Üdvözlünk kedves játékos!

Az alábbiakban a XI. Kalandorkrónikák karakteralkotását leled, az egyszerűség kedvéért, egyből PDF dokumentum formájában. Mielőtt azonban belevágnál karaktered megformálásába, néhány dolog elöljáróban.

FONTOS! A karakter előtörténete részét képezi a verseny pontozásának, ezért kérjük, hogy a karakterek előtörténeteit minden csapat egyben küldje el a kronikak.hu@gmail.com e-mail címre! A beküldés határideje február 13. (Megjegyzés: a karakter előtörténeténél nem szabunk semmilyen formai kötöttséget vagy terjedelmi korlátozást, de a hozzávetőleges hosszúság kb. egy gépelt oldal Times New Roman 12-es betűtípussal és tartalmaznia kell a karakterek nevét, kasztját, faját, életkorát, szintjét és az esetlegesen felvett előnyeit és hátrányait is!). A kaland helyszíne Tiadlan, az időpont pedig: P.sz. 3712.

Illetve, fontosnak tartjuk az elején leszögezni, hogy az Átkozott Fészkekben kampány a legutóbbi Kalandorkrónikák Találkozó alkalmával bevégeztetett, így mindenki tisztalappal indulhat (és ez ajánlott is, de nem kötelező). Imígyen, az elismerések Tp előnye is kikerült a rendszerből!

Ezek után nincs más hátra mint előre.
A Karakteralkotás ide kattintva elérhető!

Karakteralkotás a XI. Kalandorkrónikák Szerepjátékos Találkozóra.

82 thoughts on “Karakteralkotás a XI. Kalandorkrónikák Szerepjátékos Találkozóra.

  • Ahoi!

    NJK megszemélyesítésére vonatkozóan lenne pár kérdésem.

    1. A harcértékeiknél a táblázatban megadott számokra még rámennek a tulajdonságokból eredő pluszok is (ármmint erő, ügyesség, gyorsaság 10 feletti részei)?

    2. Mi alapján kapnak FP-t?

  • Líthas!

    -Az én egyik kérdésem az lenne, hogy a Pszi-mesternek, hogyan számolandó a pszi pont értéke?
    Mert az Új Tekercsek írásai alapján, ha jól tudom akkor annyi van, hogy 3 az alap és +3 szintenként. (Ezen kívül lehetne vásárolni még Tp-ből a maradék pszi pontot…)

    -Második kérdés: Az Új tekercsekben lévő dolgokat nem lehet használni, de akkor ezek szerin a Pszi-mester diszciplínáit, valamint az új pszi diszciplínákat sem?

    -Harmadik kérdés: Renegát kráni fejvadász lehet a JK természetesen ezen hátrányokkal együtt élve, viszont lehetséges-e egy Anath Akhan-os fejvadász indítása? (Tudom, hogy alapjában nem, mert nem szerepel az engedélyezettek között, de alapjában nagyon hasonló a kráni változatra.)

    Ennyi lenne, előre is köszönöm a válaszokat. 🙂

  • KaLíthas,

    aNDy87: A harcértékekre még ráépülnek a tulajdonságmódosítók és a Fájdalomtűrés is így számlálódik ki (Akaraterő és Állóképesség tíz feletti része).

    Shiffer: ahogy a karakteralkotás is Tp osztást használ így itt is abból vásároltható meg a plusz szintenkénti pszi pont. Természetesen, hogyha a kaszt játszható, akkor minden hozzá kapcsolódó diszciplína is az Új Törvénykönyvből. Anath-Akhan indítása lehetséges a kráni variánson keresztül. Egyedül a hatalomszavak használatát és Od birtoklását nem engedélyezünk (még).

  • Gulandro: köszi, bár az Fp-k nem lettek egyértelműek, mivel az alkotásban csak az Ép alapot találtam, Fp-re vonatkozóan semmi információt nem közöl… tehát akkor a max. Fp megegyezik az Akaraterő+Állóképesség 10 feletti részének összegével vagy csak én nem vettem észre valamit?

  • aNDy87: igen, a két tulajdonságbónusz összegével egyezik meg. Lehet nulla is ez alapján, de az körülbelül állandó álomkór szerű állapotban éppen hogy csak magánál van. Bár erre lehet látni csodálatos példákat a valóság kocsmái környékén és sokszor bent is, vagy akár az állandóan hortyogó városőr és élőhalott szerű könyvtáros sem esik messze a Korongvilág hangulatától, de érdemesebb úgy osztani, hogy azért legalább 1 Fp-je legyen annak a karakternek, hogyha érdemben játszani is szeretnél vele.

  • Üdv,

    Nekem olyan kérdéseim lennének, amivel talán mások is küzdenek. Ez pedig a képzettségek problémája. Elméletileg ugye képzettségek ügyében az Új tekercsek használandóak a réga Af-Mf szabállyal. Namármost – konkrét példával élve – kráni fejvadászt szeretnék indítani, Messor változatot. A rúna szerint kap Mágiahasználat Af-ot. Viszont az ETK és ÚT mágiahasználat alapfoka mondjuk úgy… igencsak eltér egymástól. Számomra melyik a mérvadó jelen esetben?
    Másik probléma szintén a képzettségek ügyében. A rúnás kráni fejvadász kap pár jó kis képzettséget, amiknek a kidolgozásához teljes mértékben elegendő az ETK, VISZONT! az ÚT-vel összevetve pl ötödik szinten nem kaphatnám meg a fegyvertörést, mert nincs hármas szintű/(fölfelé kerekítve)mesterfokú fegyverismeretem. És még van pár ilyen képzettségbeli elütés.
    Még egy dolog: Sebgyógyítás nevű képzettség nincs az ÚT-ben, van helyette Orvoslás, ami elméletileg ugyanaz, de a képzettség követelmények és egyéb adalékok miatt mégsem tudom őket egymással teljes mértékben azonosítani. Ez esetben melyiket használjam?
    És végül az utolsó kérdés a képzettségekhez: a fegyver használat MF-ot ötös szinten megkapja a fejvadászom. Tegyük fel, a mara-sequor-ra veszem fel a mester fokot. Af és Mf között ETK-ban csak a harcérték módosítók jelentenek különbséget, DE ÚT-el együtt nézve van köztük egy harmadik fok is, amit persze a karakter átugrik, viszont a hatása nem tudom, hogy érvényesül-e. Azért hoztam fel példaként a mara-sequort, mert annak a képesség követelménye a 14-es ügyesség. Namármost ha a karakter a fegyverhasználat harmadik fokát egy olyan fegyverre vette fel, aminek van képesség küszöbe, akkor azt a képességét EGYSZER növelheti eggyel. Amikor én megkapom a mesterfokot, akkor megkapom a harmadik fok hatását is vagy az nem érvényesül?

    Tudom, talán kicsit idegesítő meg egyértelmű kérdések, de új krónikák.hu-s regisztrációsként ennyire futja 🙂
    Előre is Köszi:
    zi Ewon

  • elöször is nem UT alpaján számolod a képzettségeket hanem ETK alapján! ez körülbelül meg is válaszolt mindent szerintem 🙂

  • Ahoy,

    Rhyn zi Ewon: ahogy Shalafi is jól mondja a képzettségek terén nem játszik az ÚT, egyedül az a metódus, miszerint a Kp értéket nem kell újra kifizetni MF felvétele esetén, ami egy Rúnás kiegészítés volt még anno.

  • Így már tiszta, akkor már csak egy kérdésem lenne: Karakteralkotásnál az ÚT és a Summarium egyaránt „(speciális)” jelzővel van titulálva, akkor ezek szerint csak és kizárólag a benne lévő új kasztok okán? vagy mi az ami miatt speciálissá válik. Csak mert erről nem találtam leírást a karakteralkotós postban, ezért feltételeztem az előzőeket 🙂

  • Ahoy,

    Rhyn zi Ewon: ahogy írtad is, arra vonatkozik, hogy egyes elemeket elfogadunk belőlük. Az elf íj értékei például csak ezekben a művekben szerepelnek vagy az ork énekmondót is ez alapján írták meg anno ETK-s verzióra. Ebből következik, hogy más kiegészítőket még ilyen „speciálisan” sem fogadunk el.

  • Köszönöm, így már minden tiszta 🙂

  • Hali!

    az NJK alkotásnál lenne még egy kérdésem, ugyanis kicsit furcsának találom, hogy pl. a magasrangú tisztnek állóképesség és akaraterő 10 feletti részének összege legyen az FP-je. ez azt jelenti, hogy akár 12 FP-je is lehet, ha nagyon szerencsés (18 ÁK, 14 AK), ami nekem nagyon kevésnek tűnik. nem maradt le egy FP alap oszlop a táblázatból véletlenül?

    előre is köszi!

  • Ahoy,

    edwardfmo: a táblázat hivatalos kiadványból lett átemelve. Tény, hogy kijöhet nagyon alacsony érték is rá, a katonás karaktereknek ott van a lehetőség a fennmaradó sok TP-ből védettségüket mágiával megnövelni. Az eddigi években indult már versenyen így goblin szolga és amund koldus is.

    Hogy alacsony e az általad megadott érték egy katonatisztnek személyes véleményem szerint valóban az. A törvénykönyv példakaraktereinek azonban ehhez megfelelő értékei vannak: a kapuőrök a leírás szerint egy városőrnek felelnek meg (9Fp-vel), míg a náluknál tapasztaltabb ún elit őrök sem sokkalta jobbak (10Fp-vel).

  • Végiggondolva nem is az FP érték alacsony, hanem a harcértékek iszonyatosan magasak. egy elit tisztnek lazán lehet így magasabb harcértéke, mint egy lovagnak 10. szinten. persze elképzelhető, hogy vannak ilyen városőrök, de ők semmiképpen sem kasztnélkülinek számítanának szerintem.

    az átlag városőr és sorkatona még rendben van, de szerintem mire valaki tiszti rangot, és ahhoz megfelelő tudást szerez, addigra már igazán harcosnak, esetleg lovagnak számítana.

    le is szállok a témáról, csak a kerekség kedvéért írtam még ezt le. úgyis a koldus, mesterember és ezek a menők az NJK-k közül:)

  • na csak felmerült még egy kérdés:

    szeretnék egy ilyen csatákat megjárt hadvezér-varázsló veteránt hozni. azt írja, hogy nem viselnek vértet, de logikusan következik, hogy a 0 MGT-s vértek beleférnek, mivel az azt jelenti, hogy egyáltalán nem zavarja, nem?

    köszi!

  • Ahoy,

    edwardfmo: egyáltalán nem vetik meg a védekezés passzív módjait. Egy posztóvért, varázsköpeny valami ellenállóbb anyagból egy hagyományos varázshasználó kelléktárába is belefér. Egy általad leírt „csatamágus” pedig még akár komolyabb vértezetet is viselhet, bár a világ és rendszerhűség kedvéért a 0 MGT valóban elvárt.

  • Üdv!

    Egy jó kis kari kavarog már egy jó ideje a fejemben, és most úgy érzem itt az ideje kijátszani.
    A kérdés ezzel kapcsolatban:
    – Ha azt mondom mindkét szemére teljes a vakság az melyik hátrány értéknek felelne meg?
    – És ha ez lehet akkor az abszolút látással ki lehet-e iktatni a vakságot részlegesen (Harcművész)?

  • Asszem legsulyosabb torzulás , nem emléxem hány pntos talán 2000
    Láttunk már a versenyen vak íjászt és vak pszi-mestert is, én magam meséltem az elöbbinek, az utobbi melett pedig játszottam, tehát nincs uj a nap alatt, sok szerencsét hozzá! 🙂

  • Valóban volt már vak íjász, a csel csak annyi hogy akkor még nem volt erre hátrány alkotva 😉 . Azóta pedig nem volt kérés, kérdés ez.
    De ami késik az nem a vonat… nah jó de, a vonat 8) .

    Szóval Kedves chowgar, ha ilyen karaktert szeretnél, használd így:

    (3. kategória ; 2000 Tp) Elszenvedi a Harc vakon (igen jelentős!) módosítóit (ETK 92 oldal), minden körülmények között (természetesen a vakharc képzettség enyhít rajta). Valamint, Ügyességpróbáit: -2, Éberség próbáit: -4 módosító sújtja alap esetben is. Illetve hátrányt szenved, minden olyan képzettség használatában ahol jelentős szerepet játszik a látás. Ezen képzettségek, és hátrányaik részletezése a KM feladata, de hogy egy példát is említsünk, a Célzás képzettség megléte pl. teljességgel kizárható egy ilyen karakternél.

    „És ha ez lehet akkor az abszolút látással ki lehet-e iktatni a vakságot részlegesen ” Igen, hiszen le van írva a diszciplínánál 😉 :
    „a diszciplínát vakok és bekötött szeműek is alkalmazhatják” . Természetesen ettől még nem helyettesíti a látást, hiszen merőben más a hatás (gondolok itt pl. a 20 méteres hatótávra). De, így is valóban egy igen hasznos diszciplína.

  • A hír frissült egy fontos adattal, amivel eddig adósok voltunk felétek, és jelentékeny szerepet játszhat a karakterek előtörténeténben. Az egyszerűség kedvéért ide is kiírom:

    „A kaland helyszíne Tiadlan, az időpont pedig: P.sz. 3712.”

    Jó karakteralkotást, és sztorizgatást mindenkinek ;).

  • NA igen és megeshet h a Vakon íjászkodó karakter hátbalövi bőszen küzdő csapattársát :8

  • Amilyen össze szokott és jellemben teljesen egyező karaktereket szoktunk vinni az a hátba lövés így is még beleférhet 😀 (rábeszéljük csapattársunkat, hogy szüksége van egy bebörtönöző varázsjelre a mellkasára, mert anélkül garantáltan halálos lesz a csata kimenetele, de így megmenthetem az életét)

  • a fizikai hátrányokról lenne egy kötözködő kérdésem:

    felveszem a hátrányt, aztán a varázsló visszaváltoztatja a karaktert(önmagát), ezzel ingyen adva 5500tp-t? (2000- fél láb, 2000- fél kar, 1500-öregség)

    vagy ez hogy működik? csak akkor hátrányok, ha tényleg meg is maradnak? ebben az esetben, ha ugyanezt a varázsló a játék első percében teszi meg, akkor mi a helyzet? vagy ezek olyan hátrányok, hogy valami metafizikai mágikus cucc megakadályozza a gyógyításukat?

    csak mert simán ki lehet hozni a 7. szintű varázslót, aki 70 manából 70 kilóig bárkit maxosra gyógyít.

    köszi!

  • továbbá kráni fejvadász esetében a játékos szabadon választja a klánt a játszhatóak közül?

  • edwardfmo: az első kérdésben már magánban kifejtettem a véleményünket, a második pedig jelen állás szerint nyitott: akármelyik klán játszható szabadon … de mind azzal a megkötéssel, hogy renegát. Arról nem is beszélve persze, hogy mint minden különleges kaszt ez is egy alapos és jó előtörténetet kíván.

  • Ez a varázslós dolog ez olyan h perzse megteheted ha a te gyomrod beveszi, csak utána számolj a mesélő hasonlóan etikus húzásaira (magamból kiindulva )

  • Líthas,

    idomítás képzettség-ragadozó/vadászmadarak, ha így veszem fel akkor röptethetek baglyot, sólymot és sast?

    Köszönöm!

  • Csináld. PPL 1 -ben írtak Arel papnál anno sólymászat képzettséget, de nem erőltették túl a leírást, bizonyosan az idomítást vették alapul ott is.

  • felmerült még egy olyan kérdés, hogy megkapott fegyverdobás MF-ot le lehet-e cserélni fegyverhasználat MF-ra, ha az jobban illik a karakterhez?

    köszi!

  • mérgek vásárlása képzettség híján hogyan működik?

    köszi!

  • edwardfmo: a példamérgek és így a használható mérgek ára megtalálható az ETK 382. és 383. oldalán. Nincsen rájuk még külön másfélszeres szorzó.

  • Sziasztok!

    Én afelől érdeklődnék, hogy enoszukei származású karakterrel lehet-e játszani.
    Vagy csak úgy lehet szukéval játszani, ha az vmilyen diaszpórából származik: pl.: Erioni szuke negyedből.
    Illetve ha a szigetről, ha diaszpórából származik használható-e az Enoszuke kiegészítő, ha nem akkor milyen megoldás lehet?

    A karakter amin gondolkodok egy harcművész lenne, aki félig toroni félig szuke lenne. És úgy lett kalandozó, hogy a ház amihez tartozott megsemmisült, vagy akit védelmeznie kellett meghalt és az életben maradásért menekülnie kellett. A toroni kultúr kör miatt egy kicsit „gonoszabb” gondolkodás módú lenne a karakter, vagyis nem vetne meg bizonyos aljas módszereket, technikákat.
    Természetesen ez csak még egy gondolat és hozzá megfelelő előtörténete dolgoznék ki, csak ha nem alapból azt mondjátok ez így nem lehet, akkor nem feccölök bele túl sok idő.

    Előre is Köszi a válaszokat.

  • Draquiss: az elképzelés nem rossz. Mindenképpen inkább egy erioni diaszpórából származót ajánlanék hozzá. Az Enoszuke kiegészítő nem játszható a versenyen.

  • Sziasztok! Az ETK-ban a lovagoknak lovagrend függvényében további képzettségek járnak, amikről a KM rendelkezik. Ez a találkozón is él vagy Kp-ból kell kigazdálkodni?

  • igaz, elkerülte a figyelmemet
    Köszi a segítséget!

  • Köszönöm Gulandro!

    Mmelselg a fenmaradó Tp-ből lehet képzettségeket vásárolni? (Mintha valamelyik hozzászólásból ezt értettem, ám a karakter alkotóban erre nem találtam információt, bár lehet én nem olvastam el figyelmesen.)
    Ha lehet mi a váltó szám a Tp-Kp között?

    Illetve a tűzfegyverek léte és használata lehetséges-e, és ha igen akkor milyen feltételekkel?

  • Draquiss: csak az NJK kasztok képviselőinek van módja, hogy Tp-jüket KP-ra váltsák. Számukra nincsen más mód a fejlődésre. JK kasztok számára ez a lehetőség nem él. Tűzfegyverek léteznek Yneven, használhatóak is. Az Új Tekercsek erre vonatkozó szabályai érvényesek, annyi változtatással, hogy sima fegyverhasználat kell hozzájuk. Persze egy combos előtörténet sem árt, hogy hogyan tett szert a karakter egy flintára.

  • Köszönöm!

    Gondoltam, hogy megfelelő háttér kell a tűzfegyverhez. Valójában a tűz fegyver nem a feljebb kérdezett karakterhez lett volna, hanem gondolkodom egy kahrei karakterben is. És annak a figurának képzeltem el egy tűzfegyvert és kíváncsi voltam a lehetőségekre.

  • Draquiss: ez is jó ötlet, de a kahrei származás sem jár együtt alanyi jogon járó tűzfegyverrel. Ezért emeltem ki, hogy valami kiemelkedő és időben elküldött előtörténetet kérnénk az ilyesmiről.

  • Ahoy!

    Karakteralkotással néhány kérdés:

    1. Minden kalandozó beszéli hazája nyelvét 5-ös, illetve a pyarronit 4-es szinten. Amennyiben az illető pyarroni származású (vagy ez a hazájának a nyelve), akkor ez vehető úgy, hogy azt beszéli ötösön és egy (ésszerűen) kiválasztott országét négyesen vagy ebben az esetben eltekintünk a második nyelv lehetőségétől?

    2. A paplovagok 50 aranynak megfelelő vértet és fegyvert kaphatnak induláskor. Ez kiegészíthető a TP-ből fennmaradó pénzzel? Pl.: venne egy 60 arany értékű páncélt és ehhez hozzáad 10-et saját költségből…

    3. Felmerült egy kérdés a Kyel-pap vértjével kapcsolatban. A pap rendháza készíttet a papnak személyre szabottan egy teljes vértet, ám ezt pusztán kalandozás közben nem hordhatja, csak akkor ha jön a Vak Arc ideje („Dúlás, Amhe-Ramun, világrengető háborús katasztrófa”) és erre elöljárói felszólítják. A kérdés az volna, hogy ideje van vagy nincs ennek a páncélnak, illetve ha nincs, akkor kapna-e a pap kezdésnek valamit vagy sem? Mármint vértezetet.

  • aNDy87: pyar anyanyelvű nem kap meg plusz nyelvet. A vértezetre kapott pénz kiegészíthető a Tp-ből. A Vak Arc Ideje elmúlt 3711-ben, viszonylagos béke uralkodik jelenleg.

  • Hali!
    A következő kérdéseim lennének:

    1.)
    Ha alapfokú kèpzettsèget fejlesztek mf-ra, akkor ugye csak a különbsèget kell kifizetni?
    2.)
    Akarok tehetsèg előnyt felvenni. 2.fok, 1000tp. Ilyenkor a mesterfokon felül 10kp-t fizetek az elismertsègèrt, v a mesterfokot kapom meg 10kp-èrt?
    3.)
    Szakmaként szeretném felvenni a boncmesterséget. Elég, ha felveszem a „Szakma” képzettséget mesterfokon, és mellé az Élettan alapfokot. Nem akarok se gólemet, se homonkuluszt v ilyesmit létrehozni, csak az emberi felépítéssel tisztában lenni, és az „Életten” mesterfok 45 Kp-ját kicsit durvának érzem ehhez.

    Köszi!

  • pityke0211: 1. Igen, csak a különbséget 2. 10 Kp még pluszban 3. Szerintem elég lesz, a mf már inkább más fajok testfelépítésével is foglalkozik.

  • Sziasztok! Az alábbi téma érdekelne: Átnéztem a Harcosok-Barbárok-Gladiátorok, a Papok, Paplovagok 2 és a Második Törvénykönyv vonatkozó részeit, és nem látom akadályát egy Wier Sámánpap létrehozásának. Kérdés, hogy szerintetek létre jöhet-e egy ilyen kombináció?
    Érveim mellette:
    -A korg nem egy faj, a H.B.G.-ban jól leírják, hogy a barbár ember vagy humanoid lehet, a korg a kaszt megnevezése, főleg a Keleti Barbárok révén ismert. A hangsúly a főleg-en van.
    -A korg sámánpapok közt van természet-lélek-halál szférájú is.
    -Wier csak halál szférájú papnak állhat.
    -Hol másutt bukkanna fel tipikusan wier, mint a Fekete Hadurak szolgálatában álló/odavetett barbárok közt?

    Előre is köszi az észrevételeket!

    Zoli

  • Airyku: a sámánpap a rendszer szempontjából paplovagnak számít, az elnevezés és a származás megtévesztő lehet. Ezekben a kérdésekben inkább Phoenix az illetékes, de mivel a paplovag amúgyis lehet wier én nem látom akadályát ennek a kombinációnak.

  • Mit jelent a Pszi-mesternél a Pszi szintjénél a Siopa?

  • Hi

    Szerintem sincs akadálya egy Wier sámánpapnak, Leutaril hívei közt előfordulhat. Nálam amúgy is oké a Wier – korg barbár. Igaz hogy ritka, de ettől még passzol.

    „Mit jelent a Pszi-mesternél a Pszi szintjénél a Siopa?”

    Az olyan mint a Slan, egyedi saját pszi, aminek nincs alap vagy mesterfoka külön. A Pszi-mesterek a Siopa pszit használják, akárcsak pl. a Kardművészek a Slan-t.

  • Én is köszi, de nem csak Leutaril papja lehet wier, mivel van egy hiba a könyvben. Tomatisra azt írja, hogy a Természet-Lélek szféra birtokosa, de a különleges képességeknél már csak a természet-élet-halál szférákat említi, később meg az egyedi varázslatoknál Tomatishoz a Poklok kínja varázslatot tették, ami egyértelműen tűz aspektus és Halál szféra. Én Tomatis-ra gondoltam, a Pusztítóra. Egyelőre ez amúgy is koncepció, meg akarom várni a parti tagjait, hogy ki mivel jön, hogy legyen egy összepasszoló csapat.

  • Én ugy gondolom wier lehet simán sámánpap, bármelyi ksintenség sozlgálatában, szal csak hajrá a karakterrel és az előtörténettel! 🙂

  • Hali!

    Azt meg tudja valaki mondani, hogy a ETK rendszeres pusztítás képzettséget melyik könyvben találom meg?

    Köszi

  • Harcosok, Gladiátorok, Barbárok kiegészítőben találod meg emlékeim szerint.

  • Üdv. ismét!

    Egy-két újabb kérdésem lenne, melyek lehet, hogy elhangzottak már régebbi karakteralkotásokkor, de nem találtam meg és amúgy is így a biztosabb:

    – A Hatalom Amulett varázstárgy hogyan kezelendő?

    Mivel kapásból kellene bele egy rubint ami nem kis pénz, ezenkívül a tároló része a 2e gondolom én. Azt a drágakövet fel kell tölteni manávál, s utána használható. Ebből fakadóan akkor a rubint lesz a fő probléma.

    – Ha váltott kasztba van egy tapasztalati mágiát alkalmazó és egy szakrális mágiát alkalmazó kaszt (jelen példában legyen egy bárd és egy pap), akkor a mágiáját hogyan kellene nézni?

    Mert hát az oké, hogy a szférákból varázsolja a papi mágiát, de elvileg a régi tudásával is bír és ha nem ellenzi használhatja is, de akkor azt is a papi mágiaként alkalmazza,vagy csak abból a manából?

    Hirtelen ennyi lenne, felfog tűnni, ha lesz még kérdésem. 😀

    Előre is köszönöm a választ.

  • Shiffer: a hatalom amulettet különlegesen kezeljük. Az első amulett, amit karaktered életében készít kvázi a „mesterműve”, amire a legtöbb időt és energiát szánta, a varázstárgynál leírtak szerint kezelendő. Minden további hatalom amulett létrehozásához már viszont a drágaköveknél leírt szabályok érvényesek, aminek köszönhetően nem érdemes egynél többet birtokolni. (ez egyfajta házi szabály nálunk)

    A váltott kasztok manáját külön kell kezelni. Szintvesztésnél értelemszerűen a mana is csökken, sőt, elképzelhető, hogy az eredeti kaszt manájából többé nem is birtokol (ha harmadik szinten tér át új hivatására). Úgy kell értelmezni, mintha két mana „poolja” lenne játéktechnikailag, egyikből az egyik és másikból a másik varázslatokat képes CSAK alkalmazni, ahogy a visszanyerés is elkülönül. Ikerkaszt esetén persze más a történet, az okozhat meglepetéseket (ld. Alucardo Ront’e Rone gróg esete).

  • Emlékeim szerint mikor én felvettem az Orkkal az uj hit előnyt akkor a meglévő énekmondói mágiámbol használhattam a szakrális mágiát de max 9 manát használhattam fel szakrális célokra.
    Na persze az lehet h az csak ilyen hirtelen megoldás volt 😛

  • Theraxin: nem, a karakteralkotásban megadott paraméterekkel és az Új Tekercsekben megfogalmazott diszciplínákkal hozható csak játékba jelenleg. A mostani ETK-ra átdolgozását ha jól emlékszem Lord Rufusnak köszönhetjük még régről. Sok más kaszttal egyetemben ráférne már egy modern fazonírozás, de sajnos lelkes és kreatív rajongók híján ezek a kasztok nem változtak az évek folyamán. Folyamatosan várjuk egyébként a kasztötleteket és alternatívákat, amiket közzétehetünk és így majdan a karakteralkotásba is beilleszthetünk. A mostani kalandmodul is egyébként tudomásom szerint egy új játszható kaszt bevezetését tűzte ki célul. Kíváncsi leszek a fogadtatására.

  • Hali! Több kérdésem is volna!
    1. A korg sámánpapok paplovagnak minősülnek, a verseny szerint a paplovagok 50 arany vérttel indulnak, mármost a sámánpapok se pajzsot, se vértet nem viselnek. Mit tesz isten, az 50 arany épp 1000 xp-nek felel meg. Megoldható-e, hogy 1000xp-vel olcsóbbban jön az 50 arany vért helyett vagy, hogy az 50 arany érték beleszámítson pl. egy varázstárgy árába? (Gondolok itt a rúnaköppenyre, amit vértet nem hordók is viselhetnek)
    2.Régen játszottam Magus-t, és hiába olvastam el a vonatkozó részt, nem világos a papi szférák használata. Ha valakinek Természet-Halál szférái vannak, akkor használhat csak természet, csak halálba tartozókat és természet-halál szférát is. A könyv szerint mindig az „első szféra a domináns”, amit viszont nem értek. Eszerint pl. egy Természet-Lélek varázslatot is használhat a fenti pap?
    3.A papi áldással kezelt fegyverek mágikusnak minősülnek?
    4.A körönkénti támadások száma sem teljesen világos. 🙁 Egy vak-süket-béna ork az 5-ös Gyorsaság és ügyességével is tud 2-t ütni egy tőrrel vagy csak 16-os ügyesség és gyorsasággal? Ha 16-os gyorsaság és ügyessége van valakinek, az egyel többet támadhat? Pl. 1/2-szer ütő fegyverrel körönként?

    Előre is köszi a válaszokat! 🙂

  • Airyku:
    1. Nem
    2. ha a pap áltlal uralt szfére fel van tüntetve a varázslatnál (akár utolsoként is) akkor használhatja azt
    3. igen
    4. Ha ork igen ha más faju nem 😀 Poénon kivül midneki képes leadni a fegyverrel azt a támadászsámot körönkétn ami fel van tüntetve, és ha bizonyos kasztba tartozik (harcos főkaszt tagjai, Második törvénykönyvben van a táblázat) és ügyesség/gyorsaság értéke eléri a 16 ot akkor nyili klehetősége +1 támadásra körönként, de a támadásainak száma igy sem haladhatja megz 5öt /kör , vagyis dual wield tőrrel a jobbik kezében 3× a roszabbikban 2×, hosszikaradal 2×/1× támad és a nehéz kétkezes fegyverekkel nem 2 körönként fog támadni hanem körönként!

  • Gilron pap képes-e a Második törvénykönyvben leírt Tapadás/Forgás varászjelek felrajzolására, majd ezek üzemeltetésére a Gépszellem varázslattal?
    Ha nem, Mágiaismeret Mf képzettséggel lehetséges-e a fenti két szimbólum megtanulása/használata?
    Csak hogy tudjam nagyobb vagy sokkal nagyobb vagyont kell beleölnöm a műkaromba 😀

  • Gem Kapocs: mi ez a műkar mánia? Lemaradtam volna valamiről? Na mindegy …
    Miért lenne képes? Az még hagyján, hogy mágiaismeret kellene hozzá, de mágiahasználat és rúnamágia sem ártana (meg persze élettan). A szükséges fokokat le sem merem írni …

  • rúnamgia nem kell hozzá de mágiahasználat igen de inkább egy varászló, és igen az élattan MF az minimum, én személy szerint nem engedném ezt a robotkar dolgot de az utobbi hetekben Gem a 3. ember kb akitől hallom 😀

  • Ok, köszi! Bár a MTK (második törv.könyv 🙂 ) szerint épp, hogy a harcos kasztúnak nem kell 16-os gyorsaság és ügyesség hozzá, mert 6. szinten már ő is képes a +1 támadásra. 🙁
    Nekem annak értelmezésével volt bajom, hogy a 16-os gyorsaság ügyesség szabály vonatkozik-e másokra is? (MTK szerint pl. 4.szinten a 16-os Gy+Ü a harcosnak ad ugyan bónuszt, de 6. TSz-en nem kell hozzá 16-os Ü+GY, mert „tapasztalatból kapja meg”.)
    Konkrétan: Egy 2kezes csatabárdot pörgető, 7.TSz-ű, 16-os Ü+GY-gal rendelkező Tooma pap 1 vagy 2 körönként fog támadni?
    Más: Egy rúnaköpeny +4SFÉ-je összeadódik-e egy nehézvért SFÉ-jével? (1000 bocs a kérdések miatt, rég játszottam, nagyon. 🙁 Cserébe nem nyektetlek titeket műkarral!)

  • Ha menekülés közben hátba lőnek akkor biztos 😛 Sztem ha a támadás a köpenyt éri akkor hozzá adható… de ki kerülhetne Tooma papja mögé… max a sajátjai, mikor rohamra vezeti őket 😛 Amúgy meg ha jó fej km-et kapsz akkor meg alkotjátok a másfél kezes csatabárdot(-4 sebzés…pl) és akkor megvan a körönként 1… De egy harcos pap talán részesül ennyi kegyben e nélkül is. Kérdezni sosem gáz. Az a gáz ha beállítasz egy nekromata sárkánnyal, mert nem tudtad megkérdezni lehet-e olyat… vagy ha mégsem kérdezted, mert evidens, h lehet 😉
    Sztem.

    ui.: Bocs h bele mukkoltam 🙂

  • Üdv!

    Kérdezni szeretném, hogy a nomád sámánom megidézheti-e Optimus Fővezért, aki a rúnás köpönyegének köszönhetően (+30 gyorsaság) a szuper robot kezével 50x támad egy körben az ionágyúval… 5k100 sebzéssel!

    Ja ő egy démon amiben népem hisz! 😀

  • szal az MTK kicsit zagyva itt, de a lényeg: Ha fejed tetejére állsz akkor sem fogsz gyakrabban támadni mint ami le van irva az ETKban a fegyver tám/kör értékéhez, csak akkor ha harcos főkasztu vagy és eléred a táblázatban feltüntetett értéket. ÉS igen emlegeti itt a 16os gyors/ügyességet ez azért van mert hiába támad körönként 2× a rövidkard ha nincs 16ös értéked gyors/ügyességböl akkor csak 1×támadsz körönként, ezt persze sok KM elengedi, és megengedi hogy 2×támadj a rövidkarddal.
    Ebből következik, hogy lehet Tooma-papja akármekkora király akkor sem fog a 2 kezes ragannal körönként támadni, mert ő pap! Cserébe kap mágiát, nemi s szart tessék neki örülni 🙂
    A védőköpeny SFÉ aurát gerjeszt igy stackolnak!

  • Orome kicsit több komolyságot ha kérhetném 🙂

    Csak a Harcos főkaszt tagjai kapnak extra támadást a kasztjukból fakadóan. Senki más, akkor sem ha harcospap, mert az Pap főkaszt.

  • A domvik pap kap ingyen kapja a mellvértjét???

  • Amund, Shalafi: Van egy ötletem amit meg fogok valósítani 😉 Hogy játéktechnikai előnyt nem ad nem különösebben érdekel, szerintm már akár meg is szokhattátok volna hogy ilyen elvetemült hülyeségeket találok ki 😀
    Akkor kifizetem érte a pénzt, valahogy csak túlélem, ha nagyon akarjátok jövő szombatig még egy műszaki rajzot is össze tudok rakni a cucchoz 🙂

  • Gem Kapocs: ahogy ismerlek kinézem belőled, sőt, ezek után el is várom. 🙂 Hogyha mindenki megvalósítja így vagy úgy a verseny után ezt tervét, akkor egy remek művégtag kiegészítőt is összeállíthatunk és kitesszük a krónikákra a jövőbeli kérdések elkerülése végett. Úgyis terveztünk néhány hátrányhoz kiegészítő és magyarázó cikkek megírását (pl. Ösvény, Új Hit).

  • Sziasztok!

    Nekem két kérdésem lenne:
    1. elvileg a bárdot a Rúna I/8 szerint kell kidolgozni. Ott az ismert varázslatokat ki kell dobni, ti viszont azt írjátok, hogy ki kell választani. Melyik az érvényes, miképp kell kezelni a max 35+k10-es kezdeti varázslatszámot és kap-e a bárd szintenként további varázslatokat?
    2. a karakteremnek egy olyan hátrányt szeretnék felvenni, hogy betegesen vonzódik a mágikus tárgyakhoz, minél többet akar belőlük gyűjteni 🙂 Erre a mánia hátrány lenne szerintem az alkalmas, bár az ennél általánosabb. Belefér-e a hátrány keretei közé ez?

    Köszi a segítséget

  • Jimbo: 1. dobsz majd a KM elött 1et és az alapján. azt jaánlom szedd össze a 35 mindenképen kellő varázslatot meg 10 opcionálist azt azok közül válogathatsz a dobás után
    2. igen

  • Bocsánat mindenkitől, hogy újra előhozom a dolgot, de még itt az oldalon is más-más válaszok érkeznek a támadások számára, ezért szeretnék kérni egy rendezőt (ezt azért emelem ki, mert a könyveket elolvasni én is tudom mégsem én döntöm el a versenyen a támadások számát), hogy erre a pár példára írja le a támadások számát:

    1. Nem harcos főkasztú, max. 15 ügyesség, max. 15 gyorsaság, fegyver támadása 2
    2. Nem harcos főkasztú, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 1
    3. Nem harcos főkasztú, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 2
    4. Nem harcos főkasztú, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 1/2

    5. Gladiátor 4.TSZ, max. 15 ügyesség, max. 15 gyorsaság, fegyver támadása 2
    6. Gladiátor 4.TSZ, max. 15 ügyesség, max. 15 gyorsaság, fegyver támadása 1/2
    7. Gladiátor 4.TSZ, max. 15 ügyesség, max. 15 gyorsaság, fegyver támadása 1
    8. Gladiátor 4.TSZ, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 2
    9. Gladiátor 4.TSZ, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 1/2
    10. Gladiátor 4.TSZ, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 1

    11. Gladiátor 4.TSZ, max. 16 ügyesség, max. 16 gyorsaság, fegyver támadása 3

    remélem minden lehetőséget lefedtem

  • bali5: én úgyis szeretem ezt a témát

    1. 1 2. 1 3. 2 4. 1/2 5. 2 6. 1/2 7. 1 8. 3 9. 1 10. 2 11. 4

    (ez van ha én mesélek)

Vélemény, hozzászólás?