Yuan-ti félvér
Faji jellemzők:
- Közepes méret
- Alapsebesség: 30 láb
- +2 Ügy, +2 Int, +2 Kar
- Sötétlátás: 60 láb
- Pikkelyes bőr: +1 Természetes vért módosító
- Varázslat ellenállás: 11+karakter szint
- Kígyó érzék: Megkapja a Figyelmesség és a Vakharc képességeket
- Varázslat-szerű képességek (naponta 1X): Állatok megfékezése, Rettegés keltése, Személy bűvölése, Sötétségvarázs, Delejezés
- Szintnehézség: +2
- Kedvelt kaszt: Vándor
Szürke ork
Faji jellemzők:
- Közepes méret
- Alapsebesség: 40 láb (Gyors mozgás képesség)
- +2 Erő, -2 Int, +2 Böl, -2 Kar
- Fényre érzékeny: -1 módosító a támadásra erős fényben vagy hasonló hatásokra
- Szaglás: Kiszagolja az ellenfeleit
- Szintnehézség: +1
- Kedvelt kaszt: Pap
Új képességek
Lecsapás
- A Képesség hatására a támadó képes az ellenfelét a földre kényszeríteni (nem birkózás). A támadó dob 1d20+Erő módosító próbát az ellenfél pedig 1d20+Erő vagy Ügyesség módosító próbát (amelyik jobb). Nem szakítható meg, és sikertelen próba után az ellenfél nem próbálhatja meg a földre vinni a karaktert. Minden termetkategória után a próbához +/- 4 próbamódosító járul. Kettőnél több lábon álló ellenfél ellen nem használható.
Majomkéz
- A karakter egy kétkezes fegyvert (mint pl. a vándorbot) egy kézben tudja forgatni, viszont a támadásaihoz –2 járul.
Nagyobb fegyverfókusz
- Követelmény: +8-as Alap támadás módosító, Fegyver fókusz az adott fegyverben.
- A Képesség hatására a kiválasztott fegyverhez +1 sebzés módosító adódik.
Kritikus erő
- Követelmény: +4-es Alap támadás módosító, Fegyver fókusz az adott fegyverben.
- Amikor esély van kritikus találatra, a második dobásnál a támadáshoz +2 módosító járul.
Kétfegyveres védelem
- Követelmény: Ügy 15, Harc két fegyverrel.
- Képzett vagy a két fegyverrel való védekezésben, így +1 VF módosítót kapsz.
Javított két fegyveres védelem
- Követelmény: Ügy 17, Harc két fegyverrel, Két fegyveres védelem, +6-os alap támadás módosító.
- Mint a Két fegyveres védelemnél, csak a VF bónusz +2.
Pajzs jártasság (Toronypajzs)
- Követelmény: Pajzs jártasságok (Kis- és Nagy pajzs)
- Tudod harcban használni a Toronypajzsot.
Elemi ellenállás
- Követelmény: +4-es Alap Gyorsaság mentő.
- 5-ös ellenállást biztosít egy energiafajtára (tűz, víz, levegő, föld)
Nagyobb elemi ellenállás
- Követelmény: +6-os alap Gyorsaság mentő, Elemi ellenállás az adott fajtában.
- Ugyanaz mint az Elemi ellenállás csak az ellenállás +10.
Harci varázsló
- Követelmény: Mágus, Bárd.
- A karaktert nem akadályozza varázslás közben a vért vagy pajzs misztikus varázslat rontási esélye ha könnyű vértet visel (kivéve fém vértet).
Taktikai érzék
- Követelmény: Ügy 13, +2-es Alap támadás módosító.
- Ha közrefogásból eltaláltad az ellenfeledet, akkor te és szövetségeseid a következő körre +2 támadás és sebzés bónuszt kaptok.
Áldott űzés
- Követelmény: Űzés képesség.
- Azokat az élőholtakat amiket sikeresen elűztél, ráadásnak kapnak 2d6 sebzést is.
Nagyobb fegyver specializáció
- Követelmény: 12-es szintű Harcos, Fegyver fókusz az adott fegyverben, Nagyobb fegyver fókusz az adott fegyverben, Fegyver specializáció a fegyverben.
- A fegyver sebzéséhez további +2 sebzés bónusz járul. Ezt a képességet csak egy 12. szintű harcos veheti fel.
Élénkség
- Edzettségednek köszönhetően gyorsabban futsz az átlagnál, sebességedhez +10% járul.
Nagyobb megfélemlítés
- Megfélemlítés próbáidhoz +4 módosító járul.
Rejtőzködő
- Elővigyázatosságodból adódóan +2 bónuszt kapsz a Rejtőzködés és Csendes mozgás próbáidhoz.
Fejlesztett gyógyítás
- Sebek gyógyításához hozzájárul a varázslat szintjeX2 ÉP visszatöltése. Pl.: egy 1. szintű Könnyebb sebek gyógyítása varázslatnál a karakter 1d8+2+varázshasználó szintje (legfeljebb +5) ÉP-t gyógyít. A 3. szintű Komoly sebek gyógyítása varázslatnál a karakter 3d8+6+varázshasználó szintje (legfeljebb +15). Stb.
Fejlesztett gyors lövés
- Követelmény: Ügy 13, Közeli lövés, Gyors lövés, +4-os Alap támadás módosító.
- Hasonló a Gyors lövés képességhez, csak a lövéseknél nincs –2 levonás (normál támadás).
Nyílzápor
- Követelmény: Ügy 17, Közeli lövés, Pontos lövés, Gyors lövés, +6-os Alap támadás módosító.
- Amikor íjjal támadsz, az első támadásodnál nem egy, hanem két nyilat fogsz az ellenfélhez kilőni, viszont a támadó dobásodhoz –4 járul (egyszer kell kidobni).
- 11-es Alap támadás módosítónál az első és a második támadásod is két-két nyilat fog kilőni, de a támadáshoz –6 járul.
- 16-os Alap támadás módosítónál az első, második és a harmadik támadásodnál is két nyilat fogsz kilőni (tehát 6 nyíl a három támadással), viszont a támadáshoz –8 járul.
Hosszabb őrjöngés
- Követelmény: Őrjöngés képesség.
- Az őrjöngéseid 5 körrel tovább tartanak.
Zen íjászat
- Követelmény: +3-as Alap támadás módosító, Böl 13.
- Amikor a távolsági teljes támadásod számolod ki, használhatod a Bölcsesség módosítódat a Ügyesség helyett (ha nagyobb nála).
(A kiegészítés a népszerű számítógépes szerepjáték alapján Csorba István érdeme és munkája. Jelenleg druidaként járja Faerűn poros útjait a Kardpart közelében. A Dungeons and Dragons szövevényes verziószámai között játszani sokszor nem könnyű a rajongóknak, de igyekszünk a továbbiakban is hasonló írásokat leközölni más szerepjátékokhoz is.)
Neverwinter Nights 2 (új fajok és képességek)
Hinnye most már DnD-t is nyomatjuk 8) ?
Ha már …
Miért? Mi a gond a DND-vel? 😉 Emlékszem amikor Gulandro, talán 2005-ben, DND-t mesélt nekünk a Kardok Ünnepén, Szombathelyen… 🙂
Az NwN2-ben található új kasztok és Prémium kasztok feldolgozás alatt állnak, úgy mint a Papi szférák teljes listája is. Amint kész megy Gulandrónak. 🙂