Fényesebb időben került sor az idei szerepjátékversenyre Szekszárdon, mint legutóbb. Nem tudom eléggé hangsúlyozni az ilyen lokális alkalmas fontosságát a hobbink számára és éppen ezért örömömet, hogy a Hősök Napja nemcsak felkelt, de folytatta útját a hazai szerepjáték egén. Nagy szavak, lehet, de legalább őszinték.
Idén a szervezésben ismét alaposan kivette a részét Shalafi, aki a Vodli-testvérpár tagjaként a rendezvénysorozat megálmodói közé tartozik és legutóbb „csak” a kalandmodul és szervezés online részében tudott segédkezni. Most joggal úgy tűnhetett, hogy a kis csapat teljes erejével kiállt a nyílvánosság elé on(saját új honlappal)- és offline is.
Éppen ezért mi is igyekeztünk megtenni mindent, hogy eljussunk erre a remeknek ígérkező napra. Nem mindig tűnt úgy hogy sikerül materiális, logisztikai és egészségügyi okok egyaránt hátráltattak minket, de végül dicsőségesen álhattunk csapatom tagjaival a játékosok táborát erősítve. Erre egyébként szükség is volt. Valamivel kevesebben gyűltünk össze végül, mint legutóbb.
Persze a legutóbbi nyertes csapat is képviseltette magát, visszahozva a vándorkupát a majdani új győzteseknek, kibővítve egy negyedik taggal. Rajtuk kívül két helyi csapat és mi érkeztünk negyediknek. A mesélők sorait ezúttal a HN csapat kalandmesterein kívül Magyar Gergely is erősítette, akivel az oda- és visszaúton ismét alaposan át tudtuk beszélni a M*-os témákat.
Komoly vitába keveredtünk például a kalandmodulok által lefestett világképekről, a Vándorkrónikák Tábor moduljából is kiindulva aztán visszafelé a recens történet kapcsán, hogy ki-mit vár el egy-egy ilyen kalandtól és jól teszi e. Mindenképpen gondolatébresztő volt az előttünk is álló Enoszuke-kampány kapcsán, de újabb ötleteket is adott.
A rendezvényen játszott-mesélt kaland Ynev egyik ritkán látott vidékét, Beriquel-t célozta meg helyszínként, ami mindenképpen érdekes választás volt. Kevésbé a Hawkwood regények világa volt ez, mint inkább az Északi Szövetség kiegészítőben megismert kopár, vadregényes hideg világ, amin átkelve egy törpe legenda valóságtartalmára derítettünk fényt, részünkről Lucius mesélése révén.
Egyszerűbb, lineáris történet volt, ami nem nélkülözte a kalandfilmes, vándorlós jeleneteket és az epikus fordulatokat. Lucius mesélésében kellően megutálhattuk a fagyot, derülhettünk a helyiek furcsa pingvin-fétisén és kicsit magunk is ’bórogivá’ váltunk kalandozásunk során. Csapatunkban Phoenix egy „villám-hajlító” boszorkánymester, Tycondrius a személyét övező legendákat nem meghazudtolóan egy techno-viking Kyel papot, Angyal egy kreatív és természetszerető elf bárdot, jómagam pedig az Építő hitétől eltévelygett Axel Ragaen-t hoztam.
A játék helyszíne a Zrínyi söröző volt, aminek a közelében kellemes távolságban volt kis- és nagyobb bolt is, nemzeti dohánybolt (komoly szempontok ezek …), de a helyi konyha és választék is megfelelő volt, ráadásul zavartalanul folyhatott a játék. Összességében remek helyszín volt, de a jövőre nézve, hogyha kinövi magát a rendezvény, akkor majd tényleg be kell foglalni az egész létesítményt.
A díjazás gazdag és választékos volt. Jóféle, ’90-es évekbeli könyveket szólíthatott magához minden játékos, gazdát cserélt a vándorkupa is, illetve mindenki névre szóló, tartós papírra nyomott emléklapot is kapott. Nagyon értékeltem, hogy Shalafi-ék ilyen híven követték a Krónikás rendezvények szellemiségét és én köszönöm nekik, hogy így tettek.
A következő ilyen alkalmat novemberre ígérték a szervezők. Bár az évnek az a szakasza kicsit sűrű szokott lenni, reméljük, hogy a Hősök még több ehhez hasonló napot élhetnek át és sikerül mozgosítaniuk a déli régió szerepjátékosait. Addig is és aztán is mi magunk is szívesen részt veszünk egy ilyen jó hangulatú találkozón (és versenyen).
A találkozó kalandmodulja (ahogy majdan a korábbi is) nemcsak letölthető a honlapunk Ynevi vándorlások szekciójából és az Elismerések közé is beletartozik majd a későbbi táboraink és találkozóink folyamán.
Dermesztő homály (M.A.G.U.S. kalandmodul)
Egy valószerűtlen legenda nyomába eredő kis csapat keres védelmezőket és társakat, hogy együttesen vegyék fel a harcot a távoli Beriquel szigetének veszélyeivel szemben. Nem is sejtik, hogy a fagyott földdarabon a törpék népével egyidős gonosz vár érkezésükre. A II. Hősök Napja Találkozó versenymodulja elsők között kalauzol el minket a legendák ködébe vesző Bórog partjaira. Letöltés: Dermesztő homály