A most következőkben a KRÓNIKÁK új karakteralkotási metódusát szeretnénk ismertetni veletek, amely első alkalommal a november 8-i Szerepjátékos Találkozó és Verseny alkalmával lesz érvényes. Ezzel egy új időszámítás is kezdetét veszi a honlapnak és közösségünknek, amiről fontos tudnotok, hogy az első lépése egy olyan ösvénynek, ami reményeink szerint a közös hobbink és rendezvényeink javára fog csak válni. Kezdődjön vagy éppen folytatódjon hát a közös utazásunk.

Itt is szeretném megköszönni a rengeteg visszajelzést és észrevételt küldő krónikásnak és kalandornak egyaránt, amivel hozzájárult ahhoz, hogy az új karakteralkotásunk teljesebb és hibátlanabb legyen. Nevüket nem csupán a személyes emlékezetünk, hanem a program későbbi verziójában egy külön kiemelt rész jegyzi majd. Nem utolsósorban köszönet Merannak, aki eddig is rengeteg energiát fektetett a tervbe és ezután is egyengeti az elektronikus karakteralkotásunk útját.

Ezzel együtt is meg kell jegyeznem, hogy a karakteralkotásunk még nem teljesen online, ahogy mi magunk is szorosan kötődünk a hobbi analóg vetületéhez. Szándékaink szerint csupán csak az eszközeink csiszolódnak és fejlődnek hozzánk és korunkhoz, ahol és amikor a szerepjátékot látszólag háttérbe szorítja olykor az azt megelőző, addig elvezető szabály- és számolásrengeteg. Sokakat el is vesztünk addig, pedig egyáltalán nem kell így lennie.

Következzék hát a karakteralkotás menete lépésről lépésre:

1, A karakter elképzelése és előtörténetének megírása után a karakter koncepcióját vezesd át a rendelkezésre álló PROGRAMON és alkosd meg karakteredet a lehetőségek szerint. A program az Első- és Második Törvénykönyv kasztjait és fajait tartalmazza részletesen. Válassz közölük bátran és hogyha a tulajdonságpontjaidat elosztottad, illetve minden más rublikában kitöltötted a megfelelő információkat exportáld karakteredet és csapatoddal közösen küldd el előtörténeteddel egyetemben a kronikak.hu@gmail.com vagy gulandro@gmail.com címre, ezzel teljessé téve a regisztrációtokat. Kérjük, hogy a kaszt és faj kombinálásánál vegyétek figyelembe a törvénykönyvekben megfogalmazott kitételeket.

2, Megjegyzések és különleges szabályok az egyes fajok és kasztok esetében:

– A(z) MTK vonatkozó részei alapján, a hebet szolgák kasztjába tartozó Amund nem rendelkezik semmiféle(!) különleges képességgel (a faji módosítókat természetesen megkapja), a hat-neb uralkodó-papokkasztjába tartozóak pedig rendelkeznek az összessel (nem szükséges próbadobás).

– A harcművészeknek lehetőségük van a Rúna (I/4.) számában megjelent harcművészeti stílusainak alkalmazására, illetve a Rúna (II/1.) számában olvasható harcművész fegyverek (Chi-harcban nem használhatóak) ismeretére az ott ismertetett módokon és áron.

– A varázsló karakter minden esetben csak dorani vagy lar-dori mágiahasználó lehet és rájuk a Rúna (II/4.) minden vonatkozó szabálya érvényes. Kérjük, hogy a kasztot választó játékosok előtörténetükhöz és karakterükhöz csatolják a részletesen összeírt varázskönyvüket is, hogy a játék előtt a szervezők és a mesélőjük is láttamozhassák. ellenőrizhessék.

– A pap- és paplovag karaktereket kérjük, hogy a megfelelő kiegészítő alapján külön alkossátok meg (MTK, PPL I és II, illetve Rúna Magazin). Természetesen lehet a program által számolt törvénykönyves pap főkasztú karakterrel is játszani, hogyha a megfelelő kiadványok nincsenek meg.

– Hasonlóképpen játszhatóak a HGB kiegészítő kasztjai is, de hozzájuk minden esetben a szervezők fenntartják a jogot, hogy az elküldött előtörténet milyensége alapján felkérjék a játékost a karakter megváltoztatására még a találkozó előtt (ez a szabály érvényes minden vitás kérdésre, különleges kérésre és igényre is a karakteralkotás kapcsán).

3, Mivel ez az első alkalom, hogy a karakteralkotást ilyen formán kérjük tőletek természetesen van lehetőség a hagyományos módra is. Kérünk azonban titeket, hogy elsőre igyekezzetek a legjobb tudásotok szerint karaktert alkotni a megadott programmal. Amennyiben ez mégsem sikerül, illetve maradnak hiányosságok a karakteralkotás és exportálás végeztével kérjük, hogy egészítsétek ki a karakterlapotokat a következők alapján:

– A találkozón minden kaszt-faj kombináció harmadik szintű karakternek számít.

– Tulajdonságai között 150 pontot oszthat el, amelyeket a faji maximum táblázat figyelembevételével szabadok használhat fel a karakter alkotáskor és ehhez még a faji módosítók is beleszámítanak külön.

– A szintlépéskor kockadobással meghatározott értékek minden esetben maximumnak számítanak.

– A karakter a kezdő felszerelése mellett megkapja a kezdő vagyonának háromszorosát (táblázatot lásd lentebb).

Észrevételeiteket kérjük, hogy osszátok meg velünk a program fejlesztése érdekében, s karaktereteket küldjétek el olyan módon, hogy a szükséges kiegészítéseket fogalmazzátok meg a kísérőlevélben is.

Karakterkaszt Vagyon Egyéb induló felszerelés
Harcos 3k6 arany
Amazon 1k6 arany Emrelin kard
Barbár 3k6 arany
Gladiátor 2k6 arany Iskolájának megfelelő fegyverzet és vért
Fejvadász 1k6 arany Klánjának és származási helyének megfelelő fegyverek
Bajvívó 3k6 arany Stílusának megfelelő fegyverzet
Lovag 2k6 arany Rendjének megfelelő páncélzat, fegyverzet, utazó ló
Tolvaj 1k10 arany
Bárd 1k10 arany Iskolájának megfelelő hangszer
Pap 1k6 arany Hitének megfelelő szent szimbólum, kegytárgyak, esetleg fegyver, vért
Paplovag 1k6 arany Rendjének megfelelő páncélzat, fegyverzet, utazó ló, Szent Szimbólum
Szerzetes 1k6 arany Kegytárgyak
Nomád Sámán 1k6 arany A sámán felszerelése
Harcművész 1k3 arany Egy fegyver
Kardművész 1k6 arany Slan kard és tőr
Boszorkány 2k6 arany
Boszorkánymester 2k6 arany
Tűzvarázsló 3k6 arany
Varázsló 3k6 arany  
Karakteralkotás

37 thoughts on “Karakteralkotás

  • Az ETK-ban harcművésznél 4 fegyverdobást ír, itt viszont (kiindulva a fegyverhasználatból, ahol minden fegyver külön sorban van) csak egy van. Melyik az érvényes?

  • Líthas,

    chowgar: ilyen esetekben az ETK-ban leírtak az irányadók. A drakkfa yneven több helyen megtalálható (pl Doran mellett nő egy ilyen erdő állítólag). Árára azonban nemigen van kifejezett konkrétum.

  • Mivel a Shien-ka-to. harcművészeti stílus ilyen botot ír elő, míg a Nise-nid-to Nisen kardot. A kikötés szerint egy fegyver. az alapfelszerelés, de a másikat szeretném megvásárolni pénzből. Ez megoldható vagy a majdani KM-el boltoljam le?

  • Hogyha felveszed a cikk szerint külön KP-ból mind a két harcművészeti stílust, aminek egyedi fegyverei vannak, akkor értelemszerűen megkapod annak eszközét is a taníttatásod végén. Külön pénzt nem kell költeni rá.

  • Üdv,

    Kérdés: ha a közös (pyar) a karakterem anyanyelve, akkor választhat-e mellé KP rááldozása nélkül egy másikat 4. fokon, ha az előtörténet ezt indokolja?

    Köszi

  • relli: Kimaradt a fentiek közül, valszeg mert olyan régen egyértelműnek véltük, hogy az ynev nyelvei cikk alapján (is) a karaktert megilleti az anyanyelvének 5. foka és a közös nyelv 4. fokú ismerete is. A kasztoknál leírtak ezen felül értendőek. Plusz képzettséget előtörténettel nem lehet szerezni a fentieken kívül KP áldozása nélkül.

  • Ez rendben van (és a programban is láttam, hogy így van), csak gondoltam hátha lehetséges egy ilyen apró, a többiekkel szemben semmilyen extra kedvezményt nem nyújtó módosítás, ami támogatja az előtörténetemet és amit az előtörténetem támogat.
    Újabb kérdés: a karakter vagyonát végül is dobni kell (a táblázat ezt sugallja) (és ha igen, mikor, hogyan) és megkapja a háromszorosát, vagy a dobás elméleti maximumának háromszorosát kapja?

  • „…csak gondoltam hátha lehetséges egy ilyen apró, a többiekkel szemben semmilyen extra kedvezményt nem nyújtó módosítás…”

    Jadis, pyarr családod kráni bébiszittere miatt, aki pyarr szüleid helyett felnevelt (akik kalandozó főfoglalkozásuk miatt gyereknevelés helyett random labirintusokban bóklásztak) szinte rád ragadt a nyelv; kráni 5, pyarr 4.
    Bár pyarr vagy, és anyanyelved a pyarr, az idegen ráhatás miatt kell 1 kp bele, hogy mindez a többi anyanyelvinek ne tűnjön fel (vagy 0 kp, ha ez nem zavar).
    Kráni bébisintér szabadon cserélhető családi dwoon fuvolainstruktorral, toroni teniszedzővel, stb. 😉

  • relli: „a dobás elméleti maximumának háromszorosát kapja”, ahogy te fogalmaztál. A táblázat hiánypótlásként szerepel itt, mert csak a KKUK tartalmazza.

  • „- A varázsló karakter … rájuk a Rúna (II/4.) minden vonatkozó szabálya érvényes. Kérjük, hogy a kasztot választó játékosok előtörténetükhöz és karakterükhöz csatolják a részletesen összeírt varázskönyvüket is,…”
    Rúnában megjelent cikkeket eddigi RPG pályafutásom során nem alkalmaztam, így nem is olvasgattam. (és/vagy fordítva). Viszont most előkapartam netről, és a II/4 -es számban ír keveset a Pyarr és a Dorani botokról(amik aztán ki lettek balanszolva rendesen, de ez egy másik törénet…), a pszi-ről, meg a fekete mágiáról, de ezt a „varázskönyv” dolgot nem találtam, tán csak elsiklottam felette.
    Lehetne kicsit részletesebben? Nálam a varázsló könyve megegyezik a nagy zöld 289. oldalától a 335. oldalig. (esetleg Mtk varázslatok, kagyló és tsai.)
    Vagy netán a „könyv” az ezen felül magunknak kidolgozott varázslatokat tartalmazza? (3. tsz-en nem hiszem…)

  • És akkor még egy, csak félig ideillő kérdés, amit lehet már többen kérdeztek, de én nem voltam ott a válasz elhangzásánál. 😀
    Szóval a M* pont az a rendszer, ami a tapasztalati szint lépést nehezíti az erősebb kasztoknak (varázsló, harcművész…) Akkor miért mindenki 3. szintről indul, és nem úgy meghatározva, hogy pl.: 400 tp értékű karakterrel, ami pl.: tolvajnál, varázslónál 3. tsz, de pl. fejvadásznál boszorkánymesternél csak 2. ?
    A választ előre is köszönöm!

  • Lehet, hogy én vagyok az értelmi fogyatékos, de még mindig nem értem ezt a varázskönyves dolgot. A mozaikmágia előnyét éppen az adja, hogy a helyzetnek megfelelően lehet összeállítani a mozaikokat. Ezeket nem lehet felsorolni egy varázskönyvben. Mostantól kezdve azt lehet varázsolni, amit leírtál a varázskönyvbe (mintha DNDs memorizálás lépne előtérbe)?

  • bigace
    Benne van árral-tokkal-vonóval az ETK-ban. Ha meg van a megfelelő számú csengő aranyad rá, akkor hajrá 😉

  • Grimoire (varázskönyv): A varázskönyv azért kell, hogy szokd a varázslataidat. Azzal, hogy kiírod a spelljeidet, amiket valószínűleg legtöbbször használsz, vagy várhatóan használnál, memorizálod őket. (Nem a karaktered, ez nem DnD. :)) Ráadásul játék közben nem kell annyit lapozgatni, meg számolni.
    Illetve arra is jó, ha nem egyszerű kombinációt raksz össze, akkor azt a mesélő előre látja, és le tudjátok beszélni még a játék előtt, hogy ne élesben legyen belőle vita.
    Aztán nem kell két-három könyvet kéznél tartani, elég két lap.
    Még sorolhatnám, de most nem teszem. 🙂
    Ha tudod az összes mozaik statját fejből, akkor valszeg nem fog kelleni ez a segéd. 🙂

  • Sziasztok!
    Még két kérdés.
    Varázstárgyakat lehet beszerezni? Ha igen milyen formában?
    Ha a kaszt képzettségként megkapnám a pszit és a lovaglást Af-on, de orkként nem vehetem fel, akkor azt a Kp-t másra el lehet költeni? Pl. Nyomolvasásra?

  • Sziasztok,

    Pénzt otthon kidobjuk és a becsületünkre bizzátok, vagy ott fogjuk kidobni, vagy átlag, vagy maximális goldot kap mindenki?

  • Messor: tudom miről szól a varázskönyv… csak nem látom értelmét, hogy kiírjam: tűz-nyíl 1 E = 4 Mp, tűz-nyíl 2 E = 8 Mp (akár táblázatos formában), de mondjuk nem írom ki, hogy hő-aura 5 E, vagy víz aura 6 E, mert azt ritkán szoktam használni, de mondjuk egy fagy elementál ellen az egyik, egy tűz elementál ellen a másik szükségeltetik… akkor csak ugyanott tartunk. Vagy nem azért kell a lista, és egyeztetés, hogy azokat használjam? Vagy mi a helyzet akkor, ha a feladat pillanatában jut eszembe egy ötletes kombó? Az sem lesz benne. Akkor azt nem használhatod? Ha igen, akkor nem látom érdemi hasznát? Persze leírhatod az eddig megalkotott különleges varázslataidat, amit nem egyszerű kiszámolni, de azt meg nem nevezhetjük varázskönyvnek (max. annak egy részének). Mindent meg nem tudsz leírni. Nem tudom mennyire érthető, hogy hová akarok kilyukadni.

  • Mindezektől függetlenül hiányzik a karakteralkotás PDF-es verziója, ahol pl. szemléletesen le vannak írva az előnyök, hátrányok, stb. Hiába számítógépen szoktam összedobni a karit, mégis túl száraznak érzem a programot. Sosem láttam akadályát a karakterlap érdemi összedobásának és elküldésének.

  • Catsmile,
    1. tőled feltétlenül kérik az eddig megalkotott gigaspelljeid leírását. 🙂
    2. Ezek szerint nem volt egyértelmű amit írtam. De most mindegy is, a lényeg, hogy kérik. 🙂 HA más nem, akkor tépd ki a törvénykönyv összesítőjét, rakd hozzá azokat, amik nincsenek meg, és kész. 😛

    Karakteralkotás: most ez van, nincs előny-hátrány rendszer. De ez le is volt írva. Majd valamikor lesz elvileg 🙂

  • Catsmile:

    Varázskönyv
    Egyértelmű, hogy olyan varázslat „kombinációkat” kell leírni, ami nem nyilvánvalóan fejből ugrik ki egyből… Én is varázslót fogok indítani és gondolkoztam is emiatt sokat a helyzeten. Mivel nem az anyagi/elemi mágiát akarom előtérbe helyezni, így a varázskönyvem értelme is erősen csökkent, ugyanis az főként az olyan varázslatokat részesíti előnyben, amiket előre helyzetfüggetlenül meglehet tervezni. Most leírok pár ilyesfajta ötletet, hogy megmutassam én miként képzelem el a lényegét:

    ~Like a Ghost~
    Időmágia | +1 perc | 10mp (<- Láthatatlanság növelésére)
    Láthatatlanság | 50kg (1. anyagcsoport) | 5mp
    Légiesség | 60kg (1. anyagcsoport 2. fázis) | 15Mp

    A varázslat segítségével a célszemély képessé válik áthaladni nemtelen és fém anyagokon, mindezt láthatatlanul. A varázslat időtartama összességében 1 perc (Láthatatlanság +1 körrel hosszabb).

    ~Warm Room never bad~
    Elemi Hő | 2E (20°C) | 4mp
    Formázás: Kupola (2 kör alapból)
    Időmágia | +1 óra | 25mp

    Egy rendkívül hűvös téli napon, vagy akár csak egy nyitva hagyott ablak után, ez a varázslat segítségével lehet kellemesebben tudnánk elaludni az újonnan már meleg szobában…"

    Ilyeneket például lehet csinálni egy párat. 😉
    Személy szerint nekem a gondom azzal van, hogy időhiányában nincs lehetőségem a rengeteg aktuális ötletet összeírni. Gyakorlati haszna az, hogy már csak hivatkoznod kell a varázslatra, nem kell külön leírnod a mesélőnek, mikor meg akarod alkotni. Ha jól megvan szerkesztve akkor ezen felül azonnal ránézve megállapítható a Mp költség, részletes időtartam és a különböző részek Erőssége. Az én első példámban például a két varázslat nem egy időben végződik és ez létfontosságú lehet egy harci jelenetben például…

    Bigace:
    – Varázstárgyakat eddigiek alapján mindig a könyvben leírt módon lehetett. A tárgy alapvető költsége + a Mp másfélszerese aranyban. Vagyis szinte biztosra állíthatom, hogy gyógyitalon kívül nem sok mindent tud megvásárolni 1 személy önmagában. (3k6*3 a legtöbb pénz, ami maximálisan 54 arany)

    Most az én kérdésem:
    A Pyarr Eszme, mint fogalom minden valamire való játékos fejében valamilyen szinten körvonalazódik. Több helyen is említést tesznek róla, utalnak rá, de teljes leírási konkrétumot nem találtam, vagy feledésbe merült.
    – Erre való konkrétumok, például leírások hol találhatóak? (Bárki, aki talált/tud ilyet az nyugodtan válaszolhat meggyorsítva a dolgokat)

    A kérdés azért fontos, mert a karakteralkotás szerint csak két fajta varázsló engedélyezett és ebből az egyik a szabadelvű Dorani Rend, míg a mások a rendkívül megkötöttségekkel rendelkező Fehér Páholy növendékeként létezhet. Utóbbinak pedig az egész életképét ez a bizonyos "Eszme" befolyásolja, ami szerepjátékos tekintetben fontos tényező számomra.
    (Például ilyen van, hogy: "Akaratodat másra ne kényszerítsd" = Feketemágia)
    (Viszont fontos megjegyezni, hogy a pyarroni vallás erkölcsi elveinek tanításait ismerem (ETK 53.oldal), de a kettő maximum csak keresztezi egymást, nem azonos…)

  • sziasztok!

    Szánom-bánom, de most jutottam odáig,h megalkossam a megálmodott karit és érdeklődnék hogy jól értem-e a szabályokat, miszerint:
    a harcművészek Rúnában (I/4) közölt harci-technikáiból 1 stílust alapból megkap a karakter, további stílus felvétele kp-ból (8/shien-ka-to 16kp) történik. Ezen képzettség/képzettségek elsajátítása tartalmazza az adott kéz/láb/fegyver használatának tudományát. Tehát ezek nem tartoznak bele a 10 fegyverhasználat képzettségbe, amellyel a karakter 1. szinten szintén rendelkezik. Jól értem?

    Kicsit megtéveszt a karakteralkotó program és ezért érdeklődöm. Válaszotokat előre is köszönöm!

  • Ha a kaszt képzettségként megkapnám a pszit és a lovaglást Af-on, de orkként nem vehetem fel, akkor azt a Kp-t másra el lehet költeni? Pl. Nyomolvasásra?

  • Na ezt a kérdést másodjára látom, ezek szerint nem érkezett rá válasz:

    Bigace elmeséled nekem, hogy hol írja az udvari ork, hogy nem használhat Pszi-t vagy Lovaglást?
    Mert tudomásom szerint az Udvari ork, mint faj lehet akár még mágiahasználó is (lásd Boszorkánymester és Pap)
    (Meg Fejvadász is, ami szintén rendelkezik a pszi tudományával) Vagyis mind a három kaszt megadja az említettek egyikét mindenképpen és az ETK faj leírásban nem szerepel olyan kitétel, hogy a faj ne lenne képes használni a Pszi tudományát, ha megvan rá a tulajdonságpont értéke. (A lovaglást meg végkép nem zárja ki, csak egy erősebb ló kell…)

    Ha pedig a Vad ork vagy más hasonló „zagyvaság” okozza a problémát akkor erre a karakteralkotás adja meg a választ:
    „A program az Első- és Második Törvénykönyv kasztjait és fajait tartalmazza részletesen. Válassz közölük bátran…” <- Magyarul nincs más fajta ork játszható fajban csak az általam említett Udvari ork…

    Mindenesetre régen volt olyan "lehetőség", hogy a karakter az általa nem kívánt képzettséget lecserélhesse kp értékben másra.

  • Shiffer!

    Igazából a szervezőket kérdeztem, nem pedig egy önjelölt komment trollt!

    Segítek!

    Nem muszáj leírnod a véleményedet. Nem kötelező!
    A kutya nem kíváncsi rá. Én legalábbis biztosan NEM!

    Kedves Szervezők!

    A karakteralkotó program tartalmazza a vadork faj választási opciót.
    Mivel a vadork a lovaglás képzettséget (a szó eredeti értelmezése szerint ló megülését jelenti) nem veheti föl mert egyetlen ló sem tűrné meg a hátán, valamint a tulajdonságpontok sem érik el a vadorknál leírt követelményt a pszit illetően, ezért a kasztnál leírt alapból megkapott 2 képzettséget nem tudtam felírni a karakterlapomra.

    Ennek a képzettségpontnak a beváltására vontakozik a kérdésem.

  • Üdv!
    Gondolom, mivel a program tartalmazta vad_ork választási lehetőséget, így az alapos játékos csak felcsapta már a Summáriumot, hogy mit is ír az rolla. Ott szerepel, hogy a Pszit nem , vagy csak af tanulhatja, mert aligha teljesíti az Int/asztrál/akaraterő 12-es követelményeket(ETK pszi). Illetve hiába tanulja pl, mint fejvadász, hát akkor se kapja meg. Lovaglásról nem találtam. (lehet vmelyik Rúnában tán?).

    És valóban írja, hogy “A program az Első- és Második Törvénykönyv …”, de azt is, hogy PPL-ből jöhetnek papok, paplovagok, játszható a HaGlaBa is, illetve a Rúna I. – II. évfolyama is. Ezek után esetleg joggal gondolhatja vki, hogy akkor a Sumi is mehet, ha, már a progi adja lehetőségként. (Pl.: Kráni elf nem szerepel benne, gondolom nem véletlen.)

  • Kezd körvonalazódni számomra, miért nem tűri meg a vadorkokat még egy ló sem…

  • Először is: Chill! 😉
    Másodszor: Lovaglást nem csak lóra lehet felvenni, ork esetében ráadásul kb. a warg a default, de vannak ennél vadabb dolgok is bőséggel.
    Harmadszor: Orknak kb. szerintem felesleges a nyomolvasás, a szaglása miatt, de ez csak egy vélemény inkább, mintsem sziklaszilárd tény.
    Negyedszer: Nem, a pszi Kp értékét nem kapd meg, mivel: „a kasztjától függetlenül egy ork sem kapja meg automatikusan a pszi-tudományokat”

  • Messor: jogos.. az utolsó kitételed a lényegre tapint…

    shiffer: a hangzatos név adhat egy hangulatot, de ennél nem több… ami mögötte van egyszerű, mint az 1×1, ám mehet ez eltérő időtartamra is, meg mi van akkor ha én 30 fokot szeretnék… máris jó pár variáció születik 🙂

  • Messor: tudom, hogy most nincs előny-hátrány rendszer, de attól még hiányozhat, nem? 😛

  • Ok. Köszi! Vettem.

    (Szerintem a nyomolvasást segíti a szaglás, de nem helyettesíti.
    A nyomeltüntetés pedig már más kávéház, ezért lett volna érdemes felvenni a képzettséget, de no problem.)

  • Azért Catsmile megjegyezném zárójelben, hogy pl. a tavaszi táborban produkált, láthatatlanul beteleportálok az ellenséges horda mögé, és gyalogsági lángszórós módjára elkezdem őket aprítani varázskombódat, pl. le lehetne írni nyugodt szívvel, mondjuk egy Tűzokádó Lidérc néven… például 😉

  • Phinix: tetszetős az elnevezés… 🙂 😛

Vélemény, hozzászólás?