Folytatódik a Cthulhu hívása kampányom, ismét 5 játékos jelentkezhet. Ezúttal az Úr 1552-ik esztendejébe kalauzolnám őket, Fulbert Tissot, a hugenotta korzárkapitány karakkjára: a Rókára, akit II. Henrik francia király kalózlevele hatalmazott fel arra, hogy az ellenséges Spanyolország kincses gályáit és gyarmatait fosztogassa. A kalózkodás aranykora még odébb van, de a Karib-tenger vizei már most is a temérdek kiontott vértől szennyesek. A la rochelle-i Tissot kapitány háromárbocos, négy bronzágyúval felfegyverzett hajója jelenleg Kuba felé tart, óriási, emberevő cápaként szelve a habokat. Református legénysége jól tudja, hogy a pápista spanyolok fogságába esve nem számíthat kegyelemre, hisz nagy eséllyel a gaz Inkvizíció karmai közé fog kerülni, de az Újvilág kifogyhatatlan aranykincse minden kockázatot megér!
A karakterek értékeinek kiszámolása:
Minden játékos 96 pontot kap, amit a következő tulajdonságok között kell elosztania:
ERŐ, FIZIKUM, MÉRET, INTELLIGENCIA, AKARATERŐ, ÜGYESSÉG, MEGJELENÉS és MŰVELTSÉG.
A tulajdonságértékek 3 és 18 közé eshetnek, de a MÉRET és az INTELLIGENCIA minimum értéke 8, a MŰVELTSÉGÉ pedig 6.
Tudás: MŰVELTSÉGx5
Ötlet: INTELLIGENCIAx5
Szerencse, Épelme, Épelme-pont: AKARATERŐx5
A nyomozókat ismét a helyszínen fogjuk majd megalkotni. Tehát a sebzésbónusszal, a képzettségekkel és az életerővel is ott törődünk majd, de a pontelosztást addigra le kellene tudni. A CH képzettségrendszere százalékos, és mindenkinek választania kell egy foglalkozást, amihez különböző alapképzettségek is tartoznak. Ezen képzettségek alapértékéhez a MŰVELTSÉG 20-szorosa adódik, és egészen 89%-ig lehet elmenni. A többi szabadon választható képzettségre az INTELLIGENCIA 10-szereséből osztható pont. Ezek bármik lehetnek, de ne feledjétek, hogy a XVI. században járunk! Egyébként az se baj, ha a jelentkező játékos hölgy! Ugyan a babona szerint a nők balszerencsét hoznak a hajóra, ám ennek ellenére már ekkor is több női kalóz járta a vizeket.
A Róka tapasztalt legénységének minden tagja immunis a hullák és a véres tettek látványára. Ezen kívül a hajóorvost leszámítva mindenki kap +1 ERŐ- és FIZIKUM-pontot. A hajóorvos +1 FIZIKUM- és MŰVELTSÉG-pontot kap.
Korzárhajós foglalkozások:
Kormányos: Észrevétel, 2 Fegyver, Meggyőzés, Tájékozódás, Természet, Vezetés (Csónak), Vezetés (Vitorláshajó)
Szállásmester: Antropológia, Észrevétel, 2 Fegyver, Fejelés, Hallgatózás, Kitérés, Magyarázkodás, Meggyőzés, 1 Nyelvtudás, Öklözés, Pszichológia, Rúgás, Ugrás, Vezetés (Csónak)
Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre
Hajóács: Alkudozás, Bunkó, Észrevétel, 1 Fegyver, Mechanikus szerelés
Hajóorvos: Biológia, Elsősegély, 1 Fegyver, Gyógyszerészet, Hitelképesség, Latin, Meggyőzés, Orvoslás, Pszichológia
Tűzmester: Ágyú, Észrevétel, 2 Fegyver, Kémia, Könyvvitel, Mechanikus szerelés
Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre
Korzár: Birkózás, Fejelés, 2 Fegyver, Kitérés, Mászás, Öklözés, Rúgás, Ugrás, Vezetés (Csónak)
Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre
Szállásmesterből, kormányosból, hajóorvosból, hajóácsból és tűzmesterből egy van.
Végül egy lista a XVI. századi tengerészfegyverekről: keréklakatos pisztoly, kanócos puska, számszeríj, balta, tőr, kard, alabárd. A csapásoktól általában vastag pamutzeke (1 pont) vagy bőrvért (2 pont) védte a közelharcba bocsátkozók testét. Olykor sisakokat (2 pont) is viseltek.
Ahoj! Szeretnék jelentkezni!
A kormányos pozícióját szeretném.
Tűzmesteri vagy hajóorvosi pozícióra jelentkezem, ha valsmelyiket vinné valaki más, csak irja be, én automatikusan maradok a másisknál.
Jelentkezés, holnap reggel azaz 22.-én indul ahogy azt korábban is írtuk! Külön bejegyzés lesz erre szentelve!
Update: Tűzmestert stoppolnám mégis egyedül.
Szerepek:
Bea – Kormányos
Khuriboow – Tűzmester
Nova – Korzár
Rozsomák – Hajóács
Cypher?