yggdragil-tree-of-life-fantasy-hd-wallpaper-1920x1080-4167

A jubileumi tábor alkalmával a Hősök Napja rendezvénysorozattal összevonva történeteinket egy kaland erejéig közös mederbe terelve folytatjuk. Így a karaktereket a Hősök Napja karakteralkotási szabályainak megfelelően tessék kidolgozni. Amennyiben kérdés merül fel a karakteralkotással kapcsolatban alább kérünk mindenkit, hogy mások okulására a jól megszokott módon tegye azt fel.

Minden csapatnak lehetősége van eldönteni, hogy az Örök Város Bajnokai avagy a Hősök Napja legújabb kampányával szeretné a szálat felvenni a kalandban.

A kalandot ezúttal a Hősök Napja csapata és a DOBRAN csapata jegyzi. Közös együttműködésünk jeléül. Lemesélésére a szombati és vasárnapi napokon fog sor kerülni, hogy azoknak is lehetősége legyen lejátszani akik csupán a hétvégén tudnak megtisztelni minket a jelenlétükkel. A többi napon pedig természetesen a jól megszokott egyéni játékokra fog sor kerülni amiknek a kiírásai is ki fognak kerülni nemsokára. Illetve mesélési szándékot ezen az e-mail címen lehet jelezni: vodli.jeno@gmail.com

Akik játszották karakterükkel a korábbi részeket az Örök Város Bajnokai kampányból különböző “elismerésekben” részesülnek.

“Jöjj vissza vándor!” modult lejátszott és túlélt karakterek az Aranykör lovagrend elismerését és támogatását bírják, mondhatni lekötelezettek és mindig mindenhol tisztelettel viseltetnek irányukban és tudnak arról, hogy tartoznak egy szívességgel.

A “Falka” eseményei után Darton ortodox egyháza egy különleges varázstárggyal igyekezett jó hírét helyreállítani és különleges mágiájuk révén egy rúnázott/hímzett bőrvértet ajándékoztak a játékosnak, amit, hogyha rendeltetésszerűen visel két Morális Szabályra is jogosult a kaland folyamán.

A “Gorvikból szeretettel” túlélői számára a shadoni diplomácián keresztül a Második Arc Testvériségéhez nyílnak meg a kapuk hasonlóan a fentiekhez.

A “Lovagrege” kapcsán elért hírük és eredményük nyomán az Északi Szövetség Titkosszolgálatának nyugalmazott vezetőjétől várhatnak egy baráti szívességet.

Akik a hősök napját játszották az előző modul (Olajos Rongyok) végszavától indulnak.

Címerimages13522454_1110362555695073_844771981_n

 

KARAKTERALKOTÁS

X. Vándorkrónikák M.A.G.U.S. tábor és találkozó – Karakteralkotás

17 thoughts on “X. Vándorkrónikák M.A.G.U.S. tábor és találkozó – Karakteralkotás

  • Üdvcsók mindenkinek! 🙂

    Nagyon pofás lett ez a – némileg átdolgozott – karakteralkotás, kifejezetten tetszik. Azért maradtak bennem homályos foltok, amiket kérnék szépen megvilágítani:

    1. Az ikerkaszt előnynél azt írja, nem befolyásolja a karakteralkotás menetét, hanem az MTK idevágó részeit alkalmazzuk. Szint szétosztásnál ezek szerint nem a korábbi metódus érvényes (választott szint tetszőleges szétosztása a két kaszt között)?

    2. A Különleges felkészítés nagy előnynél a 3 szabadon elosztható pont csak az Fp és/vagy az Mp között osztható szét, esetleg más értékek között is elosztható a 3 pont (Tulajdonságok, HM, Kp, Pszi p)?

    3. Jól látom, hogy már nem jár alapból az egy nagy előny? 🙂 Helyes, szorítsuk vissza a tápolást!

    Összességében nagyon ötletesnek tartom a Shadowrun és a régi Tetemre Hívás metódusának eme kreatív kombinációját (nem beszélve az eredeti új kiegészítésekről, előnyökről, hátrányokról).

    Várom már a tábort, reméljük happy finish lesz a vége. 😉

  • Köszönjük szépen, cél volt a finomítás
    1. de igen, elképzelhető hogy lemaradt, bocsi ez miatt de ugyanígy szét kell osztani a szintet a kasztok között. (Edit: beleírtam)
    2. Az 3 pontot ad a tulajdonságokra, tehát erő. gyorsaság , stb
    3. eddig sem járt alapból 🙂 Az előnyök lényege, hogy tényleg releváns alternatívát nyújtcsanak a magas szint és egyebek mellé! Sőt még a 2. sort erősítettük is egy kicsivel!
    Ez a cél! 🙂

  • Csak egy pár kérdés:
    A visszatérő karaktereket újra kell alkotni? Mert hát az Örök Város Bajnokai rendezvényen legutóbb 6. szintű karakterekkel kellett jönni.
    Lesz juti az időben beadott karakterekért, meg bünti a későkért? 🙂
    A Mp/szintet azt k3-al kell dobni. Ott a 6 a fix szám. Akkor avval mi a helyzet?
    A Fattyú az tényleg kis hátrány, vagy elírás?
    A Félvér kis előnynek mi értelme van a gyakorlatban?

    Köszi!

  • Igen az örök város bajnokai karakterekt ezesetben újra kell, hosszas mérlegelés volt, hogy miképp hozzuk össze a két kampányt, ez a döntés született
    Lesz kis előnnyel jutalmazzuk az időben beérkezett karakterekt, és hátránnyal a későket! 😉
    Valóban viszont a k3at is 6 oldaluval dobod és megfelezed 😉 a lényeg, hogy ott is az átlag tehát a 6+k3as dobás 8 MP/TSZ t fog jelenteni, kivéve ha van különleges felkészítés előnyöd vagy Morgena csapása hátrányod.
    Kis hátrány lett belőle, ez is egy sokat átbeszélt kérdés volt, ugyanis heraldika alapfokkal felismerhető (népszerü példa Jon Snow, mindenki tudja hogy fattyú), ez lehet a név miatt vagy az általa használt címerben van egy pici módosítás ami ezt jelzi, hogy fattyú ágon a család tagja, és ez jár némi társdalmi viszatetzséssel bizonyos körökben
    Az, hogy marha hangulatos! Pl: ükapád elf volt, neked is hegyes a füled, sokan félelfnek néznek, de te csak ember vagy, de kis ügyességgel ezt kihasználhatod. stbstb lehetőségek, bármely más faj jellemzője felvehető így! Látható, hogy a kis előnyök sokkal inkább hangulati elemek, mint játéktechnikai előnyök (legalábbis ez volt a cél! 🙂 )

  • Sziasztok!

    Az ördög ügyvédjeként jöttem 🙂
    Valóban tetszetős a karakteralkotásba fektetett munka, de egy dolgot szeretnék megjegyezni, akár azért is, hogy az érintettek elmagyarázzák, miért nincs igazam.
    – értem, hogy SR inspiráció, de a SR-ben lehet fejlődni karmából, tulajdonságot, szakértelmet lehet növelni… itt meg nem. Ott (mondjuk) mondhatom, hogy jó nekem az alacsony ez+az, mert majd játszunk, karmulunk, fejlődünk. Itt meg, hacsak nem viszem tovább a karaktert otthoni játékba, akkor nem, szóval alacsony szinttel, tulajdonsággal önként lövöm lábon magam…
    – …kivéve természetesen, ha a szervezők és tervezők gondolnak arra, hogy a kalandban egy 3. szintű fun karakter se legyen holtsúly 😉
    – …mondjuk, amikor jön az aquir, a démonkirály, az egyéb, és azt mondja, üss túl, kiscsibe, vagy gyere legközelebb aramakás kardművésszel…

    De mondom, csak azért keltem a hangulatot, hogy másnak ne kelljen, értem meg úgyse kár.

    Ja, és az elmagyarázós kérdésem: szóval, miért is van karakteralkotások hosszú generációja óta az amazon a top kategóriák egyikében? 🙂

  • A korábbi verzióban még a 2. szint is bent volt az utolso sorban és a kaland megoldható volt azon a szinten is. Jelenleg a legnagyobb különbség az 2 szint, de az első sort probáltuk vonzóvá tenni, hogy megfontolandó döntés legyen a szinttel szemben, tehát egy kiválló fegyver plusz harcértékei kompenzálni fognak az elmaradt szintért harcértékben szerintem ha erre gondolsz, akkor különbséget pedig nem fog jelenteni az az 1-2 szint. Számokban kifejezve az a 2 szint egy harcosnál legfeljebb 16 TÉt fog jelenteni ami azért k100 as dobással nem annyira nehezen kompenzálható, arról nem is beszélve, hogy akkor ugye több pont jut esetlegesen tulajdonságra, vagy ne adj isten vmi jóféle előnyre. De a lényeg, hogy igen a kalandban nem fog problémát jelenteni a szint különbség.
    Amúgy személyes meglátásom szerint az SR ben sem azért van benne, hogy majd lefejlődöm, hanem érvényesül a valamit valamiért elv, amit én kifejezetten szeretek 😛
    Az amazon már csak tradícióbol is ott van! Hagyománytisztelő emberek vagyunk! 😀 De majd egyszer ha jut rá idő leülünk és átbeszéljük akár egy sör mellett a táborban! 🙂 Habár nem gondoltam volna hogy ilyen amazonos hajlamaid vannak Vii! 😀

  • Én is hadd kérdezzek! 🙂

    1. Legendás tulajdonság – nagy előny: ez szerintem csak kis előny, mivel a Különleges felkészítés ennek háromszorosát adja, és még többet is. A plusz 1 faji max szerintem nem kompenzál. Most már így marad? 🙁
    2. Robosztus – kis előny: ha van 18-as erőm és állóképességem, akkor ajándékba is megkaphatom? 🙂
    3. Félvér – kis előny: nekem ez fura. Biztos előny ez? 😛 Egyrészt hátrány is lehet, másrészt önmagában nem előny. Ha mondjuk lehetne 1 (azaz egy) dolgot választani az adott faj extra tulajdonságiaból, az király lenne (pl félelf hőlátása, vagy elf CÉ-je, törpe mélységérzete, stb).
    4. Mágiaérzékenység – nagy hátrány: +20E mindem mágiára. Elemire is? 🙂 Vagy pl láthatatlanság a társamra, és 10 manából 21E-s mágia van rajta? Pontosítanátok ezt kérlek?

    Egyébként tetszik amit alkottatok, jó irányba megy a dolog. 🙂
    Amit még nem értek, hogy szegény FÉLelf miért van egy sorban az (egész)elf-el? 😛

  • 1. Legendáa tulajdonsag lehet kevesebbet ad de itt a hangsuly azon van, hogy felmehet a feji maximim fölé. Tehát 24es erő az orknak stbstb, az ilyen magas tulajdonságoknak vannak már más hatásai is, gondoljunk bele hogy egy oriásnak van azt hiszem 24 es ereje
    2.ennek alényege a karakter megjelenése által kiváltott pszihologiai hatás tehát nem csak nagy hanem eleve fenyegető is a megjelenése
    3. Lehet de ez egy hangulati elem, ha kapna valami bonuszt akkor már nagy előny lenne…de attál egy ötletet következő verziora 😛 a kis előnyök lényege mind szituácios és hangulati elemek, ha már valami közvetlen játéktechnikai előnyt ad mint mondjuk cé ami miatt minden karakter elf származék lenne, akkor az már inkább nagy előny kategoria, nekem külön medvencem ez a kis előny, réges régen RQnak volt egy karaktere az volt a kivánsága hogy a vállán lefutbatnam e sárkánypikkelyek, csak mert fun, ezzel igen
    4. Értelem szerűen az elemi varázslatoknál ez ugy megy hogy létrehozod és utána sebez, itt az árto hatásokra kell gondolni, mint mentál asztrá manipulaciok vagy a bm mérgének az ereje is Eből számolodik ha jol rémlik, egy nagy hátránytol nem lesz 21 Es rajtad az elemi erő aura! 😛
    Félelf alapvetően sosem volt egy gyenge faj, jok a. Onuszai plusz majd mindenutt elfogadott, sokáig él cserébe, kijátszásban lényegében ember, az elfet pedig nehezebb sokkal kijátszani, ő már előítéletek tárgy, annyival pedig nem tartottuk erősebbnek hogy egy kategoriával feljebb kerüljön

  • Üdv!

    Megmondom őszintén, én egy kicsit csalódott vagyok a karakteralkotás miatt. Ez elsősorban nem annak mechanikájából fakad, hanem abból, hogy megtöri az Örök Város Bajnokai eddigi alkalmainak lehetséges életút jellegét. Arra gondolok, hogy minden alkalmon eggyel magasabb szint volt az előzőhöz képest, így pl én, aki ugyan azt a karaktert hoztam minden Örök Város Bajnokai alkalomra, megélhettem ezeket a kalandokat egyfajta életútként, az első kaland óta a Falka tagjaként. Legutóbb 6. szinten állt a karakterem, 150 pontos elosztással, most meg ha újra akarom hozni, akkor örülök, hogy úgy kijön 5. szintre, hogy csak egy kis hátrányt kell felvennem. Emellett itt van egy jubileumi alkalom: a X. Vándorkrónikák, amire lehetne valami nagy dobással villantani, erre lehet jönni 3-5. szintű kalandozókkal… [Kesergés vége]

    Ami magát a karakteralkotást illeti:

    A Shadowrun-ihlet tekintetében Viii-vel értek egyet. Amennyiben az ember nem egyalkalmas kalandot játszik random egylövetű karakterrel, néhány kaland után a begyűjtött nuyenek és karmák kiegyenlítik a kezdeti pontelosztást: aki sokat költött tulajdonságokra meg szakértelmekre, de kevés pénze maradt, az rakathat magába kibervert, aki meg széjjeldrótoztatta magát már induláskor egymillióból (mint az utcai szamuráj archetípus a harmadik kiadásban), az a begyűjtött karmából megtanulhatja azt, ami eddig a spórolás miatt kimaradt a repertoárjából. Az Árnyvadász kézikönyv ezt az elvet tovább támogatja azzal, hogy lehetőséget ad a karma és a pénz egyfajta átváltására egyikből a másikba… Ilyesmikre viszont itt értelemszerűen nem lesz lehetőség.

    Konkrét kérdések:

    Ha a Nemes egy kis előny, akkor ezt kvázi kötelező felvenni azoknak a kasztoknak, akik alapvetően nemesek (gondolok itt elsősorban a lovagra és a bajvívóra, akik többségében azok), vagy náluk ez a kaszttal együtt jár?

    A Legendás tulajdonság tekintetében Messorral értek egyet, szerintem nem illik ugyan abba a kategóriába, mint a különleges felkészítés, ami +3 Tulajdonságpontot és k6=6-ot ad.

    Mágikus felszerelésnél azt írjátok, hogy a 60 MP semmiképp nem toldható meg. Tehát ha én felvenném ezt az előnyt, és költenék rá 1 MP=1,5 aranyat, hogy kipótoljam a “maradék” manát, mert olyan felszerelést szeretnék, ami nem fér bele a 60 MP-ba, akkor nem lehet? De a 60 MP-ból vehetek több kisebb tárgyat?

    A kasztok felszereléseinél több helyen (lovag, paplovag) szerepel a “nehéz ló”. Jól sejtem, hogy ez nehéz harci ló szeretne lenni?

    A kardművész kezdő felszerelése a slan kard és a kardművész vért. A slan tőrt direkt nem kapja meg? Azért kérdem, mert elvileg ezek egy kardkészlet két darabja, ráadásul a slan tőr a könyv szerint 70 arany, ami azt jelenti, hogy a szintenkénti 10 arany induló vagyonból (alap esetben ez max 50 arany) meg sem lehet venni, hanem csak a Vagyonos nagy előnnyel, ha minimum 4. szintű a karakter. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a rendszer szerint csak úgy lehet Shien-Shus kardművészt alkotni, ha az Ösvény és a Vagyon nagy előny is felvételre kerül, plusz legalább 4. szintet veszel, tehát kötelezően a 2 nagy előny – 4. szint – kardművész – 135 pont – ember utat kell bejárnod. A 135 pontból viszont vagy nagyon csúnya leszel, vagy mindenből épp csak átlagos (kivéve Ügyesség, mert abból kell a 16-os a kétkezes harchoz, így a Shien-Shuhoz is).

    Csak személyes vélemény, de szerintem a 130-160 túl nagy mozgástér a tulajdonságpontoknak. A 130 pont az kb az átlagember Yneven, játékos karakternek (“hősnek”, “örök város bajnokának”) kevés (kivéve egyes speciálisabb kasztok és fun karakterek), egy 140, 145, 150, 155, 160 szerintem jobb alternatíva lenne.

    Felmerült itt hozzászólásokban a kiváló fegyver vs magasabb szint. Azzal nem (csak) az a baj, hogy a +7 HM (mert ennyi, ugyanis vagy CÉ vagy TÉ, fegyvertől függően) és +1 sebzés áll szemben egy (pl) harcos szintenkénti 11 HM-jével, hanem, hogy a szintlépés nem csak HM-et ad, hanem +FP-t, +KP-t, meg adott esetben pszi-pontot és mana-pontot is. Ezekkel együtt összesen max egy igazi rúnafegyver tudná felvenni a versenyt.

    Mindezektől függetlenül tisztelem az alkotók beletett munkáját a karakteralkotásba, és el kell mondanom, hogy pozitív dolgok is vannak azért benne, nem áll szándékomban (nagyon) ágálni ellene, és remélem senkit nem sértettem meg az általam leírtakkal.

    Tisztelettel: Lord Nova

  • 1. Legendás tulajdonság.
    “az ilyen magas tulajdonságoknak vannak már más hatásai is” Ezt fejtsd ki kérlek, mert szerintem nincs más hatása, minthogy kapsz néhány származtatott pontot, ráadásul ugyanannyit, mintha 19-ről 20-ra növelnéd (ugyanis nem exponenciálisan jön a bónusz, hanem lineárisan).
    2-3. Ok 🙂
    4. A mentál-asztrált értem. A mérgek szintje max 10, ezt ha lehet, ne nyomjuk tovább. 🙂 Főleg, mert egészségpróbás, amit nem lehet csak úgy fejleszteni. Akkor ez ezek szerint a szellemi varázslatokra adja a 20E-t?
    Félelf: ok.

  • Novának címezve:

    Ez a kaland az új Hősök Napja-kampány része, és már régóta tervezzük, hogy milyen ívű legyen. Szóval nem kell aggódni, eposzi jelenetekben nem lesz hiány.

    Válaszok a konkrét kérdésekre:

    Igen, mivel a legtöbb lovag, bajvívó, illetve némely harcos alkaszt (Toroni Ezüstkard Bajnok, Alborne Csillaga Predoci vértes, Gorviki szabad harcos, stb.) nemes, ezért nekik fel kell venniük ezt az előnyt.

    A Legendás tulajdonsághoz annyit fűznék hozzá, hogy nem puszta számérték, hanem emberfeletti jellemző, tehát azzal is járhat, hogy a karakter több kultúrkörben is ismert személy, akiről már több dalt is költöttek. Pl. Fanyűvő Mewrunnak, a Gianagi herceg legerősebb alabárdosának balladája.

    Igen, 60 MP-nál húztuk meg a vonalat.

    Pontosan, az a nehéz harci ló. Ezt konkrétan az én művem, mert mindig is zavart, hogy a nehézvértes karakterek olyan lovakat kapnak, amiknek a hátáról nem lehet harcolni, mert nincsenek ahhoz szoktatva, sőt, még össze is rogynak alattuk.

    Lozartan rátapintott a lényegre, a célünk a felesleges tápolás ellehetetlenítése. Ez a főértékekre is vonatkozik, azt akarjuk, hogy a kaland az átlagoshoz közelebb álló értékekkel is teljesíthető legyen – mert Yneven a 10-12 az átlagos érték.

  • A korábbi karaktereket pedig – bár az életutakba nyilván nem akarunk belerondítani – kéretik az esélyegyenlőség miatt újraalkotni.

  • (Post szerkesztve) Akik játszották karakterükkel a korábbi részeket az Örök Város Bajnokai kampányból különböző “elismerésekben” részesülnek.

    “Jöjj vissza vándor!” modult lejátszott és túlélt karakterek az Aranykör lovagrend elismerését és támogatását bírják, mondhatni lekötelezettek és mindig mindenhol tisztelettel viseltetnek irányukban és tudnak arról, hogy tartoznak egy szívességgel.

    A “Falka” eseményei után Darton ortodox egyháza egy különleges varázstárggyal igyekezett jó hírét helyreállítani és különleges mágiájuk révén egy rúnázott/hímzett bőrvértet ajándékoztak a játékosnak, amit, hogyha rendeltetésszerűen visel két Morális Szabályra is jogosult a kaland folyamán.

    A “Gorvikból szeretettel” túlélői számára a shadoni diplomácián keresztül a Második Arc Testvériségéhez nyílnak meg a kapuk hasonlóan a fentiekhez.

    A “Lovagrege” kapcsán elért hírük és eredményük nyomán az Északi Szövetség Titkosszolgálatának nyugalmazott vezetőjétől várhatnak egy baráti szívességet.

  • Az mit jelent, hogy rendeltetésszerű használat? 🙂
    Imák Dartonhoz? Vagy elég csak hordani, karban tartani stb?
    Ez milyen bőrvért? 1/0? 2/0?

  • Nova: Igazad van mikor a tőrt kivettük mert soknak gondoltuk ez a lehetőség felett elsikkadtunk, ha shien shu kardművészt hozol vért helyett tőrt kapsz! Következő verzióban ezt javítjuk!

Vélemény, hozzászólás?