Folytatódik a Cthulhu hívása kampányom, ismét 5 játékos jelentkezhet. Ezúttal az Úr 1552-ik esztendejébe kalauzolnám őket, Fulbert Tissot, a hugenotta korzárkapitány karakkjára: a Rókára, akit II. Henrik francia király kalózlevele hatalmazott fel arra, hogy az ellenséges Spanyolország kincses gályáit és gyarmatait fosztogassa. A kalózkodás aranykora még odébb van, de a Karib-tenger vizei már most is a temérdek kiontott vértől szennyesek. A la rochelle-i Tissot kapitány háromárbocos, négy bronzágyúval felfegyverzett hajója jelenleg Kuba felé tart, óriási, emberevő cápaként szelve a habokat. Református legénysége jól tudja, hogy a pápista spanyolok fogságába esve nem számíthat kegyelemre, hisz nagy eséllyel a gaz Inkvizíció karmai közé fog kerülni, de az Újvilág kifogyhatatlan aranykincse minden kockázatot megér!

 

 

A karakterek értékeinek kiszámolása:

Minden játékos 96 pontot kap, amit a következő tulajdonságok között kell elosztania:

ERŐ, FIZIKUM, MÉRET, INTELLIGENCIA, AKARATERŐ, ÜGYESSÉG, MEGJELENÉS és MŰVELTSÉG.

A tulajdonságértékek 3 és 18 közé eshetnek, de a MÉRET és az INTELLIGENCIA minimum értéke 8, a MŰVELTSÉGÉ pedig 6.

Tudás: MŰVELTSÉGx5

Ötlet: INTELLIGENCIAx5

Szerencse, Épelme, Épelme-pont: AKARATERŐx5

A nyomozókat ismét a helyszínen fogjuk majd megalkotni. Tehát a sebzésbónusszal, a képzettségekkel és az életerővel is ott törődünk majd, de a pontelosztást addigra le kellene tudni. A CH képzettségrendszere százalékos, és mindenkinek választania kell egy foglalkozást, amihez különböző alapképzettségek is tartoznak. Ezen képzettségek alapértékéhez a MŰVELTSÉG 20-szorosa adódik, és egészen 89%-ig lehet elmenni. A többi szabadon választható képzettségre az INTELLIGENCIA 10-szereséből osztható pont. Ezek bármik lehetnek, de ne feledjétek, hogy a XVI. században járunk! Egyébként az se baj, ha a jelentkező játékos hölgy! Ugyan a babona szerint a nők balszerencsét hoznak a hajóra, ám ennek ellenére már ekkor is több női kalóz járta a vizeket.

A Róka tapasztalt legénységének minden tagja immunis a hullák és a véres tettek látványára. Ezen kívül a hajóorvost leszámítva mindenki kap +1 ERŐ- és FIZIKUM-pontot. A hajóorvos +1 FIZIKUM- és MŰVELTSÉG-pontot kap.

Korzárhajós foglalkozások:

Kormányos: Észrevétel, 2 Fegyver, Meggyőzés, Tájékozódás, Természet, Vezetés (Csónak), Vezetés (Vitorláshajó)

Szállásmester: Antropológia, Észrevétel, 2 Fegyver, Fejelés, Hallgatózás, Kitérés, Magyarázkodás, Meggyőzés, 1 Nyelvtudás, Öklözés, Pszichológia, Rúgás, Ugrás, Vezetés (Csónak)

Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre

Hajóács: Alkudozás, Bunkó, Észrevétel, 1 Fegyver, Mechanikus szerelés

Hajóorvos: Biológia, Elsősegély, 1 Fegyver, Gyógyszerészet, Hitelképesség, Latin, Meggyőzés, Orvoslás, Pszichológia

Tűzmester: Ágyú, Észrevétel, 2 Fegyver, Kémia, Könyvvitel, Mechanikus szerelés

Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre

Korzár: Birkózás, Fejelés, 2 Fegyver, Kitérés, Mászás, Öklözés, Rúgás, Ugrás, Vezetés (Csónak)

Módosítók: +50 elosztható százalékpont harci képzettségekre

Szállásmesterből, kormányosból, hajóorvosból, hajóácsból és tűzmesterből egy van.

Végül egy lista a XVI. századi tengerészfegyverekről: keréklakatos pisztoly, kanócos puska, számszeríj, balta, tőr, kard, alabárd. A csapásoktól általában vastag pamutzeke (1 pont) vagy bőrvért (2 pont) védte a közelharcba bocsátkozók testét. Olykor sisakokat (2 pont) is viseltek.


Tanti – Cthulhu hívása – ÚJ VILÁG, ŐSI BORZALMAK

6 thoughts on “Tanti – Cthulhu hívása – ÚJ VILÁG, ŐSI BORZALMAK

  • Tűzmesteri vagy hajóorvosi pozícióra jelentkezem, ha valsmelyiket vinné valaki más, csak irja be, én automatikusan maradok a másisknál.

  • Jelentkezés, holnap reggel azaz 22.-én indul ahogy azt korábban is írtuk! Külön bejegyzés lesz erre szentelve!

  • Update: Tűzmestert stoppolnám mégis egyedül.

  • Szerepek:

    Bea – Kormányos
    Khuriboow – Tűzmester
    Nova – Korzár
    Rozsomák – Hajóács
    Cypher?

Vélemény, hozzászólás?