Hősök, kalózok, kardforgatók, nemes kisasszonyok és nemes urak. Az elötetek álló feladathoz nem csupán a bátorságotokra lesz szükség hanem szükség lesz egy hajóra is. Christobal Columbo 3 hajóval fog nekiindulni az új világnak. Két hajót ő maga személyesen saját zsebből finanszírozta, de a harmadik hajó a hozzá társuló hősök hajója. Ezért a karakterek mellett fontos feladatotok lesz, hogy alkossatok egy hajót!

A továbbiaknál nyújtunk némi segítséget, hogy miképpen kell megalkotni.

A hajó értékeit a karakterek értékeivel együtt küldjék el a csapatok.

 

 

Először is a részletes szabályokat megtaláljátok a könyv 213. oldalán vagy letölthetitek az alábbi linkről: Hajóépítés

Szabályok:

  • 25 pontnál nagyobb hajót egy csapat sem készíthet
  • 5 pontot kap minden csapat
  • Hős pontjaikből tudnak a hajóra áldozni a karakterek
  • Továbbhozott karakter 3 TP/ pontért járulhat hozzá a csapat hajójához
  • A hajó minden esetben egy új, friss, ropogós alkalmatosság, ezért Hírneve 0.

Gyorstalpaló:

  • Számoljátok össze a hajóra szánt pontok összegét. A táblázatban láthatjátok, hogy az adott ponttal mekkora a hajó maximum jellemzői valamint mennyi átalakítás és hiba vásárolható (18 pont esetén a hajó 15 pontosnak számít például jellemzők szempontjából).
  • Az átalakítások értékét vonjátok ki az összes pontszámból amit a csapat összedobott
  • A hibák értékét adjátok hozzá a csapat által összedobott pontértékhez (25 pontos hajó esetén az 5 pontnyi hiba felvételével nem lesz a hajó 30 pontos!)
  • Osszátok el a pontokat a hajó 5 jellemzője között figyelve arra, hogy ne haladjátok meg a jellemző maximumot.
  • Ezután meg kell határozni a hajó Törzs, Raktér (=Elszántás) valamint Legénység (=Fürgeség) értékeit. Ne feledjétek bele számolni az átalakítások és hibák módosítóit.
  • Ezután határozzatok meg maximum 5 pozíciót, az itt szolgáló tisztek fortélyait használhatja a hajó adott próba esetén:
    • Kapitány: Amikor a hajót sérülés éri ő dönti el, hogy ez hol térént, egyébiránt a Kapitány a hajó ura és parancsolója
    • Tüzértiszt: Fürgeség próbákhoz járulhat hozzá például a Fegyvermester fortélyával
    • Hajóács: Elszántság próbákhoz járulhat hozzá például a Hajóács fortélyával
    • Kormányos: Lelemény próbákhoz járulhat hozzá például a Kormányzás fortélyával
    • Árbócőr:  Kisugárzás próbákhoz járulhat hozzá például a Vitorlázat fortélyával
  • Ezután nem maradt más hátra  mint talán a legfontosabb: Találni egy nevet a hajónak!

Ha bármi kérdés felmerül bennetek nyugodtan tegyétek fel hozzászólás formájában!

Ne feledjetek vitorlát bontani, hát örökké akartok élni?!

XVII. Hősök Napja(i) – Vitorlát bonts

Vélemény, hozzászólás?