internet explorer [5.x] [6] - opera [6.x] - netscape [6.x] [7] - mozilla [1.x]
1024 x 768 x 16 bpp
java: nincs  |  frame: nincs





Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!
(NLMTIM)

Felhasználói dokumentáció

Copyright © 2002-2003 Kónya Krisztián (KónyiSoft)
http://www.nexus.hu/konyisoft
konyakrisz@freemail.hu



Tartalomjegyzék

1. Bevezetés
    1.1 Mi az a 'Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!' ?
    1.2 Minimális konfiguráció
    1.3 Ajánlott konfiguráció
    1.4 Telepítés
    1.5 Eltávolítás
    1.6 A program indítása
    1.7 Indítás biztonságos módban (Safe Mode)
2. Játékszabályok
    2.1 Általános tudnivalók
    2.2 Nyeremények
    2.3 Segítségek
3. Felhasználói felület
    3.1 Főmenü
    3.2 Kérdés panel
    3.3 Válaszok
    3.4 Segítségek
    3.5 Eredményjelző
4. Menü
    4.1 Játék menüpont
    4.2 Beállítások menüpont
    4.3 Súgó menüpont
5. Névjegy



1. Bevezetés

1.1 Mi az a 'Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!' ?

A 'Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!' egy televíziós vetélkedőnek, a 'Legyen Ön is milliomos!'-nak az egyik számítógépes átirata. Azért csak az egyik, mert már létezik egy hasonló játék 'Who Wants To Be A Millionaire?' néven, de a 'Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!' annál sokkal jobb...

A játék az eredeti vetélkedő csaknem valamennyi lehetőségét tartalmazza és "design"-jában is megpróbál hasonlítani hozzá. Egyetlen apró eltérés a telefonos segítség igénybe vételekor tűnhet fel, erről bővebben lásd a Játékszabályok fejezetet. A program extraként tartalmazza a vetélkedő műsorvezetőjének - Vágó István - fényképeit (illetve jelenleg csak egyetlen darabot), ezzel is fokozva a játék hangulatát.

1.2 Minimális konfiguráció

A játék futtatásához bármilyen számítógép megfelel, amely képes a MS Windows 95/98/ME/2000/XP futtatására. A gépnek rendelkeznie kell olyan videokártyával és monitorral, amellyel legalább 800x600-as képernyőfelbontás érhető el. A jobb grafikai minőség érdekében ajánlott a 16 bites színmélység beállítása. A merevlemezen kb. 5 MB szabad kapacitás szükségeltetik.

1.3 Ajánlott konfiguráció

  • Processzor: Intel Pentium 900 MHz
  • Memória: 128 MB
  • Merevlemez: 5 MB szabad kapacitás
  • Video: 1024x768 vagy 1280x1024-es felbontás, 32 bites színmélység
  • Oprendszer: MS Windows 95/98/ME/2000/XP

    1.4 Telepítés

    A program telepítése a telepítőkészletben található 'nlmtim_v1_2_install.exe' fájl elindításával lehetséges. A telepítés során a program fájljai a megfelelő könyvtárakba kerülnek, és a Start menüben létrejönnek a szükséges bejegyzések.

    1.5 Eltávolítás

    A program eltávolítása a Vezérlőpult 'Programok hozzáadása' menüpontjával lehetséges. A listában kattintsunk a 'NLMTIM 1.2 (csak törlés)' bejegyzésre, majd a megjelenő kérdésre válaszoljunk Igen-nel. Ekkor a telepítő törli a merevlemezről a programot, valamint a Start menüben korábban létrehozott bejegyzéseket.

    1.6 A program indítása

    A Start menüben kattintsunk a 'Programok -> KónyiSoft -> NLMTIM 1.2 -> NLMTIM 1.2' menüpontra.

    1.7 Indítás biztonságos módban (Safe Mode)

    Bizonyos esetekben a hanghatások lejátszása problémás lehet, emiatt előfordulhat, hogy a program nem hajlandó elindulni. Ilyenkor a 'Safe Mode' menüponttal indítsunk. Ez minden hanghatást kikapcsol, de ettől még lehet játszani a programmal.

    (Megj.: Biztonságos módú futtatás úgy is elérhető, hogy a programot egy '-safemode' paraméterrel indítjuk. Pl. A Futtatás ablakba gépeljük be: "nlmtim.exe -safemode" ).


    Tartalomjegyzék



  • 2. Játékszabályok

    2.1 Általános tudnivalók

    A 'Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!' egy műveltségi vetélkedő. A játék során folyamatosan nehezedő kérdésekre kell választ adnunk, egyre nagyobb pénznyereményekért. A kérdések az élet legkülönbözőbb területeiről jöhetnek: lehetséges pl., hogy egy történelemmel kapcsolatos kérdést képzőművészet követ, majd sport következik vagy netán szerves kémia. Valamennyi kérdésre kapunk négy lehetséges választ (A, B, C, D), de ezek közül csak az egyik helyes, a másik három hibás. A főnyeremény eléréséhez 15 kérdésre kell helyesen válaszolnunk.

    2.2 Nyeremények

    A megválaszolt kérdések után az alábbi pénzösszegek járnak:

    Kérdés száma Pénznyeremény
    1. kérdés 5.000 Ft
    2. kérdés 10.000 Ft
    3. kérdés 25.000 Ft
    4. kérdés 50.000 Ft
    5. kérdés 100.000 Ft - garantált
    6. kérdés 200.000 Ft
    7. kérdés 300.000 Ft
    8. kérdés 500.000 Ft
    9. kérdés 800.000 Ft
    10. kérdés 1.500.000 Ft - garantált
    11. kérdés 3.000.000 Ft
    12. kérdés 5.000.000 Ft
    13. kérdés 10.000.000 Ft
    14. kérdés 20.000.000 Ft
    15. kérdés 40.000.000 Ft - garantált

    A játék során bármikor dönthetünk úgy, hogy megállunk. Ekkor az utoljára helyesen megválaszolt kérdésért kapott összeget nyerjük. Ha pl. 7 kérdést helyesen megválaszoltunk, de a nyolcadikat nem merjük "bevállalni", akkor 300.000 Ft-tal fejezhetjük be a játékot.

    Ha valamelyik kérdésre rossz választ adunk, akkor "buktunk", a játék véget ér. Ebben az esetben az addigi nyeremény elveszett, csak a megszerzett garantált nyereményt kapjuk meg - ha egyáltalán eljutottunk odáig. Garantált nyeremény birtokába az 5. (100.000 Ft), illetve a 10. kérdés (1.500.000 Ft) megválaszolása után juthatunk. A 15. kérdés (40.000.000 Ft) szintén garantált, ugyanis ez maga a főnyeremény, de ennél tovább már nem mehetünk.

    2.3 Segítségek

    A játék alatt három alkalommal vehetünk igénybe három különböző segítséget (mindegyiket egyszer). A segítségek felhasználásáról teljesen szabadon dönthetünk. Általában célszerű "spórolni" a segítségekkel, a nehezebb kérdésekre tartogatni őket, de az sincs kizárva, hogy egy könnyebb kérdésre elhasználjuk akár mind a hármat.

    Az alábbi segítségek vehetők igénybe:

    • 50:50 - A válaszokat megfelezi. Elvesz két rossz választ, és meghagyja a helyeset, illetve egy rosszat. Ezáltal nagyobb az esélyünk, ha netán tippelni kényszerülünk.
    • Telefonos segítség - A játékos telefonon felhívhat valakit, aki az aktuális kérdésre tudhatja a választ. Ez a 'valaki' az eredeti játékban általában a játékos barátja, ismerőse, kollégája stb. A beszélgetés lebonyolítására 30 másodperc áll rendelkezésre, ennek leteltével a telefonos kapcsolat azonnal megszakad. A programban az eredeti játékhoz képest némi módosítás volt szükséges ennél a résznél. Itt egy elképzelt - és nagyon egyszerű - párbeszédet hallgathatunk végig, melynek végén minden esetben kapunk - általában jó - választ. A programban természetesen a 30 másodperces időkorlát sem létezik.
    • Közönség - A közönség minden egyes tagja tippel valamelyik lehetséges válaszra, majd ennek végeredményéről százalékos kimutatást kapunk. Nagy valószínűséggel az a válasz a helyes, amelyikre a közönség legnagyobb arányban szavazott. Természetesen nincs kizárva, hogy - főleg nehezebb kérdések esetében - a közönség téved, rosszul tippel.



    Tartalomjegyzék



    3. Felhasználói felület







    3.1 Főmenü

    Általa elérhető a program valamennyi funkciója. Bővebben lásd: Menü fejezet.


    3.2 Kérdés panel

    Itt jelenik meg az aktuális kérdés szövege.


    3.3 Válaszok

    A kérdésre adható négy lehetséges válasz. A válasz megjelölése egyszeri egérkattintással lehetséges. A megjelölés billentyűzettel is végrehajtható, az 'A-B-C-D' billentyűk egyikének lenyomásával.


    3.4 Segítségek

    A játék során felhasználható három segítség. Fentről lefelé: 50:50, Telefonos segítség, Közönség. A kívánt segítség kiválasztása egyszeri egérkattintással történik. A választás történhet billentyűzettel is, az '1-2-3' billentyűk egyikének lenyomásával.


    3.5 Eredményjelző

    Itt látható, hogy hányadik kérdésnél tartunk éppen, és mennyi a nyereményünk.


    Tartalomjegyzék



    4. Menü

    4.1 Játék menüpont

    Milijomos akarok lenni! - új játék (F7)

    Új játék kezdése.

    Játék befejezése (F8)

    Az aktuális játék befejezése. A program kilépés előtt megerősítést kér, hogy valóban be akarjuk-e fejezni a játékot.

    Megnyitás... (Ctrl+O)

    Egy korábban elmentett játékállás betöltése. Az aktuális játék - már ha éppen játékban vagyunk - megerősítés után véget ér.

    Mentés... (Ctrl+S)

    Az aktuális játékállás megőrzése, későbbi folytatás céljából. A mentés előtt utoljára feltett kérdés nem őrződik meg, visszatöltés után más lesz, így nem lehet a játékot állandó "kimentem-visszatöltöm" módszerrel végigjátszani.

    Vágólapra másol (Ctrl+C)

    Az aktuális kérdés szövegét és a négy lehetséges választ a vágólapra másolja.

    Naplófájl megtekintése... (Ctrl+L)

    A program folyamatosan feljegyzi a játék közben történő különféle eseményeket (pl. kérdés szövege, a játékos válasza, megválaszolásra fordított idő stb.), abból a célból, hogy a későbbiekben elemezni tudjuk a játékunkat. Ezzel a menüponttal a legutolsó - vagy az éppen folyamatban lévő - játék naplóállományát nézhetjük meg. A párbeszédablakban lehetőségünk van a naplófájlt a vágólapra másolni, illetve szöveges formátumban elmenteni.

    50:50 (1)

    Felezés kérése. A négy válasz közül elvesz két rosszat.

    Telefonos segítség (2)

    Mint a neve is mutatja, telefonos segítség kérése.

    Közönség (3)

    A közönség segítségének kérése.

    Kilépés (Alt+X)

    A program használatának befejezése. Röviden: exit.

    4.2 Beállítások menüpont

    Beállítások...

    Megjeleníti a program beállításait tartalmazó párbeszédablakot. Az egyes beállítási lehetőségek önmagukért beszélnek, így ezeket itt nem részletezzük. A változtatások az <OK> gombra kattintással lépnek életbe. A <Mégsem> gombbal változtatás nélkül elhagyhatjuk az ablakot.

    Kérdés-szerkesztő (nlmtimeditor.exe)

    Elindítja az NLMTIM editor programot, amelynek segítségével a játékban található kérdéseket módosíthatjuk illetve bővíthetjük.

    4.3 Súgó menüpont

    Tartalomjegyzék (F1)

    A program kezelési útmutatója. De, hisz... épp azt olvasod nem? :-)

    faq.txt

    A 'faq.txt' fájl megjelenítése (gyakran ismételt kérdések a programmal kapcsolatban).

    history.txt

    A 'history.txt' fájl megjelenítése (verziótörténet).

    http://www.nexus.hu/konyisoft

    A KónyiSoft honlapjának megjelenítése (internet-kapcsolat szükséges).

    mailto:konyakrisz@freemail.hu

    Ezzel a menüponttal e-mail küldhető a program készítőjének.

    Köszönet...

    Itt köszönetet mondok azoknak, akik a program elkészítéséhez valamilyen módon segítséget nyújtottak.

    Névjegy...

    Megjeleníti a program névjegy ablakát.


    Tartalomjegyzék



    5. Névjegy

    Nosza, legyél má' Te is MILIJOMOS!!!
    (NLMTIM)

    verzió: 1.2
    2003. I. 1.
    FREEWARE

    Copyright © 2002-2003 Kónya Krisztián (KónyiSoft)
    http://www.nexus.hu/konyisoft
    konyakrisz@freemail.hu


    Tartalomjegyzék