Hosszas kísérletezés után a Krónikák.hu égisze alatt működő klubokkal és rendezvényszervezőkkel úgy döntöttünk, ideje megerősítenünk összefogásunkat és összeszednünk eddigi évek számos karakteralkotásából merített tapasztalatainkat Megalkottuk hát a közös karakteralkotást, amit rendezvényeken átívelően használni fogunk. A már jól ismert elemek mellett néhány új mechanikát is felfedezhettek majd, melyek mind a karakterek személyre szabását szolgálják.

Az egységesség mellett célkitűzésünk volt, hogy a karakterek erejét minimális mértékben keretek közé szorítsuk, a különböző kasztokat pedig egymás felé közelítsük hatalom tekintetében. Ennek apropója, hogy a bestiáriumi lények újra kihívást jelentsenek a kalandozóknak, így színesebb és izgalmasabb kalandokat tudjunk elétek tárni.

Ismét a szintfüggetlen, tapasztalati pont alapú megközelítést alkalmaztuk, hiszen terveink közt szerepel, hogy ne csak a megszokott közepes szinten indulhassatok újabb kalandokra Ynev kontinensén, hanem akár zöldfülűekként, vagy veterán, Ediomadot megjárt kalandorokként is.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a türelmeteket és külön köszönet a Regélő Főnix Szerepjátékos Klub lelkes tagjainak karakteralkotásunk vázlatának teszteléséért. Jó karakteralkotást mindenkinek!

 

KÖZÖS KARAKTERALKOTÁS

Közös karakteralkotás a 2024-es évre és tovább

40 thoughts on “Közös karakteralkotás a 2024-es évre és tovább

  • Szia!
    A Szerpapnál lehivatkozott szabálykönyvi részlet utolsó bekezdésében olvasható a különböző visszatöltési metódusokra vonatkozó részlet. Ez alapján legfeljebb 18 Mp-ot tudsz visszatölteni imával, nulláról indulva.

  • Köszi, a szitnenkénti FP (és a papok manája) mennyi? Nem találtam. (Persze lehet én vagyok vak)

  • Első oldal, Használható könyvek és kiegészítők listája-ból a „Dalok Hat Városból” link hibás.

  • Köszönjük az észrevételt, sajnos az időközben kijött második DHV kiadás picit megkavarta a korábban szerkesztett dokumentumot. Este frissítjük!

  • Sziasztok.
    A 3. oldalon a lenti bekezdésben a felszerelés link sem él.
    Kérdésem is lenne, ha valaki a Klasszikus karakteralkotás mellett dönt, a 10. oldalon lévő képzettséghez tartozó bónuszokat megkapja vagy nem? Köszi.

  • Felkerült egy olyan fájl, amiben már jók a linkek.
    Igen, él a képzettség lista adta bónusz.

  • Ha én klasszikussal alkotok egy harcost és felvszem a Szerpapot akkor hogy lesz manám, vagy fixen 18?

  • Igen, mivel nincs KFP-je, amiből vehetne, így megkapja, amennyiben korábban nem volt más forrásból manája.

  • Üdvözlet!
    Észrevettem hogy nem használható a repülő szőnyeg.
    Ha a csapatban van Kharei Gilron pap (Mechanika Mf. és Gépszellem) és egy Varázsló (Elemi erő alapú súlycsökkentés és Hő teremtés) ketten készíthetnek merev vázas, irányítható léghajót?

  • Ha elég magas szintűek, hogy megcsinálják, miért ne? Amúgy meg ez már inkább rendezvény és mesélő szinten fog eldőlni.
    Nem akartunk mindent karakteralkotási szinten leszabályozni, mivel az irgalmatlanul szövevényes lenne.

  • Üdv!

    Épp tolvajt alkotok és kaszt dobáskód átlag táblázatban a tolvaj dobásátlaga egyel többként van feltűntetve.
    https://kronikak.hu/wp-content/uploads/2023/12/KK-atlagok.pdf

    Erő 3k6(x2) = 11
    Állóképesség 3k6(2x) = 11
    Gyorsaság k10+8+kf = 13
    Ügyesség k6+12+kf = 16
    Egészség 3k6(2x) = 11
    Szépség (nem számolandó)
    Intelligencia 2k6+6 = 13
    Akaraterő 3k6 = 10
    Asztrál 3k6(2x) = 11

    11+11+13+16+11+13+10+11=112

  • Üdvözlet!
    Biztos volt már,de megkérdem azért. Azt tudom hogy slan nem lehet. De varázsló lehet szerpap? 🙂

  • Szervusztok!

    Bahamuth, köszönjük az észrevételt a tolvaj valóban csak 112 tulajdonságpontot oszthatna el. Erre mindenképp figyelni fogunk egy esetleges revíziónál azonban addig azt javaslom, nyugodtan használjátok ki a +1 tulajdonságpontot 🙂

    Favágó, természetesen varázsló is lehet szerpap, csupán figyelembe kell vennie az MTK 46. oldalán leírtakat a manái felhasználásánál. Emellett a karakteralkotás alapján Slan is lehet szerpap, hiszen csak a Pap főkasztba tartozóknak tilalmas ez az előny!

    Remélem elégséges válaszokkal tudtam szolgálni! 🙂

  • Sziasztok!
    Nekem a csatamágusról kéne kérdésem. Az egyik varázslatában le van írva, hogy használj időmágiát meg,hogy írd fel a varázslatot tekercsre. A csatamágus varázslatai között pedig csak a varázslói elemi mágia és egyéb nyalánkság volt csak felirva. A kérdésem az hogy akkor van időmágia vagy nincs és ha van akkor mi van még és hogy van e értelme akkor runamágiát tanulnom .
    Előre is köszönöm!

    Még egy kérdés de más téma!
    Hegyi óriás másfélszeres áron vehet páncélt fegyvert stb stb viszont a statok nem változnak sajnos… Hamár ennyivel nagyobb mások számára nem lehetne fegyver plusz sebzés pajzs plusz VÉ? Igen tudom tápolás

    Köszönöm a válaszokat!

  • Sziasztok!

    Ezer bocsánat. Én csak a rúna magazinban megjelent csatamágust olvastam el. De gondolom hogy a Dalok a hat városból című kiadványt kell használni hozzá . Ha ez így van akkor kérlek tekintsétek semmisnek a kérdésem

  • Szia Doking!

    Köszönjük kérdéseid. Örülök, hogy az első kérdésre meglelted a válaszod. A Hegyi félóriás felszerelései tekintetében pedig azért kerül többe, de nem kap plusz statisztikákat, mert a faj a játszható fajok felső határán van. A eszközei használatának módja nem változik meg, a fegyverei kimagasló ereje miatt lesznek pusztítóbbak, a pajzs pedig azért nem kap plusz védő értéket, mert a termetéből adódóan sem kap levonásokat. Remélem, sikerült kielégítenem a kíváncsiságodat.

  • Köszönöm a választ! Megértem és elfogadom a válaszokat!

  • Sziasztok,

    Ez a főértékes rész szerintem nagyon problémás, zavaros, és nehezen védhető, ha a játékos szóról szóra követve extremitásokig jut:

    „elosztasz 131 pontot a kilenc képességed között (az Új Tekercsek 10.
    oldalán található Érzékeléssel együtt), majd szabadon megválasztod a karaktered Szépségét, mindegyiknél figyelembe véve a faji maximumot! Ez után add hozzá a faji módosítókat!”

    Például csinálok egy gnóm karaktert, legyen most olyan, aki tud gyorsaságból KF-elni (de mind a négy gnómnak elérhető kaszt tud ügyességből, az ugyanez pepitában):
    Ügyességre és gyorsaságra akarok tolni mindent, elosztom a 131 pontot, figyelembe véve a faji maximumot: Gnómnál ez 24-es gyorsaság (ebből KF-el), és 21-es ügyesség (ebből nem KF-el). Utána hozzáadom a faji módosítókat (ez van leírva!): lesz egy 28-as gyorsasága és egy 24-es ügyessége.
    Mivel a szépség szabadon megválasztható a rendszerben, a gnómnál a főérték esetén az erőre kapott -1 érinti egyedül, a többi főértékre összesen pedig elkönyvelni nyugodt szívvel a +10et, így nem fog fájni, hogy két főértékre „elköltöttem” 24+21-et, mert visszajön a faji módosítókból.

    Ez a logika olyan irreálisan magas értékeket hoz el, amik szerintem már a játszhatóság rovására mennek, kicsavarják a „közös ynevet”. Az pedig szerintem nem jó érv, hogy „ne tápoljon a JK” meg hogy „ETKban is lehetett”, a karakteralkotásnak feladata (nyilván ezer más közt) limitálni a lehetőségeket azokban a kérdésekben, amiket az alkalmazott szabályrendszer, szabálykönyvek listája nem specifikál.

    Helyesen szerintem így kellene fogalmazni:
    „elosztasz 131 pontot a kilenc tulajdonságod között (az Új Tekercsek 10.
    oldalán található Érzékeléssel együtt), és szabadon megválasztod a karaktered szépségét. Egyetlen tulajdonság -a kasztnál leírtak szerint- igényelhetsz különleges felkészítést (kf) is. Ezután add hozzá a faji módosítókat – de az így kapott végső tulajdonság érték sem haladhatja meg a faji maximumokat (a kf-elt esetében pedig az úgy elérhető faji maximumot)”

    Üdv

  • Üdvözletem,

    Majd lesz egy áttekintés, de nem akartunk idén minden rendezvény közt variálni. Van még pár helyen finomítani való a szövegben, addig is nem véletlen kérjük előre a rendezvények karaktereit és ahol kell kérünk korrigálást.

    Üdv,
    MH

  • Sziasztok!
    Az Arel-pap KKUK-verziója valóban alap kasztnak számít? Ha igen, vonatkozik rá valamilyen korlátozás (pl. van-e hozzáférése a később megjelent (ETK, PPL) egyedi varázslatokhoz)?
    Köszönöm: Ensirion

  • Szervusz!
    Arel-pap KKUK nem szerepel a kasztokat felvonultató táblázatban. Arel papjaihoz fel van tüntetve a PPL-es verzió (Alkaszt) és az ETK-s verzió is (Kiemelt Alkaszt).

  • Hahó, köszi a választ. Még egy kérdés a KFP-k kapcsán: a szövegben szereplő „Az Fp alap és a Kp alap továbbra is számít.” mondatból az Ép alap direkt maradt ki? Ha igen, valóban csak az Egészség 10 feletti részéből számolhatok Ép-t, vagy valamit nem vettem figyelembe?
    Köszönöm!

  • Sziasztok! A klasszikus karakteralkotáshoz egy kérdés (láttam, hogy volt fentebb hasonló kérdés, de én most az első mondatot szeretném értelmezni, az elosztást, nem a faji kérdést):
    Érzékelés nélkül 9, azzal együtt 10 főképesség van, ugye, viszont a szépségre gyakorlatilag nem kell adni semmit a 131-ből, ha jól értem. Tehát a 131 pont elosztása úgy történjen, hogy ténylegesen 9 felé osztom, amibe a szépség nem, viszont az érzékelés benne van?

  • Ahoy,

    Ensirion: csak azért maradt ki mert az nem növekszik szintenként így sem úgy sem. Az Ép az eddigieknek megfelelően számolandó.

    Nasirius: igen. Ahogy a szöveg is írja „elosztasz 131 pontot a kilenc képességed között (az Új Tekercsek 10. oldalán található Érzékeléssel együtt), majd szabadon megválasztod a karaktered Szépségét, mindegyiknél figyelembe véve a faji maximumot! Ez után add hozzá a faji módosítókat!”

  • Sziasztok!
    Valaki tud esetleg egy aktuális karakterlap alapot belinkelni? Köszönöm!

  • Nagyon köszönöm a választ!
    Még egy kérdés felmerült. Mivel első szintű a kaland a nov. 30. napi találkozón, mennyire kell a csapatnak „előre összemeséltnek” lennie így, hogy elvileg 0 TP-n vannak, és nem nagyon lehetett korábbi közös kalandjuk?

  • Ahoy,

    Nasirius: remek lehetőség, hogy a csapat megírja miért ismerik egymás a karakterek hogy még nem kalandoztak együtt. Ezt a szabadságot nem szeretnénk elvenni a kreatív csapatoktól. Ugyanezért várjuk a csapat rövid leírását jelentkezésnél és az előtörténeteket a karakterekkel. Röviden: Rátok van bízva mennyire és hogyan ismerik egymást, hogyha még össze is kell mesélni a csapatot a kontinens két végéből (ezért inkább a környéken legyenek) azzal a saját szórakozásotok/játékidőtők csorbul(hat) valamelyest, de van aki épp azt élvezi. Nem kötelező kimenni a fogadóból. 🙂

  • Köszi ismét, így teszünk akkor, igyekszünk valami közös alapot kitalálni.

  • Sziasztok!
    Bárd készítése esetén az ETK képzettségei és a Rúna 4.1-ben felsorolt alkasztok képzettségei összeadódnak, vagy az alkaszt felülírja az alapot, vagy esetleg össze kell fésülni a dolgokat? Pl. Alap bárd es Vándor Dalnok is rendelkezik 25% mászással, ez most 50 lesz Vándor Dalnok esetén, vagy marad 25? Vagy az alap bárd 5 Nyelvtudás Af (5,4,3,2,2) és a Vándor Dalnok 2 Nyelvtudás Af (5,5) összeadódik és lesz 7 Nyelvtudás Af (5,5,5,4,3,2,2) vagy összefésülődik valamilyen formában, esetleg az alkaszt teljesen felülírja az alap bárdot?

    Illetve lenne még egy kérdés: váratóan mikorra kell elkészülnie a karaktereknek előtörténetestül? (Jelentkezési lapot ma reggel már elküldtem Gulandronak)

  • Bocs javítom magam, a Vándor Dalnoknál 3 Nyelvtudás van írva, fok megjelölése nélkül. A megelőző kérdésem ettől még ugyanaz marad: összeadódnak a képzettségek, vagy összefésülendőek, esetleg a vándor dalnok felülírja teljesen az alap bárdot?

  • Branquim,
    A képzettségek nem adódnak össze és nem is fésülendők, csak az alkasztnál leírtakat kapja meg a karakter.
    Az alapkasztból csak azon adatokat kell figyelembe venni, amikre nem tér ki a Rúna adott bejegyzése. „A kaszt itt fel nem sorolt értékei mindenben megegyeznek az alapkönyvben foglaltakkal.” Rúna 4/1, 29. oldal.

  • Bocs, megint én 😀
    Jól értelmezem az öszetett karakteralkotásnál, ha bárddal nem veszek fel előnyt (karaktermérleg 4.oszlop,1.sor), akkor az a bárd soha az életben, semmilyen körülmények között sem ismerhet meg több bárdmágiát az induló 35+k10 db-on kívül?

  • Sziasztok!
    Fejvadász kaszt indítható szabadúszóként? Nem látok megkötést, hogy 1.tsz-en kötelezően csatlakozni kellene bármelyik ETK-ban leírt klánhoz.
    A szabadúszó fejvadász létezésére enged következtetni az az info is, hogy a Birodalmiakhoz csak 8.tsz felett csatlakozhat a játékos, ergo addig szabadúszónak kellett lennie (vagy valamelyik másik klánból ki kellene lépnie ami soha nem egy életbiztosítás)

  • Ahoy,

    Branquim: indítható szabadúszóként. Jó előtörténet megírását erősen javasoljuk hozzá.

  • Sziasztok!

    Kérdéseim:
    A tűzíj értékeit honnan lehet megkapni a sebzésen kívül?
    A kivet bőr alkarvédő az SFÉ-n kívül ad még VÉ-t hárítófegyver használat felvételekor?

    Köszi a válaszokat

  • Ahoy,

    Branquim: szívesen.

    partig: 1, Hosszú íj statisztikáival bír. 2, +10 Vé fegyvertelen kézen.

Vélemény, hozzászólás?