„Tűnjetek körünkből démonok nyomai!” / „Ware wa kesu majin no ashiato!”

Mana pont: 20

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: azonnal

Hatótáv: 15 láb

Komponens: színes üvegdarabok (3)

A varázslat hatására a mágus környezetében minden természetes- vagy mágikus hatást szétzilál, megbontja a világ rendjét. A folyamatos vagy természetes hatások ezután tovább folytatódnak, de az egyszeri vagy hatóidővel rendelkező eseményeket megzavarja ez. Fontos, hogy ezt a játékos karakter nem tudja befolyásolni, így akár rá is káros hatással lehet ez a varázslat, minden esetben a KM dönti el milyen parajelenségek mennek végbe a környezeten belül. Ezért van az, hogy ezt a varázslatot az orfeniták nagyon ritkán, mondhatni utolsó lehetőségként vetik be.

„Látlak téged Diszharmónia Asszonya!” / „Ware wa miru konton no hime!”

Mana pont: 13

Varázslás ideje: 3/5 szegmens

Hatóidő: azonnal

Hatótáv: 10 láb

Komponens: kavicsok(1), madártoll(2), inga(3)

A varázslat hatására különleges támadás érheti a mágus ellenségét. k6 légelementál tölcsér idéződik meg és repül neki a célpontoknak. Ezek a tölcsérek önmagukban 2k6 sebzést okoznak. Az áldozatok Állóképesség és Erő tulajdonságpróbára jogosultak (hogyha egy Ügyességgel nem tértek ki a tölcsér útjából). Előbbi próba elvétésekor a célpont a földre kerül, utóbbi elvétésekor pedig elejti a kezében tartott és nem rögzített tárgyakat.

„Szent háború, túl létezésemen! Múlj el!!” / „Waga keiyaku niyori seisen yo! Oware!!”

Mana pont: 7

Varázslás ideje: 5/8 szegmens

Hatóidő: azonnal

Hatótáv: érintés

Komponens: fémtárgy(2)

A mágus által megérintett élettelen tárgyba a varázslás befejeztével villám csapódik az égből és elpusztítja azt. Mágikus tárgyakra ez nem vonatkozik, harcban sem használható túl jól. Más személyes aurájához tartozó tárgyak sem pusztíthatóak el ezzel. Azonban tömeghatára nincsen és így például egy utat elzáró kőomlás eltávolítására is ideális lehet.

„Lerombollak, mennyeknek falai!!” / „Ware wa saku, Taiku no kabe!”

Mana pont: 8

Varázslás ideje: 3/5 szegmens

Hatóidő: 1 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens: toll (2), üres zsák(1)

Támadóvarázslat, amivel a levegő elemét képes kívánt formában megidézni a mágus. Sebzése minden esetben k6, de megidézheti maga köré közelharcban éppúgy, mint ellenfele/ellenfelei köré. A kijelölt célpontokat sebzi csak. További 5 manapont befektetésével a sebzés növelhető k6-al.

„Szólítalak titeket pusztítás nővérei” / „Ware wa yobu, haretsu no shimai!”

Mana pont: 12

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: 1 kör

Hatótáv: 15 láb

Komponens: lőpor(3). kova(2)

A varázslat hatására kisebb robbanásokat idéz meg a mágus a célterületen, amelyek komoly sebzést ugyan nem okoznak, de elpusztíthatják illetve megrongálhatják a tárgyakat akkor is, hogyha azok mágikusak. Ez a varázslat képes felszabadítani a varázstárgyakba kötött manákat is, amelyek ennek hatására felrobbanhatnak, tulajdonosuk legnagyobb bánatára és az már komoly sérüléseket is tud okozni nekik így. A látványos hatás ugyanakkor alkalmas állatok elzavarására vagy ellenfelek rohamának megakasztására is.

„Lezárlak, végzet határa!” / „Ware wa tozasu, kyoukai no en!”

Mana pont: 6

Varázslás ideje: 4/7 szegmens

Hatóidő: 1 óra

Hatótáv: érintés

Komponens: kulcs(2), szög(1)

Ezzel a trükkel az orfenita ajtókat vagy kapukat tehet kinyithatatlanná. Mechanikusan megmagyarázhatatlannak tűnhet, hogy miért nem nyílik ki a kapu, mert a valóságot bűvöli meg körülötte. Ezután csak az ajtó/kapu betörésével, elpusztításával lesz nyitható. A mágus egy újabb varázslattal megszüntetheti a hatást, de ekkor újra ki kell fizetnie a manapontokat.

„Táncot lejtek termeidben, mennyek lakája!” / „Ware wa odoru, ten no roukaku!”

Mana pont: 16

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: azonnal

Hatótáv: önmaga

Komponens:

Ezzel a térmágiával a mágus képessé válik elteleportálni bárhová, ahol már korábban járt és ismeri vagy látótávolságon belül található.

„Meghívlak magamhoz, Bűnbánó Álom!” / „Ware wa izana, shokuzai no nemuri!”

Mana pont: 5

Varázslás ideje: 5/7 szegmens

Hatóidő: 1 óra

Hatótáv: érintés

Komponens: bilincs(3), kötél(2)

Képes ezzel a varázslattal a mágus a Csómozás Mf-ához hasonló erejű, de láthatatlan béklyóba verni a célpontját, illetve bármilyen tárgyat, amelyik mozgásban van. A mágus egy újabb varázslattal megszüntetheti a hatást, de ekkor újra ki kell fizetnie a manapontokat.

„Felépítelek, napnak spirál oszlopa!” / „Ware wa kizuku, taiyou no sentou!”

Mana pont: 14

Varázslás ideje: 5/7 szegmens

Hatóidő: 1 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens: kova(2). faanyag(3), szövetanyag(3)

Ezen varázslat hatására egy tűzoszlopot hoz létre a varázsló, amely a célpontot 2k6 mágikus tűz sebzéssel sújtja. További 5 manapont kifizetéséért a sebzés k6-al növelhető. A tűzoszlop egy körön belül enyészik el.

„Megtörlek, csend eredete!” / „Ware wa kudaku, genshi no seijaku!”

Mana pont: 6

Varázslás ideje: 5/7 szegmens

Hatóidő: azonnal

Hatótáv: 10 láb

Komponens: füldugó(1), zeneszerszám(1-3)

Ezzel a varázslattal a mágus képes elpusztítani mágikus tárgyakat is, amelyeket a „csend” elemével környékez meg. Ez a mágia inkább érdekes mint, hasznos, mert használata egy új elem megismeréshez vezeti rá használóját, a semmi az üresség lényegének megértéséhez … aminek végén rájöhet, hogy a tárgy nem pusztult el valójában, hanem csak elvesztette azt a képességét, miszerint létezik.

„Engedem, hogy áradj, angyalok lélegzete!” / „Ware wa nagasu, tenshi no iki!”

Mana pont: 10

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: 10 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens:

Ezzel a varázslattal a mágus képes arra, hogy a levegőt manipulálja a hatótávon belül. Egyik helyről a másikra csoportosíthatja, megsűrítheti, ritkíthatja is. Meditálás közben szokták ezt a hatást életre hívni az orfeniták, amikor is levitációhoz hasonló módon emelkednek fel. A varázslat lehetővé teszi, hogy kreatívan formálhassa a mágus a levegőt akár más elemekkel is, hogyha kombinálja ezt más varázslatokkal.

„Lerombollak, Földnek Gátja!” / „Ware wa saku, daichi no kabe!”

Mana pont: 10

Varázslás ideje: 3/5 szegmens

Hatóidő: 10 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens:

Ez a varázslat mindenben megegyezik az előzővel, azzal a különbséggel, hogy a Föld elemét képes befolyásolni vele a mágus. Kisebb építményeket hozhat létre, alakíthat át meglévőket. Általánosságban ezzel végzik az orfeniták a régészeti kutatásaikat is, mert ahol a mágia nem képes hatni, ott bizonyosan mágikus erejű romok rejlenek a mélyben. Összekombinálva más elemeket uraló varázslatokkal, nagyon hatásos eszköz lehet a játékos kezében, de ehhez a KM hozzájárulása is szükséges.

„Néked dalolok, reggeli köd őrizője!” / „Ware wa utau, asamoya no shirabe!”

Mana pont: 8

Varázslás ideje: 5/7 szegmens

Hatóidő: 10 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens: víz(1), hó(2), jég(3)

A varázslat hatására a hatótávon belül lévő tárgyak lefagynak. Ezzel komoly baleseteket lehet megelőzni, esetleg tüzes nyílvesszőket ártalmatlanná tenni, de alapvetően a hőmérséklet hirtelen és drasztikusan lecsökken. Olyan gyorsan, hogy az élő szervezetben kárt nem tesz ez és egy látható lélegzetnél, ivás közben megfagyó folyadéknál többet nem okoz a varázs.

„Kilőlek téged, Villámlás varázslövedéke!” / „Ware wa utsu, koreki no madan!”

Mana pont: 14

Varázslás ideje: 3/5 szegmens

Hatóidő: azonnali

Hatótáv: 15 láb

Komponens:

Egy mágikus gömbvillámot lövell ki magából a mágus, ami becsapódáskor a célpontot villámokkal sújtja és teszi harcképtelenné. A gömbvillám sebzése 3k6 és Állóképesség dobatható a letaglózó hatása ellen. Kiváló eszköz nehézvértes ellenfelek ellen.

„Kivonlak, fény kardjának lelke!” / „Ware wa egaku, Kojin no seiki!”

Mana pont: 18

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: azonnali

Hatótáv: 15 láb

Komponens:

A varázslat hatására ezer apró energiagömb repül neki az ellenfélnek az előbbi varázslathoz hasonlóan sebzi és pusztítja. Ez elől nehezebb kitérni és megállni utána a talpon (- 2 tulajdonságpróbára).

„Megforgatlak, sorsom tükrében!” / „Ware wa hajiku, Garasu no hyou!”

Mana pont: 20

Varázslás ideje: 4/7 szegmens

Hatóidő: azonnali

Hatótáv:

Komponens:

A varázslat hihetetlenül hatásos lehet közelharcban és mágikus párbajban egyaránt, mert az ellenfél körül mágikus energiák sűrűsödnek össze, felemelik a mágus akarata szerint és olyan messzire taszítják, amennyire azt a varázsló kívánja. Nincsen ellene mentődobás és nincsen súly/tömeg/méret megkötés sem. A KM csak indokolt esetben dönthet úgy, hogy nem működik a varázslat.

„Megteremtelek, apró szellem!” / „Ware wa umu, chisaku seirei!”

Mana pont: 6

Varázslás ideje: 4/6 szegmens

Hatóidő: 10 kör

Hatótáv: 10 láb

Komponens:

Ezzel a varázslattal egy kisebb mágikus gömböt teremt a mágus, amely ellenfele elé repülve felrobban és elvakítja fényével az áldozatot. További 4 manapontért egyszerre két gömb is megidézhető, további manapontokért, pedig még több is akár.

Az orfeniták mágiája (2. rész)

22 thoughts on “Az orfeniták mágiája (2. rész)

  • Szerintem igen, amennyire egy képzeletbeli világhoz írt cikk csak lehet.

  • szerintem rohadtul tápos, a dorani nagyok kezdhetnek rettegni! valamint annyira erőltetetten próbálják ezeket az anime-szarságokat nyomatni benne, hogy az valami iszonyat gáz!
    hol voltak ezek eddig? totál nem illik az összképbe, olyan mint valami netről előkukázott házikieg még 98-ból!
    tudom h valahol ez is meg van magyarázva, elolvastam azt is, és hát kb. ugyanez a véleményem róla!
    bocs, ha valakit megbántok de ezen az oldalon ezerszer jobb dolgokat olvastam már!

  • Ha ezen az oldalon már ezerszer jobb dolgokat olvastál, akkor megtisztelhetnéd annyira, hogy adott cikkel szembeni ellenérzésedet
    A) magadba folytod
    B) sokkal jobb: konstuktív kritikai szemlélettel nyilatkozol róla

    Az csak a személyes véleményem, hogy mekkora netes vastagbőr anonim lesavazni valamit, hogy „erőltetett” „anime-szarság” meg „netről előkukázott házikieg” és utána a fotelkorrektség jegyében kijátszani egy „bocs, ha valakit megbántok” kártyát. Ha tényleg érdekel(ne) hogy valakit megbántasz vagy nem, akkor add elő a mondandódat normálisan; lehet egyet nem érteni, kritizálni, de tiszteletlenül, destuktívan lefikázni más dolgát nem fair…

    …te felfuvalkodott, agyatlan fórumtroll 🙂

    Bocs, ha megbántottalak 😉

  • Az orfeniták (ahogy akkor olvashattad a korábbi bejegyzéseknél is) egy más szemlélettel készülő rajongói kiegészítés, mint az eddigiek. Szándékosan játszik rá a „másságára”, amit a kifejezetten animés képpel is illusztrálni akartam, bár már sok szó érte csak emiatt (is) a ház elejét. Ez nekem is egy fontos visszajelzés, hogy ki-mire-hogyan reagál, hogy aztán az érdemi kritikáját megfelelően kezeljem.

    A tartalmi résszel kapcsolatban is volt már több beszélgetésem mióta most kikerült. Szívesen meghallgatom, elolvasom őket, tényleg. Jogosnak tűnhet az az érv, hogy ennyi és ennyi manából más kasztok esetenként nem tudnak megközelítőleg sem ilyen hatást elérni. Ezzel kapcsolatban mondtam azt, hogy szerintem 1 mana és 1 mana között is van különbség kasztok között, bár biztosan vonzó dolog látni közöttük koncepcionális összefüggéseket.

    Hogy valóban mennyire romboló és tápos az orfenita reményeim szerint kiderül a tesztjátékok során, mindig gyakorlatban szeretem látni, hogy ki mire képes egy adott kaszttal. Arról nem is beszélve, hogy ameddig tényleg szerepjátékozunk erőfitogtatás és vérpistikézés helyett, egészen más eredmények jönnek ki, mint a statisztikákon merengve.

    Persze, megfelelő teszt és vélemény beérkezése után finomítani és csiszolni kell majd a kasztot és egy majdani verziójában talán már egy sokkal ynev specifikusabb lehetőségként prezentálni. Hiszen amit mi magunk írunk, az nincsen kőbe vésve (igazság szerint az sem amit más ír) és nyitottak vagyunk a változtatásra.

    Annak dacára, hogy Vii egy kicsit lelkesen fogta meg a fórumozás végét nem kell személyeskednie senkinek sem szerintem. Hiszem, hogy az otthoni játékát nem bántják az ilyen írások senkinek, az pedig hogy mi a találkozók alkalmával szívesen kísérletezünk az legyen a mi bajunk … vagy a közös gondolkodásra hajlamos játékosainkké.

  • vii, bocs ha valaki nem nyalja ki a segget mielőtt belerúg! 😀

  • Ware wa kesu majin no ashiato!

    …és ezzel vissza is eveztünk az orfeniták mágiájához 🙂

  • 😀 mókás… kéne egy aréna a Fórum víváshoz 😉

  • Tisztelt fórumozók,

    kérem, hogy a diskurzus vagy vita follyon kultúrált keretek között. Érvek, ellenérvek, minimális személyeskedés … értitek.

  • Sziasztok!

    1. Kis árnyvadász feeling… De átlendülve az akadályon. Az alkotó dolgozott vele, úgyis beteszteli játék közben, emiatt felesleges a száj-karate.
    2. Korrektebb megoldás lenne, ha mindenhez kellene komponens, ha már régi dnd-ből … az alkotó vagy semmihez nem kell komponens, ahogy magusban szokott lenni.
    3. Az anime rajongás meg kit érdekel? Írd azt, hogy enoszukei vagy niarei vagy ősi tiadlani betelepülők nyelvezete stb. Azért nem ragozom tovább az ősi tiadlanit stb. mert újra csak annyi lesz a védekezése egyeseknek, hogy a régi motoros magusos d100-as alaptudással rendelkező hozzászólók porrá gyalázzák és oda-vissza végigverik a táblázaton az új arcokat és jelentem, szeretném kihagyni ezt a kört. Köszönöm.
    4. 20 Mp-ért aquir hatalomszó hatás nem rossz. Hagyjuk. Átgondolásra szorul, mert nem elvetendő ötlet. De mégsem egy Adron-papról vagy Aquir Fejedelemről beszélünk. „Tűnjetek körünkből démonok nyomai!”
    5. 13 Mp-ért akár 12D6 sebzést is leosztok az ellenfélnek. Huh. Nehéz megfogalmazni, szóval 1MP-ért 2D6 sebzést leosztani, nem semmi. Doran, Pyarron, Krán stb. kezdené a sort, de sztem az aquirok is sorban állnának a tudásért… Kötelező újra gondolni :). „Látlak téged Diszharmónia Asszonya!”
    6. Bomes villám 7Mp-ért d10-et sebez, ráadásul kő ellen semmit sem ér. Erre Te leírod, hogy egy utat elzáró kőomlást is eltávolít. Pap legalább 2x ennyi manáért (direkt nem írtam ki mennyi mp-ba kerül, nehogy megszóljanak érte, további lásd 3.pont) 35 kiló nem mágikus cuccost tud eltüntetni. Szóval 7. Mp-ért karcsú. Átgondolásra szorul … „Szent háború, túl létezésemen! Múlj el!!”
    8. Ha 8 mp az alap, az erősítés is legyen 8, ne 5. „Lerombollak, mennyeknek falai!!”
    9. Vegyünk egy példát, kedvenc kalandozómnál – legyen mondjuk egy 10+os magas szintű pap – van egy isteni ereklye, amit Te lelkesen 12Mp-ból tönkre vagy használhatatlanná teszel, miközben az isten hatalma is védi. Ötlet és varázslat kuka… „Szólítalak titeket pusztítás nővérei”
    10. Nincs komment, jópofa, ötletes, ha kizárólag ajtókra vonatkozik. Kapukra felejtős, lásd több tonnás várkapuk…„Lezárlak, végzet határa!”
    11. Olcsóbb térmágia 18 Mp a magusban. Ordani Tűzvarázsló (spec utat választ magának) és az Iker (bár csenget érte 54 Kp-t és az árnyvadász legyalázza szegényt) is 18 Mp-ért hasítja a teret, utána a boszi 32 és 35-ért. Kevés a 16 Mp, jócskán emelni kell a Mp költséget. „Táncot lejtek termeidben, mennyek lakája!”
    12. Hold person 5 Mp-ért. Vicces, felejtős, kuka.
    13. 2d6 tűzoszlop 14 Mp-ért, erősítés legyen 7, ne 5. „Felépítelek, napnak spirál oszlopa!”
    14. Ne tudjon – isteni ereklyét, nagyhatalmú – mágikus varázstárgyat 6Mp-ért elpusztítani senki… „Megtörlek, csend eredete!” Felejtős, kuka. Az aquir brekeg egy csúnyát és 7 Op-ért csak leordítja a 63Mp-ot a +1-es rúnakardról, a kard attól még épp marad. Sőt a kalandozó, akit a pap haverja fanatizált – kvázi le sem léphet a harcból – lelkesen veri tovább az aquirt, mert kell a TP. Szóval csóri aquirnak még tovább kell obégatnia, hogy a kard is megsemmisüljön. Azt csak halkan jegyzem meg, magusban egy +1es rúnakard nem egy überholmi…
    15. Nincs komment. „Engedem, hogy áradj, angyalok lélegzete!”
    16. Pap 35 Mp-ért idéz elementált, ami ha jól emlékszem 2kör/szintig segíti. Azt nem tudom fejből, mennyi kör a varázslás ideje, emiatt mea culpa. 10Mp-ért olcsó, add 50-ért és oké. „Lerombollak, Földnek Gátja!”
    17. No comment. „Néked dalolok, reggeli köd őrizője!”
    18. Egy 20as erejű lovagot vagy shadoni nehézvértest (egyéb kombinációkat hagyjuk, pl. 23as alaperejű khál lovag, aki erőkesztyűvel 27es erővel is szánthat kettesben…) 14Mp-ért 3d6 villám súlyt a porba, ráadásul a fémvértes tagon maxot sebez, lásd bomes villámmágiánál leírtak. Ezek után még állóképességet dob, mikor a max fp-jének a felét sem vesztette el 3d6-tól – lásd villám mágia. Szóval ez is felejtős, kuka. „Kilőlek téged, Villámlás varázslövedéke!”
    19. Lásd 18as pont. „Kivonlak, fény kardjának lelke!”
    20. Legyen benne súlykorlát max 100kg. A varázsló 20Mp-ért 100kg-ot tud telekinézissel mozgatni. Legyen ez az alap! De egy 6 tonnás hegyi óriást 20Mp-tal ne lehessen a levegőbe emelni és 30m-rel odébb taszítani. Nagyon vicces lenne. „Megforgatlak, sorsom tükrében!”
    21. Tűzrobbanás 20+ Mp, na, az vakít. Nem tudom pontosan a Mp igényt, mea culpa. Te 6 Mp-ért vakítasz, nem reális, emeld a költséget minimum 30Mp-ra, de a 40-et is odamondanám, mert az ofenita nem egy profi ordani tűzvarázsló, hanem ahhoz képest egy kókler. Szóval az orfenita varázst vakharc alapfokkal is lehessen hatástalanítani, a Mf esetén pedig beleröhög a kalandozó az orfenita fejébe és pszirohammal nyomatékosítja, hogy ez nem jó móka. Az orfenita kettécsúszik és a következő megtanulja belőle, hogy kalandozó ellen komolyabb varázs és taktikázás kell. Amúgy jó ötlet. „Megteremtelek, apró szellem!”
    22. Ahol nem tudtam a pontos értékeket azért előre is elnézést kérek, sajna nincs nálam alapkönyv…

    Sautia Fulgore

  • Fulgore: örömmel látom, hogy olvasol minket továbbra is. 😉 Köszönöm a kimerítő elemzést, mindenképpen figyelembe vesszük a majdani erratában. Jogos észrevételek.

  • Valóban übertáp lett néhol a többi varázs vagy isteni hatalom használókkal szemben, de emberek ne felejtsük már el, hogy ezek nem 1 szegmenses mágiák. Szerintem picit nőjön a mana igényük, és a varázslás ideje, meg persze az a pár dolog amire Fulgore felhívta a figyelmed.
    Tehát legyenek kissebb könnyedebb varázslatok kevesebb manapontért és kevesebb Casting-time-val amik ugyan kevesebbet érnek harcban, de kivitelezhetőek és reálisak, míg legyenek az ilyen tömegpusztító fegyverek közép-magas / baromi magas mana és komponens költséggel és mellé 1-2 környi varázslási idővel. Elég ha a Dorani varázsló TÁP szintjét súrolja vagy eléri.
    Viszont maguk a mágiák tetszenek.
    Alii szempontját is értem, de ez egy szószerinti FUN-kiegészítő tehát nem hivatalos, viszont még fejlesztés alatt van Gulandro bácsi által. Az Anime erőltetés meg szerintem nem olyan nagy baj. Ihlet is kell valahonnan. De azt félretéve hogy jelenpillanatban Nerfelni kell az orfenita varázslót, nem kell mindent a dorani mágiához hasonlítani. Így is rohadtul idegesít, hogy a más rendbeli varázsló iskolák mennyire nincsenek kidolgozva és, hogy mennyire kevés a „más lehetőség”. Ez egy teljesen másféle mágia megközelítést mutat miszerint a mozaik mágián kívül van még több alternatíva mint pl az itt említett komponens mágia. De nézd azt is, hogy hiába táp, nem fogsz v 8 zsáknyi komponensel rohangálni, tehát a manán kívül nem sok mindened lesz.
    Alapjáraton tetszetős az orfenita rend. A finomhangolt verzióra kíváncsi leszek.

  • Véleményem szerint annyira nem baj az alacsony manaköltség ha azt vesszük alapul hogy más varázshasználó főkasztba tartozó kasztokhoz képest az orfenita mágus csak igen ritkán és igen nagy időigénnyel tud manát tölteni… Az hogy az alap mana poolbol már hihetetlenül tápos pusztítá végez tényleg nem a legjobb de ezt szerintem másképp is lehetne szabályozni.
    Véleményem szerint a komponensek közül egy felhasználásának kötelezővé tétele ( és ha mástis belerak jön a manacsökkentés) ezen segítene.
    Másrészről ahogy Gulandroval személyesen beszéltem a komponensmágia is egyfajta torzmágia csak annak visszacsatolása nem a máguson vagy a varázslaton ütközik ki hanem a komponens elpusztulásával jár. Én erre akár reális megszorításnak érezném a kvázi konstans torzmágiahasználat miatt esetleg egy szigorúbb mágikus kifáradást.

  • ennyi energiaráfordítással (és idővel) én inkább egy már létező rendet dolgoztam volna ki részletesen, az sztem nagyobbat ütött volna.
    minden tiszteletem nektek, ez sem lehetett semmi meló, csak valóban nagyon erős lett.
    de hogy pozitívat is mondjak: a varázslatok nevei tetszenek h nem csak egy-két szóból állnak! gondolom ezeket elmondják a rajzfilmben, és utána jön a varázslat, mint a lunáris-prizmás rajzfilmben… 🙂

  • Teljesen szubjektív véleményem, hogy a már létező rendek kidolgozása inkább a kitalálójuk feladata lenne. Olyan kevés érdemi információ és adat található róluk, hogy minden ami később rajongói oldalról létezhet róluk vagy gyengébb és játszhatatlanabb mint az alapkönyves variáns vagy ha legalább kettő készül biztosan gyökeresen ellentmondanak egymásnak.

    Annak idején több olyan projektben is részt vettem amiben rajongói anyagokat fésültünk össze és igazítottunk egymáshoz. Az ilyen gigászi közös munka, egyeztetés eredménye például a Lovagok Könyve is, ami legalább játszható és ötletadó lehet, ellentétben mondjuk párjával a fejvadászok könyvével, amiből végtelen vitánk eredet és nem is tudtuk ugyanúgy végigvezetni rajta a vonalzót.

    Túl azon, hogy a M* jelenleg milyen én magam sokkal jobban preferálom az új ötleteket és világszínesítő kasztokat. De azt is meg tudom érteni, aki hozzám hasonlóan nem áll ki a kész anyagaival megméretni magát … mert szívügye, mert neki jó úgy, stb. Biztos vagy benne például, hogy az amund specifikus kasztjaim is kapnának hideget-meleget is. Akkor meg minek …

  • Nem tom gyerekek én mikor végigfutottam a varázslatlistán nem az ötlött fel bennem, hogy milyen táp, hanem hogy jé ez jopofa. jé ez hngulatos….dehát mások vagyunk na!
    Az Amund kasztokkal meg ide de nagyon gyorsan! 😀 Ha más nem e-mailben küld már el pls 🙂

  • Üdv!

    Az orfenita mágia szerintem is átgondolásra szorul még. Jópofának szerintem is jópofa, de attól még tápos.

    Viszont az amund specifikus kasztok engem is nagyon érdekelnének, mert míg pl az orfenita rendhez úgy állok hozzá, hogy „oké, oké, egész jópofa, talán majd egyik tábor alkalmával én is kipróbálok egy ilyen karaktert, ha lesz rá lehetőségem”, addig az amund specifikus kasztok igazán hiánypótlóak lennének, és olyan alapot adhatnának, ami egy Manifesztációs háborúval kapcsolatos kalandsorozathoz remek segítség lenne mesélőként, például változatos és egyedibb ellenfelek kidolgozásához, meg úgy általában az amundokkal kapcsolatos világképhez is.

    Tisztelettel: Nova

  • Nekem hangulatosak, de 1-2-t lehet tényleg nerfelni kellene. Manaköltséget nem nézem, mert ugye az kasztfüggő a varázslatok szerint, így nem mérvadó annyira. Viszont ez a varázstárgy rombolás azért elég ronda. Nem lehetne, hogy inkább csak kikapcsolja x időre a mágikus bónuszát? Afféle mágikus ürességbe vonva. S lehetne rá mentődobása a tárgynak.
    „Megforgatlak, sorsom tükrében!”: ez egy kicsit erős így. Elhajíthatnám Mathias-t vagy bárkit a Gályák-tengerébe Erionból? Adjunk neki valami ésszerű korlátot, esetleg mentődobást.

    Nekem semmi bajom az anime beütéssel, s jöhetnek az amund kasztok is. 😉

  • Jóleső ez a pozitív felhang. 🙂 Így nekem is több kedvem van publikálni őket. A hat kaszt egy régóta érlelt kiegészítőben, az Amundok Könyvében foglaltatik. Hogyha Gulandro befejezi az animézést és az orfenitákat is, akkor az ő jóváhagyásával felkerül az is a nyári forróságra. 😀 Lesznek benne sajnos komoly spoilerek az évek óta fiókban pihenő regényeimből be, de mostanra kvázi elképzelhetetlenné vált, hogy ezek valaha megjelenjenek. A kiegészítőt is azokhoz írtam anno összegzésképpen. Biztos lesz akinek nehezebben veszi majd be a gyomra … de ha tényleg érdekel valakit, akkor nem tartom vissza tovább.

  • Amund
    Akkor bizony tessék hatni rá, és felrugdosni az animék elől… talán te állsz hozzá a legközelebb 8)

  • Nagyon nem ártana ha kicsit rendbeszednéd Guandrot! Legalább míg kidobja ezeket nyalánkságokat, utána viszasülyedhet otakunak! 😀

Vélemény, hozzászólás?