Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.

Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).

Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.

A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:

 * Minden játékos karakter 6. SZINTŰ és SZABADON VÁLASZTHAT FAJT.

• Tíz ynevi faj közül lehet választani, amelyek közé bekerült a kyr vérű is

  • Akinek anyanyelve a közös megkapja 5-ös szinten, és egy másik nyelvet kettes szinten
    * Akinek NEM anyanyelve a közös az a saját anyanyelvét kapja 5-ös szinten és a közös nyelvet 4-es szinten
    * Saját kultúrára Mf-ú képzettség jár, saját helyismeretre 60%
    *  Minden szintlépésnél a k6-os dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak számolandó.
    *A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
    * A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
    *Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.
    * Az osztott tulajdonságok legkisebb és legnagyobb értéke között maximum 10 pont különbség lehet.
    * Képzettség tanulásánál/vásárlásánál Alapfokról Mesterfokra való fejlesztésnél csak a két Képzettségpont igény közötti különbséget kell kifizetni (ld. Rúna I./6.)
    * Ökölharc Képzettséggel, Harcművészettel vagy Különleges képzéssel sebezhető ÉP pusztakézzel Túlütés esetén.

• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben

• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek

• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem tudsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá vagy 10 (tíz) Képzettség Ponttá

• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését

• Kérjük, hogy az elküldött előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Lehetséges kezdő varázstárgy darabszámot, Szerzett Rutint és Különleges Képzést választott ki a karakter

A tavalyi évhez képest, amikor a Szerzett Rutint vezettük be, idén a nagyobb újdonságok a Trófeaterem bevezetése és a Képzettségek listája. Ezek mellett szerepel még új előny (pl. Boldogság nyomában), új hátrány (Sötétség peremén), új különleges képzések (pl. harcművészetek, csatamágus) és új varázstárgyak is az eddigiek mellett. Bizonyos elemeket (árny- és tolvajmágia) kiemelten teszt jelleggel szerepeltettünk, hogy lássuk a mai korban miként szerepelnek. Mint minden más elemet, fenntartjuk a jogot, hogy későbbi karakteralkotásokban visszavonjuk őket.

A Meran által létrehozott és kezelt karakteralkotót ajánljuk segédletül. Minden olyan esetben, ahol eltérés van a program és a karakteralkotási pdf dokumentum között, az utóbbi szabályai érvényesülnek és az átnézésnél is azt fogjuk figyelembe venni. Észrevételeitekkel tovább segíthetitek az elektronikus karakteralkotó fejlesztését.

A VILÁGRÓL: P.sz. 3721

“Új időszakba léptünk Ynev világán (részletesen P.sz. 3720-ról ) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is.”

Morgena, a kyrek álomistennője visszatért, hívei és kiválasztottjai északon újabb és újabb templomokat szentelnek fel a tiszteletére. Toron, az utolsó vesztes Zászlóháború óta visszafogottabb és emberi arcát mutatja a világ felé, amiben szerepet játszhat egykori szövetségeseinek veszte is: Rowon hercegét elűzték, trónján Darton földi helytartója és annak fehér ork hadserege székel, Enoszuke csak nemrég bontakozott ki a tűzviharban megtépázott szigetként a külvilág előtt a keleti szél csillapultával és komoly változások történtek az erőviszonyokban, Alidaxban pedig, bár a Fekete Lobogó teljes jogú választottja, de egy Arel hitére nevelt boszorkánykirálylány uralkodik a bíborgyöngyöknek hála.

“Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.”

Délen Pyarron saját belső viszályait vívja a jővő nagy kérdéseit illetően és egy újabb nomádjárást nyög keleti határain, Új-Godon pedig minden erejével az északi területeinek felügyeletével köti le magát, miközben az élet megszokott folyása lassan visszatér Taba-el-Ibarába csak más alakban és szereplőkkel, mint a háborút megelőző időkben. Ront’e Rone gróf elhíresült roxeni jóslatának pedig még nem teljesült be minden sora, hogy a Nyolcadkor fordulója készen érje a Kalandok Kontinensét…

KALANDRÓL

A kalandmodul az Örök Város Bajnokai kampány következő állomása lesz, tehát Pyarron ügyének építésében várjuk a játékos karakterek részvételét. Egy eddig még „bekalandozatlan”, de a földabroszokon régen szereplő helyszínen zajlanak majd az események, a Godorai-tenger hullámai között úszó Khosana szigeten. A kalandot Amund, Shalafi, Lucius, Komattre és Magyar Gergely írják, A Fény ünnepén címmel. Kérjük, hogy a csapatok közösen válasszanak majd a három kikerülő hangulatkeltő novell/prológus/bemesélés közül, hogy ki miért, milyen módon és legfóképpen kitől vállalja el a megbízást. Ezt a választást kérjük, hogy a csapatok együttesen küldjék el a kidologoztt karaktereikkel és előtörténeteikkel közösen a jelentkezési határidőig.

LETÖLTÉS: Előtörténet-alapú-karakteralkotás-3721

A táborra való regisztráció (jelentkezés, utalás) határideje július 11. Az ezt követő jelentkezéseket nem tudjuk elfogadni ugyanis a helyszín kérésére számunkra is ez az utolsó határidő a pontos létszám bejelentéséhez. Ugyanez a határideje a szombati központi M.A.G.U.S. kalandra való előtörténetek, csapatkoncepciók és karakterek elküldésére egyben a gulandro@gmail.com címre Gulandronak. Ezen a napon a táborban más játék folytatására és lebonyolítására nem lesz lehetőség.

Előtörténet Alapú Karakteralkotás P.sz. 3721-re

6 thoughts on “Előtörténet Alapú Karakteralkotás P.sz. 3721-re

  • Sziasztok. Itt az oldalon azt olvasom, hogy • Az ember fajú karakter +1 Dicsőségpontot kap, magába a pdf dokumentumba viszont ezt nem találtam meg. A másik a fel nem használt DP -k átváltása. Itt azt olvasom hogy csak aranyra lehet, a pdf ben a kp is benne van. Csak pontosítását szeretnék kérni ezekről a dolgokról. Előre is köszönöm. Üdv, Pocak

  • Ahoy,

    jogos. A bejegyzés frissítve lett. Minden kérdéses esetben a karakteralkotás pdf az irányadó. Tehát az ember fajú NEM kap +1 Dicsőségpontot, a Dicsőségpont pedig váltható Képzettség Ponttá is.

  • Üdv Krónikások. Olyan kérdésem lenne, hogy ha egy „sima” boszorkánymester rendelkezik egy mágikus tetoválással, amelyet más készített neki, azt képes-e ő maga mágikus energiával újra feltölteni, ha már „elhasználta”?

  • Ahoy,

    ePocak: ha ért hozzá a boszorkánymester hogyan kellene egyébként létrehozni a tetoválást akkor igen, egyébként keresnie kell valakit aki igen.

  • Üdv. Csak egy ötletem lenne. A Quars, árnymágia a tudományos képzettségek között kapott helyet. Stílusos lenne, ha az Árnyak lakója szerzett rutin kp pontjaiból lehetne árnymágia varázslatokra költeni, mert így a könyvkukac marad egy lehetséges opció.
    Tisztelettel. P.

Vélemény, hozzászólás?