Jóhiszeműen kezdhetnénk azzal, hogy a fanzin címének több jelentése is létezik különböző kultúrákban és mire azt jelentetette, amit jelent addig sokat változott a görög eredetihez képest bla bla bla. A tény, hogy minden tiszteletünkkel egyetemben is úgy gondoljuk, hogy a címválasztás szerencsétlen volt és EGYÁLTALÁN NEM segítette a szerepjáték terjedését és elfogadását hazánkban egy olyan közegben, ahol havonta írtak a szerepjátékok vélt káros hatásairól és cikkeztek valós nyugati rossz példákról, esetekről, amelyek összefüggésbe hozhatóak hobbinkkal.
Nem tudjuk miért tették, amit tettek. Az is tény, hogy az újság később kitartóan jelent meg öt számon keresztül sok olyan írással, amelyek nagyon jól sikerültek. ’95 novemberében járunk. A hazai szcéna pezsgett, végeláthatatlanul jelentek meg kiadványok és bár nehéz tél állt előttünk, de jogosan remélhettünk valami fantasztikusat a fa alatt. A meredek felívelés alaposan kiolvasható a fanzinokat összegző dokumentumunkból.
Magyar Szerepjátékos Fanzinokat összegző projekt dokumentuma: fanzinZ (1.2)
A cikksorozatunk elkészültében nagy segítségemre voltak különböző módokon a következő személyek: Mizsák Illés (Cather), Magyar Gergely, Thirlen, Tamás (Norris) Gábor, Kornya Zsolt, Gondos Máté, Körtvélyes Ákos. Nekik köszönhetően tart most ott a projekt ahol. Ezúton is köszönjük részvételüket a kutatásban, gyűjteményük megosztását, a digitalizálásban és katalogizálásban való részvételüket.
Az első Démon tartalomjegyzéke:
LETÖLTÉS: Démon1 – 1995 november
A bevezetőben mindenki szabadkozik, hogy AD&D-zik. (pl. hogy elavultnak titulált)
Mivel még közelében sem voltam 95-ben a szerepjátéknak, valaki tud plusz infót adni hogy mi volt a trend akkoriban?
Azért is kérdezem, mert nem hiszem, hogy a M.A.G.U.S.-al szemben gondolták annak.
Meran: a WoD dívott akkoriban, annak is minél ritkább változatai és a darkosabb techno-punk játékok (pl. Mutant Chronicles). Fantasyből pedig az Earthdawn számított „divatosnak”.