Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.

Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).

Amellett, hogy a karakteralkotásunk természetesen a Dicsőségpontok Rendszerénél megfogalmazott szellemiség mentén halad nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.

A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:

• Tíz ynevi faj közül lehet választani, amelyek közé bekerült a kyr vérű is

• Az ember fajú karakter +1 Dicsőségpontot kap
• Minden kalandozó 5-ös (anyanyelvi) szinten beszéli hazája és 4-es (társalgási) szinten beszéli a közös nyelvet.
• Minden szintlépésnél a k6-os (vagy más kocka) dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak (vagy adott kockán maximálisnak) számolandó.
• A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
• A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
• Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.

• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben

• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek

• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem tudsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá

• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését

• Kérjük, hogy az elküldött előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Kp-t és Különleges Képzést választott ki a karakter

• Kérjük, hogy a csapat közös előtörténete Erionban érjen véget

A VILÁGRÓL: Erion – P.sz. 3719

Új időszakba léptünk Ynev világán (P.sz. 3719) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is. Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.

A KALANDRÓL: Csík Márton (Meran) és Csík János (Novan) – Ünnepre készülve

A krónikák történetének következő állomása Erionba visz minket, P.sz. 3719-be, Godora Hercegének egy újkeletű ünnepségsorozatára ahol a kalandozóknak egyszerre kell majd lavírozniuk a helyi hatalmasságok, a vallási csoportosulások és alvilági testvériségek között, hogy méltónak bizonyulhassanak ahhoz a különleges társadalmi osztályhoz, amelynek jólétét és létezését is köszönheti a legendás település, a Kalandozók Városa … A kaland első verziója már elkészült és önmagában is remekül megállja a helyét, de mire eljut hozzátok a kalandmestereken keresztül további négy tesztmesével csiszoljuk.

Emlékeztetőül: a jelentkezési, karakter és előtörténet elküldési, befizetési határidő MÁRCIUS 9.

ELŐTÖRTÉNET ALAPÚ KARAKTERALKOTÁS

!!!Frissítés!!! a dokumentum frissült a következő elemekkel:

• az Adron pap kiemelt alkasztok közé került besorolásra

• új Előny a Dicsőség útja, amivel Doldzsah-pap játszhatóvá válik ismét

• a Krónikák oldalon fentlévő kalandmodulok kaptak linket a könnyebb kereshetőség végett

• a Dzsenn faj képességei kiegészültek a dzsambia használatával és statisztikáival

• új Alternatíva a harcművészetekre, bekerült az Irbis művészet az elar népcsoportot választóknak

Előtörténet Alapú Karakteralkotás a XXI. Kalandorkrónikákra

62 thoughts on “Előtörténet Alapú Karakteralkotás a XXI. Kalandorkrónikákra

  • hangulatos az új karakteralkotás 🙂 hasznos, hogy a leírásokból sok minden át lett emelve, így nem kell keresni 🙂 előkerültek a Tetemre hívás típusú karakteralkotás előnyei és hátrányai 🙂 ellenben kicsit bonyolultabbnak és kötöttebbnek érzem, de ez utóbbit a gyakorlat lehet, hogy cáfolni fogja…

    A varázstárgyak közül – úgy tűnik – kimaradt a Hatalom itala és a Hatalom amulettje…

  • Utóbbi kettő nyilván nehezen beárazható, mivel nincs fix mana-igénye, így nem kifelejtődött, hanem nem volt értelme ilyen formán belerakni.

  • Jó ez az új karakteralkotás, mivel kevésbé bonyolult mint az előző, és egyedibb karakterek alkothatók, mint az alap ETK.
    A kérdésem a megmaradó Dicsőség pontokból vásárolható Különleges képzésekre vonatkozik.

    A “mindenki tanulhatja” megkötésnél meg kell felelni annak, hogy pl. a kardművész vagy harcművész stílusokhoz kell slan kard, vagy nisen kard, a bajvívó stílusokhoz tőrkard, a dzsad kardtánchoz dzsenn szablya, a Fiesta ramiero-hoz ramiera stb, vagy ebben az esetben ezekkel egy fegyvercsoportba eső fegyverekkel is elsajátíthatóak (pl a bajvívó stílus hosszú karddal, a kardtánc normál szablyával, vagy a Fiesta ramiero tőrrel)? Mivel ha nem, abban az esetben a “mindenki tanulhatja” már csak 1-2 Különleges képzést fog takarni.

  • Illetve, ha jól értelmezem, akkor a Párosharc című könyvből csak assziszok tanulhatnak?

  • anarion: a Bölcsek Könyve cikkben ki van fejtve hogy ezek a számok asziszokra vonatkoznak, de más kedvező kp értékkel nem asziszok is kedvezőbb helyzetbe kerülhetnek általa, csak az egész cikket bemásolni még nagyobbá tette volna a dolgokat. Ajánlom az eredeti Rúna anyagot hozzá, ahogy az Előnynél ez megfogalmazásra is került (vagy este megírom ide neked 🙂 ).

  • Köszönöm, valahol megvan az a Rúna, előkeresem. A másik kérdésemre jobban izgat a valasz.

  • Ohnoooo, a fehér orkom!!! hova tűntek az orkok?? és Miééért? És mit fog ehhez szólni a maremita paplovag haver?

  • Ahoy,

    Anárion: a karakteralkotás szabad szellemisége okán ezeknek a stílusoknak és harcművészeteknek is tágabb értelmezést engedünk a játékosok számára. Ennek tükrében nem kell kötelezően rapír vagy slan kard az alkalmazásukhoz, ahogy a megkötésnél sem szerepel ilyesmi, hanem a képzeletetekre bízzuk, hogy milyen fegyverrel társítanátok szívesen. Azért sem írok példákat, hogy ne befolyásuljunk senkit. Azt hiszem elég jól körül vannak írva a szellemiségek és az irányelvek, hogy eredendően mit képviselnek és hogyan. Azt sem tartom “eretneknek” hogy valaki úgy vegye fel, hogy nem zarándokolt el a kontinens másik felére csak ezért és kínos vargabetűket lejtsen az előtörténete hanem a saját kultúrájában találtak rá hasonló megoldásra, ami játéktechnikailag azonos előnyt (és hátrányokat biztosít). Hogy ki mennyire és milyen sikeresen tér majd el a leírtaktól természetesen a szerepjáték értékelésének a részét képezi majd. Remélem kielégítő volt a válasz. 🙂

    nemaha: az (vad)orkok Gro-ugonban építik a szebb jövőt. Mivel magam is tartok a Marem és követői haragjától remélem, hogy csak egyik szemük sír majd és a másik toll, amikor látják, hogy híres földön rettegett harci metódusuk elérhetővé vált viszont alulpigmentált udvari ork paplovagjaik számára is. Ha nem, várom a Varjúlovagokat egy free-for-all párbajra (és fejre célzok).

  • !!!Frissítés!!! a dokumentum frissült a következő elemekkel:

    • az Adron pap kiemelt alkasztok közé került besorolásra

    • új Előny a Dicsőség útja, amivel Doldzsah-pap játszhatóvá válik ismét

    • a Krónikák oldalon fentlévő kalandmodulok kaptak linket a könnyebb kereshetőség végett

    • a Dzsenn faj képességei kiegészültek a dzsambia használatával és statisztikáival

    • új Alternatíva a harcművészetekre, bekerült az Irbis művészet az elar népcsoportot választóknak

  • Üdv! Ha jól értem, látom akkor az összes HGB ben PPL ben lévő kaszt az alkaszt csoportban van (kivéve amelyik a kiemeltben) ? Kötelező a fennmaradt DP -t előnyre és képzésre költeni (ha lehetne, de nem illik a karakterhez) vagy átváltható arannyá?
    Köszi.

  • Még egy! Láttam a Gyöngykeresőket a választható kasztok között. A Gyöngykeresők különleges eszközei, varázstárgyai (Rúna V/1.) résznél lévő tárgyak használhatóak? Értékükről van valamilyen információ? Köszi

  • Ahoy,

    epocak: így van, azok a kasztok, amelyek nem lettek felsorolva külön, de az alkasztnál is jelölt kiegészítőkben található alkasztnak minősülnek és eszerint fizetendőek.

    A karakteralkotás szellemisége alapján inkább váltsd aranyra a megmaradtakat, minthogy olyasmit válassz ami, nem illik hozzá. A cél, hogy leginkább az elképzelt karaktert tudd és tudjátok megalkotni az adott elemekből.

    A Gyöngykeresők klánjának felszerelése és varázstárgyai a szervezeten belül is féltékenyen őrzött dolgok, még saját fejvadászaiknak sem adják oda, hacsak ki nem érdeml valamivel. Sikeresen őrizték eddig titkaikat és így nem kerültek ezek kereskedelmi forgalomba, használatuk csak akkor lehetséges (és akkor sem feltétlenül biztos) hogyha Gyöngykereső karakterrel indul a játékos.

  • Köszönöm a válaszokat Gulandro. Kis csapatunknál lenne még valami a pszi mesterrel kapcsolatban.
    VI. Fejezet utolsó simítások. A különleges képzésnél, a pszi mesternek a mentát és a khinn engedélyezett csak, vagy a kino-baruko is?
    Valamint a pszi mester nem tudja az auraérzékelés pszi diszciplínát?, mert az nem szerepel linkelt pszi mester leírásban.

  • Ahoy,

    epocak: a a kino-baruko is, speciális módon használatához előfeltétel a mentát és khinn képzés elsajátítása is. Az auraérzékelés pszi diszciplínát változatlan módon tudja alkalmazni a pszi-mester.

  • Sziasztok!

    A Shien-shu esetében előfeltétel a Kétkezes harc mesterfokának felvétele, vagy ezt tartalmazza az irányzat? 1 DP-ért venném fel, nem kardművészként.

    Köszönöm, ha válaszoltok!

  • Ahoy,

    Lozartan: nem, azt az alkalmazójának kell megtanulnilni hozzá (legalábbis a Kp-t elköltenie).

  • Sziasztok!

    Rég voltam versenyen, jó lenne nosztalgiázni kicsit. Lett is egy kérdésem:

    Khálnál le vagyon írva a könyvben, hogy Rend élet és ezek kombója lehet a jelleme, merthogy elegük van már a többiből. Mi a helyzet a teljesen idegenek által nevelt Khálokkal?

    Előre is köszi!

  • Ahoy,

    edwardfmo: játékos karakter a megfogalmazott Rend és Élet követői közül kerül ki közülük, akiket “teljesen idegenek” nevelnek is ösztönösen ezekhez az értékrendekhez fognak kötődni. Hosszú utat tettek meg a Démonikus Óbirodalom óta, és maradt még pár rossz alma (ld linkelt cikk a khálnál), de ők NJK-k lehetnek maximum.

  • Üdv!

    Nekem egy olyan kérdésem lenne a karakteralkotás kapcsán, hogy a 38. oldalán, ahol a kasztok be vannak sorolva a 3 kategóriába, az Arel-pap és az Uwel-paplovag külön bekerült PPL-es és KKUK, ETK-s verzóban. Ez alapján jól értem-e, hogy ha pl valaki 3 helyett 5 dicsőségpontért megveszi kiemelt alkasztként a KKUK-s Uwel-paplovagot, akkor hozhatja azt a verzióját, amelyiknek megvan az Élet, Halál, Lélek szféra (KKUK 48.o.) k3+6 Mp-t kap szintenként, és megkapja 1. szinten a pajzshasználat Mf-ot és a nehézvértviselet Mf-ot (KKUK 56.o.)?

    Nova

  • Köszönöm a választ, Gulandro!
    Még egy kérdés felmerült: a Kígyómarás stílus leírásában szerepel, hogy csak vértezet nélkül működik. Az alkarvédő is tiltott? 😉

  • Ahoy,

    Lozartan: az alkarvédő nem számít vértezetnek (nem SFÉ-t ad) és másik képzettséggel kell használni is, úgyhogy nem tiltott ebben a stílusban.

  • Hali. Pár apróság csupán. Gyöngykeresőknél (Rúna V/1) Obszidián oszlop tagja 1.szinten nem kap ökölharc AF -ot, de 2. szinten meg a fejvadász megkapná MF -on. Vagy megveszem 3 kp ért 1 szinten, vagy 2. kapom AF-on de akkor a fennmaradó kp különbséget megkapom? Ezt hogy szoktátok kezelni? Abbit fegyverek: az eredeti fegyver árának két és félszeresét kell kifizetni érte. Cserébe milyen tulajdonságokkal rendelkezik a fegyver (+HM,stb)?
    Köszi.

  • 2. Megkapod az Af-ot, viszont Kp-t nem kapsz vissza. (A helyett az idő helyett fektettek energiát a lopakodásba az oszlop tagjai.)

    Az abbitacél öt ötvözet fegyverek (nem tiszta abbit) félmágikusak és nagyon ellenállóak, azaz nehezen csorbulnak. Ugyanakkor harcértékeikben változatlanok.

  • Az előtörténet kalandokban megszerzett ismeretek hogyan hasznosulnak a játékban?
    Például a mocsárjárás, az élőholtak vagy a boszorkánymesteri mágia ismerete? Gondolom nem ugyanaz, mint egy teljes értékű nekromancia, erdőjárás (mocsár) vagy Mágiaismeret (boszorkánymester) képzettség. Tehát felírom a karakterlapra (nem a képzettségek közé), és amikor ilyesmivel találkozik a karakter a játékban, akkor mennyi az esélye a karakternek arra, hogy ezekkel kapcsolatosan információval rendelkezik stb?

  • Ahoy,

    anarion: azt hivatottak jelezni, hogy ha a játékos azt mondja, hogy bizonyos témában a karaktere jártas alá tudja támasztani a kalandokkal, amiket valóban átélt és a mesélő is mondhatja azt adott esetben, hogy “igen, a karaktereitek tudják mi az a zaurak, mert találkoztatok vele egy korábbi kalandban”. Korábban többször volt ebből időhúzó trécselés mit ismerhet és mit nem a játékos karaktere tekintettel arra, hogy a Műveltség NJK Tulajdonság.

  • Hello!
    A pszi-mesterel kapcsolatban lennének kérdéseim. A linken a kaszt leírásánál az akaraterő dobáskódja k6+14 az előtörténet alapú karakteralkotás dokumentum 37. oldalán a táblázatban pedig 15/18 szerepel, gondolom csak elírás lehet. A pyarroni módszer diszciplinái közül csak azokat ismeri ami a kaszt leirásánál szerepel, vagy azokat is tudja ami kimaradt (pl. hatodik érzék, abszolút látás, stb..). Ugyan ezt kérdezem a Slan és Kyr metódusokkal kapcsolatban is. Egyik előző kérdésemre azt a választ kaptam, hogy a kino-baruko megtanulásának előfeltétele a mentát és a khinn, na de ha a karakteralkotásnál 1 DP-t költök a mentátra, 2 DP a khinn, már 3 DP kellene a kino barukora. Az azt jelenti 16 DP-t kellene összeszedni. Mivel az egyik kalandnak a vihar a hágón kell lenni ez sajnos matematikailag nem tud kijönni. Van más megoldás?

    Másik dolog, csak a biztonság kedvéért, gondolom az Arshuri boszorkánymesternek -a Sangorinak a mágikus tetoválást, mint új különleges képzést nem kell megvenniük, azt alapból tudják.

    Végül a 3. A lovag karakter kap 70 aranyat, hogy vértet és pajzsot vásároljon magának. Kiegészíthető ez az összeg a saját vagyonából pl. 50 arannyal, hogy egy jobb páncélt pl. egy félvértet vehessen magának?

    Köszi, epocak

  • Ahoy,

    epocak: igen, valószínűleg elírás. Azokat is, ami kimaradt. Van megoldás. Kezdő karakter nem tanulhatja meg, csak visszatérő játékos veheti fel, mert a hatalma nagyon komoly veszélyt jelenthet a játékegyensúlyra.

    Így van, az Arshuri boszorkánymestereknek ez a Különleges Képzésük már adott.

    Igen, kiegészíthető. Másra nem költhető csak.

  • Sziasztok!

    Nem tudom elengedni ezt a Khál dolgot 🙂 Szóval a Khálnak ki van dolgozva a mancsának a harcértéke. Kérdezem, hogy ez bármilyen szakértelemmel javítható-e? Fegyverhasználat/Ökölharc MF például?

    Köszi és Üdv!

  • Helló!
    A kháloknak a saját faji képzésük, harcművészetük miatt ilyenek az értékei, hasonlóan a slanek harcművészetéhez, így nem tudod képzettséggel tovább javítani.

    Pszi-mesterek. Örülnék, ha őket a kaszt bejegyzése alatt tárgyalnánk, hogy a kérdéses pontok ott később is könnyen megtalálhatóak legyenek.
    Pár dolog elsőre az UT átstruktúrálása miatt elkeveredett, de már korrigálva van, csak még nem került fel a cikkbe. Pyarroni módszerből mindent ismernek, slanből és kyrből azonban csak a felsoroltakat.

  • Sziasztok!

    Felmerültek további kérdések is:
    – Lábszár- és alkarvédő használatához kell külön képzettség? Használható kétkezes fegyverrel vagy kétkezes harcban?
    – A harcművész, kardművész, lovag és bajvívó stílusoknál az szerepel a táblázatban, hogy bárki tanulhatja. Ez elírás, vagy tényleg bárki részesülhet ilyen képzésben?
    – Stílusokat egyszerre használni gondolom lehet, mivel az Avad-ka-kinito (de lehet, hogy másiknál) stílusnál külön ki van emelve, hogy extra KP-t kell költeni, ha mással egyszerre akarják hazsnálni. Azért gondoltam rákérdezek.

    Köszi!

  • Szia!
    – Alkarvédőhöz pajzshasználat képzettség kell és csak fegyvertelen kézen adja a VÉ-t, azaz sem kétkezes fegyverrel, sem kétkezes harcban nem. (ETK 350.o.)
    – Tényleg bárki. Kísérleti jelleggel úgy döntöttünk, hogy megadjuk a lehetőséget ezek adaptálására, mondván máshol is dolgozhattak ki hasonló harci technikákat. Jó alkalom egy saját területi stílust névvel, háttérrel együtt megálmodni, játéktechnikailag ezen stílusok értékeivel.
    – Mit értesz egyszerre alatt? Egy körben nyilván egy adott pusztakezes stílust használsz, ahogy a rúna cikk elején leírtan kör elején bejelented mit és mivel (kéz/láb). Lehet a megfelelő pontköltségért több stílust tanulni.

  • Köszi a gyors válaszokat!

    Egyszerre alatt azt értem, hogy teszem azt harcolok egy stílus adta harcértékekkel, de azokat áramoltatom egyikből a másikba az Aramaka segítségével.

    Üdv!

  • “Alkarvédőhöz pajzshasználat képzettség kell és csak fegyvertelen kézen adja a VÉ-t, azaz sem kétkezes fegyverrel, sem kétkezes harcban nem. (ETK 350.o.)”

    Érdeklődnék, hogy ez esetben melyiket vegyük figyelemebe karakterkészítéskor, ha a karakter csak egy fegyverrel küzd, és az alkarvédőt hárításra használná? Az ETK-t, ahol 5 kp-s Af Pajzshasználattal az alkarvédő +18 Vé-t ad, vagy a MTK-t, ahol 8 kp-s hárítófegyver használattal az alkarvédő +15 Vé-t? (mivel a leírás szerint ugyanúgy csak védekezésre használható)

  • Köszönöm a válaszokat. A gladiátorvért értéke érdekelne még, mennyinek számoljak, ha fejleszteni szeretném?

  • Ahoy,

    anárion: azt a megoldást válassza, amelyik közelebb áll hozz. Ha tanulhatott pajzzsal, akkor a pajzshasználatot, ha pedog inkább a tőrök és mág megoldások állnak közelebb akkor az MTK megoldását, az bővebb képzés ilyen szempontból.

    epocak: a gladiátorvért, kardművészvért és még az ikrek egyedi sodronyöltözete is saját hagyománnyal készül, nem beárazható és így nem fejleszthető.

  • Köszi. Mégegy, ha szabad még 🙂 A Dolzsah papot, a Dicsőség Útján előny felvételével, hogy kell megalkotni? 3 szint (tolvaj, hadzsi, bahrada) + 1 szint pap vagy 4 szint (tolvaj, hadzsi, bahrada) + az új papi képzettségek, képességek?

  • Ja igen, és induló felszerelés és vagyonnál melyik sort kell nézni a harcos, tolvaj, gladiátor vagy pap -ot? Vagy mindekettőt 🙂

  • Ahoy,

    epocak: három szintnyi eredeti kaszt (és ahhoz tartozó felszerelés lista) majd egy szintnyi doldzsah-pap a PPL-ből.

  • Sziasztok!

    Tehetség előnynél ez szerepel: “..Mestermunka értéket ad 1 felszerelési tárgyra, ha el tudja készíteni,….” Ez mit jelent mondjuk egy vértre vagy fegyverre? Ad harcérték módosítót vagy inkább csak fancy? Ha csak fancy, akkor lehet mindegyik fegyvere a saját mestermunkája? Másrészt, befolyásolja-e ez a felszerelések árát, hiszen a varázstárgy is olcsóbb ha a karakter el tudja készíteni (fegyver, vért, az abbit eszközök ára 2,5x-es…)?

    Másrészt: nem teljesen értem, hogy miért van meghatározva a fajoknál 18-asnál kisebb maximum érték bizonyos tulajdonságokra (pl.: udvari ork, szépség 13), miközben a kasztoknál kizárólag a nomád sámán egészség és a barbár asztrál maximuma nem éri el a 18-at, illetve van az a szabály, hogy a faji és kaszt maximum közül mindig a magasabb választható. Ami azt jelenti, hogy egy udvari ork harcosnak nyugodtan lehet 18-as szépsége, hiszen a harcosnál már ez van leírva (37. oldal, II: Táblázat: Kasztok képességeinek minimum és maximum értékei). Így egy kicsit pointless-nek érzem a faji maximumok közül a nem 18-as feltüntetését. Hangulat és pontosság miatt lett mégis leírva vagy elírás történt?

    Köszi előre is!

  • Ahoy,

    hooger: a mestermívű fegyver vagy páncél elsősorban szerepjátékos előnyt ad, jobban eladható, hírnevet szerez gazdájának és kitűnik a hagyományosok közül. A Hősök Napja klub már igyekszik majd hozzá játéktechnaikai előnyöket is rendelni, az ő kísérletezésük fókusza arra nagyobb és hogyha beválik természetesen egységesítjük az elképzeléseket róla a majdani közös karakteralkotásban is.

    A kasztok és fajok minimum-maximum értékei tájékoztató jellegűek is, tehát ha valaki nem csak számok alapján határozza meg a karakterét akkor tudhatja és érzékeltetheti hogy mennyire illeszkedik a választott faj követelményeihez. Bizalmat szavaztuk a játékosoknak, ezért most a maximum érték játszik. Hogyha kiderül, hogy rossz ötlet volt, akkor a logikusabb minimum érték lesz legközelebb számolandó.

  • A mestermunkát értem.

    Ha szabad egy ötletet az esetleges jövőre nézve, szerintem a minimum sem igazán jó ötlet. Szerintem a faji módosító alkalmazása a kaszt minimum/maximum értékén ad “korrekt” eredményt.

    Köszi a választ!

  • Konkrétan szeretnénk egy hajót: az alapkönyvben leírtak közül a Karavella jöhet szóba, de ha azt egyvalakinek kell megvenni (250arany), az elég limitáló.
    Össze lehet dobmi rá a pénzt? Ezen kívül esetlek alkalmazható az Ynev hajói kiegészítő hogy kicsit nagyobb választék legyen?

    Köszi és Üdv!

  • Ahoy,

    edwardfmo: összedobhatja a pénzét, hogyha mindenki beleegyezik. Amely cikkek a Krónikák.hu oldalon megtalálhatóak a témában mind használhatóak.

  • Kusta ibn Meda: Mechanika c könyve Mechanikára is adja a -3kp-t? Adja-e a kovács mesterség különböző válfajaira a bónuszt (pl: kovácsolás: ördöglakat készítésnél hasznos lehet, komplex zárszerkezet elemeinek elkészítése, kovácsoltvas kerítés, fegyverkovács ha új fegyvert akar elkészíteni, vagy olyat amilyet csak látott… stb)?

    Köszi előre is!

  • Üdv újra. Kérdésem, hogy a bahrada (dzsad gladiátor) mennyi kp-t kap? A kaszt leírásnál HGB 67. o. nincs említve. Az ETK ban a gladiátornál kp alap: 3 kp/tsz:6. A HGB végén 173. o. alul a kis táblázatban kp alap:10 kp/tsz:14.

  • Ahoy,

    epocak: A HGB végén található táblázat a megfejtés Kp alap 10 és szintenként 14. A kérdéseid alapján nagyon színes karakterrel készülsz …

  • Ahoy,

    epocak: elnézést, tévedtem. A bahrada mint gladiátor kapja a kp-it, a HGB végén az csak elírás, minthogy előtte és utána is harcos alkasztok vannak és valószínűleg rosszul másolták a táblázatot. A Titkos Fóliánsban már nem szerepel ez a táblázat. Úgyhogy a gladiátor Képzettségpontjait kapja.

  • Üdv! Nekem is ez a reálisabb, bár annyira nem kedvező 🙂
    Akkor még kérdeznék egyet ismét. Dzsad kardtáncnál azt olvasom, hogy “Ugyancsak gátat szab használatának az is, ha bármiféle fémvértezetet visel,” A vértezetet hogy kell érteni? Láncing és sodronying még belefér? Csak a merev vértek nem, mondjuk lemezvérttől felfelé?
    Köszi

  • Technikailag a láncing nehezebb, mint egy mellvért-hátvért kombó (meglepő módon még az amúgy nem mindig reális ETK táblázat szerint is), ez pedig egy akrobatikus, ugrálós stílus. Tehát a fémvért fém vértezetet jelen, nem pedig merev páncélzatot, így nem fér bele.

  • Értem és elfogadom, ha most ez a szabály. Annyit hozzátennék, hogy ha súlyra nézzük, pl. az abbitacél pikkelyvért csak 7 kg, kevesebb mint a kivert bőrvért, ami 8.

  • Üdv újra. Már célegyenesben vagyunk. Másik csapattagunk kérdése az lenne, hogy a dzsenn bajvívó a tőrkard helyett, választhatja-e a dzsenn szablyát, mint fő fegyvert? Gondolom az árát – ETK szerint 120 arany – neki kellene kigazdálkodnia. Köszi.

  • Hali!

    Látom, hogy BM tetoválások vannak a varázstárgyak listájában. A Sangorik tetoválásai is beszerezhetőek, ha a karakter előtörténetében megindokolja?

    Üdv és köszi!

  • Ahoy,

    epocak: a bajvívó kaszt fegyvere a tőrkard, ez nem változtatható vagy választható meg. Akkor is, hogyha dzsenn.

    edwardfmo: nagyon, nagyon jól megindokolva. Az általánosabb, szervezethez nem kapcsolódó tetoválások megvásárolhatóak, de a Sangorik tetoválásai majdnem/legalább olyan egyediek, mint a Gyöngykeresők varázstárgyai. Nem elegendő az, hogy találkoztál vele vagy megmentetted egyikük életét, hanem valamiképpen a szervezetük lekötelezettje, része kell legyél hozzá.

  • Adott egy enoszukei karakterötlet. Mivel sem harcosnak, sem varázslónak nem szánnám, így alapvetően tolvajból gondoltam, mert ő az egyetlen, akit nem vet fel a HM, miközben amúgy varázsolni sem tud. A karakter alapvetően udvaronc-kereskedős beállítottságú követ, így egy bárd varázslat nélkül, egy harcos, lovag vagy bajvívó szintén elképzelhető lenne, ha nem lenne a fránya TÉ-re való kötelező osztás.
    Visszatérve a tolvajra, nem illene hozzá a százalékos képzettségek nagyrésze. Le lehet-e adni a százalékos képzettségeket KP-ért (ha igen, akkor milyen arányban), vagy más százalékos képzettségre tenni (hello PPL helyismeret, vagy követés/lerázás (érted, mert egy követ akkor jó, ha jól követ), jóslás, vagy ha van bármi értelme az észlelés főérték mellett, akkor éberség), vagy csak simán eldobjam és ne sírjak utána?
    Last resort megcsinálom harcosból vagy bárdból és akkor marginálisan hasznos is lesz a karakter harci helyzetekben, nem csak sikítva rohangál össze-vissza.
    Nem ez az egyetlen karakterötletem, és nem hiszem, hogy a többiek hagyni fogják, szóval nyugodtan mondjatok nemet, ha nem, nem, soha.

    A másik karakterötlet rosszabb amúgy.

  • Ahoy,

    lildevil: az enoszukei származásra vonatkozó különleges szabály szerint 1:1-ben lehet váltani a képzettségek KP-ját, így az eredeti rendszerben meghatározott 1 Kp= 3 % módon lehet a százalékosokat is. A követés/lerázás képzettségeket a legtöbb kalandmester és így a modulok és rendezvények sem alkalmazzák, így nem érdemes rá költeni, hogy azután csalódj. Természetesen a különleges szabály értelmében amikor elküldöd a karaktert elképzelhető és lehetséges hogy kérünk majd bizonyos változtatásokra, ezért érdemes nagyon jól meghatározni az elképzelt karakter kasztjának milyenségét.

    Az önkritika nagy erény.

  • Sziasztok!

    Több kérdésem is lenne:
    Az ETK-ban a Krad-lovag duplikáltan kapja a Történelemismeret AF képzettséget, erre van írva errata vagy valami korrekció vagy szimplán elveszik?
    Jól értem a táblát akkor a Krad-lovag 1 DP költségű választás az ETK-s változatban?
    Illetve az erdőjárás képzettséget le lehet cserélni tengerjárásra mondjuk?

    Előre is köszönöm a választ!

    Üdv;
    hunarthas

  • Ahoy,

    hunarthas: eredetileg az ilyen próblémák kezelésére, úgymond nagy erratára szánták a PPL-t, amiben a Krad-lovag már nem duplikáltan kapja a Történelemismeretet. Itt már egy nyomolvasással többet kap kezdésnek és később még több mindent. Mivel paplovag önmagában nem tud lenni egy karakter (az istennel való kapcsolata önmagában szakosodásra készteti) így már alkasztnak minősül, ami 3 DicsPont. Képzettséget nem lehet lecserélni másikra.

    Szívesen.

  • Sziasztok!

    Szakma (hajóács) mf + Tehetség. Jelentheti ez azt, hogy a hajót amit a party használ, azt a karakterem ácsolta, így ingyen megkapjuk? A szabályok alapján belefér (hiszen azt írja, hogy egy mestermunka lehet nála), de értem ha túlzás. Ebben az esetben, kaphatunk-e kedvezményt (mondjuk csak az ár 40%-át kell kifizetni, az anyagköltség miatt, a munkadíjat pedig a karakter tette bele)?

    Másik kérdés: a Tehetség előnyt fel lehet-e venni 2 szakmára? Azt számolgattam, hogy egy emberi mester mondjuk 10 éves korában kezd el egy szakmát tanulni, és 30 éves kora körül már alkalmas arra, hogy mestermunkát elkészítsen. Egy udvari ork 120 éves koráig fiatal, ebbe bőven belefér, hogy akár 2 szakmát is alaposan megtanuljon. Mi a véleményetek?

    Köszönöm a választ előre is!
    Üdv:
    hooger

Vélemény, hozzászólás?