FEGYVERMESTER (WEAPONMASTER)

Követelmények:
• Alap támadás módosító +5
• Képességek: Fegyverfókusz (a kiválasztott fegyverre), Kitérés, Mozgékonyság, Taktikai érzék, Szökellő támadás, Forgószél támadás.

ÉD: d10

Alap támadás módosító: Magas

Alap mentők: Gyorsaság

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Mesterség, Szakma, Megfélemlítés, Egyensúly, Úszás, Mászás, Ugrás.

Kaszt jellemzők:
• Fegyver választása: Amikor felveszik a prémium kaszt Fegyvermestert, a karakternek választania kell egy közelharci fegyvert. A különleges képességei csak ezzel a fegyverrel használhatóak.
• Ki sebzés: 1. szinten, naponta 1X, egy sikeres közelharci támadása automatikusan a maximumot sebzi. A képesség használatát a támadás előtt bekell jelenteni. Ha a támadás sikertelen, akkor aznap már nem próbálkozhat többet.
• Szorzó növelése: 5. szinten megnöveli a kiválasztott fegyver kritikus szorzójának a számát 1-el (2X-es kritikus szorzóból 3X-os lesz, stb.).
• 5. szinten megkapja a Nagyobb fegyver fókusz képességet.
• Ki kritikus: 7. szinten megnöveli a kritikus esély veszélyzónáját 2-vel (19-20-ból 17-20 lesz, stb.).

MISZTIKUS SZÉLHÁMOS (ARCANE TRICKSTER)

Követelmények:
• Jellem: Bármely nem törvényes.
• Szakértelmek: Mágiaismeret 7 szint, Ismeretek (misztikus) 7 szint, Eszköz hatástalanítása 7 szint, Akrobatika 7 szint.
• Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 3. szintű misztikus varázslatot.
• Speciális: Orvtámadás 2d6

ÉD: d4

Alap támadás módosító: Alacsony

Alap mentők: Gyorsaság és Akaraterő

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 4 + INT módosító

Ajánlott szakértelmek: Értékbecslés, Átverés, Összpontosítás, Alkímia, Mesterség, Szakma, Diplomácia, Eszköz hatástalanítása, Rejtőzködés, Hallgatózás, Mágiaismeret, Csendes mozgás, Zárnyitás, Keresés, Zsebmetszés, Ismeretek (misztikus), Akrobatika, Észlelés.

Kaszt jellemzők:
• Mágia lopás: 1. szinten, naponta 1X képes az ellenfél egy saját magára varázsolt mágikus hatását semlegesíteni, és annak erejét elszívni. Ez a képesség egy Kisebb mágiatörés varázslatnak felel meg, amit egy sikeres közelharci érintéstámadással vihet be. A mágikus hatás elszáll az ellenfélről, és a Misztikus szélhámos kap +2 bónuszt a támadó- és mentődobásaira, 10 körön keresztül. Ezt a képességet 5. szinten napi 2X, 9. szinten napi 3X használható. Csak misztikus és isteni varázslatokra lehet használni.
• Orvtámadás: A karakter minden 2. szinten (2, 4, 6, 8, 10) kap +1d6 sebzést. Ez az orvtámadás bónusz sebzés összeadódik más kasztok orvtámadás sebzésével.
• Rögtönzött orvtámadás: 3. szinten, naponta 1X megfoszthatja az ellenfelét a VF-hez adódó Ügyesség módosítójától, hogy orvtámadható legyen. Ez a képesség 1 körig tart. A támadás előtt kell bejelenteni a használatát, és csak a Misztikus szélhámosnak lesz orvtámadható. 7. szinten napi 2X, 9. szinten napi 3X használható.

Varázslatok:
• A napi varázslatok számának meghatározásához a Misztikus szélhámos szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

PÁRBAJHŐS (DUELIST)

Követelmények:
• Alap támadás módosító +6.
• Szakértelmek: Egyensúly 5 szint, Akrobatika 5 szint.
• Képességek: Kitérés, Mozgékonyság, Kecses fegyverhasználat.

ÉD: d10

Alap támadás módosító: Magas

Alap mentők: Gyorsaság

Fegyver jártasság: Egyszerű és Harci fegyverek.

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 4 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Átverés, Mesterség, Szakma, Hallgatózás, Keresés, Egyensúly, Akrobatika, Megfélemlítés.

Kaszt jellemzők:
• Ravasz elkerülés: Amikor nem visel vértet és pajzsot, hozzáadhatja a VF-hez az Intelligencia módosítóját.
• Gyorsabb reakció: 2. szinten használhatja a Gyorsítás varázslatot, mint egy hasonló szintű mágus/varázsló. 2. szinten napi 1X, 4. szinten napi 3X, 6. szinten napi 4X, 8. szinten napi 5X, 10. szinten napi 6X.
• Jobb mozgékonyság: 3. szinten +4 kitérés módosítót kap ha fenyegetett területen halad keresztül. Ez a módosító hozzáadódik a Mozgékonyságból szerzett módosítóhoz.
• Kecsesség: 4. szinten +2 bónuszt kap minden Gyorsaság alapú mentődobására.
• Pontos ütés: 5. szinten nagyobb sebzést tud okozni egy egykezes szúró fegyverrel. 5. szinten +1d6, 10. szinten +2d6 adódik a sebzésekhez.
• Villogtatás: 6. szinten elkápráztatja a célpontját, védelme legyengül, ezért orvtámadható lesz. Megfosztja az ellenfelet a VF-hez tartozó Ügyességétől, 1 körig. Ez a képesség egy könnyű vagy egykezes szúró fegyverrel alkalmazható, ami +2d6 sebzést biztosít. Naponta szintnyi alkalommal használható.
• Alapos elkerülés: 7. szinten hozzáadhatja a kaszt szintjét az Akrobatika próbáihoz.
• Nyílvesszők eltérítése: 9. szinten megkapja mint bónusz képességet.

VÉGZETŐR (DOOMGUIDE)

Követelmények:
• Jellem: Bármely törvényes
• Szakértelmek: Diplomácia 5 szint.
• Képességek: Extra elűzés, Vasakarat.
• Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 3. szintű isteni varázslatot.
• Vallás: Kelemvor.

ÉD: d6

Alap támadás módosító: Magas

Alap mentők: Szívósság

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Szakma, Mesterség, Diplomácia, Gyógyítás, Mágiaismeret, Ismeretek (vallás).

Kaszt jellemzők:
• Kelemvor adománya: A Végzetőr szinteket hozzáadhatja a papi szintekhez amikor elűz vagy megfedd élőholtakat, mind az elűzési próbánál, mind az elűzési sebzésnél.
• Bónusz képességek: 2. szinten megkapja a Fejlesztett elűzés képességet (+1 szint az elűzési próbáknál). 3. szinten Extra elűzés II. képesség. 6. szinten Áldott űzés képesség. 10. szinten Nagyobb elűzés képesség (az elűzési sebzéshez +15 módosító), Extra elűzés III. képesség.
• Mentő bónusz: 4. szinten +4 bónuszt kap a mentődobásaira halálvarázslatok és hatások ellen, és szintvesztés ellen. 8. szinten nem kaphat szintvesztést.
• Halálos kötelék: 3 szinten, naponta 1 + Karizma módosító alkalommal, fegyverét felruházhatja a Végzetes sebek okozása varázslattal. Ezt támadás előtt kell bejelenteni, és ha a támadás sikertelen, a varázslat elveszett. 5. szinten A ghoulok érintése, 7. szinten Élőholt elpusztítása, 9. szinten Rontás varázslatot is használhatja (a napi használaton belül).
• Éteri megtisztítás: 8. szinten, naponta 1X, 5 láb/szintnyi körben az ellenfelek csak egy sikeres Akaraterő mentődobással (NF = 10 + Szint/2 + BÖL módosító) kerülhetik el hogy kidobódjanak az éteri síkra, 1 perc/szintnyi ideig.
• Kelemvor áldása: 10. szinten teljesen immunis a halálvarázslatokra és hatásokra, és a szövetségesek +4 ellenállás módosítót kapnak ugyanerre.

Varázslatok:
• A Végzetőr kiemelt kasztban szerzett szintek a napi varázslatok számát nem befolyásolják, de az isteni varázslatok használói szintjébe beleszámítanak.

LÁTHATATLAN PENGE (INVISIBLE BLADE)

Követelmények:
• Szakértelmek: Átverés 8 szint.
• Képességek: Színlelt támadás, Harc két fegyverrel, Fegyver fókusz (tőr vagy kukri).

ÉD: d6.

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Gyorsaság

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 4 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Átverés, Alkímia, Szakma, Mesterség, Rejtőzködés, Hallgatózás, Csendes mozgás, Előadás, Keresés, Megfélemlítés, Észlelés.

Kaszt jellemzők:
• Vérző seb: 1. szinten, ha sikeres orvtámadást hajt végre, az okozott sebzésen felül, 3 körön keresztül további 2 ÉP-t sebzést szenved el. Ezt a képességet csak könnyű fegyverrel (tőr vagy kukri) használható. Ez a sebzés 3. szinten 4 ÉP-t, 5. szinten 6 ÉP-t von le körönként.
• Korlátlan védelem: Minden kaszt szintjéért hozzáadhat egyet az Intelligencia módosítójából a VF-éhez (a max módosítóját nem lépheti át). Ha bármilyen oknál fogva elveszti az Ügyesség módosítóját a VF-éhez, akkor elveszti ezt a módosítót is. Ez a képesség csak akkor aktív ha nem visel vértet, és nem távolsági fegyvert használ.
• Mesteri színlelt támadás: 5. szinten, egy könnyű fegyverrel való Színlelt támadásnál nem dobhat 5-nél kevesebbet az Átverés próbájára.

VAD ŐRJÖNGŐ (FRENZIED BERSERKER)

Követelmények:
• Jellem: Bármely nem törvényes.
• Alap támadás módosító +6.
• Képességek: Támadás erőből, Kaszabolás, Hatalmas kaszabolás.

ÉD: d12.

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Szívósság.

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító

Ajánlott szakértelmek: Megfélemlítés, Vadonismeret.

Kaszt jellemzők:
• Edzettség: 1. szinten megkapja mint bónusz képességet.
• Őrület: 1. szinten, a képesség hatására kap +6 Erő-t (nincs Állóképesség bónusz), -4 VF módosítót, +1 extra támadást a legmagasabb támadás módosítójával (ez nem adódik össze a Gyorsítás varázslattal és egyéb hatásokkal). Minden Őrülettel töltött körben 12 HP-t veszít. A hatás 3 + Állóképesség módosítónyi körig áll fenn, ezután a Vad őrjöngő elfárad, és 5 körön keresztül –2 Erő, -2 Ügyesség módosítót és –10% negatív módosítót kap a sebességére. Naponta 1 alkalommal használható minden 3. kasztszint után (1., 3., 6., 9.). Az Őrjöngés és az Őrület hatásai összeadódnak (a negatívumok is).
• Tökéletes kaszabolás: 2. szinten, ha a Kaszabolás képesség használatakor nem tudja a következő ellenfelét megölni, azonnal adódik ugyanarra az ellenfélre még egy támadás (ezt körönként egyszer lehet alkalmazni).
• Halhatatlan őrület: 4. szinten, amikor az Őrület képességét használja, automatikusan megkapja a pap 4. szintű Oltalom halál ellen varázslat hatását.
• Erősített támadás erőből: 5.szinten, amikor a Támadás erőből képességét használja, a levont támadásából 2X-es sebzést tud okozni (pl.: -6 a támadásra 12-őt fog sebezni).
• Őrületre buzdítás: 6. szinten, 2 körön keresztül tudja a szövetségeseinek átadni az Őrületét (lásd Őrület). Ezt 6. szinten naponta 1X, 8. szinten 2X, 10. szinten 3X használhatja. Az Őrületre buzdítás és az Őrjöngés bónuszai nem adódnak össze, viszont a negatív módosítói igen.
• Nagyobb őrület: 7. szinten, Őrület közben az Erő bónusza +10 lesz, a +6 helyett.
• Tökéletes támadás erőből: 10. szinten, amikor a Támadás erőből képességét használja, a levont támadásából 3X-es sebzést tud okozni (pl.: -6 a támadásra 18-at fog sebezni).

ELDRITCH LOVAG (ELDRITCH KNIGHT)

Követelmények:
• Képességek: Harci fegyver jártasság (bármely fegyver).
• Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 3. szintű misztikus varázslatot.

ÉD: d6.

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Szívósság.

Fegyver jártasság: –

Vért jártasság: –

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Szakma, Mesterség, Mágiaismeret, Ismeretek (misztikus).

Kaszt jellemzők:
• Képességek: 1. szinten megkapja a Varázslás harcban és a Szakértelem fókusz (Összpontosítás) képességeket.

Varázslatok:
• A napi varázslatok számának meghatározásához az Eldritch lovag szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

(StoneBlade egy kétrészes cikksorozattal tér vissza a rendezvények közötti időszakban, hogy legújabb magánfordítású szabálykiegészítéseivel hozzájáruljon az Elfelejtett Birodalmak földjét tapodó kalandorok későbbi szintekre lépésekor választható prémiumkasztok gyarapításához.)

Prémium kasztok szabadfordítása D&D játékhoz (1. rész)

One thought on “Prémium kasztok szabadfordítása D&D játékhoz (1. rész)

  • Ez az ARCANE TRICKSTER milyen hülyén hangzik… mindig is csíptem a DnD-t ezért a fantasztikus névgenerálási technikáért. Viszont a FRENZIED BERSERKER odab*sz , szeretem az ilyen kasztokat 😉

Vélemény, hozzászólás?