Magyar Gergely: Halmozati élmény (gondolatébresztő)

Fantasy_048Visszatérve az elmélet pástjára nem csak kalandmestereknek, de úgy általában játékosoknak, íróknak és játékfejlesztőknek is megszívlelendő gondolatokat gyűjtött össze Magyar Gergely legújabb cikkében, amely témában már több ízben is tartott előadást mesélői továbbképzések, baráti találkozások és szerepjátékos rendezvények alkalmából. Ajánljuk hát mindenki figyelmébe, hogy egy olyan nézőpontból is vizsgálhassa a játékait, amelyből eddig talán még nem. Letöltés: halmozatielmeny(mg)kalandozok

(forrás: kalandozok.hu)

Orosz Mihály: HUNNIA – Szerep és társasjáték (kritika)

covers_404968Alapvetően egyetértek azzal, hogy nem ártana már egy olyan szerepjáték (világ és rendszer), amely kifejez valamit abból a káoszország élményből, amit mi általában ’hazainak’ nevezünk. Első látásra a borítón olvasható cím alapján itt erről lesz szó. Abban is egyetértek, hogy a jelenben és elképzelt jövőben játszódó magyar szerepjátékok kissé háttérbe vannak szorulva megjelenés és szám tekintetében, mint az alapvetően középkori fantáziavilágok variánsai. S a borítón mintha valami sci-fi testpáncél/robot/valami lenne.

A VALÓSÁG egy napon beült a sportkocsiájába és elhajtott Orosz Mihály háza előtt. Lassított, de mivel nem égett fény az ablakban így egyedül folytatta inkább az útját. Gyorsított és feledte a kis házat…”

Csik János István: Anmon (M.A.G.U.S. novella)

shadows_master_reviewBár régi játékos- és harcostársunk, Csík János István mégis csak most jelentkezik honlapunkon első ízben saját írással, ami a kiegészítésekkel és érleléssel együtt is elmondható, hogy immár fél évtizede várt a megjelenésre. Mi nagyon örülünk, hogy közre adhatjuk és annak is, hogy szerzője is csatlakozik immáron víg alkotói körünkhöz. Reméljük több írással teszi majd és kicsit nagyobb gyakorisággal.

Történetében a dél-ynevi Shadon Birodalmába kalauzol minket, ahol is hiánypótló módon egy boszorkányvadász mindennapjaiba és lelkivilágába invitál minket feltárva az Egyetlen és mégis Hétarcú Isten országának fonákságait, árnyas oldalát. Nem akarok többet elárulni, mert én már sok verzióban élveztem az írást, inkább átadom a szót magának az írónak.

X. Vándorkrónikák – Élmények

Lassan sikerül összeszednem a gondolataimat egy sajnos ismét túl rövid tábor után! Mikor kitaláltuk a kalandot valamint, hogy a D.O.B.R.A.N. csapatával közösen írjuk még nem tudtuk, hogy mekkora fába vágtuk a fejszénket! Nem volt könnyű a négy kalandíró idejét összeegyeztetni. De úgy hiszem sikeresen vettük ezt az akadályt és egy élvezetes kalandot sikerült prezentálnunk, legalábbis mesélni élvezetes volt az már biztos!

14665353645210

Bea / Egérfogó – Azután (Saját világ)

.

Az utópia elveszett. Az emberek egy idegen faj, a khortok elnyomása alatt élnek rejtőzködve, vagy rabszolgasorban. A hajdan volt metropoliszok helyét csak romok jelzik, a természet lassan visszahódítja magának a városok, falvak és autópályák kusza hálóját. Ebben a világban csak a legrátermettebbek élnek túl, akik nem félek szembenézni bármely veszéllyel, ami útjukat állja.

Hogy jobb belátást nyerhessetek a világra, előre megírt karakterekből lehet válogatni, melyek D20 rendszerre készültek, egyedi karakteralkotás alapján. Ha mégsem sikerülne olyat találni köztük, ami tetszik, lesz lehetőség saját kari megalkotására is. A történet az Azután világának egy kis szeletét járja körbe, de a karakterek által a világ más aspektusaiba is bepillantást nyerhettek. Maximum öt játékosnak lesz hely.

Khuriboow: Feketevölgy titka

Kedves nyári táborozók!

Kicsit megkésett bejelentés gyanánt, de 3-4 kalandozót várok eme kissé melankolikusabb hangvételű kalandra, amit terveim szerint a tábor harmadik napján mesélnék el. A karaktereknek nem szükséges össze szokott csapatnak lenniük (persze nem is hátrány), de persze előny, ha nem esnek egymás torkának. Nem kell epikus hősöknek lenni, ám nem árt, ha érzelmileg érzékenyebbek, empatikusak, azaz nem taplók a résztvevők. 😉 Karakteralkotás alapértelmezett a 3.0-ás Tetemre hívás szerint (https://kronikak.hu/wp-content/uploads/2013/10/Tetemre-h%C3%ADv%C3%A1s-t%C3%ADpus%C3%BA-karakteralkot%C3%A1s-v3.0.pdf), de ha igény van rá, újabb változat szerint is lehetséges. A lényeg, hogy ésszel és szívvel alkosd a karaktert, s ne alkoss olyat, amit te is visszautasítanál. Ha bármi kérdés van ezzel kapcsolatban, szívesen válaszolok. Nem mesélek sűrűn, úgyhogy van bennem kis félsz és izgalom, de szeretnék hozzájárulni én is a táborhoz evvel a kalanddal. 😉

Érkezés, utolsó simítások

Még nyugodtan lehet jelentkezni a játékokra, illetve szervezkedni azoknak akiknek nincs csapata a hétvégi fő kalandra.
Mi már izgatottan várjuk a leérkezést és a játékot!
final-fantasy-xiv-online-ss-73
FONTOS!
Akik tömegközlekedéssel érkeznek (értsd: busz vagy vonat) kérem jelezze itt illetve nálam az elérhetőségeimen akár e-mailben (vodli.jeno@gmail.com), vagy telefonon (0036703813848) LEGKÉSŐBB KEDDIG! Értük kimegyünk kocsival, mert gyalog azért eléggé messze van! A sofőr pedig elfogad egy fagyit vagy sört!

Jó készülődést és utazást kívánunk.

Kronikak.hu, Hősök Napja és D.O.B.R.A.N. csapatai!