“Annyi csillag van az égen,

Nézd, milyen magasan vannak.

Van, amelyik vezet és van, amelyik lehull.

Melyiket kövessem én …”

– Cloud Boohen

***

Líthas,

a M.A.G.U.S. szerepjáték 25. évfordulóját ünnepelve rendezzük meg a magunk HUSZADIK egynapos találkozónkat és versenyünket idén, november 17-én Budapesten. A látszólagos kihagyás ellenére az előző alkalom óta eltelt időben is aktívan szerveztünk, terveztünk és dolgoztunk, de most, hogy ismét a Kalandorkrónikák megszokott helyszínére térünk vissza, ráadásul egy ilyen fontos alkalomból úgy döntöttünk, hogy

A TALÁLKOZÓN VALÓ RÉSZVÉTEL INGYENES.

Azzal együtt döntöttünk így, hogy igyekszünk a hosszú évek alatt jól megszokott minőségből és nívóból semmit sem feladni, tehát hagyományaink szerint lesz díjazás és osztogatás az eredményhírdetéssel egybekötve minden egyes résztvevő számára. Számunkra ez egy régen várt ünnepély és azon leszünk, hogy ezt ti is érezzétek, üljük meg közösen a M.A.G.U.S. születésnapját.

A rendezvény helyszíne változatlanul az Afri Café (Budapest; IX. ker. Kinizsi utca 2-6.), ahol 9 órakor lesz a gyülekező, 9:30-kor az ünnepélyes megnyitó és egy 9:45-ös mesélői megbeszélés végeztével 10:00-től 18:00 óráig tart majd a játék. 19:00-kor pedig az eredményhirdetést és a díjátadót követően zárjuk a találkozót majd. (8:30-8-45-ig szokás szerint a Boráros téri HÉV megállóban várjuk azokat, akik nem tudják, hogy hová is kell menni és közösen alkotunk Karavánt a rendezvény helyszínéig)

A találkozó versenymodulját idén a Krónikák.hu két alapítótagja, A’frad és Amund írják majd meg. P.sz. 3718-ban játszódik Észak Yneven, Murgador egykori grófságának területén. Ezidő szerint a Zászló- és Manifesztációs Háborúk puszta történelmi adatok, jelentőségüket elhomályosítja Morgena látványos visszatérése és terjedése, Pyarront lefoglalja belső megosztottsága, melynek során Aurin al Marem már a harmadik Varjúereklye nyomában jár, s Eligor, a Kék Herceg visszatérése északon rendezi át a Szövetség erőviszonyait. (egyéb világtörténelmi változásokról érdemes megolvasni az oldalon megtalálható kalandmoduljainkat és M.A.G.U.S. irodalomban megjelent kapcsolódó műveket)

A verseny a M.A.G.U.S. szerepjáték és világ rendszerében, az Első Törvénykönyv szerint kerül lemesélésre. A rendezvény karakteralkotása idén még a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály szerepjátékos találkozókkal megegyező rendszer, amely értelmében minden korábbi kalandban való részvétel egyazon karakterrel további előnyökre jogosítja fel a játékosokat (köszönettel Shalafi del Necronak). A honlapon megtalálható a digitális karakteralkotó programunk is, amely kiemelten segíti az újabb karakterek elkészítését levéve a teher egy részét  a jelentkezők válláról (köszönhetően Merannak).

Mivel a találkozón való részvétel ingyenes, így különösen fontos, hogy a jelentkező csapatok időben küldjék el a közös előtörténetüket (a gulandro@gmail.com címre), hogy ezzel is biztosítsák a rendezvényen való részvételi szándékukat. A regisztráció határideje november 5, azonban, hogyha objektív okokból nem tudunk több csapatot fogadni akkor az utána jelentkezett csapatok várólistára kerülnek majd, amiről értesítést küldünk majd a fenti időpontig. A találkozóra 3-8 fős összeszokott kalandozócsapatok jelentkezését várjuk, az előtörténeteket is ennek megfelelően várjuk és bíráljuk el.

Ez alkalommal is szívesen várjuk mesélők jelentkezését, akik szívesen kipróbálnák magukat egy ilyen kalandmesteri kihívással. Őket kérjük, hogy a fenti címen ugyanúgy jelezzék a szervezőknek szándékukat. Minden szerepjátékost és mesélőt szívesen várunk a találkozónkra!

Üdvözlettel:

a Krónikák.hu szerkesztői,

az Elveszett Mesék társasága

XX. Kalandorkrónikák M.A.G.U.S. Szerepjáték Találkozó és Verseny

23 thoughts on “XX. Kalandorkrónikák M.A.G.U.S. Szerepjáték Találkozó és Verseny

  • Sziasztok!

    Lehet életút csapattal jövünk játszani és ott egy IKERKASZTÚ bárd-Della papom van.
    A kérdésem, hogy (nyilván nagy előny – ikerkaszt kiválasztása után) melyik kasztot kell alapból kiválasztanom a táblázatban? Ugye a bárd 1-es a pap 4-es kategóriájú (5 illetve 6 elosztható szinttel.)
    Illetve Ikerkaszt esetén a két kaszt osztja a szinteket és az MTK szerint nagyon nem mindegy, hogy mikor ikresedik a 2 kaszt. Ha később történik meg az ikresedés, akkor elvileg az egyik kaszt visszaesik (azt hiszem) 3 szintet. Ez hogyan jelenik meg a karakteralkotásban? Ha 1/1-ről indulok akkor szintlépésenként van 1 kp-m, amit eloszthatok és a kasztból jövő képzettségeim mindkét kasztnál 3. (vagy 3 illetve 2) szintűek. Elvileg lehetséges, hogy (a példámnál maradva) a bárdomat 5. szinten csókolta homlokon Della 2 angyala és akkor elvileg 5 szint bárd, 2 szint papi (vagy fordítva 6 szint pap, 3 szint bárd) képzettség kerülne a karakterlapra úgy hogy 3/2 (3/3) a karakter szintje. Ráadásul a kp-kat is az első kaszt 5. (6.) szintjéig a kasztnak megfelelően kapom és csak a másik kasztnál lenne szintenként 1. Az azonnali ikerkaszt 5 (6) szintből jövő kp-jához képest ez 38 (63) kp-t eredményez. A 3 szintnyi plusz kasztképzettség és a szintenkénti plusz kp elég nagy difi, hogy kísértésbe essen a játékos a karaktergenerálás során.
    Leírnátok (esetleg az előnyhöz), hogy hogyan működik ebből a szempontból az ikerkaszt?

  • A kaszt tetszőleges, válaszd ki nyugodtan a kedvezőbbek, de a teljes szintet ami 6 azaz 3/3 vagy 4/2 vagy 5/1. Azt kell elosztanod a két kaszt között. Tehát első szinttől ikerkasztunak számít a karakter, értsd 0 kp alap és 1 kp/tsz.

  • Köszönöm!
    Így logikus és korrekt, csak gondoltam rákérdezek biztos, ami tuti.

  • Kedves Szervezők!

    Pár kérdésem lenne a karakteralkotással kapcsolatban, amit tisztázni szeretnél.
    Lefokozható-e egy olyan képzettség, amit megkap a karakter MF ról AF-ra a kp-ért?
    Vehet-e egy karakter felszerelést a pénzéből egy másik karakternek?
    Abbitacél vértet lehet-e vásárolni?
    Mérget vehet-e olyan karakter, akinek nincs méregkeverése?
    Herbalizmus MF képzettség megléte esetén, lehet-e a karakternek valamennyi gyógynövénye, gyógykenőcse, vagy pénzből kell megvenni?
    A faji módosítókat a tulajdonság pontok elosztása után kell alkalmazni, vagy benne van már az elsoztható pontokban?
    Karakteralkotásnál a fajból és kasztból származó CÉ érték összeadódik-e? Ha nem, melyikkel kell számolni?
    A fegyverek harcértékét az Első Törvénykönyv vagy az Új tekercsek táblázata szerint kell nézni?
    Hangszerek árai iránt érdeklődnék: lant, hosszó nyakú lant, hangtálak, pánsíp, dobok, …?
    A %-os Éberség, Követés/lerázás képzettségeket használjuk-e a játék során?
    A Kultúra és Helyismeret képzettségeket használjuk-e a játék során?
    Az Érzékelés tulajdonságra, melyik fajnak milyen módosítója van, melyik kasztnak lehet rá különleges felkészítése?
    Az elf íjat milyen értékekkel lehet használni?

    Előre is köszönöm a válaszokat.

    Üdv, ePocak.

  • Sorba mennék:
    Nem (nincs ilyen szabály sehol a könyekben!)
    Nem
    ETK 349. oldal!
    Karakteralkotás 16. oldal!
    Igen, méregkeverésre vonatkozó szabályok itt is érvényesek
    ETK 24. oldal!
    ETK 26. oldal!
    Ha vmilyen esetben nem az ETK a mérvadó ott külön fel van tüntetve!
    1-10 arany
    Érzékelést használunk
    Létező képzettségek!
    ÚT 10. oldal!
    ETK 344. oldal!

    Bármilyen kérdés van nyugodtan tedd fel! 🙂

  • Sziasztok, “Krónikások”!

    Örülök Amund hangulatkeltőjének, de egy valamit igen hiányolok: ez a térkép! Hol is van pontosan Murgador Észak-Yneven? Az addig stimmel, hogy a Lorn folyása mentén, de… ez a hely amúgy még a “Kalandozók” óriási térképén sem kapott helyet, azért kérdezném… Szóval, lehetne kérni egy picsiny “piktúrát” a néhai Kobzos birtokáról (és esetleg a környező falvakról)?!

  • Ahoy,

    Amber: gondoltunk rá készül és lesz a modulhoz mindenképpen. Hogyha hamarabb akkor obagiggyesztem majd a hangulatkeltő után és hozzászólásban jelzem, hogy bővült a tartalom.

  • Üdv!

    Az lenne a kérdésem, hogy ember boszorkánymester választhatja e a vérmágia nevű nagy előnyt? Amennyiben igen, elkészítheti e az íly módon elérhetővé váló magasabb MP igényű varázstárgyakat?

  • Választhatja természetesen, és nem készítheti el, csak azoakt a varázstárgyakat tudja elkészíteni, amit normál esetben is képes lenne.

  • Szevasztok!
    A Karakteralkotó topikban már feltettem ezt a kérdést… De hátha itt választ kapok:
    naszóval, a “különleges felkészítés” nagy előnynél szerepel: “szintlépésnél a k6-os dobás minden esetben 6-nak számolandó.”
    Értsem ezt úgy, hogy a kasztnál leírt szintenként k6(+4)-os Fp dobáson felül, az ork fajnál leírt szintenként +k6 Fp-t is automatikusan a maximális 6-nak számoljam ??? (már szinte szégyellem, hogy ilyen masszív,brutális döggel jövök 😀 )

  • Ne haragudj, nem láttam a kérdést. Nos igen, ebben az esetben valóban egy nagyon bika ork leszel 🙂 De majd ügyelünk rá, hogy túlüssünk 😛

  • Helló!
    Újra itt. Az lenne a kérdésem, hogy pl. egy nagyon erős ember harcos (Pl: Erő: 20), ha még felvesz egy Erő kesztyűt is ami ad még +4-et akkor ez a hatalmas erő, jár-e valamilyen előnnyel, milyen szabályok vonatkoznak rá, ha van egyáltalán rá. De írhatnám az akaraterőt, asztrált, gyorsaságot stb. is.
    Köszi.

  • Hali
    Mindent megkap amivel a 24-es erő jár, +14 TÉ, +8/+10 sebzés bonusz, azt hogy játékban hogy müködik, hogy jelenik meg az a KM hatásköre.

  • Hi. Ok, értem. Köszi.
    Még egy kérdésem lenne a sirenari erdőjáróval kapcsolatban:
    A karakteralkotásnál le van írva, hogy alkalmazandó szabálykönyvek, kiegészítők (vonatkozó részei), akkor lehet-e alkalmazni a sirenari erdőjárónál a summariumban feltüntetett elf íj értékeit vagy az ET szerint kell számolni? Továbbá, ha sirenari erdőjáró számkivetett lesz megmarad az elf íja? A summarium szerint megfosztják az elf íjától. Akkor melyik szabályt kell alkalmazni?
    Előre is köszönöm.

  • Hi
    Ahogy korábban is írtam “Ha vmilyen esetben nem az ETK a mérvadó ott külön fel van tüntetve!”
    Tehát ha sirenari erdojarot hozol hbg szerint tessék kidolgozno az elf íj értékeit pedig az etk ban meg lehet találni.

  • Üdv!

    Jól értelmezem, hogy nem kell külön-külön karakter előtörténet a csapattagoktól, hanem csak egy darab csapat-szintűt kell leadni a nevezéshez? Vagy elsiklottam valami fölött?

    Njk-k csapathoz csatolására van-e lehetőség? A csapatkoncepciónk megkövetelne pár darabot, de jó lenne tudni ez hogy működhet? (pl. pénzen felbéreltek)
    Előre is köszi a választ!

  • Ahoy,

    MasterV: jól értelmezted, közös előtörténetet várunk, ami nem zárja ki az egyénit. Az NJK-k felbérelése nem képezi a karakteralkotás részét, úgyhogy javasoljuk ennek kerülését is. Kalandozócsapatokat várunk elsősorban.

  • Köszönöm a választ. Nem életbevágó, de sokat javított volna a koncepciónk kinézetén a lehetőség. Sebaj, karakterátalakítással kiküszöböljük.

  • Sziasztok!

    Ikerkasztos kerdes:
    TApasztalati szinteket vagy a tapasztalati pontokat kell szetosztani a ket kaszt kozott?
    Ha pl 6ik szint akkor 4+2be kell osztani vagy a 6ik szintnek megfelello TP-t kell szetosztani a ket kaszt kozott.PL 5000 TP egyik kaszt 3400 Tp masik 750 Tp es tovabbi 850 elveszett (Figyelembe veve a MTt)
    Karakterakotasnal ha a ket kaszt kulonbozo sorban helyezkedik el, melyet kell figyeleme venni? Karakterem elindul harcoskent es 3ik szinttol kezdve felveszi a tolvajt hozza, akkor harcos vagy a tolvaj szerint. VAgy amelyik magasabban van?

    Volt egy megjegyzes hogy a korabbi versenyeket tulelt karakterek kaphatnak extra tp szintet. Ez az idei versenyekre vonatkozik. vagy minden felsorolt tovabbira elmult 10 evbol?

    Karakteralkotasnal lehet-e olyat csinalni, hogy ket 3ik soros dolgot valasztok (pl kaszt es faj) es lemondok egy 2ik sorosrol cserebe?

    NJK karakter (10 éves gyermek, aki a résztvevő karakterek gyermeke) hozható-e? – már túlélt egy Kronikák versenyt régebben

  • 1. Karakteralkotás 4. oldal
    2. Csak 1 kasztot kell választani a másikat az előnyért cserébe kapod. Mivel ikerkaszt az alapesetével kell karaktert alkotni ergo 1. szinttől kezdve ikerkasztuként indul, értsd 0 KP alap, 1 KP / TSZ, természetesen szabadon eloszthatod a szintet a két kaszt között.
    3. Választhatod az alacsonyabban lévő kasztot
    4. Karakteralkotás 2. oldal
    5. Karakteralkotás 1. oldal
    6. Lásd Gulandro válaszát

Vélemény, hozzászólás?