Közös karakteralkotás a 2024-es évre és tovább

Hosszas kísérletezés után a Krónikák.hu égisze alatt működő klubokkal és rendezvényszervezőkkel úgy döntöttünk, ideje megerősítenünk összefogásunkat és összeszednünk eddigi évek számos karakteralkotásából merített tapasztalatainkat Megalkottuk hát a közös karakteralkotást, amit rendezvényeken átívelően használni fogunk. A már jól ismert elemek mellett néhány új mechanikát is felfedezhettek majd, melyek mind a karakterek személyre szabását szolgálják.

Az egységesség mellett célkitűzésünk volt, hogy a karakterek erejét minimális mértékben keretek közé szorítsuk, a különböző kasztokat pedig egymás felé közelítsük hatalom tekintetében. Ennek apropója, hogy a bestiáriumi lények újra kihívást jelentsenek a kalandozóknak, így színesebb és izgalmasabb kalandokat tudjunk elétek tárni.

Ismét a szintfüggetlen, tapasztalati pont alapú megközelítést alkalmaztuk, hiszen terveink közt szerepel, hogy ne csak a megszokott közepes szinten indulhassatok újabb kalandokra Ynev kontinensén, hanem akár zöldfülűekként, vagy veterán, Ediomadot megjárt kalandorokként is.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a türelmeteket és külön köszönet a Regélő Főnix Szerepjátékos Klub lelkes tagjainak karakteralkotásunk vázlatának teszteléséért. Jó karakteralkotást mindenkinek!

 

KÖZÖS KARAKTERALKOTÁS

40 thoughts on “Közös karakteralkotás a 2024-es évre és tovább”

  1. Sziasztok.
    A 3. oldalon a lenti bekezdésben a felszerelés link sem él.
    Kérdésem is lenne, ha valaki a Klasszikus karakteralkotás mellett dönt, a 10. oldalon lévő képzettséghez tartozó bónuszokat megkapja vagy nem? Köszi.

  2. Üdvözlet!
    Észrevettem hogy nem használható a repülő szőnyeg.
    Ha a csapatban van Kharei Gilron pap (Mechanika Mf. és Gépszellem) és egy Varázsló (Elemi erő alapú súlycsökkentés és Hő teremtés) ketten készíthetnek merev vázas, irányítható léghajót?

  3. Üdv!

    Épp tolvajt alkotok és kaszt dobáskód átlag táblázatban a tolvaj dobásátlaga egyel többként van feltűntetve.
    https://kronikak.hu/wp-content/uploads/2023/12/KK-atlagok.pdf

    Erő 3k6(x2) = 11
    Állóképesség 3k6(2x) = 11
    Gyorsaság k10+8+kf = 13
    Ügyesség k6+12+kf = 16
    Egészség 3k6(2x) = 11
    Szépség (nem számolandó)
    Intelligencia 2k6+6 = 13
    Akaraterő 3k6 = 10
    Asztrál 3k6(2x) = 11

    11+11+13+16+11+13+10+11=112

  4. Szervusztok!

    Bahamuth, köszönjük az észrevételt a tolvaj valóban csak 112 tulajdonságpontot oszthatna el. Erre mindenképp figyelni fogunk egy esetleges revíziónál azonban addig azt javaslom, nyugodtan használjátok ki a +1 tulajdonságpontot 🙂

    Favágó, természetesen varázsló is lehet szerpap, csupán figyelembe kell vennie az MTK 46. oldalán leírtakat a manái felhasználásánál. Emellett a karakteralkotás alapján Slan is lehet szerpap, hiszen csak a Pap főkasztba tartozóknak tilalmas ez az előny!

    Remélem elégséges válaszokkal tudtam szolgálni! 🙂

  5. Sziasztok!
    Nekem a csatamágusról kéne kérdésem. Az egyik varázslatában le van írva, hogy használj időmágiát meg,hogy írd fel a varázslatot tekercsre. A csatamágus varázslatai között pedig csak a varázslói elemi mágia és egyéb nyalánkság volt csak felirva. A kérdésem az hogy akkor van időmágia vagy nincs és ha van akkor mi van még és hogy van e értelme akkor runamágiát tanulnom .
    Előre is köszönöm!

    Még egy kérdés de más téma!
    Hegyi óriás másfélszeres áron vehet páncélt fegyvert stb stb viszont a statok nem változnak sajnos… Hamár ennyivel nagyobb mások számára nem lehetne fegyver plusz sebzés pajzs plusz VÉ? Igen tudom tápolás

    Köszönöm a válaszokat!

  6. Sziasztok!

    Ezer bocsánat. Én csak a rúna magazinban megjelent csatamágust olvastam el. De gondolom hogy a Dalok a hat városból című kiadványt kell használni hozzá . Ha ez így van akkor kérlek tekintsétek semmisnek a kérdésem

  7. Szia Doking!

    Köszönjük kérdéseid. Örülök, hogy az első kérdésre meglelted a válaszod. A Hegyi félóriás felszerelései tekintetében pedig azért kerül többe, de nem kap plusz statisztikákat, mert a faj a játszható fajok felső határán van. A eszközei használatának módja nem változik meg, a fegyverei kimagasló ereje miatt lesznek pusztítóbbak, a pajzs pedig azért nem kap plusz védő értéket, mert a termetéből adódóan sem kap levonásokat. Remélem, sikerült kielégítenem a kíváncsiságodat.

  8. Sziasztok,

    Ez a főértékes rész szerintem nagyon problémás, zavaros, és nehezen védhető, ha a játékos szóról szóra követve extremitásokig jut:

    „elosztasz 131 pontot a kilenc képességed között (az Új Tekercsek 10.
    oldalán található Érzékeléssel együtt), majd szabadon megválasztod a karaktered Szépségét, mindegyiknél figyelembe véve a faji maximumot! Ez után add hozzá a faji módosítókat!”

    Például csinálok egy gnóm karaktert, legyen most olyan, aki tud gyorsaságból KF-elni (de mind a négy gnómnak elérhető kaszt tud ügyességből, az ugyanez pepitában):
    Ügyességre és gyorsaságra akarok tolni mindent, elosztom a 131 pontot, figyelembe véve a faji maximumot: Gnómnál ez 24-es gyorsaság (ebből KF-el), és 21-es ügyesség (ebből nem KF-el). Utána hozzáadom a faji módosítókat (ez van leírva!): lesz egy 28-as gyorsasága és egy 24-es ügyessége.
    Mivel a szépség szabadon megválasztható a rendszerben, a gnómnál a főérték esetén az erőre kapott -1 érinti egyedül, a többi főértékre összesen pedig elkönyvelni nyugodt szívvel a +10et, így nem fog fájni, hogy két főértékre „elköltöttem” 24+21-et, mert visszajön a faji módosítókból.

    Ez a logika olyan irreálisan magas értékeket hoz el, amik szerintem már a játszhatóság rovására mennek, kicsavarják a „közös ynevet”. Az pedig szerintem nem jó érv, hogy „ne tápoljon a JK” meg hogy „ETKban is lehetett”, a karakteralkotásnak feladata (nyilván ezer más közt) limitálni a lehetőségeket azokban a kérdésekben, amiket az alkalmazott szabályrendszer, szabálykönyvek listája nem specifikál.

    Helyesen szerintem így kellene fogalmazni:
    „elosztasz 131 pontot a kilenc tulajdonságod között (az Új Tekercsek 10.
    oldalán található Érzékeléssel együtt), és szabadon megválasztod a karaktered szépségét. Egyetlen tulajdonság -a kasztnál leírtak szerint- igényelhetsz különleges felkészítést (kf) is. Ezután add hozzá a faji módosítókat – de az így kapott végső tulajdonság érték sem haladhatja meg a faji maximumokat (a kf-elt esetében pedig az úgy elérhető faji maximumot)”

    Üdv

  9. Üdvözletem,

    Majd lesz egy áttekintés, de nem akartunk idén minden rendezvény közt variálni. Van még pár helyen finomítani való a szövegben, addig is nem véletlen kérjük előre a rendezvények karaktereit és ahol kell kérünk korrigálást.

    Üdv,
    MH

  10. Sziasztok!
    Az Arel-pap KKUK-verziója valóban alap kasztnak számít? Ha igen, vonatkozik rá valamilyen korlátozás (pl. van-e hozzáférése a később megjelent (ETK, PPL) egyedi varázslatokhoz)?
    Köszönöm: Ensirion

  11. Hahó, köszi a választ. Még egy kérdés a KFP-k kapcsán: a szövegben szereplő „Az Fp alap és a Kp alap továbbra is számít.” mondatból az Ép alap direkt maradt ki? Ha igen, valóban csak az Egészség 10 feletti részéből számolhatok Ép-t, vagy valamit nem vettem figyelembe?
    Köszönöm!

  12. Sziasztok! A klasszikus karakteralkotáshoz egy kérdés (láttam, hogy volt fentebb hasonló kérdés, de én most az első mondatot szeretném értelmezni, az elosztást, nem a faji kérdést):
    Érzékelés nélkül 9, azzal együtt 10 főképesség van, ugye, viszont a szépségre gyakorlatilag nem kell adni semmit a 131-ből, ha jól értem. Tehát a 131 pont elosztása úgy történjen, hogy ténylegesen 9 felé osztom, amibe a szépség nem, viszont az érzékelés benne van?

  13. Ahoy,

    Ensirion: csak azért maradt ki mert az nem növekszik szintenként így sem úgy sem. Az Ép az eddigieknek megfelelően számolandó.

    Nasirius: igen. Ahogy a szöveg is írja „elosztasz 131 pontot a kilenc képességed között (az Új Tekercsek 10. oldalán található Érzékeléssel együtt), majd szabadon megválasztod a karaktered Szépségét, mindegyiknél figyelembe véve a faji maximumot! Ez után add hozzá a faji módosítókat!”

  14. Nagyon köszönöm a választ!
    Még egy kérdés felmerült. Mivel első szintű a kaland a nov. 30. napi találkozón, mennyire kell a csapatnak „előre összemeséltnek” lennie így, hogy elvileg 0 TP-n vannak, és nem nagyon lehetett korábbi közös kalandjuk?

  15. Ahoy,

    Nasirius: remek lehetőség, hogy a csapat megírja miért ismerik egymás a karakterek hogy még nem kalandoztak együtt. Ezt a szabadságot nem szeretnénk elvenni a kreatív csapatoktól. Ugyanezért várjuk a csapat rövid leírását jelentkezésnél és az előtörténeteket a karakterekkel. Röviden: Rátok van bízva mennyire és hogyan ismerik egymást, hogyha még össze is kell mesélni a csapatot a kontinens két végéből (ezért inkább a környéken legyenek) azzal a saját szórakozásotok/játékidőtők csorbul(hat) valamelyest, de van aki épp azt élvezi. Nem kötelező kimenni a fogadóból. 🙂

  16. Sziasztok!
    Bárd készítése esetén az ETK képzettségei és a Rúna 4.1-ben felsorolt alkasztok képzettségei összeadódnak, vagy az alkaszt felülírja az alapot, vagy esetleg össze kell fésülni a dolgokat? Pl. Alap bárd es Vándor Dalnok is rendelkezik 25% mászással, ez most 50 lesz Vándor Dalnok esetén, vagy marad 25? Vagy az alap bárd 5 Nyelvtudás Af (5,4,3,2,2) és a Vándor Dalnok 2 Nyelvtudás Af (5,5) összeadódik és lesz 7 Nyelvtudás Af (5,5,5,4,3,2,2) vagy összefésülődik valamilyen formában, esetleg az alkaszt teljesen felülírja az alap bárdot?

    Illetve lenne még egy kérdés: váratóan mikorra kell elkészülnie a karaktereknek előtörténetestül? (Jelentkezési lapot ma reggel már elküldtem Gulandronak)

  17. Bocs javítom magam, a Vándor Dalnoknál 3 Nyelvtudás van írva, fok megjelölése nélkül. A megelőző kérdésem ettől még ugyanaz marad: összeadódnak a képzettségek, vagy összefésülendőek, esetleg a vándor dalnok felülírja teljesen az alap bárdot?

  18. Branquim,
    A képzettségek nem adódnak össze és nem is fésülendők, csak az alkasztnál leírtakat kapja meg a karakter.
    Az alapkasztból csak azon adatokat kell figyelembe venni, amikre nem tér ki a Rúna adott bejegyzése. „A kaszt itt fel nem sorolt értékei mindenben megegyeznek az alapkönyvben foglaltakkal.” Rúna 4/1, 29. oldal.

  19. Bocs, megint én 😀
    Jól értelmezem az öszetett karakteralkotásnál, ha bárddal nem veszek fel előnyt (karaktermérleg 4.oszlop,1.sor), akkor az a bárd soha az életben, semmilyen körülmények között sem ismerhet meg több bárdmágiát az induló 35+k10 db-on kívül?

  20. Sziasztok!
    Fejvadász kaszt indítható szabadúszóként? Nem látok megkötést, hogy 1.tsz-en kötelezően csatlakozni kellene bármelyik ETK-ban leírt klánhoz.
    A szabadúszó fejvadász létezésére enged következtetni az az info is, hogy a Birodalmiakhoz csak 8.tsz felett csatlakozhat a játékos, ergo addig szabadúszónak kellett lennie (vagy valamelyik másik klánból ki kellene lépnie ami soha nem egy életbiztosítás)

Hozzászólás írása

Scroll to Top