SZERENCSÉS LÉLEK (FAVORED SOUL)

ÉD: d8

Alap támadás módosító: Mint a PAP-nak.

Alap mentők: Mint a PAP-nak.

Fegyver jártasság: Minden egyszerű fegyver, és istenség kedvelt fegyvere.

Vért jártasság: Könnyű- és közepes vértek, és pajzsok.

Szakértelem pontok: (2 + INT módosító) X 4 Első szinten.

2 + INT módosító Magasabb szinteken.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Diplomácia, Gyógyítás, Mesterség, Ismeretek (misztikus), Ismeretek (vallás), Mágiaismeret, Szakma, Fürkészés.

Kaszt jellemzők:

  • 1. szinten megkapja a Fegyver jártasságot az istenség kedvelt fegyverére.
  • 3. szinten megkapja a Fegyverfókusz képességet az istenség kedvelt fegyverére.
  • 5. szinten 10-es Ellenállást kap egy energiatípusra (tűz, víz, levegő, föld). 10. és 15. szinten újabb energiatípusra kap Ellenállást.
  • 12. szinten megkapja a harcosok Fegyver specializációját az istenség kedvelt fegyverére.
  • 17. szinten képes lesz alkalmazni a varázslók/mágusok Gyorsítás varázslatát, napi 3 alkalommal. Használói szintje mint egy feleakkora varázsló/mágus.
  • 20. szinten 10/ezüst Ellenállást kap a sebzésekre.

Varázslatok:

  • Varázslatokat a PAP varázslat-listájáról kapja.
  • Ismert varázslatainak száma megegyezik a mágus ismert varázslatainak számával.
  • Ahhoz hogy egy varázslatot használhasson a Szerencsés léleknek legalább 10 + varázslat szintje Karizma értékkel kell rendelkeznie.
  • A Karizma alapján kap extra varázslatokat.
  • A varázslatok elleni mentődobás Nehézségi foka 10 + varázslat szintje + Bölcsesség módosítója.
  • 4 szintenként lecserélheti egy ismert varázslatát egy azonos szintű másik varázslatra.

Szellemsámán (Spirit shaman)

ÉD: d8

Alap támadás módosító: Mint DRUIDA

Alap mentők: Mint DRUIDA

Fegyver jártasság: Husáng, Tőr, Dobónyil, Csatabárd, Dárdák, Vándorbot, Parittya, Rövidíj, Dobófejsze, Könnyű számszeríj.

Vért jártasság: Könnyű vértek, Fa pajzsok.

Szakértelem pontok: (4 + Int módosító) X 4 Első szinten.

4 + Int módosító Magasabb szinteken.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Diplomácia, Gyógyítás, Hallgatózás, Mágiaismeret, Keresés, Vadonismeret, Állatidomítás, Irányérzék, Ismeretek (természet), Fürkészés, Mesterség, Szakma, Úszás.

Kaszt jellemzők:

(Léleknek számít minden érző lény, Fey-ek, Elementálok, Élőholtak)

  • 1. szinten megkapja a Figyelmesség képességet.
  • Lélek büntetése: 2. szinttől képes 1D4 + sámán szintnyi sebzést okozni a körülötte lévő lelkeknek (30 lábon belül). Az érintett lények dobhatnak egy Akaraterő-mentőt a sebzés semlegesítéséhez (NF = 10 + sámán szintje + Karizma módosítója). Ez a képesség naponta 3 + Karizma módosítószor használható.
  • Szellem fellelése: 3. szinten, naponta 10 percig képes észlelni a lelkeket 60 lábon belül (mint az Élőholtak észlelése nevű varázslat).
  • Szellem áldása: 4. szinten, szintenként egy percre kap +2 VF módosítót és +2 bónuszt a mentődobásokra.
  • Kövesd az elmét: 5. szinten ha egy elmére ható varázslat mentődobását elrontotta, azonnal újradobhatja.
  • Szellemharcos: Mint természetfeletti képesség, normálisan tudja sebezni a testetlen lényeket.
  • A szellem jele: 7. szinten, mint a Szellem áldása, de minden szövetségesre hat, 1 perc/szint ideig. Naponta 1X használható.
  • Szellem alak: 9., 15. és 20. szinteken naponta 1X, 2X, 3X képes szellemalakot felvenni, amely 50%-os rontási esélyt ad a fizikai támadások ellen.
  • Szellem hívása: 11. szinten, naponta 1X használhatja a Holtak feltámasztása varázslatot.
  • Szellem gyengítése: 16. szinten képes 30 láb körön belül legyengíteni a lelkeket. Elvesztik a mágia-ellenállásukat, sebzéscsökkentésüket, találati esély rontásukat. Ez a képesség naponta 1X, 1 + 1/3 szint körig fejti ki hatását. Egy sikeres Akaraterő- mentődobással semlegesíthető a hatás (NF = 10 + sámán szintje + Karizma módosítója).
  • Szellemjárás: 17. szinten, 1 kör/szint ideig átmehet a Szellemvilágba.
  • Szellem szerencséje: 19. szinten, naponta 1X, ha 0 HP alá sebzik, azonnal gyógyul 10 HP/szintnyi életet (max. 150 HP-t).
  • Menetelő szellem: 20 szinten egyesül a szellemekkel, kap 5/+1-es sebzéstűrést, +3 mentődobás módosítót a bűbáj alapú varázslatokra és hatásokra, látás kevés fénynél képességet.

Varázslatok:

  • Varázslatokat a DRUIDA varázslat-listájáról kapja.
  • Ismert varázslatainak száma megegyezik a mágus ismert varázslatainak számával.
  • Ahhoz hogy egy varázslatot használhasson a Szellemsámánnak legalább 10 + varázslat szintje Bölcsesség értékkel kell rendelkeznie.
  • A Bölcsesség alapján kap extra varázslatokat.
  • A varázslatok elleni mentődobás Nehézségi foka 10 + varázslat szintje + Karizma módosítója.

Szájhős (Swashbuckler)

ÉD: d10

Alap támadás módosító: Mint HARCOS.

Alap mentők: Mint HARCOS.

Fegyver jártasság: Egyszerű és Harci fegyverek.

Vért jártasság: Könnyű vértek

Szakértelem pontok: (4 + Int módosító) X 4 Első szinten.

4 + Int módosító Magasabb szinteken.

Ajánlott szakértelmek: Átverés, Diplomácia, Megfélemlítés, Szakma, Mesterség, Ugrás, Úszás, Mászás, Lovaglás.

Kaszt jellemzők:

  • 1. szinten megkapja a Kecses fegyver képességet.
  • Kecsesség: 2., 11. és 20. szinten +1, +2, +3 módosítót kap a Gyorsaság mentő próbáira. Ez a képesség nem működik közepes vagy nehéz vértben.
  • Eszes támadás: 3. szinten hozzáadhatja a sebzéséhez az Intelligencia módosítóját elsődleges fegyveréhez, amit a Kecses fegyver képességhez hozzárendelt. Ez a képesség nem használható közepes vagy nehéz vértben.
  • Szájhős kitérése: 5., és minden további 5. szinten (10., 15., 20.), +1, +2, +3, +4 kitérés módosítót kap egy ellenféllel szemben. Ez összeadódik a Kitérés képességgel (ha van). Nem használható közepes vagy nehéz vértben.
  • 7. szinten megkapja a Mozgékonyság képességet.
  • Javított közrefogás: 8. szinten, ha a Szájhős közrefogásból támad, a támadódobásához nem +2 hanem +4 módosító járul.
  • 11. szinten megkapja a Hősök szerencséje képességet.
  • 13. szinten megkapja a Szakértelemfókusz (Akrobatika) képességet.
  • Gyengítő kritikus: 14. szinten, kritikus találat esetén, az ellenfél az elszenvedett sebzésen felül –2 Erő sebzést is elszenved. Ez a képesség nem hat a kritikus találatra immúnis lényekre.
  • Sikamlós elme: 17. szinten, minden bűbáj alapú varázslat és hatás ellen +1 mentődobás bónuszt kap.
  • Vérző kritikus: 19. szinten, kritikus találat esetén, az ellenfél az elszenvedett sebzésen felül –2 Állóképesség sebzést is elszenved. Ez a képesség nem hat a kritikus találatra immúnis lényekre.

(Az újabb „elfeledett” kitérőt Stoneblade kőtollának köszönhetjük, aki a maga szabadfordításában osztja meg velünk az egyébként hiánypótló cikkét. Jelenleg egy párbajhőssel próbál véget vetni egy kis falut fenyegető gibberling túlnépesedésnek.)

Neverwinter Nights 2 (új kasztok)

7 thoughts on “Neverwinter Nights 2 (új kasztok)

  • Végig játszottam és meglehetősen élvezetes. Mindenkinek ajánlani tudom. A szerzetesnagyon erős kaszt.

  • Ez a cikk, ha jobban megnézed, nem a játékról szól, hanem az abban szereplő plusz kasztokról. 😛

  • … De kedves Tair megint el van tévedve 8)

    Egyébként valóban elég szabados a fordítás, de ez a Szellemsámán (Spirit shaman) ez bejövős nálam.
    Ezt szeretem igazán ( és tulajdonképpen talán egyedül 🙂 ) aDnD-ben, hogy milyen borzasztó színes a kaszt világa. A MAGUS-ban is elviselnék jó néhányat belőlük szó mi szó.

  • Hát igen, elég szabados, mivel mint kezdő, szabadidőmben fordítgatom a játékot. Ezek naggyából megfelelnek a NW2-ben előforduló dolgoknak, de mint tudjuk, az egy számítógépre írt játék, és próbálom a sima, asztali szerepjátszáshoz igazítani. Pl a Boszorkánymestert (Warlock) egyszerűen nemtudom leírni, mivel szinte semmi varázslata nincs leírva, végig kéne pörgetni vele a játékot, és minden szintlépésnél dokumentálni a dolgokat. Ehhez sajnos időm jelenleg nincsen.

    Ez a fordítás amit csinálok csak „tájékoztató” jellegűek, hogy naggyából milyennek is kell kinéznie, de ezt persze a KM-ek szabadon felülbírálhatják.

    Mágust már nagyon régen jáccottam (nem kizárt hogy van az már 10 éve is), nemtudom milyen kasztok vannak, de íme egy lehetőség, ezeket a kasztokat átlehet konvertálni Mágusba is sztem. Így lehet a játékot is színesíteni 🙂

    Ui.: Készülnek a Prémium kasztok is, szeretném még e hónapban befejezni őket (jópár van).

    Üdv: Stoneblade

  • Nem voltam eltévedve csak megjegyeztem, hogy jó az NwN2. A kasztok át hozatala picit nehézkes lenne bár egy normális harci varázslót eltudnák képzelni specializált mágiával és korlátozottabb lehetőségekkel a varázslóhoz képest. Elvileg Gulandro fog alkotni ilyet.

  • Ez tökre izgalmas lesz, mert Phoenix és én párhuzamosan készül egy alternatív mágiahasztnáló kaszttal, mindketten egy-egy nekünk kedves rajzfilmsorozat alapján. Majd lehet találgatni kié miből született. 😀

  • A szerencsés lélek kifejezés talán nem túl szerencsés. 🙂 Lehetne inkább kegyelt lélek vagy valami hasonló. Esetleg simán csak kegyelt. S az én „kegyeltem” pedig a törpe harcos-bárd-vörös sárkány tanítvány. 😉

Vélemény, hozzászólás?