Cthulhu hívását fogok mesélni – egy laza kampány első modulját -, amihez 5 vérfagyasztó titkokra vágyó emberre volna szükségem. A történet rendhagyó, ugyanis a Kr. e.  4. évezredben játszódik majd, egy Kuba melletti szigeten (manapság Juventud-sziget a neve), és a játékosok a történelem viharában elveszett guanahatabey indiánok bőrébe bújhatnak majd, akikről még manapság sem tudunk szinte semmit sem. A kevésszámú leírás szerint halászó, vadászó, gyűjtögető életmódot folytattak, eszközeiket csiszolt kőből, fából, csontból és kagylóhéjból készítették, de a fazekassághoz már nem értettek. Kunyhókat sem építettek, vagy barlangokban húzták meg magukat, vagy a szabad ég alatt aludtak. Hitvilágukról csak annyit tudni, hogy halottaik fölé sírhalmokat emeltek, animistákként pedig különféle szellemeket imádhattak.

 

 

 

A karakterek értékeinek kiszámolása:

Minden játékos 96 pontot kap, amit a következő tulajdonságok között kell elosztania:

ERŐ, FIZIKUM, MÉRET, INTELLIGENCIA, AKARATERŐ, ÜGYESSÉG, MEGJELENÉS és MŰVELTSÉG.

A tulajdonságértékek 3 és 18 között lehetnek, de a MÉRET és az INTELLIGENCIA minimum értéke 8, a MŰVELTSÉGÉ pedig 6.

Tudás: MŰVELTSÉGx5

Ötlet: INTELLIGENCIAx5

Szerencse, Épelme, Épelme-pont: AKARATERŐx5

A nyomozókat alapvetően a helyszínen fogjuk majd megalkotni. Tehát a sebzésbónusszal, a képzettségekkel és az életerővel is ott törődünk majd, de a pontelosztást addigra le kellene tudni. A CH képzettségrendszere százalékos, és mindenkinek választania kell egy foglalkozást, amihez különböző alapképzettségek is tartoznak. Ezen képzettségek alapértékéhez a MŰVELTSÉG 20-szorosa adódik, és egészen 89%-ig lehet elmenni. A többi szabadon választható képzettségre az INTELLIGENCIA 10-szereséből osztható pont. Ezek bármik lehetnek, de ezúttal észben kell tartani, hogy egy kőkori nép gyermekeit fogjátok alakítani.

Törzsi foglalkozások:

Gyűjtögető (nő): Alkudozás, Észrevétel, Kés, Mászás, Művészet (Főzés), Természet, +1 INTELLIGENCIA

Halász (férfi): Észrevétel, Hajítás, Lándzsa, Tájékozódás, Természet, Úszás, Vezetés (Csónak), +1 FIZIKUM

Vadász (férfi): Észrevétel, Hajítás, Hallgatózás, Lopakodás, Nyomolvasás, Rejtőzés, Ugrás, Lándzsa vagy Bunkó, +1 ÜGYESSÉG

Sámán (férfi vagy nő): Meggyőzés, Művészet (Ének vagy Tánc), Okkult, Orvoslás, Pszichológia, Természet, Történelem (Törzsi), +1 AKARATERŐ

Íme néhány példanév. Ha mindenképp sajátot akartok kitalálni, ehhez hasonlóakat kellene kigondolnotok:

Férfi: Wanibon, Anoki, Tuwuna, Hora-poha, Wawu, Huarei

Női: Haibi, Kebarri, Tatami, Piren, Oroba, Nimaoa

Végezetül arra kérnék mindenkit, hogy Vadászból és Halászból is legyen legalább egy a csapatban.

Tanti – Cthulhu Hívása – A téboly szigete

Vélemény, hozzászólás?