Lezárásához érkezett az ONLINE Horizont kampányunk rövid bevezető modul sorozata. Miközben a nyári főmodul mesélése már zajlik vagy legalább az egyeztetések zajlanak róla mesélők és játékosok között még mindig van lehetőség azoknak, akik nem regisztráltak, hogy otthon baráti társaságukkal meglátogassák a távoli, de egyre közelebbi Végtelen fürkészének új világát (világrészét).

A sorozat bevezető részében a korábban megismert két alvilági szervezet csap össze egy olyan kincsért, amivel Horizont felett átvehetik az uralmat. Ennek megszerzéséhez előbb azonban egy gnóm tolvaj furfangjával, egy részeg törpe casanova (illusztrációjáért köszönet Góczi Noéminek) hevületével, egy börtönből szabadult ogre „máguskirály” hatalomvágyával és a mindenkori kalandozók fifikájával is szembe kell szállniuk, mielőtt a tolvajsír feltárná minden titkát a retteget Zaurak szigeten …

Ezúton is köszönet a mini-sorozat összeállításáért és közös megálmodásáért Komattrének és Vampirának, a lektorálásért A’fradnak, a szerkesztésért Kögének és a Horizont kampányban mindazoknak, akik véleményeikkel, észrevételeikkel támogatták a munkát és persze a tesztcsapatoknak, akik talán alig-alig ismerik fel az általuk játszottakat  végső formájukban és pont azért, mert játszották.

LETÖLTÉS: Horizont-04-MODUL

(külön ennél a kalandnál meg kell említenem az egykori Ynávrávizs csapat vagy KFKF kommuna egykori alkotásai közül a KRÚZ of DÖ ZOMBI ÁJLEND című mini-rpg-jét, aminek is szerettem volna emléket állítani ezzel a kalanndal. Sajnos az egykori mini-rpg szabályai a szájhagyomány okán nem maradtak fent és mára csak pár véres karakterlap jelzi a régi vad játékokat, de ezúton is főhajtás az ezredforduló ifjainak feleslegesen elpazarolt energiái felé, amivel semmi más céljuk nem volt, mint hogy a lehető legjobban érezzék magukat … és túléljenek egy zombikkal teli szigeten … ami egy metafóra)

Horizont bevezető kaland 4 – Tolvajsír

2 thoughts on “Horizont bevezető kaland 4 – Tolvajsír

  • Sziasztok!
    Elolvastam a modult és negatív a hozzászólásom, ez már tényleg minden rendszer megcsúfolása… semmi logika, nagyon
    kevés előzmény/következmény felmérés…

    A M.A.G.U.S. rendszerének egyik alapköve, hogy a KM-nek van igaza és a Bestiárium sem egy kőbe vésett „Tíz parancsolat”, de mégiscsak tapasztalatokon alapuló tudás gyüjteménye lenne.

    Az előholtak „születéséről” is vannak benne tapasztalatok, de a modulban mégsem így történtek a dolgok (a legtöbb esetben).

    Lesath: először is a Lesath-nak nincs teste, fizikai kivetülése van (ami megsemmisíthető), de besorolása szerint is szellem (vagy rosszul sorolta be a Necrografia írója, végülis tévedni emberi dolog). Jó lenne ismerni a Lesath elő-életét és statisztikáját is, mert a Bestiáriumban leírt adatok példa értékűek (valszeg egy 10. szintű varázsló statjai), de még az általa használt mágiát sem taglalja. Létcélja: „az őrült hatalomvágy kielégítése, az uralkodás minden és mindenki felett.” Biztos kicsi a hatalma, hogy a teljes szigetet uralja, de távlati tervei azok vannak…

    Zaurak: szerintem a Lesath teremtette őket, miután az álomrabló megölte a szigeten található értelmes lényeket. Rendben, élőholt teremtése varázslat 2-3. osztályos gonosz varázsló (bm, nekromanta) iskolaanyag, de ha boszorkány volt a Lesath, akkor mivel/hogyan tette?? Egyébként az előholt teremtése varázslat 1Ép-s zaurakot teremt, szinte látom magam előtt moziszerűen, ahogy a Lesath üldözi/befogja a szigeten található értelemmel nem rendelkező élőlényeket, hogy a zaurakoknak további ÉP-ket adjon, hogy a Bestiáriumi statisztikát elérje (a „lábas” állományon kívül madarat fog és halászik)…

    Torz: Értelemmel felruházott zaurak. k6+szint nap időtartam (jó magas szintű lehet, hogy még 50 év elteltével is mutatnak némi értelmet)… vagy folyamatosan frissíti az állományt (45mana/koponya árfolyamon üres lehet a manaháló), mert persze a darabszámot itt sem tartjuk fontosnak.

    Izar: Őbelőlük táplálkozott a Lesath, lehet állatok is vannak soraikban… bármit megtámad, amit mozogni lát (egymást is)…

    Homonkuluszember: Hát itt derül ki, hogy a Lesath varázsló kasztú és valszeg nekromanta iskola tanulója, hiszen ilyen lényt bm nem tud teremteni, ehez jelmágiára van szükség! Kár, hogy a halottmozgatás bélyeg még nem eredményez cselekvőképes homonkuluszembert (hacsak nem 66 percen belül rajzolja fel a testre, hogy a lélek, ami még nem jár messze visszaköltözzön). Kell hozzá egy lélekcsapda bélyeg is, amibe a személy nevét bele kell írni (aszem a kísértetjárta házban van erről infó), csakhogy ekkor már a befogott lélek statjai befolyásolják a homonkuluszember statjait, sajnos ez sincs megadva… ja és valszeg van rajta hűség bélyeg is, mert egyébként…

    Testvérek: a tűzvarázslón és a későbbi lesathon kívül max 4 személy lehetne, DE nincs testük(!), hiszen a testük ott maradt a tűzvarázsló halálának helyszínén („csontjaik szerteszét szóródtak a csupasz kövön, sok helyütt beleolvadva a lávába.”). Kapcsolattal felruházás varázslattal jönnek létre, tehát a Lesath-nak kellene ezt a boszorkánymesteri varázslatot ismernie, de vajon milyen élőholtakat kapcsolt össze?? tudattal/értelemmel/személyiséggel felruházás k6+szint napig időtartam (50 év…), de utalva van rá, hogy személyiséggel vannak felruházva (100mana/test), mert
    egyébként homonkuluszemberek lennének, nem testvérek… na itt kezdtem el töprengeni egy igen fogas kérdésen, vajon mennyire viseli meg a Lesathot a mágikus kifáradás, ami ugye szellemi igénybevételt jelent ((4*100mp)+4*18mp), ami túlerőltetésnél fizikai fájdalomként jelentkezik és ahoz, hogy varázsolni tudjon a Lesath fizikai testet kell öltenie és így fp-ja is lesz, amiből el tudja veszíteni a mágikus kifáradás miatti büntetést, ha pedig nullázza magát 1 napig nem tud testet ölteni, vagyis nem kerülhet kapcsolatba a fizikai világgal… róka fogta csuka

    vámpír: kár lett volna kihagyni őket, hiszen egymagában is képes kiírtani egy csapatot, de még hogy többen is vannak (1vámpír/jk) és milyen háttérinfóval… röhejes.
    Önkéntes száműzetésbe vonultak egy olyan helyre, ahol növényszintű életnél magasabb nincs (hiszen az élőholtak kiirtanák) és így táplálékuk sincs egy ideje. Nincs kitérve a barátokra (feltételezem ők adják a két nevesített vámpíron kívül a többit), bár megfordult a fejembe, hogy annyira aberráltak, hogy táplálékként jöttek a barátaik túlélését biztosítani egy ilyen nyomasztó helyre a harapások izgalmát átélve újra és újra az életük végéig…
    Aztán beugrott egy olyan kép, ahol a szigetre merészkedőket levadásszák és élő „vérzsákokként” rabságban tartják őket így jutva elég vérhez, hogy amikor a játékos karakterekkel találkoznak még alkudozni is hajlandóak legyenek.
    „sokszor tartanak groteszk színdarabokat otthonukban” rúnás vicc idéződött fel bennem ezt olvasva: Grimm testvérek munka közben, pénzfeldobáshoz készülnek. Ha fej, akkor sárkány, ha írás akkor mókus – mondja az egyik. Mire a másik:- Rendben, de mindenképpen tépje szét a királyfit… bármi lehet, de véres befejezése legyen!

    Denebola: itt már a démonok is képviselik magukat… születéséhez a külső síkon tartózkodás szükséges!
    Megidézése a Lesath-nak nem esne nehezére, de sajnos a vámpírcsoport tanyáján találkozhatunk velük (ráadásul több is van belőlük), viszont a vámpíroknál nincs megemlítve, hogy bármelyikük is képes ilyen mutatványra most vagy a múltban…

    Gahul: Na az ő születésükről nincs infó, de ha több is van belőlük, akkor már jó éhesek lehetnek… csak élőt támad meg és megpróbálja élve felfalni, ha hamarabb meghal, akkor bővül a csoportlétszám.

    Lánglidérc: „Közös jellemzőjük, hogy a mocsárban eltévedve lelték halálukat. Anyagi testük elenyészett, új, légies formájukban azonban tovább kóborolnak az ingoványban. Az élők iránt irigységgel vegyes gyűlölettel viseltetnek… az őket alkotó kékes láng meglepően kevés fényt ad, még ennél is meglepőbb azonban, hogy egyáltalán nem bocsátanak ki hőt, sőt, hűvösebbek környezetüknél.” Mocsár az van a szigeten, de ezzel a lénnyel nem ott találkozunk! „barátságos tábortüzet biztosít a fátlan környéken” Most tényleg széllel szemben pisálunk?? Abdul biztos a vidéki rokonaikkal találkozott, hogy így félre osztályozta őket és írni merészelt róluk. Inkább alkottál volna egy egyedi teremtményt ezekkel a jellemzőkkel, mint, hogy egy olyat választasz, ami létezik, de gyökeresen eltérő.

    Tortor Spiritus: boszorkánymesteri gonosz mágia pusztította el a humanoidot. Létszám itt is ismeretlen, bizonyára napról napra több, mert nem volt aki tisztességel eltemesse őket. Eddig az egyetlen aki öngerjesztően önállóan gyarapodni képes a szigeten, csak az idő és a Lesath teremtenivágyása akadályozza.

    Carnomak: Hát hogy az első hogy került ide fene se tudja, hogy mára mennyi lehet azt meg a KM se tudja. De a Bestiárium szerint (2-20), viszont ez egy kisebb tengerszem, amit azért rendszeresen látogatnak az ide hordott kincsek halmát tekintve. Egyszerű matematikai példa: egy van a tengerszem fenekén, mikor jön 2 delikvens és ide rejtik a kincsüket, de egyikük cserébe itt meghal, a másik néhány haverjával visszatér, de mostmár 2en halnak meg, mire a többiek mégtöbben jönnek, de most már 4 halott van, stb… és tele lesz a tengerszem oszló hullákkal, most már nem is látszik a testektől a kincs, sőt nincs is hova belefulladni… Vagy az első 2 delikvens közül a szerencsésebb kifosztja a helyet és többet nem hoznak ide semmit, mert nincs jó híre a helynek… Mindig is vágytam rá, hogy oda rejtem a szajrét, ahol randomra én is meghalhatok, sőt halmozom, hogy egyre rosszabb esélyem legyen… Gondolkodjunk már 70es mentál mágiaellenállással kell rendelkezni, hogy majdnem biztos legyél a túlélésben, 5-6. szinten teljesen váratlan és felderítetlen területen (dzsenn varázsló jó eséllyel).

    Álomrabló: feltételezhetően az első előholt a szigeten, aki megölte a magasszintű csapatot. Rendben, vándorló „szellem” aki egy hajóval kirándult a szigetre egy kis kikapcsolódásra, de hogyan ölte meg a magasszintű csapatot???
    A csapat (max 6 fő) bizonyára szabadtéri szalonnasütés után aludt a tábortűz körül vagy egy teremben mikor elkapta őket az igaz álommal. Nem, teremben mégsem lehetett, mert a tűzvarázsló halálakor bekövetkező tűzkitörés rá is hatással lett volna (nem kell a kitörésnek mentálszemmel rendelkeznie, hogy hasson rá és őstűz volta miatt testetlenként is hatást gyakorol rá) és mint tudjuk az álomrablónak látnia kell célpontjait, így nagy valószínűséggel 20méteren kívülről nézte őket (vagy egyesével kapta el őket, ja mégse mert a leírás alapján a tűzvarázsló, a későbbi lesath és egyéb társaik itt és ekkor haltak meg). Mindegy, megtörtént! De miért maradt itt 50évet?? Miért nem távozott egy másik kirándulóhajóval, miért maradt egy olyan helyen, ahol már nincs számára semmi?? Látogatók pedig időnként feltünnek, de nem csapódott egyikhez sem, hanem maradt, noha nem túl valószínű, hogy aludni jártak volna ide…

    Az élő ellenfelekről még nem is kaptunk képet (sem létszámot), csak irányvonalat.

    Összességében a modul erősen erőltetett, kiegyensúlyozatlan és számtalan sebből vérzik.

    Már korábban is sejtettem, de ismét bizonyítottátok, hogy miért nem értünk el a rendezvényeiteken eredményt, mert mi logikát vártunk, de az éppen szabadnapot kapott…

Vélemény, hozzászólás?