Yuan-ti félvér

Faji jellemzők:

  • Közepes méret
  • Alapsebesség: 30 láb
  • +2 Ügy, +2 Int, +2 Kar
  • Sötétlátás: 60 láb
  • Pikkelyes bőr: +1 Természetes vért módosító
  • Varázslat ellenállás: 11+karakter szint
  • Kígyó érzék: Megkapja a Figyelmesség és a Vakharc képességeket
  • Varázslat-szerű képességek (naponta 1X): Állatok megfékezése, Rettegés keltése, Személy bűvölése, Sötétségvarázs, Delejezés
  • Szintnehézség: +2
  • Kedvelt kaszt: Vándor

Szürke ork

Faji jellemzők:

  • Közepes méret
  • Alapsebesség: 40 láb (Gyors mozgás képesség)
  • +2 Erő, -2 Int, +2 Böl, -2 Kar
  • Fényre érzékeny: -1 módosító a támadásra erős fényben vagy hasonló hatásokra
  • Szaglás: Kiszagolja az ellenfeleit
  • Szintnehézség: +1
  • Kedvelt kaszt: Pap

Új képességek

Lecsapás

  • A Képesség hatására a támadó képes az ellenfelét a földre kényszeríteni (nem birkózás). A támadó dob 1d20+Erő módosító próbát az ellenfél pedig 1d20+Erő vagy Ügyesség módosító próbát (amelyik jobb). Nem szakítható meg, és sikertelen próba után az ellenfél nem próbálhatja meg a földre vinni a karaktert.  Minden termetkategória után a próbához +/- 4 próbamódosító járul. Kettőnél több lábon álló ellenfél ellen nem használható.

Majomkéz

  • A karakter egy kétkezes fegyvert (mint pl. a vándorbot) egy kézben tudja forgatni, viszont a támadásaihoz –2 járul.

Nagyobb fegyverfókusz

  • Követelmény: +8-as Alap támadás módosító, Fegyver fókusz az adott fegyverben.
  • A Képesség hatására a kiválasztott fegyverhez +1 sebzés módosító adódik.

Kritikus erő

  • Követelmény: +4-es Alap támadás módosító, Fegyver fókusz az adott fegyverben.
  • Amikor esély van kritikus találatra, a második dobásnál a támadáshoz +2 módosító járul.

Kétfegyveres védelem

  • Követelmény: Ügy 15, Harc két fegyverrel.
  • Képzett vagy a két fegyverrel való védekezésben, így +1 VF módosítót kapsz.

Javított két fegyveres védelem

  • Követelmény: Ügy 17, Harc két fegyverrel, Két fegyveres védelem, +6-os alap támadás módosító.
  • Mint a Két fegyveres védelemnél, csak a VF bónusz +2.

Pajzs jártasság (Toronypajzs)

  • Követelmény: Pajzs jártasságok (Kis- és Nagy pajzs)
  • Tudod harcban használni a Toronypajzsot.

Elemi ellenállás

  • Követelmény: +4-es Alap Gyorsaság mentő.
  • 5-ös ellenállást biztosít egy energiafajtára (tűz, víz, levegő, föld)

Nagyobb elemi ellenállás

  • Követelmény: +6-os alap Gyorsaság mentő, Elemi ellenállás az adott fajtában.
  • Ugyanaz mint az Elemi ellenállás csak az ellenállás +10.

Harci varázsló

  • Követelmény: Mágus, Bárd.
  • A karaktert nem akadályozza varázslás közben a vért vagy pajzs misztikus varázslat rontási esélye ha könnyű vértet visel (kivéve fém vértet).

Taktikai érzék

  • Követelmény: Ügy 13, +2-es Alap támadás módosító.
  • Ha közrefogásból eltaláltad az ellenfeledet, akkor te és szövetségeseid a következő körre +2 támadás és sebzés bónuszt kaptok.

Áldott űzés

  • Követelmény: Űzés képesség.
  • Azokat az élőholtakat amiket sikeresen elűztél, ráadásnak kapnak 2d6 sebzést is.

Nagyobb fegyver specializáció

  • Követelmény: 12-es szintű Harcos, Fegyver fókusz az adott fegyverben, Nagyobb fegyver fókusz az adott fegyverben, Fegyver specializáció a fegyverben.
  • A fegyver sebzéséhez további +2 sebzés bónusz járul. Ezt a képességet csak egy 12. szintű harcos veheti fel.

Élénkség

  • Edzettségednek köszönhetően gyorsabban futsz az átlagnál, sebességedhez +10% járul.

Nagyobb megfélemlítés

  • Megfélemlítés próbáidhoz +4 módosító járul.

Rejtőzködő

  • Elővigyázatosságodból adódóan +2 bónuszt kapsz a Rejtőzködés és Csendes mozgás próbáidhoz.

Fejlesztett gyógyítás

  • Sebek gyógyításához hozzájárul a varázslat szintjeX2 ÉP visszatöltése. Pl.: egy 1. szintű Könnyebb sebek gyógyítása varázslatnál a karakter 1d8+2+varázshasználó szintje (legfeljebb +5) ÉP-t gyógyít. A 3. szintű Komoly sebek gyógyítása varázslatnál a karakter 3d8+6+varázshasználó szintje (legfeljebb +15). Stb.

Fejlesztett gyors lövés

  • Követelmény: Ügy 13, Közeli lövés, Gyors lövés, +4-os Alap támadás módosító.
  • Hasonló a Gyors lövés képességhez, csak a lövéseknél nincs –2 levonás (normál támadás).

Nyílzápor

  • Követelmény: Ügy 17, Közeli lövés,  Pontos lövés, Gyors lövés, +6-os Alap támadás módosító.
  • Amikor íjjal támadsz, az első támadásodnál nem egy, hanem két nyilat fogsz az ellenfélhez kilőni, viszont a támadó dobásodhoz –4 járul (egyszer kell kidobni).
  • 11-es Alap támadás módosítónál az első és a második támadásod is két-két nyilat fog kilőni, de a támadáshoz –6 járul.
  • 16-os Alap támadás módosítónál az első, második és a harmadik támadásodnál is két nyilat fogsz kilőni (tehát 6 nyíl a három támadással), viszont a támadáshoz –8 járul.

Hosszabb őrjöngés

  • Követelmény: Őrjöngés képesség.
  • Az őrjöngéseid 5 körrel tovább tartanak.

Zen íjászat

  • Követelmény: +3-as Alap támadás módosító, Böl 13.
  • Amikor a távolsági teljes támadásod számolod ki, használhatod a Bölcsesség módosítódat a Ügyesség helyett (ha nagyobb nála).

(A kiegészítés a népszerű számítógépes szerepjáték alapján Csorba István érdeme és munkája. Jelenleg druidaként járja Faerűn poros útjait a Kardpart közelében. A Dungeons and Dragons szövevényes verziószámai között játszani sokszor nem könnyű a rajongóknak, de igyekszünk a továbbiakban is hasonló írásokat leközölni más szerepjátékokhoz is.)

Neverwinter Nights 2 (új fajok és képességek)

4 thoughts on “Neverwinter Nights 2 (új fajok és képességek)

  • Miért? Mi a gond a DND-vel? 😉 Emlékszem amikor Gulandro, talán 2005-ben, DND-t mesélt nekünk a Kardok Ünnepén, Szombathelyen… 🙂

  • Az NwN2-ben található új kasztok és Prémium kasztok feldolgozás alatt állnak, úgy mint a Papi szférák teljes listája is. Amint kész megy Gulandrónak. 🙂

Vélemény, hozzászólás?