Soha ilyen régóta készült kalandmodul nem volt még az oldal történetében, aminek viszont meg is lett a haszna. Meran és Novan korábbi ígéretük ellenére hamarabbb vállalták fel az erioni krónika továbbvitelét és milyen jól tették. Epikus művük tulajdonképpen három az egyben, hiszen nemcsak több különböző bemesélést, hanem komplett történetet is tartalmaz egy jól meghatározható témára aszerint, hogy milyen beállítottságú csapat érkezik a kalandba.
Írásuk a Városok Városában élő gorviki diaszpórák mindennapjait és viszontagságait tárja elénk és azt, hogy a markánsan megfogalmazott ’90-es évekbeli helyzetük miként fordult húsz évvel később és egy sorsfordító estén teszi fel a kérdést, hogy meg tudja e őrizni hatalmát a Racchini família, vissza tud e kapaszkodni a korábbi kaland vesztes Leviuurja és beteljesül el egy mestertolvaj kárhozata…
A lezajlott rendezvényen a résztvett csapatok teljesítménye alapján a mitológiánkba a fenti kérdések az alábbiak szerint alakultak: az erioni gorvikiak andonja (kimagasló fölénnyel a legtöbb asztalnál) a Racchini család maradt; Homokvihar Kamélia ugyancsak megmenekült a legtöbb csapat meséjében és játéka által; a legszorosabb helyzet (természetesen) a szajré ügyében alakult ki, de végül Hag Nassid kincsét a legtöbb kalandozó Lyaval Daia kezére juttatta, ezzel még nehezebb helyzetbe juttatva a már egyszer kegyvesztett Kobrát és pribékjeit.
A rendezvényen is többen méltatták már a kalandmodul technikai megoldásait, így az írók kérésére jegyzem meg, hogy az izometrikus térképek a Dungeon Builder programmal készültek nagyobbrészt a Stelliadi Isometric térkép elemeinek felhasználásával. Ezzel a módszerrel már korábban is kísérleteztünk, de ilyen központi szerepe és terjedelme korábban még nem volt. Emellett nagyon sok más újszerú megoldással is bír a kalandmodul amellett, hogy régen szerepelt ilyen részletes és színes világot bemutató történet a rendezvényeken, ami még méltóbbá teszi arra, hogy az Ynevi Vándorlások kalandmodulgyűjteményben tudhassuk.
Hangulatkeltők: Gorviki-meló-Hangulatkeltők // LETÖLTÉS: A-gorviki-meló
Lithas!
A 24. Kalandorkrónikákkal véget ért egy 2 éves időszak ez kis megkötésekkel is járt, mivel forrásfeldolgozás címén ha lehetett csak maffia vagy heist sorozatot vagy filmet néztem (ebből a Sopranos volt 86 óra), igaz a zsáner kedvelőjeként nem éreztem annyira megszorításnak, inkább a sci-fi és a szakmai művek bánták ezt. Emellett hálás volt ismét a testvéremmel írni a kalandot egymást segítve, ötletelve a kalandszálakat a Drive-on közösen szerkesztgetve.
Kevésbé volt stresszes az írás mint az első versenymodulnál és abból okulva Amund és a youtube GM-ek tanácsaival felvértezve már könnyebben ment. Az is segített, hogy a Covid miatt elmaradt pár rendezvény, így több időnk lett (ami kihatással lett az oldalszámra is bocs Shalafi!)
Próbamesék nagyon szórakoztatóak és hasznosak voltak a játokosok ötletei miatt, plusz ezek voltak a mérföldkövek a száláknak, mert mesélés előtt merülnek fel olyan kérdések, hogy ténylegesen hogyan is lehet lemesélni, megfogni a kalandot. Ezúton is köszönöm a próbajátékokon résztvevőknek, hogy leültek egy sok szürke foltot tartalmazó kalandhoz. (Pl. Az elsőnek mesélt Meló szálnál csak egy két gorviki NPC létezett, így örültem, hogy Nazir (Hermes karaktere) végül saját hibája okán nem tudott körbeszimatolni az estén 🙂 )
Az hogy a kaland szép lehessen nagy munkája van Kommatre-nak aki olyan jó hangulatkeltő videót is összerakott, amit többször megnézve segítség volt a kaland befejezésében. Ensirionnak is külön köszönet, hogy kigyomlálta a legtöbb helyesírási és fogalmazási hibát, remélem nem baj hogy a szaván vettük az előző kaland alatti hozzászólása okán.
Hálásak vagyunk, hogy Jan van den Boomen elolvasta és tetszett a modulban felvázolt háttér és történet, egyedi meglátásaival pedig jobbá tudott válni a kaland. Igyekeztünk abból építeni ami már le volt írva és játszhatóvá tenni Erion alvilágát amit már több író is megénekelt novellákban.
Remélem a modul kedvet ad az otthoni játékokban szerepeltetni ezt az arcát a Városok Városának és Ynevnek.