Horizont kampányunk utolsó fejezetének lejátszása közben sok drámai, hősies, megható és kalandos esemény zajlott le a különböző csapatoknál. Így történt, hogy egyik résztvevőnk (A’frad) kedves életútkaraktere egy vízi csata során, bár győzelmet aratott végül a csapat, de súlyos árat fizetett: a lábát harapta le egy dühöngő démoncápa. Kalandmesterével (Shalafi del Necro) összefogva egyetértésben így hát megalkottuk azt a lehetőséget, amivel (kissé bicegve) de folytathatja karaktere a kalandozást. Így született meg ez az új varázstárgy, amit ezután hasonló esetekben (és a követelményeknek megfelelve) más játékosok is megszerezhetnek karakterük hiányosságának ellensúlyozására (hogyha nincs a közelben egy nomád sámán, esetleg nem egyezne hite a démonimádókkal vagy egyszerűen az említett végtag nem áll már rendelkezésre).
Új varázstárgy: „Kelet-óceáni uszony”
Készítheti: Gilron pap (~mérnök)
Mp: 47
(Komponens) Ár: 20 arany
E varázstárgy sohasem került sorozatgyártásra, de azon kevesek, akik bírják a magasrangú Xib, Gilron hívének barátságát részesülhettek előnyeiben. Az első darabot az ökümené zászlaja alatt egy Antoh hívő bajtársának, Roonak készítette el a renegát mester, mikor az szent párviadalban egy démoncápával a Végtelen Fürkésze menti vízeken elvesztette lábát. Hosszú, fájdalmas és göröngyös út vezetett a mérnök rejtett műhelyéig Enysmonba, ahol istene hatalmával elkészítette azt a lábpótlót, melynek tervrajzaihoz a legendás Alex con Arvioni élőfém karjának metszetrajzai voltak az alap, de Xib továbbfejlesztette és Gilron közbenjárását kérte, hogy a maga eszközeivel és lényegesen olcsóbb alapanyagokból, egy tökéletes végtagot készítsen.
A mechanika legmagasabb fokával és a Gépszellem varázslat ötvözetéből készült végtag tökéletesen egybeolvad azzal, akinek pótolják a hiányzót. Meglévő végtagot csonkolni és szándékosan erre cserélni nem is lehetséges, mert a cél és a szándék ellenkezik az alkalmazott mágia természetével, így kioltja azt. Eredményeképpen akinek ilyen végtagja lesz már saját testének részének érzi és mozgatja azt, pár hónap gyakorlás után az anyagból fakadó súlyelosztás és –különbség is megszokható (levonással nem jár), addig azonban míg a lélek és a test újra kiegyenlítődik minden az adott végtag felhasználásával járó próbatétel -1 Tulajdonság és -5% Képzettség levonásával jár.
A metódus rokon a gépszolgák készítéséhez, aminek Xib egyrészt nagy mestere és komoly tapasztalat van benne, illetve ezáltal a karakter futási sebessége és a kifáradási ideje is másfélszerese lesz az addiginak. A fenti előny ugyanakkor felcserélhető arra, hogy egy, a Különleges Fegyver használata Képzettséghez alkalmas eszközt építsen be a mester az illető új testrészébe (pl. kézi nyílpuska, kés), de erről a játékosnak a KM-el kell egyeztetnie, ahogyan a karakternek Xibbel.
Mindezeken felül minden ilyen testrész bír egy titkos rekesszel, amit csak a hordozója ismer és tud szándékosan, koncentrálással kinyitna, amibe egy kis méretű felszerelési tárgy rejthető el biztonságosan. A kelet óceáni uszony bár varázstárgy, de játéktechnikailag nem rendelkezik mágikus tulajdonsággal (nem számít annak) viszont a hordozó személyes aurájának a részévé válik teljes mértékben és így (mivel a Gépszellem varázslat hatása kiterjed rá) nem alkalmazható a karakterre továbbiakban a természetes anyagok mágiája.
Mivel azonban a szerkezet különálló a testtől így elromolhat, meghibásodhat és tönkre is mehet rendszeres odafigyelés, olajozás és kisebb alakítások nélkül. Hosszútávon a hordozónak legalább egy Af-ú Mechanika elsajátítására lesz szüksége vagy egy esztendőnél gyakrabban visszatérni Xib műhelyébe. Játéktechnikailag a végtag STP-je 200, amelynek elfogyása után a testrész használhatatlanná válik. Anyaga kerámia és fém (bronz, réz vas és ezüst) a választott kinézetnek megfelelően.
Hatalmas küzdelem volt és tényleg csak az istenek (vagy antoh? ) kegyelme, hogy csak a lábát veszítette el a karakter! 🙂
Üdv!
Akkor mostantól a találkozós karaktereknek is lehet majd ilyen „kiberlába”, ha az előtörténetükben szerepel, hogyan lett?
Nem mint ha annyira vágynék ilyesmire, csak gondoltam megkérdem, ha már külön írásként megjelent ez a varázstárgy és a hozzá kapcsolódó sztori. Nekem egyébként olyan tekintetben kicsit világidegen a dolog, hogy ez a tárgy a titkos rekesszel meg a beépíthető kézi nyílpuskával vagy késsel teljesen egy Shadowrunos vagy Cyberpunk 2020-as kiberlábat idéz. Nekem a linkelt kalandban Xib, a géplovon lovagló Gilron-pap a hatlövetű pisztollyal és a duplacsövű puskával is sok volt – szerintem túlságosan western stílusú volt az egész. (Persze, ez biztosan olyan ízlések és pofonok dolog is – van akinek a Syburr kráni határvidékén hegyivadászkodó udvari orkok koncepciója világidegen a Magusban, nekem meg ez…)
De hogy valami kicsit konstruktívabbat is szóljak hozzá: ezt írod:
” Így született meg ez az új varázstárgy, amit ezután hasonló esetekben (és a követelményeknek megfelelve) más játékosok is megszerezhetnek karakterük hiányosságának ellensúlyozására (hogyha nincs a közelben egy nomád sámán, esetleg nem egyezne hite a démonimádókkal vagy egyszerűen az említett végtag nem áll már rendelkezésre). ”
Ezzel kapcsolatban szeretném még felhívni a figyelmed két lehetőségre, amik szerintem segíthetnek így járt karaktereken:
1. papi mágia: az ETK 158. oldalán a gyógyításnál 60 Mp-ért lehet lebénult végtagot gyógyítani, de van lehetőség süketséget, vakságot és némaságot is gyógyítani papi mágiával – sőt, akár feltámasztani is halott karaktert (ETK 175. o.). Bár nincs külön leírva és „beárazva” a csonkolt végtag visszanövesztése, de szerintem a papi mágia képes rá, ha az adott isten beleegyezik. Így pl ha a történetben említett Antoh-hívő Roo felkeres egy magas szintű Antoh-papot, ő is képes lehet erre, cserébe meg kérhet valami szívességet a JK-tól, ami akár a következő kaland alapja is lehet.
2. varázslói mágia: az ETK 330. oldalán van a regenerálás. Ez alapján egy magas szintű varázsló is képes lehet ilyesmire. Persze, lehet, hogy kell még hozzá valami, ha nincs meg a csonkolt végtag, de több manapontból biztosan megoldható a természetes anyagok mágiájának mozaikjaival. Persze, ilyen 9. szint fölötti varázslót nem egyszerű találni, de a szöveg alapján ezt a spéci végtagpótlást meg csak Xib mester készíti, Enysmonban. A varázsló meg ugyan úgy működhet az „én segítek neked, te segítesz nekem” elv szerint, hogy miután a JK újra két lábon áll, cserébe a segítségéért adhat neki egy feladatot, ami az egyik következő kalandja lehet a karakternek.
Nova
Nova:
Nem látom akadályát, hogy bekerüljön a karakteralkotások varázstárgyai közé.
Régóta olvashattuk, hogy Vaskezűnek is Pyarronban készült el a pót végtag. Abba nem megyek bele, hogy ki hogy értelmezi a mágiánál az olyan hatásokat, amik nincsenek leírva, de úgy gondolom ő is jobban örült volna egy teljesen meggyógyult pótolt karnak, mint sok pénzért, adósságért egy másiknak. Nem túl gyakoriak a 9. szintű varázslók, szerintem. Akinek a világán több van, annak könnyebb a dolga.
Üdv!
Vaskezűnek szerintem azért kellett pótvégtag, mert a maremita Darton-irányzatnál tilos a mágikus gyógyítás – ez a PPL-ben is le van írva. Sőt, a PPL még szélsőségesebben fogalmaz: „Darton a gyógyítás minden formáját tiltja nekik, akár mágiával, akár anélkül.” (PPL I 54. o.) Ez számukra Dartontól jövő előírás, szóval neki (szerintem) ezért lett ez a megoldás.
Én is azt írtam, hogy a 9. szintű varázslók nem gyakoriak, viszont Doranban, Erionban, Lar-Dorban, Pyarronban biztosan vannak többen is. Ehhez képest itt azt írja a szöveg, hogy: ” E varázstárgy sohasem került sorozatgyártásra, de azon kevesek, akik bírják a magasrangú Xib, Gilron hívének barátságát részesülhettek előnyeiben. ” – ez számomra arra utal, hogy ilyet ő tud készíteni, és nem bármelyik 10. szintű Gilron-pap Kahréban. Ezért vetettem fel ezt a gondolatot, mert 9. szintű varázslóból biztosan több van, mint Xib mesterből.
A sötét zarándok an Maremet pont egy Gilron pap gyógyított meg akit ő maga hajtott fel, magukat nem gyogyithatjak, más meggyogyithatja őket illetve darton papjai felcserkent szolgálnak a háborúkban!
Arra célzott vele sztem, hogy játszotta a kalandot a karakter, mert pl az Előtörténetes karakteralkotás an direkt ezt a kalandot jelölte meg.