Az Első Törvénykönyv és a Rúnák egyaránt tesznek közzé varázstárgyakat számunkra. Az ETK a 386. oldaltól a 402. oldalig foglalkozik velük, a Rúnák pedig az alábbi évfolyamok számaiban: I. évfolyam 7. szám, II. évfolyam 2. szám, II. évfolyam 4. szám, III. évfolyam 1. szám, V. évfolyam 3. szám, valamint a boszorkánymesteri mágikus tetoválásokkal az I. évfolyam 5. szám és a IV. évfolyam 4. szám. Ezekhez aztán készültek továbbiak rajongói kiadványokban is – pl Amundok könyve, Ikrek kiegészítő. A legteljesebb, s a kronikak.hu rendezvényein használható lista megtalálható az Előtörténet alapú karakteralkotás 3720-as verziójának 50-52. oldalán egy táblázatban, méghozzá beárazva. Jelen írás azt a célt tűzi ki maga elé, hogy ezt a listát bővítse tovább néhány lehetőséggel. Új M.A.G.U.S. varázstárgyak cikk letöltése.

 

Tapasztalati úton készült varázstárgyak

 

Sárkánylehelet itala – sárkányfióka apró szusszantása

Készítheti: boszorkány, boszorkánymester

Mp: 30

Időtartam: 1 nap

Ára: 3 arany

A sárkányfióka apró szusszantása (vagy sárkányszusszanat) a sárkánylehelet italának leggyengébb változata. Azért kísérletezték ki varázstárgyak készítésében jártas, tapasztalt boszorkánymesterek, hogy kisebb hatalmú tanítványaik és rendtársaik is képesek legyenek elkészíteni. Bár e főzet is bőven meghaladja a kezdő varázshasználók képességeit, jóval kisebb mágikus hatalom szükséges hozzá, mint az erősebb verziókhoz – cserébe az ereje is jóval kisebb. Egyéb tekintetben teljesen megegyezik az ETK 388. oldalán írtakkal, azaz: „Aki az italt felhajtja, tűzcsóvát fújhat a szájából. A csóva megperzseli az útjába kerülőket, de nem tesz kárt létrehozójában. Az ital egyetlen tűzfúvásra elegendő, de erre az ital elfogyasztásától számított egy napon belül tetszés szerinti pillanatban kerülhet sor. Többféle erősségű ital ismeretes:”

név hossz átmérő sebzés Mp
Sárkányfióka apró szusszantása 3 láb 1 láb 3k6 30
Sárkányfiók lehelete 10 láb 3 láb 6k6 60
Sárkány lehelete 20 láb 5 láb 10k6 90
Sárkánykirály lehelete 30 láb 7 láb 15k6 120

 

 

Rúnamágiával készült varázstárgyak

Elemi erő íj

Mp: 57

Ára: 8 arany

Az elemi erő íj a tűzíjhoz (ETK 392.o.) hasonló mágikus fegyver. Nem kellenek hozzá vesszők, mert kihúzásakor idegén elemi erő nyíl jelenik meg, amit az íjász kilőhet. Ez az elemi erő nyíl 12E-s, sebzése 2k6 (Rúna I/6. Magisztérium alapján), s ugyan úgy működik rá az íjász szabály és a túlütés, mint a hagyományos íjak és nyilak esetében, valamint a kötelező Ép vesztése is aszerint megy: 5 Fp-nként (ETK 83.o.). Nagy előnye ennek a fegyvernek, hogy mivel az elemi erő nyíl amit kilő, mágikus, ezért az olyan lényeket is képes megsebezni, amelyeket a közönséges nyílvesszők nem (pl testetlen élőholtak, démonok) – viszont mindeközben nem gyújt fel semmit.

 

Tisztogatók buzogánya

Mp: 69

Ára: 5 arany

A Sogron pallosa (Rúna III/1.) „távoli rokona” ez a mágikus tárgy. Míg Sogron pallosait tűzvarázslók készítették elsősorban az őket szolgáló lángőrök számára, addig a tisztogatók buzogányai godorai varázslók készítményei. Erion temetőnegyede, a híres-hírhedt Nekropolisz legendás hely, ahol sok gond volt a különféle élőholtakkal a korok alatt (ETK 425.o.), s Ynev jelenében sem épp biztonságos hely. Jelenleg főképp Darton hívei tartanak ott rendet, de ez nem volt mindig így. Jónéhány évszázaddal ezelőtt Godora hercegeinek volt egy külön elit alakulata a Nekropolisz problémáinak kezelésére – ők voltak a Tisztogatók. Nem túl nagy létszámú, de nagyon jól képzett és jól felszerelt, mágikusan is megtámogatott egység voltak (hasonlóan pl a dorani vigyázókhoz). Mivel a feladatuk a Nekropoliszhoz kötötte őket, s jórészt élőholtakkal kellett küzdeniük, főleg zúzófegyvereket és tűz alapú mágikus támogatást használtak. Számukra készítették a hercegek varázslói ezeket a fegyvereket. A tisztogatók buzogányai mindig egykezes zúzófegyverek, melyeknek fejét övezi a parancsszóra aktiválható őselemi tűz aura. Aktiváló- és deaktiváló jelszavuk egységes, kyr nyelven az „Ég” és az „Olt” szó. A fegyverek hatalma naponta háromszor érvényesülhet: alkalmanként 12 körig (2 perc) 4E erősségű lángaurát von a buzogány feje köré, amely a fegyver normál sebzésén túl +4k6 Sp tűz sebzést okoz. Fontos, hogy ez a mágikus tűz sebzés akkor is Fp-t sebez, ha a fegyverrel amúgy túlütnek, viszont mivel mágikus tűz, kötelező Ép vesztést okoz 4 Fp-nként (ETK 83.o.). Ezekből a fegyverekből többszáz darab készült az évszázadok során, s jónéhány került különféle kívülállók kezébe ajándékként, jutalomként, zsákmányként, vagy „talált tárgyként”.

Öröklámpás

Mp: 47

Ára: 1 arany

Az öröklámpás egy elemi fény alapú varázstárgy, mely éghető anyag és égés nélkül, mágiával világít. Parancsszóra ki- és bekapcsolható. 7E erősségű fényt sugároz ki magából, ami egy nagy fáklya lángjának felel meg (ETK 295.o.). Általában hordozható verzióban készítik – ezt kalandozók is szívesen használják, ha hozzájutnak egyhez. Előfordul azonban olyan is – főleg gazdag és nagyhatalmú nemeseknél, akik megengedhetnek maguknak efféle luxust -, hogy kastélyok, várak, kúriák egy-egy termét míves kivitelű, rögzített öröklámpások világítják meg.

Lord Nova: Új M.A.G.U.S. varázstárgyak

5 thoughts on “Lord Nova: Új M.A.G.U.S. varázstárgyak

  • Hali, jó elképzelések, tetszenek habár lenne 1-2 apró észrevételem, a fő problélmám, hogy nem igazán emléxem, hogy lenne multja a MAGUSban úgy varázstárgyaknak, hgoy aktiválni lehet és nem fogy ki. Gyorsan végigpörgettem az ETK varázstárgyait (megvallom a runákat nem), de ott minden iylen aktíválásra működő varázstárgynak van limitje, hogy hányszor tudod használni, tehát vagy folyamatosan hatnak vagy előbb utóbb kifogynak.
    Az elemi nyíl ha 12E akkro fixen sebez 12t, egyszerűen kihagynám az Et a leírásból és működőképes, vagy azt mondanám, hogy az íj nomrál sebzését adja le (ugyanis az elemi erőnél pontosan ezt írja a mozaik leírása 😀 ), de 12E vel 2 t sebezni fura nekem. Én korábban engedtem minden egyéb elemmel, nem változtattam rajta semmit, talán a legegyszerűbb az lenne itt is ha azt mondanád, hogy 53 MP, elemi erő nyílat lő ki ami 2k6 ot sebez és annyi, nem lehetne ebbe az apróságba belekötni. Sajnos ilyen ez az elemi erő, hogy picit mostohagyermek 🙂
    A tisztogató, így ebben a formában nagyon olcsónak hat, hasonló varázstárgyak rend szerint véges töltet számmal rendelkeznek. És azért egy Fegyver bot is 50 töltettel bír, és annyit tud, hogy 63 MP os rúnafegyver a maradék 45 mp ból pedig át tud alakulni 50×. Ehhez képest napi 3× 12 körig +4k6 elemi tűz sebzést kissé erősnek érzek. Vagy ott a sárkánybot ami igaz, hogy 1-15E t tud de 15 alkalom után kifújt, én Mp költségben valahol a Sárkánybot körülre raknám (hasonló mechanikával mint az), kicsit gyengítenék a rajta lévő tűzön 3E is bőven elegendő és mondjuk 20 töltettel, ha azt mdnod h nem fogy ki és csak visszatöltődik akkor sokkal ngyobb mana költségben gondolkodnék, habár fennáll ugye, hogy nem igazán működik így varázstárgy
    A lámpás ötletét nagyon szeretem, alapból imádom az ilyen „utility” típusu tárgyakat, de ha mellé teszem a fény botját, ami oké h erősebb fény de 50 alkalom és kalap kabát, ha itt is alkalmaznál 50 töltetet teljesen jól működne, esetleg felvinném a mana pontját, a fény botja köré, hogy lám nincs töltet (de ugye itt megint probléma vetül fel), de kisebb E.
    Az ital nagyon jó, olcsóbb, korábban elérhető, kisebb, de legalább van, sztem fogom is használni…apropó most látom csak az ETben, miért nem tudja Tűzvarázsló elkészíteni? 😀

  • Elemi Erő nyíl konkrét sebzése nincs leírva ETK-ban, csak az Erő kitörésé, ami Sp=E.
    Ennek kapcsán feszegették is eleget Rúnában, Magisztériumban és ott jött kis a kvázi hivatalos válasz a sebzésről.

    Nincs minden tárgynak limitje. Gondolj például a tűzíjra. Nem szó, hanem mozdulat aktiválja. Felhúzod az íjat, akár végtelen számú alkalommal és végtelen mennyiségű tűznyilat lősz ki vele. Nem konzekvensek az alapkönyves tárgyak sem, láthatjuk.
    Tisztogató megint csak hivatalos, Rúnában megjelent fegyver átirata buzogányra. Ráadásul az első rúnamágikus tárgy, amire azt írja, hogy rúnamágiában járatos tűzvarázslók (tehát nem varázslók) készítik. Sogron pallosa néven fut. Itt csak a forma lett megváltoztatva.

    Lámpásnál az árral egyetértek veled, de a szándékot is értettem az egyeztetések során. Így is kvázi a bárd olcsóbban csinál ökör fényforrást és az tényleg örök, mert még kikapcsolni sem lehet (Rúna – Fénykő). Szóval szerintem nem lógnak ki a MAGUS nem homogén rendszeréből, de adnak kis változatosságot.

  • Üdv Shala!

    MagicHorse megelőzött a válaszokkal, de azért válaszolok én is.

    Elemi erő íj és nyíl:
    Rúna I. évfolyam 6. szám Magisztérium II. cikk, a pdf verzióban a 169. oldalon írja, hogy az 5E erősségű elemi erő nyíl sebzése k6/2, a 15E erősségű pedig 2k10. A 12E ez alapján lett 2k6-ra belőve, s bevallom szándékosan lett a sebzése ugyan annyi, mint a Tűzíjé, gondoltam az belefér. Így is jobb a tűzíjnál, mert erre van íjász szabály és túlütés is. Cserébe a Mp-értéke annyival több, amennyivel a 12E-s elemi erő nyílé több a 2E-s őstűz nyílénál.

    Tisztogatók buzogánya:
    Egészen pontosan ugyan azt és ugyan annyi Mp-ért tudja, mint a Sogron pallosa (Rúna III. évfolyam 1. szám, Varázslói varázstárgyak cikk, a pdf verzióban az 5. oldalon).

    Öröklámpás:
    Eredetileg 40 Mp-osra és állandóan aktívra terveztem, mint a bárdok által készíthető fénykő (Rúna V. évfolyam 3. szám, Tapasztalati úton készülő varázstárgyak cikk, a pdf verzióban 67. oldal). Ott az van, hogy 20 Mp-ért gyertya, 40 Mp-ért fáklya fényével bíró, mindig aktív, mindig világító fénykövet tud csinálni a bárd. Az első verzióban arra gondoltam, hogy ezt a hatást biztos el tudja érni egy varázsló is rúnákkal, de akkor már miért egy kőre rajzolgatna, ha megteheti ezt egy lámpás belsejére is. MagicHorse javaslatára lett belőle nem mindig aktív, hanem aktiválható-deaktiválható verzió, ami Mp-ilag meg úgy jött ki, hogy a 33 Mp-os mágikus aura varázsjel +14 Mp a 7E-s elemi fény, ami egy nagy fáklyának felel meg. A fény botjához képest valóban olcsó, és nem is töltetes, de a hivatalosan megjelent varázstárgyakhoz képest én úgy gondoltam, belefér, nem mond ellent semmiben a leírtaknak.

    Azon én is gondolkodtam, hogy pont a tűzvarázsló miért nem tud sárkánylehelet italát készíteni, amikor neki még olyan varázslata is van, ami kb ugyan ezt tudja. Szerintem logikus lenne, ha tűzvarázsló is tudná, de nem szerettem volna szembe menni az ETK-ban leírtakkal.

    Tisztelettel: Lord Nova

  • Nem ismerem a sok runas tárgyat, de az ETben vagy aktiváló van vagy folyamatosan működő, a tuzij folyamatosan működik csak akkor jelenik meg nyolvesszi ha felhuzza. Hasonlóan folyamatos az erő kesztyű, ugrás lábbeli stb. Míg a fény botja, a sárkány bot aktiválós, erre gondoltam. De lehet ez csak az én értelmezésem. Mindenesetre erős nagyon az a tüzes buzogány (meg a kard is ezek szerint)
    Nekem amúgy sokkal ynevesebbek lennének töltettel, de ez már személyes vélemény.
    Ír sebzést az elemi erő nyilhoz mégpedig hogy az 5E feletti nyíl sebzése ugyanannyi mint a hasonló fegyveré 😀 tudom ez hülyén hangzik de ha bele van írva egy fegyverbe még itt értelmét is nyerhetné a szabály 😛
    De elfogadom h runas átiratok, csak nekem ezek így kilógtak.

  • Nova:
    Hogy miért nem tud a tűzvazsi italt készíteni, azon már régebben gondolkodtam, de valószínűleg azért, mert semmilyen más italt sem tud. Ahogy a mozaik varázsló sem. Ne feledjük, az ordaniak mágiája egy magas mágia maradványa a godoni időkből. Magas mágia esetén meg csak a szabályszerűség, a formuláns dolgok működnek, jelen esetben, hogy szabályozott formákba, rúnákba és jelekbe töltik az energiát.
    Az italkészítés meg egy empirikus rituálé, ahol vagy összeszeded az összes szükséges komponenst (bosz és BM), vagy fogod a vizet és kérdes istened, hogy lényegítse át (rúna cikkek nyomán röviden).

    Shala:
    Számomra a tűzíj nem folyamatosan működik, de valóban nincs letisztázva. Gondolom a tüzes pallost/buzogányt azért vették arányaiban olcsóbbra, mert nem varázsló készíti, így kerülték el, hogy ne a 10mp/szint hiánya legyen az akadálya az elkészítésének. De továbbra is a MAGUS tárgyai nem feltétlen következetesen árazottak.
    Csak pár példa, ha nagyon 1-1 megfeleltetéses eltéréseket akarunk nézni:
    Rúnafegyver 33Mp mágikus aura varázsjel + 30Mp-nként +2Ké/+5Té és VÉ/+1Sp
    Rúnapajzs 33Mp varázsjel + 30Mp-nként +5 Vé, oszt’ szevasz
    Ugrás lábbelije 33Mp + 10Mp-ért +5 Vé, meg még kétszer akkorát is ugrasz

    Erő kesztyűje 33Mp varázsjel + 10Mp/tulajdonság pont
    Rohanó lábbeli 33Mp varázsjel + 5Mp/tulajdonság pont és még futás egy óráig

    Lopakodó lábbeli 33Mp + 1Mp/1,2%
    Rejtőzés köppenye 33Mp + 1Mp/5% és még ruházat megváltoztatásának képessége folyamatosan
    Fürge ujjak kesztyűje 33Mp + 1Mp/1,3%, de csak ha már eleve jártas voltál

    Többször megfogant már bennem (előbb, mint fegyverekre), hogy az alapkönyves visszaszámolások alapján jó lenne craft rendszer mágikus tárgyakra, de sajnos úgy érzem a tápolás/optimalizálás sokkal inkább elszabadulna vele, minthogy hangulatosan, kreatívan használják. Utóbbi lenne a kisebbség.

Vélemény, hozzászólás?