A sápadt mester (Pale master)

Követelmények:

  • Jellem: Bármely nem jó.
  • Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 3. szintű misztikus varázslatot.

ÉD: d6.

Alap támadás módosító: Alacsony.

Alap mentők: Szívósság, Akaraterő.

Fegyver jártasság:

Vért jártasság:

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Mesterség, Diplomácia, Gyógyítás, Rejtőzködés, Hallgatózás, Csendes mozgás, Mágiaismeret, Ismeretek (misztikus).

Kaszt jellemzők:

  • Csontos bőr: 1. szinten +2 természetes vért bónuszt kap a VF-ére. Ez 4. szinten +4, 8. szinten +6 lesz.
  • Holtak megelevenítése: 2. szinten, naponta 1X használhatja mint egy pap 3. szintű varázslatát.
  • Sötétlátás: 3. szinten képes 60 lábig látni a sötétben.
  • Élőholtak teremtése: 4. szinten, naponta 1X használhatja mint egy pap 6. szintű varázslatát.
  • Halhatatlanság: 5. szinten +4 bónuszt kap a Szívósság mentődobásaira.
  • Élőholt toldás: 6. szinten, átoperálja egyik karját egy élőholt karjára. Egy sikeres közelharci érintéstámadással (nem lehet megszakítani, mert az élőholt természetes fegyvere) lebéníthatja egy ellenfelét (mint A ghoulok érintése, de bűz nélkül). Ezt 6. szinten naponta 2X, 8. szinten 3X, 10. szinten pedig megöli a célpontot ha nem sikerül a mentődobása.
  • Erős, mint a csont: 7. szinten immúnissá válik a bénításra, lekötözésre, Személy megfékezésére.
  • Hatalmas élőholtak teremtése: 9. szinten, naponta 1X használhatja mint egy pap 9. szintű varázslatát.
  • Halhatatlan fölény: 10. szinten immúnissá válik a kritikus találatokra.

Varázslatok:

  • A napi varázslatok számának meghatározásához A sápadt mester szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

VÖRÖS SÁRKÁNY TANÍTVÁNY (RED DRAGON DISCIPLE)

Követelmények:

  • Szakértelmek: Ismeretek (misztikus) 8 szint.
  • Kaszt: Bárd vagy Mágus.

ÉD: d12

Alap támadás módosító: Közepes.

Alap mentők: Szívósság, Akaraterő.

Fegyver jártasság:

Vért jártasság:

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Mesterség, Szakma, Diplomácia, Hallgatózás, Keresés, Észlelés, Mágiaismeret, Ismeretek (misztikus).

Kaszt jellemzők:

  • Természetes vértezet: 1. szinten +1 természetes vért bónuszt kap a VF-éhez. Ez 4. szinten +2, 7. szinten +3, 10. szinten +4.
  • Sárkány tulajdonságok: Egy sárkány vérének köszönhetően növekednek a tulajdonságai. 2. szinten +2 Erő bónusz, 4. szinten +4 Erő bónusz (a +2 már benne van), 7. szinten +2 Állóképesség bónusz, 8. szinten +2 Intelligencia bónusz, 10. szinten további +4 Erő bónusz (tehát összesen +8 lesz).
  • Leheletfegyver: 3. szinten, naponta 1X képes kúp formában tüzet lehelni, ami 2d10-et sebez. 7. szinten 4d10-et, 10. szinten 6d10-et. Mindenkinek, aki a csóván belül áll Gyorsaság mentődobást kell dobnia a sebzés felezéséért (NF = 10 + kaszt szint fele + Karizma módosító). Az éghető tárgyak meggyulladhatnak.
  • Vakharc: 5. szinten megkapja mint bónusz képességet.
  • Fél-sárkány: 10. szinten szinte teljesen átalakul (pikkelyes bőr stb.), aminek a hatása hogy 60 lábig rendelkezik sötétlátással és immúnissá válik az altatásra, bénításra, tűzre.

ÁLDOTT ÖKÖL (SACRED FIST)

Követelmények:

  • Alap támadás módosító +4.
  • Képességek: Javított pusztakezes támadás, Kábító ököl, Varázslás harcban.
  • Szakértelmek: Ismeretek (misztikus) 8 szint.
  • Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 1. szintű isteni varázslatot.

ÉD: d8.

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Gyorsaság, Szívósság.

Fegyver jártasság:

Vért jártasság:

Szakértelem pontok: 4 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Gyógyítás, Mágiaismeret, Ismeretek (vallás), Ugrás, Úszás.

Kaszt jellemzők:

  • VF bónusz: 1. szinten, ha nincs leterhelve, könnyű vértet visel, vagy nem visel vértet +1 módosítót kap a VF-ére. Ez 5. szinten +2, 10. szinten +3 lesz.
  • Fegyvertelen sebzés: Ugyanúgy sebez puszta kézzel, mint egy vele ugyanolyan szintű Szerzetes (ha már van Szerzetes kaszt szintje, akkor összeadódik).
  • Gyors mozgás: 3. szinten megkapja a 3. szintű Szerzetes sebesség bónuszát (ha már van Szerzetes kaszt szintje, akkor összeadódik).
  • Áldott tűz: 4. szinten, naponta 1X 10 körig képes lángokkal körülvenni az öklét, ami kaszt szint + Bölcsesség módosítónyi értékkel növeli a sebzést. 8. szinten ez naponta 2X használható.
  • Cseles kitérés: 6. szinten nem veszíti el az ügyesség módosítóját a VF-ből ha közrefogják vagy láthatatlan ellenfél támadja.
  • Benső vért: 10. szinten, Bölcsesség módosítónyi körig kap +4 VF módosítót, +4-et a mentődobásokra, 25-ös mágiaellenállást.

Varázslatok:

  • A napi varázslatok számának meghatározásához az Áldott ököl szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

VIHARÚR (STORMLORD)

Követelmények:

  • Alap mentők: Szívósság +4
  • Képességek: Edzettség, Hatalmas szívósság, Fegyver fókusz (dárda, dobófejsze, dobónyíl vagy shuriken).
  • Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 3. szintű isteni varázslatot.

ÉD: d8.

Alap támadás módosító: Közepes.

Alap mentők: Akaraterő, Szívósság.

Fegyver jártasság:

Vért jártasság:

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Diplomácia, Megfélemlítés, Ismeretek (vallás), Vadonismeret.

Kaszt jellemzők:

  • Elektromosság-ellenállás: 1. szinten 5-ös ellenállást kap az elektromosságra. Ez 4. szinten 10, 7. szinten 15 lesz.
  • Erősített fegyverek: 1. szinten minden dobófegyver és dárdák a kézben tartva +1-es fegyvernek minősülnek. Ez 6. szinten +2, 9. szinten +3 lesz.
  • Sokkoló fegyver: 2. szinten, naponta 1X, 20 körön keresztül képes felruházni a kezében tartott fegyvert (dobófegyverek és dárdák) elektromossággal. Ez +1d8 elektromos sebzést okoz.
  • Sokkoló kritikus: 5. szinten, naponta 1X, 20 körön keresztül +1d8 elektromos sebzést okoz normál sebzésnél (Sokkoló fegyver miatt), kritikus találat esetén +2d8 elektromos sebzést (ez 4d8 ha a fegyver kritikus szorzója X3, 6d8 ha X4).
  • Sokkoló és hang fegyver: 8. szinten, mint a Sokkoló kritikus képesség, de a sebzéshez adódik még 1d8 hangsebzés is. (Tehát a képesség használatakor lesz 1d8 elektromos, 1d8 hangsebzés és a kritikus találatra vonatkozó sebzések.)
  • Elektromosság immunitás: 9. szinten immúnissá válik az elektromosságra.
  • Hosszabb vihar avatár: 10. szinten, naponta 1X képes használni a Druida Természetszolga szólítása VIII. varázslatot. A varázslattal csak egy hatalmas légelementált tud megidézni, amely 2X annyi ideig tart mint a Druida varázslata.

Varázslatok:

  • A napi varázslatok számának meghatározásához a Viharúr szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

PAPLOVAG (WAR PRIEST)

Követelmények:

  • Alap támadás módosító +5.
  • Varázslatok: Legyen képes létrehozni legalább egy 4. szintű isteni varázslatot.
  • Szakértelmek: Diplomácia 8 szint, Észlelés 5 szint.
  • Képességek: Varázslás harcban.

ÉD: d10

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Szívósság.

Fegyver jártasság: Minden egyszerű és harci fegyver.

Vért jártasság: Minden vért és pajzs (kivéve toronypajzs).

Szakértelem pontok: 2 + INT módosító.

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Szakma, Mesterség, Diplomácia, Gyógyítás, Megfélemlítés, Mágiaismeret, Ismeretek (vallás), Mászás.

Kaszt jellemzők:

  • Háborús dicsőség: 10 láb sugarú körben a szövetségesek +1 sebzés bónuszt kapnak (a Paplovag maga ezt nem kapja meg). A területen belül tartózkodó ellenfelek –1 módosítót kapnak minden mentődobásukra, félelem elleni mentődobásukra. Ez a hatás folyamatosan aktív, nem lehet mentődobást dobni ellene.
  • Harci tűz: 2. szinten, naponta szintnyi alkalommal, 5 körön keresztül önmagának és a 40 lábon belül álló szövetségeseknek +2 morál módosítót ad a félelem elleni és az elmére ható mentődobásokra. Ez 4. szinten +4, 6. szinten +6, 10. szinten +8 lesz.
  • Rettegés megszüntetése: 2. szinten, naponta szintnyi alkalommal képes használni a varázslatot.
  • Tömeg könnyebb sebek gyógyítása: 3. szinten, naponta 1X képes használni mint a Könnyebb sebek gyógyítása varázslatot az 50 lábon belül lévő szövetségesekre.
  • Rettegés aurája: 5. szinten, naponta egyszer a 20 lábnál közelebb álló ellenfeleknek Akaraterő mentődobást kell tenniük (NF = 10 + kaszt szint + Karizma módosító), különben a Rettegés keltése varázslat hatása alá kerülnek.
  • Kitartás: 6. szinten, naponta 1X képes használni a varázslatot.
  • Gyorsítás: 7. szinten, naponta 3X képes használni a varázslatot.
  • Tömeg gyógyítása: 9. szinten, naponta 1X képes használni a varázslatot.
  • Engesztelhetetlen ellenség: 10. szinten, naponta 1X, 10 körön keresztül a 30 láb sugarú körben lévő szövetségesek +20 időleges ÉP-t kapnak (a Paplovag maga ezt nem kapja meg). 10 körig lefelezi a Paplovag sebességét.

Varázslatok:

  • A napi varázslatok számának meghatározásához a Paplovag szinteket hozzá kell adni a karakter eredeti kasztjában szerzett szintjeihez.

TÉLTELEN KILENCE (NEVERWINTER NINE)

Követelmények:

  • Alap támadás módosító +6.

ÉD: d8.

Alap támadás módosító: Magas.

Alap mentők: Gyorsaság, Akaraterő.

Fegyver jártasság:

Vért jártasság:

Szakértelem pontok: 4 + INT módosító

Ajánlott szakértelmek: Összpontosítás, Alkímia, Szakma, Mesterség, Diplomácia, Gyógyítás, Megfélemlítés, Hallgatózás, Észlelés, Keresés, Ugrás, Úszás, Mászás.

Kaszt jellemzők:

  • Védelem aura: 1. szinten, 10 láb sugarú körben a szövetségesek (ő maga nem) +2 bónuszt kapnak minden mentődobásukra és +1 módosítót a VF-ükre. 4. szinten ez +3 a mentődobásokra és +2 a VF-re lesz. Ez egy állandóan működő képesség.
  • A Lord őrzése: 3. szinten, naponta 3X képes az egyik szövetségesét védeni, mintha a Gyengék támasza varázslatot használná, azzal a különbséggel, hogy a védett célpont csak a sebzés 30%-át szenvedi el (az eredeti 50% helyett), míg ő az eredeti sebzés felét kapja.
  • Őrjöngő válasz: 3. szinten, naponta 1X használhatja a Szökellő támadás képességet, hogy futása közben annyi ellenfelére támadhasson, amennyi a maximum támadásainak a száma. A képesség hatására kap +10%-ot a sebességére, +2 eltérítő bónuszt a VF-ére a megszakító támadások ellen és +2d6 orvtámadás bónuszt (ha van rá lehetősége orvtámadhat).
  • Roham: 5. szinten, naponta 1X, 3 körig képes erejét összpontosítani, aminek eredménye hogy 3 körön keresztül a maximum sebzést okozza. Mivel ez megerőltető a számára, minden körben 10 ÉP-t sebződik.
Prémium kasztok szabadfordítása D&D játékhoz (2. rész)

13 thoughts on “Prémium kasztok szabadfordítása D&D játékhoz (2. rész)

  • Ezeket olvasva mindig kedvet kapok egy kis D&D-hez, vagy valami d20-hoz 🙂 .
    Ezek közül egyedül a PAPLOVAG (WAR PRIEST) fordítással nem vagyok kibékülve egészen.

  • Szívesen veszem a kritikát 🙂 Te mire fordítottad volna? 😀

  • Az olyan snasszul hangzik. Mivel külön paplovag nincs a dnd-ben csak lovag, ezért gondoltam hogy legyen ez a neve. Meg mellette szól hogy már pl a tám. módosítót is harcosként kapja, tehát a szimpla papból rendes közelharcos lesz ezzel a kaszttal.
    De természetesen mindenki úgy hívja ahogy jólesik, nekem ez teccett 🙂

  • Csata Pap, Háborús Atya, Hadi vagy Harci Tiszteletes. Hirtelen ezek jutottak eszembe.

    Egyébként valszeg csak mi gondolkozunk nagyon Magusos fejjel, hogy a paplovag az paladin… mert egyébként az csak D&D-ben elveszett valahol, s sima lovaggá lett 😉 . A paplovag -ban a lovag szó zavar, hiszen a war priest az, nálam legalábbis, egyáltalán nem lovag.
    De kétségtelen hogy van D&D-ben sok minden ami angolul is furán hangzik pl.: itt a Neverwinter Nine, Avagy az előző cikkben Arcane Trickster.

  • Egyetértek Phinix-el. A war priest inkább harci pap legyen, vagy a csatapap se rossz, szépen alliterál. 😉 A Téltelen kilence sem teljesen pontos, hisz az egy szervezet. Inkább Télteleni Kilencek kaszt tagja. Bár ez a Téltelen is olyan suta. 🙂 Kedvencem a Favored Soul+Stormlord és a harcos+bárd+vörös sárkány tanítvány kombók.

  • Jó hát ezeket a neveket ha lefordítja az ember gyakran kap iylen érdekesen hangzó neveket, gondoljunk csak a Diablo vagy a Warcraftos random itemek nevére csak pár példa: A „vadkan karmazsin cipője” vagy a „sólyom zafír fejfedője” 😀 habár ez anyniban jó volt hogy DII ben anno névről megmondtam, hogy mit ad a tárgy 😀

    Am ha joltom a DnD ben a lovagok X edik szintöl tudtak papi mágiát hazsnálni, szóval a paplovag onnantól sztem megfelelő rájuk, én kitartok a Harcos Pap elnevezésnél az nekem tetszik :D, szerintem a paplovag azok a kcisit papimágiázó lovagok, míg ezek ha jol vettem ki inkább harcoló papok.

    Mindezeket ugy írom h a DnD hez kb ló****t nem értek 😀

  • Mindenki úgy hívja ahogy jólesik 🙂 Én megtartanám ezt.

    És igen, elég sok olyan szó volt miközben fordítottam, hogy énis csak néztem hogy ebből most mi legyen…hülye ez az angol nyelv 😀

    DnD-s lovagnak meg igen, kap úgymond lebutított papi mágiát, de ez külön mágiafajtához tartozik (Lovagi mágia), mert elég sok saját varázslatuk van.

  • Én csk bele bele nézegettem talán a 2. kiadásba szóval hiszek neked, meghát na ennyivel is okosabb lettem 🙂
    Mindenesetre ty a fordítást!

  • Jó a fordítás. A War Priest fordítása a Paplovagra meglepett de reális mégis furán hangzik. Hozzá tenném, hogy a szerzetes+ sacred fist párosítás nagyon menő( bár a szerzetes nagyon brutális magában is főleg 20 as szint után).
    A viszont nem leszólni akarlak de a NevewWinter Nine-t fordíthattad volna NeverWinteri Kilenceknek, mert a téltelenek gányul hangzik.
    viszont alapjáraton a fordítás fasza lett. Ty

  • @Warpriest: A leírás szerinti kasztjellemzői alapján (lelkesít, bátorít, lelkesítve, égő fáklyaként jár elől a harcban) azt mondanám, hogy Tábori lelkész, azonban az elég idétlenül hangzik a hősi fantasy közegében. Mondjuk, talán egy Hadvezér-pappal ki tudnék egyezni, de szigorúan jobb híján… Paplovag semmiképp, egyrészt, mert jelen kasztnak abszolút semmi köze a lovagsághoz, másrészt nem is nagyon szeretem ezt a szót (ti. szerepjátékos műszó, a M* megjelenése előtt nemigen találkozhatott vele az ember – ami nem is volna baj, sok-sok hasonló van, csak hát a történelmi előképek alapján ez biz’ egy szóparadoxon: a nemesifjak ugye vagy lovagi-, vagy papi neveltetést kaptak). Én már ’93 óta következetesen a Bajnok, ill. az XY isten bajnoka kifejezést használom helyette, ahol csak lehet.
    @Neverwinter: Sokakon kifogott már ez a név… 🙂 Megjegyzem, a Téltelen a hivatalos fordítás a FR 3. kiadású alapkönyve szerint (bármennyire „gányul” hangzik is, de találkoztam már a Téltelenvár, Öröknyár, Vígtavasz fordításokkal is. Hozzáteszem, annál azért bármelyik jobb, mint amit a magyar kiadású FR művel egy-két földrajzi- és személynévvel (máig elkap a röhögőgörcs, ha belegondolok, mit művelt a fordító szegény Ezüstmarkú Stormmal [eredetileg Storm Silverhand]. Megértem én, hogy magyarul hülyén hangzik, de még mindig jobb, mint fordítás címén Silnehan-ra torzítani… Ugyanakkor a Jég és Tűz dalának fordítója jól elkapta pl. Winterfell hangulatát a Deres fordítással. Szóval Neverwinter: én azt mondom, amíg valaki elő nem rukkol valami frappánssal, hagyjuk meg ángliusul…

  • Bocsánat, „gányul” hangzik is után zárójel bezárva… 🙂

  • „Ezüstmarkú Storm” … ez valóban, mondjuk úgy, hogy okot ad némi gúnyolódásra 8)
    Mellesleg jegyzem meg, nekem a Téltelen fordítással nincs nagy problémám, kicsit furán hangzik, de nem veszélyes.

Vélemény, hozzászólás?