A sötétlő távoli jövőben nincs béke …

Tavaszi összejövetelünk alkalmával szeretném megidézni a távoli jövő névtelen hőseit, hogy újra bizonyíthassák, a Birodalmi Gárda áldozata nélkül az Imperium gyorsan a rá leselkedő számtalan veszély áldozatává válna. A mesére, avagy inkább megmérettetésre, a harmadik napon kerül majd sor.

VILÁG

(Rövid kinyesés a wiki oldalról, hogy álljon itt egy kis bemutató a világról):

A Warhammer 40 000 játékvilágát legkönnyebben gótikus sci-fi-fantasy univerzumként jellemezhetjük, a jelentől hozzávetőlegesen 38 991 évvel egy elképzelt jövőbe, a 41. évezredbe helyezve.

Az anyagi világ (a „matérium”), a Tejút galaxis, melynek nagy része az Impreium irányítása alatt áll. A fénynél gyorsabb bolygóközi utazást az univerzum egy másik síkja teszi lehetővé, a hipertér, az „immatérium”. Az immatérium a Káosz birodalma, káosz-lények és a Káosz isteneinek lakhelye: Khorne (a düh, a vérontás és a háború istene), Tzeentch (a becsvágyás, a manipuláció, a változás, az illúzió, cselszövés és boszorkányság istene), Slaanesh (a gyönyör, a fájdalom, a romlottság, a gőg és a hanyatlás istene) és Nurgle (a betegségek, a romlás és az elmúlás istene). A Káosz a valós világegyetemet is állandóan fenyegeti, képes megrontani az embereket és a birodalmi katonákat, mutánsokat és démonokat megidézve. A Káoszt vonzzák az erős pszichikai képességekkel rendelkezők.

Emberiség

Az Imperium egy galaktikus birodalom, mely több millió csillagrendszert tartalmaz. A
központja a Szent Terra, a valódi Föld. Innen irányítja az Istencsászár (a képen) a birodalmat és bocsátja ki az Astronomicant, egy masszív pszichikai jelzőfényt, melynek segítségével irányítják a navigátorok a hipertérben a hajókat, lehetővé téve a fénysebességnél gyorsabb utazást. A birodalom számtalan trillió polgára imádkozik az emberiség uralkodója, védője és apjaként 10 000 éve arany trónprotézisbe zárt Császárhoz.

Az emberiség haderejének az elitjét Űrgárdisták a gerincét pedig a Birodalmi Gárda (Imperial Guard) alkotja. A Gárda sokkal több katonával rendelkezik, azonban egyes harcosai nem olyan kiemelkedő képességűek. Erősebben támaszkodnak járműveikre is (páncélosok, tüzérség). A Birodalmi Gárda különleges tagjai a komisszárok. Leginkább a Szovjetunió politikai tisztjeire emlékeztetnek, szerepük a morál és Birodalom iránti elkötelezettség fenntartása.

„Statisztikailag, szinte bizonyosan meg fogsz halni ha egy jól megépített erődöt rohamozol meg, amely hozzáértő parancsnok kezében van. Azért kell küzdened, hogy a halálod hasznos legyen.”

Kiképzési kézikönyv, Öngyilkos Robbantó Osztagok

A JÁTÉK

A tábor harmadik napján szeretnék sort keríteni a játékra, amelyre 3-5 játékost várok szeretettel. A karakterek elkészítése a szokásos random meséknél kicsit több együttműködést igényel a játékosok részéről, mint általában.

  1. Szükséges lenne eldönteni először is, hogy a játékosok a Gárda melyik regimentjének a tagjai. A választás az alábbiakra korlátozódik a tavaszi kalandban (ha google-be beírjátok a neveket rengeteg információ elérhető illetve a külső megjelenések):
  • Cadian Shock Troops –Cadia erődvilágának leszármazottai, ahol minden egyes ember hadköteles. A világ az Iszonyat Szeme közelében helyezkedik el és mint olyan az első védelmi vonal a káosz erőivel szemben.
  • Death Korps of Krieg. (a képen) Hírhedten zord és fatalista harcosok, azon
    igyekeznek, hogy engesztelést hozzanak bolygójuk korábbi lázadásáért, azzal, hogy dicsőséges halált halnak az Imperium szolgálatában. Ennek megfelelően rendszeresen kérik, hogy a galaxis leghalálosabb háborús övezeteiben kerüljenek bevetésre.
  • Maccabian Janissaries. A Calixis szektor szentélyvilágáról származó elit fanatikus haderő, díszes páncélzatban, szolgálatukat zarándoklatnak tekintik a Császár akaratának végrehajtásaként. A Janissarok sosem térnek vissza szülőbolygójukra, ha egyszer bekerültek a regimentbe. Az ezred tagjai hagyományosan visszautasítják a nyugdíjazást és távoli világokon folytatják a harcot.
  • Mordian Iron Guard. Mordian egy kicsi, de sűrűn lakott bolyvilág. Otthon rendfenntartóként és véderőként működnek, belőlük válogatják ki a gárdistákat. Sorkatonák, nem a rejtőzést, hanem a frontális támadást kedvelik. Különösen nagy súlya van a fegyelemnek és a parancsnoki láncolatnak.
  • Vostroyan Firstborn. A Hórusz eretnekség alatt nem küldtek katonákat az Imperium megsegítésére, mondván az ipari termelés fontosabb. Azóta viszont minden család elsőszülöttje csatlakozik a Gárdához. Vostroya egy fagyos gyárvilág, szövetségben a Mars Adeptus Mechanicusaival.

 

„Victory is achieved through mettle.

Glory is achieved through metal.”

Uttica 1st Tank Company motto (ezt muszáj volt angolul hagyni)

 

  1. A karakterek közül legalább kettőnek ajánlott lenne gárdista karaktert indítania, amely az alábbi opciók közül választhat, a nevek azt hiszem magukért beszélnek:
  • Nehézfegyveres
  • Medic –
  • Operator
  • Sergeant
  • Weapon specialist
  1. A csapatban lehetőség szerint kellene egy támogató karakter az lábbiak közül, itt már némi magyarázatot is találhattok:
  • Comissar, a csapatok harci moráljának fenntartásáért felelős. Képes félelmet kiváltani a katonáiból, vagy kivégzéssel motiválni őket.
  • Ministorum Priest. Pap, aki a katonák lelki üdvéért felel, természetesen lángszóróval.
  • Nagy méretű abhumán faj, rendkívüli erővel rendelkeznek, valamennyivel jobban tűrik a sérüléseket.
  • Ratling – patkányszerzet. Mesterlövészek.
  • Pszi használó karaktertípus.
  • Storm Trooper – rohamosztagos, a Gárda elit egysége.
  • Tech-pap – gépmániás féleretnekek, akik elengedhetetlenek a Gárda gépeinek működtetéséhez.

Amikor úgy döntesz, hogy meghalsz el ne felejtsd ugyanazon tisztességben részesíteni az ellenséget.

Commissar Grenville

  1. Amennyiben legalább 4 játékos jelentkezik úgy egy játékos aki vállalja ennek ódiumát, az a regimenten kívülről érkező Akolitus lenne az Inkvizíció szolgálatában. (a karaktert Psykerként kell majd kidolgozni)

A karaktereket egységesen 2000 XP-re kell majd kialakítani a felszereléssel nem kell törődni “the Emperor provides” A nem inkvizitor karakterek ismerik egymást legalább látásból, jómagam vinni fogok néhány előre kidolgozott karaktert a táborba. A játékrendszer az FFG Only War Core Rulebook bajtárs rendszert nem fogjuk alkalmazni.

Imádom a  reggeli promethium illatát.

Shambas kapitány,
A Valhallai 597esektől

 

 

 

Savdémon: There is only war (Warhammer 40 000)

3 thoughts on “Savdémon: There is only war (Warhammer 40 000)

  • Hmm… jók az idézetek 😉

    A szombati napi időtöltésem kapcsán még kicsit bizonytalan vagyok, de bevallom, hogy egy Maccabian Janicsár gondolatával most eljátszottam.

Vélemény, hozzászólás?