Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.

Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).

Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.

A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:

 * Minden játékos karakter 6. SZINTŰ és SZABADON VÁLASZTHAT FAJT.

  • Akinek anyanyelve a közös megkapja 5-ös szinten, és egy másik nyelvet kettes szinten
    * Akinek NEM anyanyelve a közös az a saját anyanyelvét kapja 5-ös szinten és a közös nyelvet 4-es szinten
    * Saját kultúrára Mf-ú képzettség jár, saját helyismeretre 60%
    *  Minden szintlépésnél a k6-os dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak számolandó.
    *A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
    * A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
    *Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.
    * Az osztott tulajdonságok legkisebb és legnagyobb értéke között maximum 10 pont különbség lehet.
    * Képzettség tanulásánál/vásárlásánál Alapfokról Mesterfokra való fejlesztésnél csak a két Képzettségpont igény közötti különbséget kell kifizetni (ld. Rúna I./6.)
    * Ökölharc Képzettséggel, Harcművészettel vagy Különleges képzéssel sebezhető ÉP pusztakézzel Túlütés esetén.

• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben

• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek

• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem tudsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá

• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését

• Kérjük, hogy az elküldött előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Lehetséges kezdő varázstárgy darabszámot, Szerzett Rutint és Különleges Képzést választott ki a karakter

  • Lezárva a tavalyi esztendőt az idei rendezvényünkön az Előtörténet Alapú Karakteralkotás egy újabb, frissített verzióját fogjuk használni, amelyben a korábbi karaktereket is kérjük majd újraalkotni és – számolni. A 2019-ben összegyűjtött Dicsőségpontok nullázódnak! Igyekeztünk a tavaly összegyűjtött tapasztalatokkal és véleményekkel kiegészíteni és bővíteni a karakteralkotást

* A tavalyihoz képest a legnagyobb változás egyértelműen a Szerzett Rutin megjelenése a rendszerben, de a magasabb szint miatt több választható kalandmodul is bemutatásra került, új hátrány és új harcművészetek mellett néhány új passzussal bővült a varázstárgyak szekció is így kérjük hogy az alkotásnál tüzetesen olvassátok át a részeket és kiemelten (hogyha van) az ott megjelölt forrásokat is

A VILÁGRÓL: P.sz. 3720

“Új időszakba léptünk Ynev világán (részletesen P.sz. 3719-ről) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is.”

Morgena, a kyrek álomistennője visszatért, hívei és kiválasztottjai északon újabb és újabb templomokat szentelnek fel a tiszteletére. Toron, az utolsó vesztes Zászlóháború óta visszafogottabb és emberi arcát mutatja a világ felé, amiben szerepet játszhat egykori szövetségeseinek veszte is: Rowon hercegét elűzték, trónján Darton földi helytartója és annak fehér ork hadserege székel, Enoszuke csak nemrég bontakozott ki a tűzviharban megtépázott szigetként a külvilág előtt a keleti szél csillapultával és komoly változások történtek az erőviszonyokban, Alidaxban pedig, bár a Fekete Lobogó teljes jogú választottja, de egy Arel hitére nevelt boszorkánykirálylány uralkodik a bíborgyöngyöknek hála.

“Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.”

Délen Pyarron saját belső viszályait vívja a jővő nagy kérdéseit illetően és egy újabb nomádjárást nyög keleti határain, Új-Godon pedig minden erejével az északi területeinek felügyeletével köti le magát, miközben az élet megszokott folyása lassan visszatér Taba-el-Ibarába csak más alakban és szereplőkkel, mint a háborút megelőző időkben. Ront’e Rone gróf elhíresült roxeni jóslatának pedig még nem teljesült be minden sora, hogy a Nyolcadkor fordulója készen érje a Kalandok Kontinensét…

KALANDRÓL

A kalandmodult ezalkalommal veterán mesélőtársunk, Cyrgaan jegyzi majd, akit M.A.G.U.S. szerzőként Jace Brennan-ként is ismerhettek vagy a Dartoniták aktív társaságából. Terve szerint egy sötétebb, kihívásokkal és morális döntésekkel megspékelt újszerű kaland készül műhelyében, amire nagyon kíváncsiak vagyunk és nagyon jónak ígérkezik.

Emlékeztetőül: a jelentkezési, befizetési, karakter és előtörténet elküldési határidő FEBRUÁR 24.

LETÖLTÉS: Előtörténet-alapú-karakteralkotás 3720

Előtörténet Alapú Karakteralkotás a XXIII. KalandorKrónikákra

43 thoughts on “Előtörténet Alapú Karakteralkotás a XXIII. KalandorKrónikákra

  • Sziasztok!

    Baromira tetszik ez az újítás! 🙂
    Egy kérdésem viszont lenne: Az amundoknál itt és, vagy vagy a kapcsolat a két feltétel között?
    “(a papi társadalmi kasztba tartozók, Nemesi származás Előtörténeti motívummal elérhető)”
    Azaz mindkettőnek teljesülnie kell, vagy elég az egyiknek, hogy bírjon a felsorolt különleges képességekkel?

    Üdv,
    Tibi (Skobi)

  • Hello

    @Skobi: Az amund különleges képességekhez csupán a nemesi származás motívum megléte a kritérium.

  • Újabb kérdések:
    – A bárdnak ahhoz, hogy Bonviván legyen, jól gondolom, hogy 6 DP szükséges? (1 (Igric) +2 (dalnok) +3 (bonviván))
    – A k10-es dobásra hogyan kell tekinteni? Itt is ugyanúgy, mint pl. az Fp-számításnál, azaz maxnak, vagy majd az eseményen kell kidobni a KM előtt?
    Üdv,
    Tibi (Skobi)

  • Ahoy,

    Skobi: A bonvivánnak nem előfeltétele az igric és a dalnok különleges képzés megléte. Attól függ milyennek képzeled el a bárdok világában és a nép körében a megítélését. Legkésőbb a rendezvényen kell kidobni a Kalandmester előtt, vagy az előtte a mesélővel egyeztetve a varázslatokat, amiket ismerhet a bárd karakter.

  • Üdv!

    Harcművész karakter esetén merül fel pár kérdésem:

    1. Ahol a választott stílus fegyvert is “ad” és jelzi is a leírás, hogy ez használható chi-harcban, ott akkor a fegyverre is vonatkoznak az ETK-ban ökölre leírtak chi harcban (azaz 6 tsz-től chi harcban kvázi mágikus fegyvernek minősül)?

    2. Amennyiben 1-nél több stílust is tanulna a harcművész, annak a dicsőségpont költségen felül van képzettség pont költsége is?

    3. Harcművész akár magányos mestert, akár iskolát választ neveltetésnek, 1 különleges képzést vagy előnyt kap. A különleges képzésnél pedig az szerepel, hogy a harcművész kap eleve egy ingyen különleges képzést (aka stílust). Ebben az esetben akkor akár már két stílussal is kezdhet egy harcművész?

  • Üdvözletem Mindenkinek!
    Kérdésem lenne, a különleges képzéseknél található, mindenki által tanulható technikák kapcsán. Ha nem harcművész tanulja, a Neihe-de-renshi stílust, akkor az is megkapja a halálos ujj diszciplinát az ott leirtak szerint? Másik pedig, egy Muay képzésben részesült, szintén nem harcművész kasztú karakter is 1-el több hm-et kapna?
    Köszi

  • Ave,

    epocak: nem és nem
    “A Halálos ujj diszciplínát kétszeres hatékonysággal képesek alkalmazni…” azaz ha eddig sem tudta, ettől nem lesz képes rá hirtelen. 2 x 0 = 0
    “Azon harcművész aki ezt az iskolát választja…” – nem harcművész kasztú nem áldoz rá a szellemi képességeiből, hiszen amúgy sem kaphatna a pszi mf-nél több pszi pontot.

  • Köszi a gyors választ.

    Kicsit konkretizálom, ha lehet. Enoszukei karakterre gondoltam most, harcosra, tolvajra vagy fejvadászra.
    Ezt olvasom a spec. enoszukei írásnál.
    “Kasztok terén nem akartunk házikészítésű kiegészítőkkel nyaggatni senkit sem, ezért olyanokat válogattunk össze, ami jobban leképezi a slan út eltévelyedett hazáját a megadott kasztok keretein belül. Így lett a papból boszorkánymester, a kardművészből fejvadász, a nindzsából tolvaj, a szamurájból lovag. Ilyen módon ti is nyugodtan engedjétek el a fantáziátokat, mert ezeknél összetettebb és vadabb kombinációk is léteznek/létezhetnek (például lehetnek olyan szerzetesei Kaorakunak enoszukén, akik játéktechnikailag harcművészek).”

    A Slan-út, Enoszukéből származó karakterek kasztjainál, hogyan jelenhet meg, mit jelent a fantázia elengedése, vagy akkor ez teljesen korlátozott és az alap kasztok leírása az érvényes?
    Kvázi marad egy kaszt a Shenar amit lehetne hozzá használni?
    Köszi

  • Ahoy,

    epocak: ahogy a cikkben is szerepel ez elsősorban a Képzettségek átváltásában valósul meg Kp-re és bizonyos kasztok megjelenése a társadalomban lehet más, mint amit megszokhattunk (pl. harcművészek, akik szerzetesként jelennek meg a nép körében). Az általad említett harcos, tolvaj, fejvadász mint kaszt nem bír a halálos ujjal, így ezzel a változtatással együtt sem fog tudni.

  • Sziasztok,

    A kérdéseim a Boszorkánymester karakterrel kapcsolatban:
    1. A varázstárgyak között nem találtam a Hatalom Amuletjét. Használható ez a varázstárgy? Ha igen, akkor ETK alapján elkészítheti magának a karakter?
    2. A Hergoli Villámmester különleges felkészítés a kötelező ÉP vesztésen kívűl mást nem ad?

    Előre is köszönöm a válaszokat!

    Üdv!

  • Meg az sem kerek akkor,hogy pl olyan kasztal akinek köze nincsen 1 db különleges képzéshez akkor mi a tököt tanuljon?
    I. csoport: Nemtelen anyagok (pl. kő, fa, textil, élőlények teste).
    Feneketlen korsó ezt tudja, bármely karakter álltala ismert élőlénynél a vérét ,akkor egy wier vérpusztító sztetek mit tud ezzel alkotni?Kb isten császára 6
    Akár vérgólem hadsereg is csak idő kérdése.

  • Bornál is ha az összetétel nem stimelne nem lenne iható így rendszerileg nem mondható akkor hogy nem tudja ezt a kis korsócska..vagy játéktechnikai bug és véletlen túltáp.

  • 726HUN az ő számukra kiválló lehetőséget nyújtanak az előnyök vagy a a Megszerzett rutin. A hozzászólás második része pedig nem volt értelmezhető a számomra mint kérdés a karakteralkotással kapcsolatban! 🙂

  • Van a feneketlen korsó amibe napi 10 liter I. csoport: Nemtelen anyagok (pl. kő, fa, textil, élőlények teste),vagyis italok és így vér is rendelkezésre áll így igen tetemes mennyiségben,amiből jön wier karakternél,kiváltképp sanquanitor(lást egyistenhitek és a kyr vallás a papok paplovagokból) akik nem toronban tevékenykednek génből és a vérmágia a kisujjuk hegyének pöckéből eleve tódul, ezzel az egyszerű kis kehelyben veszett erőforrásra lelnek,sőt natúr wier harcos is egyik kezében ez a korsó másikban kard és ha csökkenne is ép kb folyamatában gyógyulhat és tolhatja a wiermágiát hisz a korlátos 10 l is rengeteg kakaó ám.
    Úgyhogy én be is tettem,mert ha perdoki is mnet a korsónak annó és mivel a vér is 1 es anyagcsoport persze a friss áldozást amit tharr kér nem elégíti ki,de minden máshoz teljesen oké mivel az általad ismert italokat létre tudja hozni.
    És akkor még bele sem mentem,hogy a vérgólem alap nem harci,de ha csak egy kis gömbnyit hejezek valaki szájába és ez a izé jól érzékel ám ,azzal a parancsal,hogyha eltávolodik,vagy beszélni próbál mássz tüdőre és még milliárd 1 más amitől ezzel a feneketlen korsó varázstárgyal ami így nem tűnik nagy dolognak a wier sanquanitornak olyan mint energiapisztolynak a fúziós erőmű kbXD
    De ha még mindig nem kerek akkor a M em fog csak pippantani ennyi,mert tuti beteszem.

  • Bocsi…tömörítettem,de tényleg csak porszem a sivatagból és ezekre jönnek az előnyök stb szénné űbertápfélistanhalálanálmetál karik szalagálnak,ha van eszük kb.

  • Még ha azt vesszük is,hogy csak az életerő ami közvetlen élőlényből szívott meg ha azt vesszük,hogy főáldozáshoz teljesen más fizikai és lelki rasszú élő és közvetlen azonnali az ideális vér akkor is igencsak dob a dolgon,ha csak natúr konzervált vér stb,de mivel az általa ismert vérekből bármely lehet…….

  • Tehát mi a kérdésed? Ha nincs kérdésed a karakteralkotással kapcsolatban arra kérlek, hogy a rendszerbeli meglatasaidat a megfelelő topicban tedd közzé.

  • @726HUN:

    Vérteremtés:
    ETK. 302.o. Anyagmágia – Teremtés:
    “További megkötés, hogy a csak olyan … egyszerű anyagot képes teremteni,melynek összetételét ismeri.”
    Véleményem szerint labor, mikroszkóp, centifuga, stb. nélkül nem tud vért teremteni, akármilyen jó anatómiából. Még a földi technológiával manapság is fedezünk fel új vérösszetevőket.

    Borhoz:
    ETK. 298.o. Anyagcsoportok leírása:
    III. csoport: … mérgek, savak,lúgok.
    Az alkohol méreg, még ha enyhe is. Sok sikert a napi 10 ml-eddel. Valamint a fenolok és egyéb összetevők pontos ismerete nélkül nem hiszem, hogy bármely sommelier megirigyelné azt a borfolyamot.

    Tápolni mindig is lehetett, mindig is lehet majd, ez játékosi hozzáállás kérdése. Ha neked ez a játék, találd meg hozzá a saját közeged! Az elmúlt rendezvények látogatottsága alapján itt a többség képes értelmesen és konstruktívan hozzáállva, valamint ha kritizál is, azt is építő jelleggel, normális fogalmazást használva teszi.

  • Üdvözlet!
    Vettem 3 dicsőség pontból 2 varázstárgy “férőhelyet” karimnak.A varázslói tekercs is beletartozik ebbe vagy sem? Ügye indoklás az volt ha jól emlékszem rá,hogy egyszerre sok tárgy lenne leterhelné a mana hálót.Tudtommal a tekercsekben tarolt varázslat van a szukséges manával együtt.
    Lényeg tehát:a 2 férőhelybe számoljam vagy lehet indulásnak annyi nálam amennyi a tsz-em? Elköltve a készítés alap anyag árát persze darabonként.

  • Ahoy,

    csuhaj: “Beleértendők a karakter által elkészíthető és elkészített tárgyak is, egyetlen kivétel a Hatalom Itala,” – részlet a karakteralkotásból. Tehát igen, a tekercs is beleszámolandó.

  • A karakteralkotással kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy ha egy nem harcművész karakterrel felveszem a Ki-Riyaji-kinito “íjművészetet”, és szeretném az ott leírt riyaji-íjat használni fegyverként, akkor ezt a fegyvert mennyiért tudom megvenni felszerelési tárgyként?

    A másik kérdésem: ha nem bajvívó karakterként felveszem az Aleggehri-stílust, mint különleges képzést dicsőségpontból, akkor az pontosan mit ad a nem bajvívó karakternek?

  • Ahoy,

    nova: amennyiben az ott felsorolt három képzettséget legalább alapfokon megtanulja karaktered saját Kp feláldozásával, akkor megkapja az íjat.

    A kezdő fegyverhasználatok közül egyet érdemes a hárítótőrre szánni (vagy venni egyet Kp-ból), amihez aztán “ingyen” és stílusból fakadóan hozzájön harmadik szinten egy Mf-ú fegyverhasználat (egyszer ezt adja). Fontos, hogy olyan kaszttal vedd fel, aki TUD 4 HM-et szintenként a VÉ-re osztani, különben egyszerűen nem tudod elsajátítani a stílust. Ezen felül első szinten kap a karakter 20% ugrást (hogyha kasztból fakadóan kapott volna akkor összeadódik) és ez önmagában szintenként 3%-al nő (ezt adja még). Pontosan 27 Kp-nyi képzettséget és 35% százalékos képzettséget ad, melyeket célzottan költesz el a karakterrel.

  • Sziasztok!

    A Szerzett Rutinokkal kapcsolatban van kérdésem. Elvileg minden típusa 1x vehető fel. Viszont van olyan tétel, ami többféle módon vehető fel, mint pl. Az élet császára, ami egy adott tulajdonságra vehető fel. Felvehető ez két különböző tulajdonságra, vagy az már egy adott Rutin többszöri felhasználásának minősül?

  • Ahoy,

    Catsmile: csak egyszer vehető fel és egy tulajdonságra. Nem lehet kétszer és két különböző tulajdonságra.

  • Üdv!

    Nekem is a Ki-Riyaji-ten-kinito íjművészettel lenne kérdésem. Szerintem nem egyértelmű, hogy a 3 képzettség megvásárlása kötelező vagy ajánlott vagy legalább 1-et választani kell. A leírás azt mondja, hogy kiemelkedő képzésben “részesülnek”. Míg pl. a bajvívó shadleki stílusa két Mf-ú képzettséget is megkap (kb +52kp), addig itt költeni kell ezekre? Másik: Én kifejezetten nem a riyaji íj használatára gondoltam, mivel az elején írva vagyon, hogy a különleges képzés a fantáziára van bízva a felszerelési tárgy és a stílus kialakításánál. Remélem más íjjal is használható?

    Köszi

  • Ahoy,

    epocak:
    “Szerintem nem egyértelmű, hogy a 3 képzettség megvásárlása kötelező vagy ajánlott vagy legalább 1-et választani kell.”

    ezért jó, hogy rákérdezett arra Lord Nova, hogy miért jár a különleges íj.

    “… addig itt költeni kell ezekre.”

    Ahogy a szöveg sehol nem írja, hogy megkapná ezeket a képzettségeket, csak tanulhatja itt kiváló mesterektől. A bajvívó stílusnál le van írva hogy mit kap meg.

    “…a fantáziára van bízva a felszerelési tárgy és a stílus kialakításánál.”

    Use your imagination.

    “Remélem más íjjal is használható?”

    Nem tudom, hogy reméled e, végülis, nagyon nyitva hagytad a kérdést, de azt tudom, hogy más célzófegyverrel is alkalmazható a Különleges Képzés adta speciális előny.

  • Nekem az lenne a kérdésem, hogy kobratánccal együtt alkalmazható-e a kínokozás képzettség?

  • Ahoy,

    Atlius: játéktechnikailag lehetséges, azonban a képzettség önmagában egyfajta harci stílusnak van megfogalmazva és a szokás szerint a kör elején bejelentendő cselekvések közé tartozik, ahogy pl. egy körben valaki csak rohamozhat, vagy csak feltarthat, csak támadó technikát használ két fegyverrel, csak kobratáncol vagy pusztít vagy lefegyverez és csak kínokoz. Így ebben a kérdésben a majdani Kalandmester szava a végső.

  • Újabb kérdésem lenne a karakteralkotáshoz – ezúttal a varázstárgyakkal kapcsolatban. Most ugye a karakter által birtokolható varázstárgyakat a táblázatban kell dicsőségpontért megvenni, hogy 1, 2, vagy 3, s ez alól csak a Hatalom Itala kivétel. Ugyanakkor a mágiahasználó karakter készíthet alapanyag áron varázstárgyakat, amikre képes, pl pap gyógyitalt, boszorkánymester méregellenálás amulettjét, varázsló tűzíjat meg ami belefér a 60 manába. A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy akkor az egyes játékos karakterek által a táblázatban megválasztott, dp-ből megvett limitig a csapat varázshasználói készíthetnek a csapat többi tagjának általuk elkészíthető varázstárgyakat alapanyag áron? Konkrét példa: varázsló JK az íjász JK csapattársának tűzíjat készíthet-e?

  • Nekem a bajvívó és a harcművész által ingyenesen felvett különleges képzéssel kapcsolatban az a kérdésem, hogy azt csak a saját “listájukról” választhatják, vagy bármely különleges képzést felvehetnek ingyen (ami nem korlátozott egy másik kasztra)? Pl. bajvívóként választhatok a mindenki által elsajátítható harcművészeti képzettséget (mondjuk az Aramaka-t)?

  • Ahoy,

    nova: készíthet

    Catsmile: “A harcművész karakterek választhatnak 1 harcművész stílust, a bajvívók 1 bajvívó stílust.” részlet a karakteralkotásból, ami alapján a bajvívók 1 bajvívó stílust kapnak.

  • Gulandro: köszi, lehet pihennem kellene, hogy ennyire elkerülte a figyelmemet. 🙂

  • A Torzulás elnevezésű hátrányból a Kyr vérbaj-hoz hasonlóan csak egy választható? Vagy akár több is, ha nem ütik egymást (félvak, teljes vak)?

  • Aloha,

    lenne egy kérdésem a paplovagokkal kapcsolatban.
    Kicsit ellentmondásos számomra a “Hány DP-be kerül ez a kaszt” kérdés.
    A IV. táblázat alapján egy Krad paplovag 1 DP-be kerül, ha az KKUK, ETK, ÚT, ATAK alapján dolgozom ki (“kapja meg a szint/kaszt alapú képzettségeit), és 3DP-be ha a PPL1 alapján? Vagy a 3DP megkötés csak a megnevezett alkasztokra vonatkozik? (Kadal pap, Tooma pap, Felice Híve, Arel pap, Uwel paplovag)

    Előre is köszi a választ

  • Sziasztok!

    Azt szeretném megkérdezni, hány KP a Kultúra képzettség alapfoka? Csak olyan szabálykönyvben találtam meg ezt a képzettséget amiben 5 szintű képzettségrendszer van. Vagy nincs értelme felvenni a karakternek más kultúrkörre is?

    Előre is köszönöm.

  • Ahoy,

    XFranc: A Krad-paplovag 3DP-ba kerül, mivel alkasztnak számít. Eldöntheted, hogy ETK vagy PPL szerint dolgozod ki, de javaslom a PPL-ből.

    Syryus: a Papok és Paplovagok kiegészítőpáros első részében találod meg ezt a képzettséget (illetve egy Rúnában) a M.A.G.U.S. rendszeréhez kidolgozva. Alapfoka 2 Képzettségpont elköltésébe kerül.

  • Gulandro,
    köszi a választ.

    Lenne még egy kérdésem a karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpontokkal kapcsolatban: Ebben a bejegyzésben azt írjátok, hogy a fel nem használt DP-k 40 arannyá konvertálódnak. A pdf VII. fejezetében pedig az van, hogy a fel nem használt DP 40 arannyá vagy 10 KP-vá konvertálódik.
    Választhatom a 10 KP-s dolgot, vagy csak a 40 aranyas konvertálódás van érvényben?

    Illetve ha jól értelmezem a III. táblázatból csak a Kaszt és a Tulajdonság oszlopokból kötelező választani egy-egy cellát, a HM és varázstárgyak oszlopok opcionálisak. Azaz ha úgy döntök, akkor 0 varázstárgy “slot”-tal is kezdhetem a kalandot. Illetve bár egy szent szimbólumnak “varázslatos” képességei vannak bizonyos tekintetben, az ugyebár nem számít varázstárgynak?

  • Ahoy,

    XFranc: igen, választható mind a Kp, mind az aranyra váltás.

    Valóban nem kötelező, de 10 Dicsőségpontot itt ebben a táblázatban el kell költeni mindenképpen. A Szent Szimbólum nem számít varázstárgynak (mivel nem is szerepel a varázstárgyak listájában).

Vélemény, hozzászólás?