Hősök, kalózok, kardforgatók, nemes kisasszonyok és nemes urak. Az elötetek álló feladathoz nem csupán a bátorságotokra lesz szükség hanem szükség lesz egy hajóra is. Christobal Columbo 3 hajóval fog nekiindulni az új világnak. Két hajót ő maga személyesen saját zsebből finanszírozta, de a harmadik hajó a hozzá társuló hősök hajója. Ezért a karakterek mellett fontos feladatotok lesz, hogy alkossatok egy hajót!
A továbbiaknál nyújtunk némi segítséget, hogy miképpen kell megalkotni.
A hajó értékeit a karakterek értékeivel együtt küldjék el a csapatok.
Először is a részletes szabályokat megtaláljátok a könyv 213. oldalán vagy letölthetitek az alábbi linkről: Hajóépítés
Szabályok:
- 25 pontnál nagyobb hajót egy csapat sem készíthet
- 5 pontot kap minden csapat
- Hős pontjaikből tudnak a hajóra áldozni a karakterek
- Továbbhozott karakter 3 TP/ pontért járulhat hozzá a csapat hajójához
- A hajó minden esetben egy új, friss, ropogós alkalmatosság, ezért Hírneve 0.
Gyorstalpaló:
- Számoljátok össze a hajóra szánt pontok összegét. A táblázatban láthatjátok, hogy az adott ponttal mekkora a hajó maximum jellemzői valamint mennyi átalakítás és hiba vásárolható (18 pont esetén a hajó 15 pontosnak számít például jellemzők szempontjából).
- Az átalakítások értékét vonjátok ki az összes pontszámból amit a csapat összedobott
- A hibák értékét adjátok hozzá a csapat által összedobott pontértékhez (25 pontos hajó esetén az 5 pontnyi hiba felvételével nem lesz a hajó 30 pontos!)
- Osszátok el a pontokat a hajó 5 jellemzője között figyelve arra, hogy ne haladjátok meg a jellemző maximumot.
- Ezután meg kell határozni a hajó Törzs, Raktér (=Elszántás) valamint Legénység (=Fürgeség) értékeit. Ne feledjétek bele számolni az átalakítások és hibák módosítóit.
- Ezután határozzatok meg maximum 5 pozíciót, az itt szolgáló tisztek fortélyait használhatja a hajó adott próba esetén:
- Kapitány: Amikor a hajót sérülés éri ő dönti el, hogy ez hol térént, egyébiránt a Kapitány a hajó ura és parancsolója
- Tüzértiszt: Fürgeség próbákhoz járulhat hozzá például a Fegyvermester fortélyával
- Hajóács: Elszántság próbákhoz járulhat hozzá például a Hajóács fortélyával
- Kormányos: Lelemény próbákhoz járulhat hozzá például a Kormányzás fortélyával
- Árbócőr: Kisugárzás próbákhoz járulhat hozzá például a Vitorlázat fortélyával
- Ezután nem maradt más hátra mint talán a legfontosabb: Találni egy nevet a hajónak!
Ha bármi kérdés felmerül bennetek nyugodtan tegyétek fel hozzászólás formájában!
Ne feledjetek vitorlát bontani, hát örökké akartok élni?!