1.Előszó

 

Ez a világ nem csak a S.T.A.L.K.E.R játékok alapján lett megalkotva, hanem tartalmaz elemeket a Piknik az árokparton című regényből, a köznyelven csak Hemul trilógia néven emlegetett regénysorozatból valamint néhány elemet az Agyar című regényből is.

Ennek fényében olvass tovább.

2.Hangulatkeltő

Az örök kérdés, hogy miért is megy vissza a stalker a ZÓNA területére ahol a katonákon, aknákon és a zsákmány elrablásában reménykedő banditákon kívül még sokkal több szörnyűség várja, mint idekint bármikor is. A ZÓNA az a hely, ahol megismered ki is vagy valójában. Lehetet az eddig nyámnyila aktakukacból egy profi mesterlövész épp úgy, ahogy a sokat megélt zsoldosból húscafat a madárkörhinta alján.

Meg ezen kívül ott van a híres kívánság gép is, ami minden embernek egyetlen szíve legmélyén rejlő kívánságát teljesíti csupán, de aki nem elég tisztaszívű hamar a másvilágon találgazdagítod. Ha legalább két napot eltöltessz a ZÓNA hazárain belül elkezd msgához láncolni és addig nem enged el, amíg a részévé nem válsz.

A ZÓNA hívja őket visza.

Sok stalker meghallt már és még mennyi fog, de remélem te még jó darabig az élők táborát gazdagítod

3. A ZÓNA

Alapvetően a könyvek és a játékok valamit a Piknik az árokparton világának bizonyos részleteit összemosva kell érteni előbb egy rövid összegzés, hogy mi is történt ezen alternatív világban eddig.

  1. 1972.05.14. CET 12:56:21 megtörtént az első látogatás. Létrejött nyolc látogatási ZÓNA. A kormányok ezeket körülzárták. Az ezekbe történő behatolás szigorúan TILOS! Itt még seni sem tudott semmit az anomáliákról vagy a relikviákról. Szörnyek még nem voltak.
  1. 1986.04.26. CET 02:23:17 a Csernobil városában lévő atomerőműnek álcázott titkos kutatóközpontban robbanás történt, aminek okán 90 kilóméteres körzetben mindenki evakuálni kellett. A kutatások tovább folytak csak radioaktív szennyezés történt.
  1. 1998 a "régi" Látogatásból keletkezett ZÓNÁK teljesen kimerültek. Így a világ tudósai nagyobb figyelmet szentelhettek az onnan kihozott relikviák tanúlmányozására és esetleges felhasználási módjaiknak megtalálására.
  1. 2006.06.47 CET 13:47:59 az első kitörés ráztameg a látogatási zónák relikviáit és jelenségeit kutató laboratóriumokat, ahol már több sikertelen kísérlet is önálló életre kellt. Ekkortól kezdenek el ide is bejárni a stalkerek. A régi ZÓNÁK jelenségei megmaradtak, de rengeteg új létforma, relikvia és anomália látott napvilágot.
  1. 2017.04.22. CET 01:57:24 az első nagy kiugrás, amit két hétig tartó fokozatos visszhúzódás követet…

A Hemul trilógia teljes törzénete időpontbeli eltérésekkel lett átemelve. Az Agyar című műből a relikviák, szörnyek, anomáliák és megfigyelési módjaik lettek átemelve a cselekmény és a ZÓNA területén lévő fémfelületek anomáliákra gyakorolt hatása az elektromos anomáliákat leszámítva NEM képezi részét ennek a világnak. A Piknik az árokparton című regényből a relikviák, anomáliák és Red lányát és a „régi” ZÓNÁk helyét kivéve minden át lett véve. A játékok teljes egészében át lettek véve még az el nem készült szörnyek, anomáliák és relikviák is.

4.Karakteralkotás

1.Főbb értékek:

Kezdjük a karakterek fizikai és szellemi tudásukkal:

  • Fizikum: a karakter fizikai erejét jelenti.
  • Szívósság: a karakter terhelhetőségét jelenti.
  • Kitartás: a karakter elhatározottságát jelenti.
  • Karizma: a karakter meggyőző képessége fizikai segédeszközök nélkül.
  • Műveltség: a karakter szellemi műveltségét jelenti.
  • Fürgeség: a karakter reakcióidejét jelenti.
  • Szerencse: a ZÓNA területén található relikviák gyakorisága, értéke.
  • Karma: a ZÓNA területén feltűnő szörnyek méretét, mennyiségét; az anomáliák méretét és mennyiségét.

Ezen karakteralkotás szerint 20 pontot lehet szétosztani ezekre a tulajdonságokra.

 

2.Frakciók:

Itt kénytelen valamilyen szempontból az összes játékos igazodni egymáshoz, mert nem minden frakció tűri meg a többit maga mellett. A teljesség igénye nélkül csak a játszható frakciókat tartalmazza az alábbi lista egy rövid jellemuéssel és a járulékos specializációkkal:

  • STALKER: az egyetlen frakció aki a banditákat és a monolitot leszámítva minden más zónán belüli frakcióval minimum semleges viszonyt ápol. Nagyrészt szabadúszó zsoldosokból és majdani katonákból állnak. Csapatban dolgoznak amiben legalább két veterán két haladó és négy újonc van. A legnépesebb frakció a ZÓNÁBAN. Több tavernát, szerelő műhelyt és kereskedőt látnak el relikviákkal és pénzzel. Specializációkra 21 kocka.
  • LONER: a STALKER frakcióból kivált többnyire magányos stalkerek. Általában egyedül dolgoznak, de van rá példa, hogy néhányan párokba rendeződve keresnek bizonyos ritka relikviákat. Ismerik a legtöbb ösvényt a belső szektorok felé, de oda csak ritkán merészkednek magányos létük miatt.

Specializációkra 28 kocka.

  • FREEDOM: a hadsereg és a DUTY ellenlábasai a ZÓNA nyilvánosság előtt történő teljes körű megnyitásán dolgoznak. Támogatnak a BANDIT és a DUTY frakciókon kívül minden más játszható frakciót. Specializációkra 28 kocka.
  • DUTY: az ECOLOGIST frakción kívül mindenkit vadásznak. A FREEDOM frakció szöges ellentéte. A ZÓNA nyilvánosság elől való teljes elzárásán dolgoznak. A határokon látni belőlük sokat, mivel a ki illetve be menőket fogják el faggatják ki majd adják át a hatóságoknak. Specializációkra 28 kocka.
  • CLEAR SKY: a legjobban eltitkolt frakció. Céljuk a ZÓNA „megtisztítása” illetve az anomáliák elhárítása, biztonságossá tétele. A belső szektorokban a leg aktívabbak osztagokban szoktak járőrözni. Ezek felépítése két veteránból, hat kezdő, de már kiképzett közlegényből és az esetleges szanitéc illetve annak segédje képezi. Nagyon fejlett felszerelésüket helyben készítik és javítják. Spexializációkra 30 kocka.
  • ECOLOGIST: a legtöbben a hátuk mögött tojás fejűeknek hívja őket. Nem mások mint kutatók és akik a ZÓNA melletti kutatóállomásról küldtek ki terepmunkára. Gyakran bérelnek fel kísérőnek stalkereket, mert hiába tudják mit csinál egy egy anomália az emberrel, de nem ismerik fel minden helyzetben. Ellenben annál többet tudnak az állatvilágról. Specializáxiókra 28 kocka ebből kötelező hatot műveltséggel kapcsolatosakra költeni.
  • BANDIT: a legrosszabb frakció mind közül. Effektíve nem a ZÓNA mély területein bóklásznak, hanem a határvidék esetleges gyenge pontjain ahol a zsákmánnyal hazatérő, sérült, pihenésre vágyó, szerencsétlen stalkertől képesek elvenni nehezen megszerzett relikviáit, felszerelését és konkréten otthagyni elvérezni a céljától negyven méterre csak a megélhetéséért. Minden más frakció vadássza őket. Csak a határvidéket ismerik. A külső szektorokon belülre nem merészkednek. Spexifikáxiókra 18 kocka.

3. Specializációk:

Fizikum:

  • Ökölharc: az ökölharc gyönyöreiben való elmélyültségét mutatja meg a karakternek.
  • Birkózás: konkrétan a birkózásban való jártasságot jelenti amihez nem kevés gyakorlati tudás is járul.
  • Páncél viselés: minden páncél elsőre nehezíti a mozgást, de az idő múlásával ez jelentősen gyengülhet. Minél nagyobb ez a specializáció a karakter annál jobban megszokta már a páncélját.
  • Nehéz fegyverviselés: ezen specializáció a nehéz fegyverek például PKM viseléséhez szükségesek. Ezen specializáció nélkül sokkal nehezebb a nehéz fegyverek használata és szállítása is.
  • Kézi fegyverviselés: lényegében ugyanaz mint a nehéz fegyverviselés csak kézi fegyverekre.
  • Gránát dobás: a gránátokkal való pontos célzást teszi lehetővé. Annyiszor 10 m amekkora az értéke.
  • Késdobás: a késsel való pontos célzást teszi lehetővé. Annyiszor 10 m amekkora az értéke.

Szívósság:

  • Futás: a felszereléssel együtt való gyors menekülés vagy üldözés
  • Úszás: a felszerelés viselése közben való úszást mérő specializáció.

Annyiszor 15 s ideig tud levegő nélkül úszni amennyi az értéke.

  • Menetelés: a katonaságok valamelyik kötelékében elsajátított formális gyakorlatok. Például díszlépés, lépés tartása, stb.

Kitartás:

  • Akrobatika: a felszerelés súlyának ellenére való artistákat megszégyenítő mozgás mértéke.
  • Egyensúly: a lehetetlennek tűnő testhelyzetekben való elborulás nélküli megmaradást segítő specializáció.Legfeljebb annyiszor 15 s időtartamig képes egy testhelyzetet megtartani amennyi az értéke.

Karizma:

  • Blöff: a kritikus helyzetekben történő hidegvér megőrzése és a szavahihetőség megtartása.
  • Hamiskártya: a kártyajátékokban történő csalások leplezése.
  • Tárgyalás: a frakciók vagy esetenként csapatok közötti ellentétek fegyveres megmozdulások nélküli elsimítása.

Műveltség:

  • Szörny ismeret: a ZÓNA rémséges teremtményeinek és azok szokásainak

ismerete.

  • Anomália ismeret: a ZÓNA rendellenes fizikával rendelkező területeinek ismerete, ami magába foglalja azok felfedezését, elhárítását vagy kikerülését.
  • Relikvia ismeret: az anomáliákban található már felfedezett relikviák hatásai, lelőhelyei, egymással való kölcsönhatásai és megszerzésük valamint tárolásuk a társak én önmaguk biztonsága érdekében.
  • Fegyverismeret: a fegyverek és azok tartozékainak karbantartásához, javításához és állapotának felméréséhez szükséges specializáció. Ezt külön kell felvenni minden egyes használni kívánt fegyverre.
  • Fedezék keresés: az esetleges tűzharcok alkalmával nagyszerű szolgálatot tehet. A karakter ennek a specifikációnak tudatában nem csak megkülönböztetni tudja kevésbé golyóálló fedezékeket ténylegesen hasznos és efektív fedezékektől. Azok használatát is tudni fogja.
  • Felszerelés ismeret: a saját felszerelésének biztonságos használatát jelenti, valamint annak karbantartásához esetleg javításához szükséges fortélyokat.

Az egész felszerelésre érvényes.

  • Elsősegély: a legkevésbé sem haszontalan, mivel ezzel már egész magas szinten ismerheti a karakter az elsősegély csomag tartalmának pontos felhasználási módjait és az esetleges improvizálás sem jelent akkora problémát számára.

Fürgeség:

  • Kitérés: a gyorsan érkező tárgyak elől való elugrás vagy esetenként azok gyors visszaküldése a feladónak.
  • Sprint: a futást lehet tartani hosszú távon, de néhány rövid szakaszon esetenként hasznos lehet a lépések gyorsítása és így az A-ból B-be való eljutáshoz szükséges idő lerövidítése. Ezt a sima futás specifikációval csak azért nem lehet tartani mivel az 5 km vagy attól hosszabb távra van, míg ezen specifikáció csak legfeljebb 5 km-ig tartható szünet nélkül.

Felszerelés és fegyverek:

A KM-el egyeztetve lehet majd a lehetőségek tárházának kapuját kinyitni, hogy

milyen mintában, milyen zsebekkel, milyen védelemmel rendelkező felszerelések

vannak.

5. Próba dobások

Alapvetően kétféle próbát különböztetünk meg:

  1. Fizikai próba: a karakter testi és szellemi tudására irányuló próbák, amiket adott célszámra az értékre osztott számú k10-es kockával dob és ha ez meghaladja a KM által meghatározott célszámot, akkor sikeres a próba.
  1. Specializációs próba:az ahhoz kapcsolódó szellemi értéket megkapja pluszban a dobása mellé. Tehát ha valaki futásra dob próbát és a Szívóssága 4 és a futása csak 2, akkor 4-ről indul amihez még hozzájön a 2*k10 dobott érték, ha ez meghaladja a célszámot a próba sikeres.

A támadás is specializációs próba dobás amire adott esetben az ellenség dob kitérést. A rendszer használatához szükséges kockák: k10,k20,k100 és k6.

A fentebb olvasott iromány a teljesség igénye nélkül készült, remélem élvezted az

olvasó az áttekintését. Ha kérdésed lenne bátran kérdezz.

Rozsomák – S.T.A.L.K.E.R.

Vélemény, hozzászólás?