Fenyvesföldi kampány ötlete azért született meg, mert szerettük volna egy terület teljes történetét elmondani úgy, ahogy a kalandozók láthatják. A cél az volt, hogy Ynev egy olyan fehér foltját feltöltsük valami újjal, valami érdekessel, ami kihasználatlanul van parlagon. Több ilyen folt is található Ynev nagy térképén, így hosszas tanakodás után tettük le a voksunkat ezen messze északi terület mellett. Az történet középpontjában pedig felemelkedő város Nandahala áll!

Nandahala

Korábbi kampányunkkal ellentétben ahol laza szálakkal kapcsolódtak a történések, hogy a végén egybe fussanak, itt szerettük volna tudatosan és következetesen felépíteni a történetet. Szerettük volna ha a kalandok szorosan egymásra épülnek, hogy ténylegesen egy egységes kampány érzetét keltsék így együtt.

Fenyvesföld népeinek állammá válása és lábának megvetésének igen viharos és nehéz időszakát olvashatod és játszhatod le az alábbi történetekben. Megtalálható benne minden, amit a környék nyújtani tud. Ősi népek hagyatékai, ősi és újvilági szörnyek, régi ellentétek és új riválisok. Megpróbáltuk minden aspektusát és izgalmát belepréselni a történetekbe.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani minden modulíró társamnak és játékosnak, hogy anno együtt vettek részt velünk ebben a grandiózus kampányban.

A rövid összefoglalókhoz bemásolom Gulandro szavait is, érdekességként, hogy frissen a találkozót követően milyen benyomást keltettek a történetek, és most néhány év távlatából miként emlékszem vissza én.

Olajos rongyok (VII Hősök Napja kalandmodulja)

Oxar

Igen messziről indulunk ezzel a történettel, név szerint Kahre városából, ahol a karakterek in medias res kerülnek bele a helyi alvilág örvényeibe. Itt kerülnek egy helyi alvilági vezérrel – Oxarral – közelebbi kapcsolatba a játékosok és lesznek a segítségére, hogy az tisztességes útra térjen és kifehérítse az üzletét. De vajon ki fogja megfizetni ennek az átmenetnek az árát? A kalandban szerettük volna jobban bemutatni Kahrét és a város vívmányait, hogy miért is foglal el különleges helyet Ynev világán. A kaland zárásával pedig megérkeznek Nandahal tóra épült városába.

Gulandro szavai: Kahre mechanikus csodáival teli városába csalogat minket vissza ez a történet, amelyben a kalandozók megismerkedhetnek a legújabb vívmányokkal technika, társadalmi átalakulás és városfejlesztés témájában. A helyi alvilág szereplőinek kereszttüzében lavírozva csak az nyújthat támpontot nekik, hogy “ellenségem ellensége a barátom”. 

Észak és Dél (X. Vándorkrónikák kalandmodulja)

Ez a kaland egy nagyszerű együttműködés első eredményeként született. A Regélő Főnix klub vezetőjével Ishiduval közösen írt történet elkalauzol 2-2 csapatot Ynev két egymástól messze eső szegletébe. A karakterek frissen és kissé csapzottan érkeznek meg Nandahala városába, hogy azonnal egy ősi fenyegetésbe csöppenjenek. A messzi északról egy átjáró nyílik a Déli határhegység lankáira, egy apró törzs szállásterületére. Nem elég, hogy a két vad nap azonnal egymásnak feszül, valami furcsa és idegen is veszélyt jelent, amit csak a sámánok éreznek. A kaland érdekessége, hogy két csapatra íródott, csak az egyik indul Nandahalaból, a másik a déli Batböldinből. Így van lehetősége a kalandozóknak nem csak találkozni hanem erejüket újra osztani a kaland során.

Gulandro szavai: Két nép sorsát változtatja meg gyökeresen egy váratlanul, a Káoszkorból ébredő térkapu, mellyel összekötik városaikat. Miközben a két barbár nép azon igyekszik, hogy egyikük számára se jelentse ez a pusztulást olyan hatalmak is felfigyelnek a manaháló hirtelen és drasztikus megváltozására, amelyekkel szemben talán még a két irányból idevetődött kalandozók segítsége is kevés lehet. A Hősök Napja és a Dobran Team által közösen írt kaland osztott világként aktív összevonása a Krónikás kampánnyal régi és új játékosok számára is.

Lélekösvény vándorútján (VIII. Hősök Napja kalandmodulja)

Egy igen érdekes történet, ami bepillantást enged a helyi – néhol kissé kusza és összetett – hitvilágba. Lucius alapötlete alapján íródott kalandban bejárhatják a játékosok Cranta egy köztes síkját. Ahol nem csak különleges próbákat kell kiállniuk, hanem vissza is kell jutniuk. Mindezek után pedig meg kell hozni egy olyan áldozatot, amire csak kevesen vannak felkészülve. Mindeközben Ynev hatalmasságai elkezdenek érdeklődést mutatni, a lassan de biztosan kibontakozó városka irányába, így elküldik küldötteiket.

Gulandro szavai: Fenyvesföld a térkapu incidens kiheverése után komoly fejlődésnek indult. Immáron nemcsak a környező törzsek számolnak velük, de észak nagyobb hatalmai is szeretnék kivenni a részüket a fiatal ország öröméből. Azonban, ahogy ilyenkor lenni szokott, nem mindenki nézi jó szemmel az ősi romok közül életerős faként előbújó új kultúrát. A VIII. Hősök Napja(i) kalandmodulja több síkon és világban is igyekszik összekapcsolni a játékosokat és karaktereket. 

Róka és a farkas (IX. Hősök Napja kalandmodulja)

Szokatlan erők munkálkodnak azon, hogy elveszejtsék a már több traumán is átesett Nandahalát. Egy kőtábla segítségével meg akarják találni gar Bokkart a Crantai kóborlóból vált ork héroszt, hogy személyesen felügyelje a várost. Ezt a táblát lopja el Oxar a környékbeli elfek segítségével, akik nem nézik jó szemmel a város tevékenységét. A tábla nyomában a karakterek végig kalandozzák Fenyvesföldet. A kérdés, hogy előbb érik-e el a héroszt, mint a kahrei bűnöző és szövetségesei?

Gulandro szavai: Újabb dicsőséges és veszélyekkel teli nap köszönt be Fenyvesföldre, mikor a nagy ork hérosz örökségét idegenek szennyezik be. A feladat pedig, hogy nemcsak kiderítsék ki áll a gaztett hátterében a vidéken egyre jobban magukat kiismerő kalandozókra hárul. Utazásuk során újabb sötét titkokra, veszedelmes ellenségekre és hű barátokra találhatnak a vadregényes vidéken. A IX. Hősök Napja kalandmodulja eszeveszett tempóval vezeti föl a nomád-ork-barbár vidéken játszódó kampányuk legújabb fejezetét.

A keselyű jegyében (X. Hősök Napja kalandmodulja)

A végső történetben versenyt futnak az idővel, hiszen közeledik a Keselyű jegye ami alatt megidézhetik a Crantai kóborlókat, így gar Bokkart is. Új ellenfelekre tesznek szert és régi ellenfelekkel lépnek szövetségre, hogy megvédjék az ostrom alá vett várost. Ősi borzalmakkal egyezkednek, hogy a legvégén két hatalmasság között keljen megtalálni a béke útját. A játékosokon múlik, hogy milyen úton halad tovább ez a fiatal és új nép.

Gulandro szavai: Hát eljött a kampány zárás ideje. E kampányunkban a fenyvesföldi népek sorsának, jelenkori alakulását dolgoztuk fel. Ezen időszak azért volt jelentős, mert az itt élő embernép kultúrája a barbár, nomád viszonyokból ismét virágzásnak indult, mint oly sokszor Ynev történelme során, ám valami mindig elmetszette virágzásának szárba szökkenését. Ez most se lett volna másképp, ha nem tévedtek volna erre kalandozók, akik megakadályozták a kataklizmikus eseményeket, minek következtében megszilárdulni látszik Nandahala, és a Mawini nép helye a világban.

Hatalmas vállalkozás volt Nandahala történetének megírása és egy olyan munka. amire öröm visszaemlékezni. A helyszín kulturális sokszínűsége teszi igazán érdekessé ezt a kampányt. Olyan helyről beszélünk ahol emberek, orkok, elfek, de még óriások is együtt élnek, egy ősi kultúra romjain építve egy új és izgalmas jövőt. Modulíróként és mesélőként is érdekes volt felfedezni ezt a vad vidéket. Remélem nektek is annyi élményt nyújt, mint nekünk, hiszen rengeteg izgalom és nagyszerű történet jutott eszembe miközben írtam ezt a kis összefoglalót.

Érdekes tapasztalat volt, hiszen a kalandok nagyon feszesen követték egymást. Valamint meg is követelték a korábbi kalandok ismeretét. Annyira összefüggőek voltak, az utolsó konkrétan azon a ponton vette fel a fonalat ahol az előtte lévő letette. Így a 3. kalandtól kezdve úgy kezeltünk minden csapatot mintha lejátszotta volna. Szerencsére problémát nem okozott, de a tanulság, hogy rendezvény sorozat esetén szerencsésebb lazábbra venni egy kampány elemeit.

Így a végén csak jó játékot kívánok nektek és ne feledjétek a kérdést, míg újra felvirrad a Hősök Napja:

Örökké akartok élni?

Fenyvesföldi kampány

Vélemény, hozzászólás?