„Annyi csillag van az égen.
Nézd, milyen magasan vannak.
Van, amelyik vezet és van, amelyik lehull.
Melyiket kövessem én…”
Az idén kilencedik alkalommal rendezzük meg az egynapos szerepjátékos találkozónkat Budapesten. A Kalandorkrónikák már a legrégebben és rendszeresen futó versenysorozat hazánkban, mely célul tűzte ki, hogy az itthoni szerepjátékosoknak alkalomról alkalomra lehetőséget adjon, hogy közös hobbijuk iránti hódolatukat szervezettebb keretek között fejezhessék ki.
A M* kaland az eddigi találkozóinkon megszokottakhoz hasonlóan, a Nagy Zöld és ETK rendszerén alapuló 12 000 Tp-s, „Tetemre hívás” típusú karakteralkotással lesz lebonyolítva. Ezzel a részletes toldalékkal szeretnénk lehetőséget biztosítani, hogy a játékosok minél inkább az általuk elképzelt képhez alakíthassák választott karakterüket, a kibővített előny-hátrány rendszer segítségével.
Nem csupán ezzel szeretnénk a hűséges játékosaink kedvében járni. A következő találkozón vezetjük be a karakteralkotásba azt a rendszert, hogy a korábbi verseny kalandjain szerepelt játékosok karakterei a teljesített kalandjaikért elismerésül plusz tapasztalati pontokat kapnak. Természetesen nem annyi, hogy az veszélyeztesse a játékegyensúlyt és fontos, hogy a karakter is ugyanaz legyen az eltelt idők óta, viszont így szeretnénk lehetőséget adni és bátorítani titeket is arra, hogy kalandjaink folyamatát életutazásnak tapasztaljátok meg, aminek mi magunk is terveztük őket.
A következő egy év kalandmoduljai ugyanis egy már előre eltervezett íven fognak végighaladni. A kalandokon átívelő történet eseményeit azonban nem feltétlenül a modulírók, hanem ti játékosok formálhatjátok majd. A nyertes csapatok játékát alapul véve fog formálódni a későbbi kalandok kidolgozása és annyit elárulhatok, hogy a végjátékban mód lesz rá, hogy egy ynevi térség történelmébe alapvetően beleszóljanak a karakterek cselekedeteikkel.
Az idei Kalandorkrónikák találkozót a szokott helyen, a Budapesti Afri Café falai között szervezzük meg (Budapest; IX. ker. Kinizsi utca 2-6.). A verseny időpontja 2011. február 26. és előreláthatólag reggel 10 órától este 19 óráig tart majd. A részvételi díj 2000 Ft/fő, a jelentkezési és befizetési határidő 2011 február 20. A találkozó napján a Boráros térről induló reggeli „karaván” minden alkalommal teljes biztonsággal juttatja el az utazókat a megfelelő helyre.
Minimum három fős csapatok jelentkezését várjuk és olyan kalandmesterekét, akik szívesen próbára tennék magukat egy ilyen szerepjátékos kihívás alkalmával. Természetesen utóbbiaknak a részvétel ingyenes (ahogyan a reggeli kávé is). Minden szerepjátékost és mesélőt szívesen várunk a találkozónkra!
Addig is kalandokban és eredményekben gazdag évkezdést kívánunk.
Üdvözlettel:
a Kalandorkrónikák szervezői
Hamarosan: regisztrációs rendszer, befizetési tudnivalók, hangulatkeltő novella, karakteralkotás, csapatkereső
Na asszem megvan mit kapok magamtól születésnapomra!
Lesz karakter alkotásban változás?:P Csak, mert akkor nem tervezgetem még a karimat :P:D
Viktor: olvasd el a fenti szöveget, van benne rá utalás dögivel. 😉
Úgy látom én leszek az első aki észreveszi,vagy csak szóvá teszi hogy az időpont nem elég korrekt,kivéve ha időutazásra van lehetőség.Még jó hogy a fejlécben benne van a 2011.február 26.,mert meglepő lenne 2010.november 13.án menni,lehet volt egy kis ctrl+c és ctrl+v 🙂
Jól hangzanak a fentebb leirt dolgok,remélem tudok menni játszani,legalábbis azzal mindenki jobban járna mintha…
További szép napot mindenkinek.
Hoho: ááá… csak egy kis időutazás… 🙂
jól értem, hogy az életút játék 2012-től kezdődik? vagy már a mostani találkozó is abba a sorozatba fog tartozni?
mondjuk nekem van már egy 12.000 Tp-s karakteralkotás kompatibilis karakterem, aki már 3x játszott az ősszel… (Kalandorkrónikákon 2x)… 🙂 lehet, azt hoznám, ha majd befér a csapatba… 🙂 már csak azért is, mert jó kis hangulatkarakter… 🙂
Viktor, Amund: azért alkalmasint szoktatok bővíteni, pl. az előnyök-hátrányok rendszerén… vagy a nyár óta egyes NJK-k (pl. városőr) is választható… 🙂
Catsmile: ez már javában erre az évre vonatkozik majd, úgyhogy bátran hozhatod az eddigi bajnokodat. 😀 A karakteralkotásba a tervek szerint most is lesznek újabb előnyök (legutóbb Phinix rendesen ellátott minket hátrányokkal). Olyan változtatás biztos nem várható, hogy újra kellene húrozni egy jól bejáratott karakter-hangszert.
… Meg előnnyel is, illetve jó kedéllyel, és serrel 😉
… bármikor 8)
Nem kérünk elönyöket az sulyos XPkbe kerülnek inkább hangulatos hátrány párti lennék 😀
Gulandro: a barbárom még az MCS IV. versenyen lett kialakítva… ami szerencsésen megfelelt az akkor induló Kalandorkrónikák sorozat karakteralkotási szabályainak… 🙂 A „Lába kélt dézsma” modulban játszott először Ramun és Shalafi társaságában… 🙂 és az a játék nagyon ott volt… annak ellenére, hogy akkor játszottunk együtt (meg szerintem a mesélőnkkel is akkor találkoztunk először)… nagyon ott volt a kölcsönös egymásra hangolódás… 🙂 gondolom nem is volt a véletlen, hogy sikerült elvinnünk az első helyezést akkor… 🙂 és most a legutóbbi mesére visszatért… 🙂
ha időben úgy folytatjuk, ahogy eddig (tehát pl. most 3.711-ben fogunk játszani), akkor semmi akadálya, hogy folytassa az életútját… ha meg nem, akkor is készül már az új karakterkoncepció… 🙂
😀 Van egy karakter koncepcióm, de az több mint morbid 😛 És kell mellé még1 karakter aki gondját viseli, de cserébe komoly támogatást biztosít bármely csapatnak… én csak féregnek becézzem :P:D
Ha találok egy gondviselőt, akkor majd bemutatom a febr. 29-én ;P
Előnyök és hátrányok esetén lesz valami korlátozás?
Lehet csak nekem irreális,de azért mondjuk ha egy csapatban mindenki összeszed mondjuk 10-15 ezer Tp-t hátrányokból az érdekes. 🙂
hoho:
Az valóban érdekes, mert akkor (South Parkos szófordulattal élve) GYP harc lesz belőle 8) . Bedobok közéjük egy követ, és aki nem fóbiás a bazaltra, az a szerencsétlensége miatt orra esik benne s nyakát szegi. S ha még ez sem elég, akkor a helyi wc-s néni jön behajtani rajta a tartozást a fekáliagólemekkel az oldalán ;).
Aki 10-15 e. Tp-t összeszív hátrányokból, és életben marad a karaktere, az megérdemel egy tapsot!
Viktor: nagyon egyedül leszel 29-én… :-PPP találó név ez a féreg… el tudom képzelni a karaktert… 😀
Amund majd a kérdőív utolsó kérdésével kapcsolatban írd már le légy szíves a végén,hogy ki hány szavazatot kapott 🙂
Megtisztelő,hogy ilyen illusztris társaságban lehetek.
Nagyon jónak, hangzik, már szervezem is a csapatot.
a kalandfolyammal kapcsolatban, kérdés:
Ynev egészében, északon, délen illetve akárhol, fog játszódni, vagy egy adott térségben belül fog játszódni
pl Quiron tenger környéke, vagy Déli városállamok.
Vagy esetleg az összes kaland mögött egy titkos társaság szervezkedése fog állni?(Kobrák, meg mindenféle kémhálózatok)
Sztem ugyanúgy mint eddig összevissza. Ahogy jönek az ihletek
Ugyan kérem, itt mindennek meghatározott rendje és menete van 😉
Nem ám csak úgy hasra ütés szerűen …
Igazából , ha emlékeiteket összerakjátok, avagy megnézitek a modulokat (mert mostmár nagy%-ban jelen vannak itt 😉 ), akkor láthassátok, hogy míg a régebbi kalandok (pl.: Nesire-mosolya) a kontinens déli táján játszódtak, addig az újabbak közül a legdélibb színhely is Erion maga, de inkább az északi régiók… das ist der ganze Witz –> ez itt a fonál , amire a cselekmények fel lettek fűzve.
Azt pedig , hogy lesz e titkos társaság a háttérben , vagy sem , szerintem még fedje egy kicsit a jótékony homály 😉
Ahoy,
Ha lehet ilyet mondani vannak nagyobb vonulatok a kalandmodulok között, ezek általában az alcímes darabok körül figyelhetőek meg. Eddig két nagyobb ilyen volt, a Déli- (A Gályák Tengerének kalózai; Fanfár a Hősökért) és az Északi-(A kard ösvényén) kampányaink. A köztük elszórt kisebb történetek inkább színesítései a világnak. 🙂
Az idei évben tervezett, elsősorban északi történet (munkacímen Átkozott fészkekben) Eren erdőségeiből vezet vissza a Nyugati Városállamokba. A háttérben persze ezúttal is egy titkos társaság áll, de nem érdemes a titkaikat kutatni, mert a végén mindig egy tagjuk mesél nektek a találkozón. 😉
Hogy a történet azután hogyan folytatódik tényleg csak rajtatok, játékosokon és rajongókon múlik. Tervezzük, hogy az év végére meghirdetett kalandmodul pályázattal frissítsük a felhozatalt, emellett az sem kizárt, hogy hamarosan a bíbor gyöngyök is előkerülnek követve a történelmi kronológiát. 😀
Távoli tervek között szerepel az, hogy kísérleti jelleggel más földrészekre, kontinenseket is meglátogassunk kalandmodulszinten, (Calowyn, Beriquel, Anvaria, Szigetvilág) de azt hiszem még mindig van annyi felfedezetlen fehér folt Yneven, hogy van mit bekalandozni egy jó ideig.
Hellasz 😉
Lehet banális a kérdés, de …
Van forumunk valahol, ahol lehet irkálni minden témában?
Pl most az érdekelne, hogy minden mágia formához szükséges-e a kézhasználat? vagy van olyan mágia használó aki hátrakötött kézzel is tud varázsolni? Pszi-hez ugye csak koncentrálni kell kézmozdulat nem?!?:P
A másik… Slan pszit csak magunkra lehet alkalmazni ugye? nem tom a csapattársamat belső időbe lökni:P
És a Kyr Pszi?
…
Köszi 😛
Nem tervezünk külön fórumot, az eddigi honlapok technikai romlása rendszeresen onnan kezdődtek el (mint a fantasy kiadványok és a magisztérium esete). 🙂 De majd kitalálunk valami áthidaló megoldást.
Hogy kinek mi kell a varázslataihoz ez egy örök vitatéma. Jelenleg azon az állásponton vagyunk, hogy ha a varázslat leírásánál nem szerepel külön (pl. bal mutató ujjal böködés) akkor a kaszt leírásánál leírtak érvényesek (így születnek a megállíthatatlan tűzvarázslók, akiknek semmit sem kell tenni hozzá). A pszi ez utóbbi speciális esethez tartozik, a slan csak magára alkalmazhat mindent, egyetlen kivétel a telepátia. A Kyrnek nincs ilyen megkötése.
Halihó!
Kicsit régebben léptem föl és meg is láttam az eredményét. Viszont nagy öröm olvasni, hogy nemsoká lesz a kövi verseny. A naptáramban már be is jelöltem ezt a pontot.
Erre visszatérve:
Phinix hozzászólása
2011/01/12 – 22:29:
„Az valóban érdekes, mert akkor (South Parkos szófordulattal élve) GYP harc lesz belőle 8) . Bedobok közéjük egy követ, és aki nem fóbiás a bazaltra, az a szerencsétlensége miatt orra esik benne s nyakát szegi. S ha még ez sem elég, akkor a helyi wc-s néni jön behajtani rajta a tartozást a fekáliagólemekkel az oldalán 😉 .
Aki 10-15 e. Tp-t összeszív hátrányokból, és életben marad a karaktere, az megérdemel egy tapsot!”
Én kíváncsiságból megalkottam egy elég érdekesen hátrányos karaktert ami plusz 10.000Tp-t adott..(Ezt elköltöttem két varázstárgyra aminek semmi hasznát nem vettem..:D) A gond az volt, hogy olyan jól beleválasztottam, hogy az előző kalandon egyszer sem jöhetett elő a dolog pedig azért nem lehetetlen dolgok voltak. (Mint, az „arzén allergia” meg a „telefonfóbia”..xP) Szóval végül nem szívtam semmit, de nem is nyertem vele sokat.
De mindenesetre én is igényelek minél több előnyt és hátrányt, mert így könnyebb hitelesen színesíteni a karakter jellemét.
A kérdésem annyi lenne, hogy a fent említett szövegben a 3. bekezdésnél, hogyan kell értelmezni a helyzetet: – Akik régebbi krónikás karakterrel jönnek azok kapnak egy kis plusz Tp-t? Ha így van akkor bizonyára annyit,hogy szintet is léphessenek különben nem sokat ér a modulban. Jól gondolom vagy eltévedtem a betűk tengerében?
Ja és még egy kérdés, ha már ennyi szöveggel bombáztam ezt a helyet:
-Ügye lesz megint csapatkereső/szervező topic? Most nem akarom megszívni, hogy 3 fős csapattal jövök a megbeszélt 5 helyet. ^^
Előre is köszi a válaszokat. 😀
Béke a népeknek!
Megint itt vagyok (a versenyen pedig ott leszek), hogy kellemetlenkedjek és „tamáskodjak” egy kicsit! 🙂
Az igazság az, hogy nagyon jónak tartom ezt az előny-hátrány rendszert, de az én meglátásom az, hogy a kaland alatt ezt elég nehéz kijátszani/megmutatni!
Egyszerűen a modul „lejátszásához” szükséges időbe nem igazán fér bele! Ráadásul ehhez egy olyan KM is kell, aki erre vevő! 🙂
Tehát egyet kell értenem Schifer-el, abban, hogy hiába a jól kiötlött tulajdonságok „halmaza”, ha nem talál figyelő szemekre/fülekre! 🙂 Úgy csupán egy plusz adat a karakterlapon és plusz pont a karakteralkotáskor!
Nem mondom azt, hogy nem esik jól nekem is több Tp-ből gazdálkodni, de ha már rászántam az időt, igenis ha úgy alakul a kalandban, szívassanak meg a negatív tulajdonságaim, ezzel is színesítve, szórakoztatóbbá téve a játékot! 🙂
csepmen: valóban nem könnyű, főleg több játékosnál. Én azonban úgy gondolom, hogy ha a szerepjátékot közös dolognak fogjuk fel és miért ne tennénk, akkor van helye a találkozókon (is) az előny-hátránynak. Nyílván előfordulhat, hogy a választott hátrányod nem teljesedik ki a kalandod folyamán, ez a kalandtól is függ. Azzal, hogy most a karaktereknek egy életutazást teszünk lehetővé sokkal jobban fogunk koncentrálni, hogy a mesélők figyelembe vegyék ezeket is. Tervezzük, hogy azokat a karaktereket, akiket tovább szeretnének vinni játékosaik „bekérjük” a következő találkozóig, a kampány kiemelten teljesítő karaktereit különösen. Ez plusz munka nekünk, de reméljük, hogy ezzel is hozzá tudunk tenni a ti szórakozásotokhoz. 🙂
Jómagam már egész csapatot is vicceltem meg versenyen kettő darab karakter hátrányából kifolyólag … jöttek a Nindzsák 8)
Ámbátor el kell ismernem, hogy volt olyan is hogy megfeledkeztem karakterek bizonyos hátrányairól … sok mindentől függ ez … többek között hogy megérkeznek e egyáltalán a karakterek előtörténetei időben 😉 ( akinek nem inge, az vegye fel az enyémet 8) ).
Viszont táborokban, lévén ott több nap áll rendelkezésre, gyakorta igen hangsúlyosan kijátszódnak ezek a dolgok … tessék járni oda is 🙂
Én magam sem tartom feltétlen igaznak azt, hogy nem használják a hátrányokat,magambol kiindulva csak olyanokat szoktam válogatni ami hangulatilag is megy a karakterhez, nem fogok felvenni fóbiát az anuriai sárkánylovasoktól csak mert +1000TP, de persze ez én vagyok és most adtam ötleteket 😀
De én magam is több ízben használltam és láttam használni a karakterek hátrányát!
Na lehet kicsit félreérthetően írtam azért megpróbálom tisztázni:
-Nem a hátrányokkal volt a baj, hanem a helyzettel.
/Például a karakterem egy Wier volt és hiába nem vámpír mégis olyan szerencsétlen fóbiái és problémái születtek, mint amit mi a vámpírokhoz hasonlítunk. Szerencsétlen ki nem állhatta a fokhagymát és irtózott a halál azon fajtájától mikor élve eltemetik az áldozatot. Meg hát félt a denevérektől tudat alatt azért,mert hasonlítanak egymásra és ezt nem bírta elfogadni. Ja és kicsit nagyon klausztrofóbiás is volt./
De most mit csináljon egy ilyen hátrányokkal a KM, ha egy városban játszódik a történet ahol,mindenütt víz van, nincs temető és a fokhagyma sem túlzottan fogyasztott eledel a helyen. Ráadásul barlang közel se távol nem lehetett…
Ezért írtam amit írtam és ez az összegzése: A hátrányok jók és színesítik a karaktert, de nem mindig lehet igazán hasznát venni csak arra, hogy tápolhassuk az amúgy is szerencsésen erős kariainkat.
Az életút ötlet nagyon tetszik csak az egyetlen bajom vele, hogy 12k Tp-vel már biztos, hogy senki sem indít 4. szintnél alacsonyabb karaktert és így a kalandok is csak feljebb szintekre szólhatnak. Vagyis így a karakterek múltja kicsit hiányos lesz. (Kivéve olyanoknál akik alapból életút által felfejlődött karaktert hoznak. Nekem is van ilyenem így lehet azzal jövök erre az eseményre. 😀 )
Természetesen ezek csak az én véleményem és véletlenül sem kritika vagy ilyen kategóriájú dolog csak egyszerű kérdéses meglátások.
Ez jogos, hogy adott helyzetben semmi látszata nincs a karakter hátrányainak, de lehet, hogy a következő modulban meg egy barlangban temetik el élve 20 denevérrel 😉
Szóval adott esetben nem jött ki a hátrányod örülj neki 🙂
A második problémára meg megoldás egy épkézláb előtörténet, valamint nem midneki fog éllni szerintem ezzel az életút dologgal, sőt biztos lesznek olyanok akik késöbb csatlakoznak 1-1 versenyhez most képzeld el , hogy minden csapatban 5-6. TSZ van ő meg 1-es. ezektöl a szintektől nehezedik a fejlődés, igy valószínüleg késöbbi játékokban nem magasabb szintü karakterek lesznek hanem jobban felszereltek (én legalábbis így képzelem)
No igen, a híresen hírhedt nyinyás esett 🙂 Nagyon hangulatosra sikerült és tetszett, hogy a hátrányok megjelentek a játékba! Legutóbbi versenyen meséltem és a csapatnak volt pár hátránya, a hátrány a mesélő számára előnyt is jelenthet hiszen rejtett motivációkat hordozhat! A tartozás fejében tedd meg ez vagy azt! Bosszúd egybe esik a modulban játszódó ügyel stb stb. Nem is beszélve a hírhedtségről, a rossz hírnévre sem árt vigyázni 😀
Sőt a hátrányok néha előnyöket is jelenthetnek! Ahogy az előnyök is lehetnek hátrányok 😉
mi volt az a nyinyás eset?
hát tartoztunk Jucival az egyik Suke klánnak és hát megpróbáltak minket ledarálni 😀 ha jól emlékszek az 5fős partyból csak 2-en maradtunk egészségesek Mihály és Én, Juci meg kissé sérülten 😀 a Többiek bealudtak valami méregtől. Aztán végülis a hátrányból jól jöttünk ki mert megzsaroltuk a tulajt, így a hullák eltüntetése emlékeim szerint a fogadó tulajára várt. Ha rosszul emlékszem, vagy Phinix mester másra gondoltál javíts ki 😛
Na ide már igazán akarok menni! Shala össze kell dobnunk egy csapatkoncepciót! 😀
Koncepció: Megpróbálunk mindenkit kiirtani mielött ők tennék ezt velünk! 😀 Amelyik oldalon marad éeltben valaki az nyer 😀 Én vállalom az elsö 30 at 😀
Bizony erre gondoltam cather 😉
És azt se felejtsük el, ha már a hátrányokról van szó, hogy:
Aki nem küldi el az előtörténetét, az NEM használhatja az előny – hátrány rendszert!!!!
–> Ez bizony le van írva a karakteralkotásban is 😉
Sziasztok!
1 kérdésem lenne.
A váltott kasztnál akkor a 12000-ből elköltök pl. 7000 az első kasztra és fajra és tulajdonságra,azt visszaszámolom -3 szintet a „kék” törvénykönyv alapján és a maradékból csinálom az új kasztot???
Egy wier toroni tolvaj vagy toroni elitharcos/abasziszi boszimesterre gondoltam.
Előre is köszi!
🙂
Ill. keresnék csapatot mert eddig egyedül vagyok. Emilem:
valheru@freemail.hu
🙂