Schicklgruber káplár gyorsan lekuporodott a lövészárokba és arcára kemény elszántság ült ki.
– Megint gáztámadás, ezek megint bevetik, fel a maszkokat! – üvöltötte németül a többieknek, majd jó példával elöljárva maga is felrántotta az ormótlan védőmaszkot. Még hatan lapultak a tocsogós sárban és soraikban kezdett eluralkodni a fejetlenség. A britek mindenáron át akarnak törni, ha két napon belül másodjára is bevetik a mustárgázt.
A káplár belül hamar megnyugodott. Fiatal kora óta fatalista volt és szilárdan hitt benne, hogy a Gondviselő nem hagyja magára. Kiemelt szerepet szánt neki, ezt kisfiú korától – amikor is álmában megjelent Sárkányölő György lovag és átadta lándzsáját – szent meggyőződéssel hitte. Mindig hősiesen harcolt, kivívva társai és felettesei osztatlan elismerését. Már 1914 decemberében kitüntették a Vaskereszt második fokozatával. 1916 októberében az észak-franciaországi harcokban sebesülés érte a lábán. Felépülése után néhány napot Berlinben, illetve Münchenben töltött. A hátország állapotát elkeserítőnek tartotta, alig várta, hogy visszatérhessen a frontra. Felettesei elégedettek voltak teljesítményével, előléptetésre is fel akarták terjeszteni, ő azonban tiltakozott ez ellen, bár ennek nem adta semmiféle magyarázatát. „A feletteseket tisztelni, senkinek nem ellentmondani, vakon engedelmeskedni.” Ezen alapelv határozta meg identitását a császári seregben. Bár a hasonló rendfokozatú katonák ritkán kaptak ilyen magas kitüntetést, egyik felettese, amúgy egy zsidó tiszt, mégis felterjesztette őt a Vaskereszt első fokozatára, amelyet 1918 szeptemberében kapott meg, alig két héttel ezelőtt. Most pedig ismét próbára teszi őt a Gondviselő. Ám legyen. Megmarkolta puskáját és a lassan gomolygó sárgás ködben kimászott a biztonságot nyújtó lövészárok fedezékéből.
* * *
Görcstől fetrengő emberi testek, sártól és vértől mocskos arcú túlélők hörögtek vízért, kegyelemért vagy éppen az édesanyjukat próbálták hívni elkeseredetten, heves köhögőrohamok közepette. A sárgás köd lassan szerteoszlott. Az angolok rohamát ugyan sikerült megtörni, de rengeteg német katona halt ma értelmetlen, kegyetlen halált a csatatéren. A mustárgáz fájdalmas hólyagokat okoz a vele érintkező bőrfelületen, illetve a tüdőben. Ha beszennyezte egy katona ruházatát és felszerelését, akkor az a vele érintkező más katonákat is megmérgezte. Undorító egy módja ez a hadviselésnek, futott át a tábori szanitéc fejében, miközben a vakon hörgő Schicklgruber káplár hordágyát rögzítette a mentőkocsiban.
– Indulj, irány Ypres, gyorsan! Talán ez még túléli, bár a szeme világát már elveszítette a nyomorult – fordult előre a sofőrhöz, aki azonban nem reagált a felszólításra. Ebben a pillanatban valaki feltépte a hátsó ajtót.
– Szálljon ki, innen átvesszük mi. Menjen, foglalkozzon a többi rászorulóval –szólt erős keleti akcentusú német nyelven a kerek szemüveges férfi, miközben fellépett a raktérbe. Volt valami a hangjában és a tekintetében, amitől a szanitéc azonnal, hang nélkül engedelmeskedett neki. A mentőkocsi lassan, döcögve elindult a földúton… ám korántsem Ypres felé.
A tábor második napján (szerdán) délután mesélnék a terveim szerint egy TIMELORDS kalandot, amire eddig hárman már jelentkeztek, de maximum három hely még így is szabad. A karakteralkotás a GURPS Lite szerint megy (200 pontból), a szabályokat is ennek megfelelően használjuk. A karakterek az Időügynökség nevű szervezetnek dolgoznak (lásd alább).
Az Időügynökség szervezete és a Mátrix:
A karakterek az Időügynökség nevű szervezetnek dolgoznak, aminek alapítója egy Időúr (Gabriel) volt, a földi időszámítás szerinti Krisztus születése körüli időben (i.e. 7). Időnként különböző korokból származó embereket is beszerveznek az állományba (meglehetősen ritkán), de a képzésük mindig az éppen aktuális „jelenben” történik meg (tehát ahová vitték őket). A múltjukat teljesen le kell zárniuk, új életet kapnak az ügynökségtől. A „kulturális sokk” hatását gyógyszeres és terápiás úton oldják fel fél-egy év alatt. Ezt követően még két és fél év képzés vár rájuk, ami idő alatt elsajátítják az elengedhetetlenül fontos képzettségeket (lásd karakteralkotás). Az egész ügynökség története során összesen százhuszonkilenc ilyen esetről tudunk. A jelenben mindössze nyolc ilyen ügynök tevékenykedik (ezek közé tartoztok ti, JK-k is).
Az Időügynökséget egy héttagú, multikulturális testület (az Időtanács) vezeti. Megszólításuk: tanácsosok. Szavazás útján választanak maguk közül egy vezetőt (megszólítása: főtanácsos), aki a vitás kérdésekben dönt, illetve moderálja a tanács üléseit. Afféle „vezérigazgató” az „igazgatói tanács” élén. Szervezeti nyelvük mindig az adott korhoz igazodik (jelenleg ez az angol, de évszázadokig pl. a latin volt). Az ügynökségnek 2015-ben közel 3000 munkatársa van a világ 150 országában (általában az állami követségeken dolgoznak, inkognitóban). Központjuk Genfben található, az Igazságügyi Minisztérium alatt hét szint mélységben kialakított titkos komplexumban.
A Mátrix, amit Gabriel az alapító tanácsnak adott át, egyedi és leutánozhatatlan szerkezet: egy jellegtelen fém dodekahedron, ami teljesen úgy néz ki, mint egy fém 20 oldalú dobókocka, de valahogy mindenki csak „kockának” nevezi. Bár méretre ugyanakkora, mint a k20, meglehetősen súlyos, fél kilót nyom. Belülről sokkal nagyobb, mint kívülről, s tekintélyes mennyiségű gépezetet tartalmaz, hogy megtartsa, és átalakítsa a közepében lévő időszingularitást. A belső tere hozzáférhetetlen a karakterek számára. Két, önállóan is működő, különböző idősíkból származó szerkezetből áll, ami egy tulajdonképpen és ugyanaz. Az egyik i.e 7-ből, a másik a szervezet feloszlatásának idejéből való.
Azért van szükség a két Mátrixra egy időben, mert a közöttük lévő kapcsolat segítségével mindig pontosan lehet tudni, hogy a hordozói melyik időben járnak aktuálisan és mit csinálnak (kétoldalú kommunikációt is lehetővé tesz). Szükség esetén – pl. esetleg kísértésbe esnek az ügynökök vagy megszerzik tőlük idegenek a szerkezetet – a jövőbeli Mátrix képes magához rántani múltbeli „entitását” a rá hangolt ügynökökkel együtt (amennyiben azok egy mérföldes körzeten belül vannak és élnek).
A Mátrix az időugrást követően 24 órán belül teljesen feltölti önmagát – ennél korábbi időn belüli ismételt ugrás kockázatos: az eltelt órák száma X 4% a sikeres ugrás esélye (a 25. órától lesz 100%). Vétés esetén nem jön létre az ugrás (semmi extra hatás nem történik).
Engem érdekelne 🙂