú karakteralkotás során nincs mód, hogy szabálykodjunk (még). Láthatólag most is azt kellett volna, nem ezt tettük. Legközelebb.

    Előnyök és hátrányok jók. Régóta vannak és mióta vannak egyik szemem sír, a másik nevet, hogy miként fogadták a játékosok. Nevet, mert örömmel láttam, hogy használják, érdeklődnek irántuk és tetszik nekik. Sír, mert csak a felét használják a lehetőségeknek, a hátrányok felét. Ez rossz. Értsétek: lényegében mindegy, hogy tápolásra vagy színesítésre használjátok, mert ha csak az egyik felét használja a közönség valaminek, akkor az egész rossz.

    Tehát változtattunk. Reméljük, hogy hosszú és rövidtávon is inkább előnyére változik majd a dolog azáltal, hogy az eredeti elképzeléshez képest az előnyökben megsejdítik végre többen a lehetőségeket és a hátrányokban is azt látják majd, aminek anno elképzeltük őket: apró színesítési lehetőségeket, amelyek még apró előnyhöz is juttathatják őket adott esetben. És ezredszer is elmondjuk (pedig utáljuk ismételni magunkat), hogy ez senki ellen nem szól személyesen, nem X varázslója és Y vadorkja miatt lett így, hanem mert így látjuk jónak és helyesnek.

    „Akaratunk hatalom, szavunk törvény.”

  • Alakítsunk politikailag inkorrekt, a központi direktíva által nem szorgalmazott karaktereinkkel kalandozócsoportot, és kérjünk nekik a Nyári Táborban egy öngyilkos, odaveszős kalandot 😉

  • és mi lenne a modul címe? Keserű vacsora?… Villanás és hamu?… Sivatagi séta?… 🙂 esetleg A nem kívánt gyermekek temetője? 😀

  • Viii: ki mondta, hogy ez a mostani nem az lesz? 😉

    Viktor, Sógi: Morális Szabály 2 megfelel? Még a borítóképe is megvolt csinálva anno …

    Szóval béke poraimra urak. Megnézzük, hogy ezek a változások szűkebb körünkben milyen hatással vannak a közösség által kitermelt mély és hihető karakterkoncepciókra, hogy ezáltal is jobban tudjunk felkészülni a jövő évre. A találkozó versenymodulja egynapos lesz (max kettő) és Úttalan út a címe. Azon kívül minden KM saját személyes döntése, hogy milyen karakteralkotás szerint kívánja lemesélni a kalandját. Én 2+1 alkalommal mesélek (ami tavaly elmaradt részemről és a versenyen), azon kívül nagyon szeretnék egy ezzel alkotott karaktert kipróbálni én is és a KM-re erőltetni az előnyeimet.

  • Lehetne mondjuk Kedvencek temetője a cím. Ja hogy ez már foglalt. 🙂 Vagy Hamuban sült ereklyék.

    Nem akarjuk egy hónappal előrébb hozni a nyári tábort? Nagyon messze van annak az augusztusnak az a bizonyos hete.

    Megint lesz lista, hogy kinek milyen kalandjára lehet jelentkezni? Ha igen, akkor lehetne kérni, hogy a karakteralkotási rendszer is fel legyen tűntetve? Bár gondolom az új lesz mindenhol, legalább lehet „tesztelni”. 🙂

  • Sziasztok…

    Nekem meg… én élni akarok 😛 Hőn szeretett régi rendszeres karim már nyugdíjba vonult a jövő Erionjában 🙂

    Az új karakter alkotásról…
    Szerintem ugyanúgy játszható az új karakter alkotás mint a régi…
    Az iker és váltott kaszt témát szerintem még érdemes csiszolni, de így hogy az előnyök-hátrányok le lettek értékelve Xp ügyileg, már nem alkalmasak tápolásra annyira (és nincs a mondat végén sajnos sem végre :)) ezzel megmarad színesítő elemnek, ami nem feltétlenül rossz szerintem 🙂
    Alkotni fogok szerinte egy karit, jól megjátszatom s élvezni is fogom… Szerintem 🙂

    Hali.

  • A játékkal nem lesz gond, ugyanúgy jól fogunk szórakozni, sőt, az előnyöket is bátrabban lehet alkalmazni, mivel kifizethetőek lettek.
    Hah, már látom is a szerencsejátékos karim, mázlival, hírhedtséggel és emlékezőképességgel. Vagy őt kitiltanák minden kaszinóból? 🙂

  • Sziasztok, jól gondolom, hogy abban az esetben ha olyan karakterrel jövünk, amit korábban már játszottunk krónikás rendezvényen, úgy kizárólag az elismerések pontjai lesznek elkölthetőek?

  • Hm, ezt a két hsz-t eddig nem is vettem észre. Gulandro, ezek szerint a Hosszú álomra is lehet régi KK-s karakterrel jönni (ha jut hely, persze) nem csak a versenymodulra?

    (nem panasz, csak sitrep: megpróbáltam Shalafira hallgatva megalkotni Johnny Bravo-t 5(2)/5-re, haonwelli kaland milyen lenne nélküle, és egy Szárnyatlan Pegazusra való használat után eldobós gagyikarakter lett, nem haonwelli bajnok)

  • Ja, és ezt full szmájlival mondom, zéró malíciával. 🙂
    Az idegeskedést átcsoportosítottam a munkahelyi tevékenységekre; a tábort pedig már nagyon várom.

  • Hé nem engem szidni mert nem elég tápos a karaktered! 😀

  • Dehogy szidlak, mester… csak próbáltam a te utadat járni, de megmérettettem, és könnyűnek találtattam 😉

  • … és akkor ötezredszer is Vii kedvéért: az „új” karakteralkotás nemhogy nem zárja ki az eddigi karakterek továbbhozását, hanem továbbra is engedélyezi és támogatja az ‘elismerések’-mod révén. Akkor lenne jogos az aggodalom, hogyha ez a fejezet hiányozna mert akkor VALÓBAN nem lehetne jönni velük.

  • Bár te lettél volna a számviteltanárom, ha ő is ötezerszer elmagyarázta volna a dolgokat, most nem őszülnék meg az SAP-től 🙂 Köszönöm a választ!

  • „Tedd , vagy ne tedd! De ne próbáld!” 😀

  • Sziasztok!

    Annyi rendszerfüggetlen kérdés, hogy ha Új Hitben Ranagol egyik angyalának hívőjével játszom, akkor Ranagol egyedi litániáihoz hozzájutok? Gondolom képes rá megtanítani és nagy valószínűséggel maga is használhatja. Mert pl Szent Ercole hagyatéka is egy alsóbb szintről tárult a gorviki „nagyközönség” elé.

    A választ előre is köszönöm!

  • Theraxin: igen, már létező isten egy-egy aspektusa vagy alárendeltjére felvett új hit (a szükséges szinten, hogy kiadja a választott isten szféráit) lehetővé teszi a különleges varázslatainak használatát.

  • Viii: ugye nem akarsz számvitelezni a táborban? még akkor sem, ha szívesen segítenék az alapokkal.. 😛

    Theraxin: melyik angyalét? és mennyire fog ez beleférni a csapat koncepciójába, ahol játszol? kráni a karakter (és renegát)? bár szerintem ez az utóbbi nem is nagyon kérdés… 😀

Vélemény, hozzászólás?