Kedves kalandorok, tovább dübörgünk és szeretnénk új kihívások elé állítani mindenkit, köztük magunkat is! Egy új karakteralkotással készültünk amiben szeretnénk felhasználni több régi elemet, de egyúttal új forrásokból is meríteni. Nem csak a többi testvérrendezvény hanem más játékokból is véve ötleteket.

Ami fontos, hogy természetesen a korábbi rendezvényeken megalkotott karakterek ugyanúgy hozhatóak tovább és a megszokotthoz mérten részesülnek a dicsőségpontok adta előnyökből!

Ha a karakteralkotással kapcsolatban bárminemű kérdés felmerülne, nyugodtan lehet jelezni itt alább, vagy a megszokott csatornákon.

ADOTTSÁG ALAPÚ KARAKTERALKOTÁS

A karakteralkotás átesett néhány változáson, de itt hagyjuk az eredeti verziót is, hogy könyebben össze tudjátok hasonlítani. Az új verzió valamint a változások listáját pedig az alábbi linken érhetitek el:

Adottság alapú karakteralkotás 1.2

Adottság alapú karakteralkotás

49 thoughts on “Adottság alapú karakteralkotás

  • Üdv!

    Egy kérdésem lenne a karakteralkotással kapcsolatban:

    ” Erőből támadó: A Gyorsaság és az Ügyesség tuldajonságok nem számítanak az alap TÉ-be. Ehelyett az Erő tulajdonságot triplán számít. Sebzésbónuszod az erő 12/14 feletti része ” (Harcos főkaszt táblázat, 4. TSZ, jobb széle)

    Ezt úgy kell érteni, hogy ha olyan fegyvert használ, aminél az Erő 14 fölötti része lenne a sebzésbónusz, akkor a 12 fölötti része lesz, ha olyat, aminél 16 fölötti része lenne a sebzésbónusz, akkor meg a 14 feletti része lesz?

  • Illetve lenne mégegy kérdésem is, amit nem találtam a karakteralkotásban: az Fp és a Mp/szint esetében a k6 és a k3 hogyan számolandó? Lehet, hogy én vagyok figyelmetlen, de nem láttam sehol, és nem teljesen egyértelmű, mert az elmúlt években volt olyan karakteralkotás is, ami k6=6-al, meg volt olyan is, ami k6=3,5-el számolt.

  • Igen, buzogánnyal 12 feletti erő, hosszúkarddal 14
    Hmm lehet kimaradt volna? Maximum, de köszi ezt javítom!

  • Sziasztok,
    A karakteralkotással kapcsolatban nem tiszta nekem az egyik pont. A barbár Erő értéke HGB alapján 14+k6+kf, vagyis 22-ig mehet. Az ember népeknél pedig a keleti barbároknál az a faji bonusz, hogy az erő maximuma +1. Akkor a barbár max ereje 23? 😀

  • Tudtommal a kf nem plussz pontot ad a képességre, hanem megmondja, hogy mekkora lesz (max. 20), s ezután jön rá a faji bónusz. Ez alapján a korg származásu karakter ereje max. 21. A barbár erő érték dobása azért van így írva, ha netán dobás alapján csak 18-ra jönne ki, akkor legyen még esélye 20-as értékre különleges felkészítéssel. Nyílván pontelosztásos rendszer alapján nézve ez nem nagy dolog. 😉

  • Hát, kb 20 éve így játszuk, de mivel MAGUS-ról beszélünk…

  • Khuriboow jól mondja, a kf csak akkor ad pluszt h megdobod de ezzel sem mehet a faji maximum fölé ami az embereknek alapvetően 18(20), azaz csak akkor mehet 18 fölé ha van KF opció!, illetve mostantól a barbároknak 21., pont azért mert ugye azt írják, hogy erősebbek az átlag embernél. Ugye a (ahogy szintén írta) pontelosztásban kevesebb a szerepe a KF, nek illetve annyi, hogy kitolja a különleges felkészítéses faji maximumra a a tulajdonság maximumot, így a táblázat a mérvadó, amiben azért nem szerepel az ember mert neki ugye minden értéke 18(20), azaz csak KFelt tulajdonságot vihet 18 fölé, ezek a rasszok anyit módosítanak, hogy a keleti barbároknak az erő faji maximuma 19(21), akkor is ha a karakter nem barbár kasztú hanem mittom én BM

  • Rendben, köszönöm a választ, ez így egyértelmű. 🙂

  • Sziasztok!
    Korábbi rendezvényeken, másik karakterrel kapott DP-k terhére lehet új karakterrel is szintet lépni v. az így kapott PD-k (csak) a hősi cselekedetekbe forgathatók be?

  • Csak a hősi cselekedetek számítanak bele a szintlépésbe!A kalandon kívül elköltött pontok mint a KP, arany vásárlás nem!

  • Sziasztok,
    A Dicsőségpontok Hősi Cselekedetekre elköltésével lép a karakter szintet, vagy magára a szintlépésre kell elkölteni a Dicsőség Pontot?

    Például én a tábori kalandban elköltöttem két képességpróba újrázására 2*3 Dicsőségpontot (ha jól emlékszem), Hősi Cselekedetként, így ha most hozok egy másik karaktert, annak ez beszámíthatom szintlépéshez?

    Azt, hogy melyik játékosnak mennyi Dicsőségpontja van aktuálisan, és melyik versenyen mennyit költött, hol lehet megtudni?

  • Ahoy,

    bluonblu: nem lehet más karakter szintlépésére fordítani, csak valóban olyan formában, ahogy Shalafi is mondta, hogy Hősi Cselekedeteket hajtasz végre Dicspont áldozásával egy másik karakterrel és annak a szintlépésébe számolódik bele.

    Kyrg: Egyrészt a megszerzett Dicspontok egy karakterrel statikusan a háttérben szintlépéshez járulnak hozzá, amihez a vele végrehajtott Hősi Cselekedetek DP értéke járul hozzá még.

    igen.

    Ennek a lekövetése és táblázatba rendezése még folyik, de remélhetőleg elérhető lesz egy nagy nagy excel tábla ahol mindenki láthatja a jelenlegi állását a meglévő információink alapján.

  • Köszi! Csak h. biztos legyen benne, h. jól értem: DP-t válthatok aranyra v. kp-ra ill. hősi cselekedetre. Csak az utóbbi számít bele a karakter szintlépésébe. Így, ha az előző alkalommal (Kyrg-hez hasonlóan) elköltöttem 2x3DP-t hősi cselekedetre (megvan a szintlépés:), azt most *új* kari alkotásnál is igénybe vehetem.

  • Sziasztok,

    Bocsánat, hogy tovább ütöm a vasat, de szeretnék biztosra menni, mielőtt félreértem a processzt.
    Tehát ha én most választok egy faj + kaszt kombót, ami 3 pontot ad, akkor ebből kijöhetne egy 5. TSz és 150 Főjellemző-pont, vagy 4. TSz és 160 pont.
    1. Ha nekem a táborbeli versenyen volt 6 elköltött DP egy másik karakterrel, akkor azt ide elhozhatom szintlépéshez az új karakternek?
    2. Ha igen, akkor is 5. Tsz a limit?
    3. Ha igen és igen, akkor gyakorlatilag mintha lenne egy 4. pontom, amit kizárólag a szintlépésre fordíthatok?

  • Ahoy,

    bluonblu: igen

    Kyrg: az Adottság alapú karakteralkotás külön pontot használ önmagán belül (hasonlóan a korábbi prioriáts alapú Hőspontja), ami független a Dicsőségponttól. Hogy hogyan viszonyul hozzá arról név szerint Shalafit érdemes kérdezni.

  • Az világos, hogy két külön pontot használ a két rendszer, a kettő közötti kapcsolódási pontot próbálom feltérképezni és megérteni.
    A kérdésem lényegében ugyanaz, mint bluonblu-é, amire adtál egy „igent” (illetve már korábban nekem is egyszer), akkor ezek szerint ha elköltöttem a 6 DP-t a másik karival, és itt ezt szeretném beszámítani egy szintlépésbe, akkor az Adottság alapú karakteralkotást használva az új karakter a pontok kiszámítása előtt 4. szintről indul?

    Félreértések elkerülése végett, nem az agyatokra akarok menni. A Dicsőségpontok rendszere érdekes, szeretném használni az ebből származó lehetőségeket, de egészen a táborig egy pontot sem költöttem belőle, mert nem volt egyértelmű.

  • Ha új karaktert alkotsz akkor nincs rá hatással a korábban elkoltott dicsőség pontok. Csak arra a karakterre vannak hatással a DPk amivel felhasználtad
    A karakteralkotásban szereplő „pont” nak semmi köze a Dicsőség pontokhoz!
    Remélem jól értettem a kérdést

  • Most hívták fel a figyelmem, hogy a fegyvereknél bent maradt a HP a táblázatban, ezt javítottam, természetesen csak aranyat kell rá költeni!

  • Hali,
    Ennél az adottságnál (Vallásos képzés: Tudományos képzettségekre +Intelligencia számú KP-val rendelkezel), a +INT a teljes tulajdonságot jelenti (tehát pl. 18as értéknél 18-at) vagy csak a 10 feletti részt?

  • Intelligencia számú, tehát igen 18-as intelligencia esetén ez 18 KP

  • Üdv!

    Az alábbi kérdéseim merültek fel a karakteralkotással kapcsolatban:

    1.: Nyelvtudást nem említi a rendszer. Csak anyanyelvet ismernek a karakterek alapból, vagy a közöst is?
    2.: Papok adottság táblázatában a Segítségkérés (3. szintű adottság) nem ír konkrétumokat. A kapott válasz mindenképpen igaz lesz? (nyilván ha a válasz a „nem feltétlenül”, avagy „nem”, akkor nem éri meg felvenni az adottságot, mert akár az egész kalandot is kisiklathatja egy tréfás/rosszkedvű mesélő, ami fizetős versenyen nem feltétlen előny)

    Előre is köszönöm a válaszokat,
    Üdvözlettel:
    MasterV

  • Szokasainkhiz híve anyanyelv 5, közös 4es, ha közös az anyanyelv a karakternek akkor azt 5oson és kesz
    Segitsegkeres ugyanúgy működik mint a hasonló hatású varázslat (nincs előttem könyv nem tudom a nevét hirtelen)

  • 1: lo fegyverekre nem latok anyag,modositasi opciot.Pl.abbit hur plussz tav vagy plussz sebzes,aramoltatas minusz tav plussz sebzes.
    2:varazslo az biztos h 0 pontos kaszt vagy eliras? 6. Szinttol teljes a magiaja addog se tekercsek se jelmagia se runazas se szimbolumok.

  • Az sem egyertelmu szamomra ha elemi magusra speccelek akkor az asztral es mental magiahoz milyen hozzaferessel rendelkezem? Vagy a necromantiahoz?

  • Távolsagi fegyvert nem lehet készíteni ezen a módon.
    Varázsló teljesen jó helyen van (jelmagia alapvető képesség első szinttől minden varázsolnak!)
    A leires csak a változásokat említi, minden más amire nem tér ki változatlan

  • Ertem!
    Akkor ha alapveto a jelmagia tudok csinalni ezek szerint 35 mp.os carazslat+idozites majd mikor maxon vagyok ujra magikus aura varazsjelet=35 mp.os varazslat tekercs!?
    En eddig ugy meseltem ahogy konyvben van,tehat ahhoz h magiat sugarzo jelet keszitsek mf runanagia kell….az meg 6. Tsz.tol van.
    Ugyebar varazslo a magikus aura varazsjellel 33mp kezdi a vari targy keszitest.
    A KERDES UJRA:Kepes vagyok akkor a versenyen 5 tsz.en hasznalni a : varazskoroket,varazsjeleket,szimbolumokat,belyegeket,pentagrammakat?
    Ha igen ugy mar ertheto a 0 pont
    Ne hari de fontos tebyezo ez!

  • Varazstekercs az runa mágia ahhoz runa mágia kell, a jelmagia pedig ugyanolyan Iskola forma mint az elemi mágia ezért van a mozaikmagianal leirva, a varazstekercs pedig runa mágikus varazstargy ami a runa mágianal van leirva azokhoz kell a runa mágia mf h elkeszitsd és runa mágia af h pl felolvasd.
    Sokaknak nem sikerült az ertőolvasas ezekkel kapcsolatban, nem az első h ilyenbe futok bele. Különbség van jelmagikus varazstargyak és runa mágikus varazstargyak között. Igen én is olvastam a runa mágianal mi van írva, kicsit hülyén fogalmaztak a lényege hogy minden runa mágia jelmagia de nem minden jelmagia runa mágia. Ha otthon nem így alkalmazta az azt is jelenti h nem jól használtad de ez egy másik téma már.
    Tehát igen ha akarsz csinálni egy Vedo varazskort azt megteheted, a megkötés hogy TSZ számú ilyened tárgyad (értsd előre felirt jelmagikus jeled/ jelmagikus varazstargyad/ belyeged/ szimbólumok/ varazskorod/stb) lehet előre amit fel kell tüntess a karakterlapon.

  • Igen! Valoban rosszul alkalmaztam eddig! Atolvastam ujra es ujra es fenyt lattam 🙂
    Igy mar vilagos! Koszi a turelmedet!
    Ha szeretnek ilyenekbol 5 darabot az ingyen van ugye?
    Mas.Alkimista tinta mennyiert veheto vagy mennyiert csinalhato? Nem talalok hozza utmuzatast pedig emlekszem valami ilyenre.
    A csapatunk egyutt csinalja a karikat es van egy kerdes.Igerem utolso 🙂
    Ember,dzsad szarmazek +1 max iq.A kasztnal csak 18 dobhato ki nincs kf.Igy lehet 19 vagy a +1 csak akkor ervenyesul ha faji maximum dobhato ki pl varazslonal iq.ra?
    Nagyon jo lett ez a kitoltesi modszer es a tobbi is gratulalok hozza nektek!

  • Nem tudom mi az az alkimista tinta, de ha van alkimia tud készíteni magának csak az alapanyagokat kell megvasrolni hozzá, ha van herbalizmus az alapanyagokat is szedhette, ha nem növényi alapanyag kell hozzá akkor meg kell venni, a tsz darabszám itt is érvényes
    Módosítja az elérhető maximumot ugyanúgy mint egy faji módosító, tehát ha a kaszt 2k6+6-al dobja és dzsad származékos a karakter akkor lehet neki 19es intelligenciája, ha 2k6+6+kf és dzsad származékos akkor elérhető a 21-es tulajdonságot is (az hogy nem fogja tudni kijatszani meg a 19-et sem az megint más kérdés)
    Köszönjük, sok munka van benne, és mindig van mit csiszolni rajta

  • A tintat jelek es runak felrajzolasara hasznaljak.Felrajzolva 1 evig marad targyon,vizallo,hoallo.Alternativ megoldas ha pl nincs megfelelo szakma pl a runa kard elkeszitesehez.Arara nem emlekazem csak de decije biztos h aranyban meretik..mondjatok egy arat es azt hasznalom fel.
    Gondolom a magas iq nem kijatszasat hazi szabalyban buntetitek.pl. a km levon belole x erteket a jatekules erejeig.Asztral es akarateronel is.

  • Nem is halottam ilyenről… Vékonyan belekarcolod én úgy szoktam használni de ha ragaszkodsz hozzá vedd meg 1 aranyért, nem tudom

    Nem buntetunk semmiért ez csak személyes tapasztalat h nem tudják, így felesleges

  • Utana neztem a tintanak es egyedul a d20.as rendszeru magusban talaltam meg alkimianal.Azert furi mert sose olvastam 🙂
    A karcolas is nagyon jo de mondjuk jobb femhez mar hasonlo anyagu szerszamok kellenenek.
    Annyi a tinta specije hogy minden feluletre feltapad es akar 5 evig is rajta marad..nem pereg vagy szarad le rola.Dragabb mint gondoltam 5 arany 1 deci belole.
    Leges legutolso kerdes : herbalizmus es mereg keveresnel tsz szamu lehet indulasnal.Alkimianal lehet ugyanennyi af keszitheto cuccos? Pl. Legfogo,oldoszer,tartositoszer arra az esetre ha talalnek egy orrot,gyenge sav…ilyenekre gondoltam csak.
    Szep estet es nyugodalmas ejszakat mindenkinek!

  • Tsz számú amit az af el tud készíteni, de ezzel kapcsolatban majd a mesélő el egyeztess mert ha azt mondja h ahhoz SZTE nem elegendő az af akkor vető joga van termeszetesen

  • Udv ujra 🙂
    Utolso utani kerdes: a zona varazsjelet lehet leplezni?
    Igy kepzeltem: zona varazsjel25mp)+idozites(15mp) majd 50 mp .ert 50.es ereju leplezes.
    Vagy zona varazsjel+25-os ereju leplezes.
    Persze csak ha lehet mert gyakorlatilag a leplezes is egy mozaik.

  • ETK 324. oldal, fusd át mégegyszer
    Ezen felül amit írtál nem is lehetséges, nemhogy varázsjellel, semmivel!

  • Atolvastam.Igazabol azt irja h jelmagiara keves kivetellel nem alkalmazhato idomagia.Zona varazsjelnel nincs kiterve ra se a leplezesnel.Idozitesnel igazabol lehet gond de ott sem ternek ki ra.
    A leplezes lathato dolgokat leplez le es nyilvan a zona varazsjelnek nincs ilyen.Viszont van masodlagos hatasa neki.Ha furkeszni akarjak elobb a leplezes e.vel kell megkuzdeni.
    Az idozitest ertem lehet felre es arra gondoltal te is.
    Hagyjuk azt akkor.Zona jelet leplezni vagy sem? Csak a masodlagos hatas szempontjabol erdekelne.

  • Masik kaszt kerdes.
    Saman ha kepes egy adomany miatt maszkot kesziteni(nap maszk)akkor az lehet nala indulasnal?

  • Sziasztok!

    Újabb varázslóval kapcsolatos kérdés: 5. Tsz-ű „Varázslóiskola” adottságnál a mentál/asztrál mágus esetében a területre (pl. kupolára) ható asztrál/mentál mágikus mozaikok kapcsán az van írva, hogy „ME-t egyszer kell kidobni.” Amennyiben az adott területen több személy tartózkodik, kinek a mágiaellenállását vesszük alapul? A legalacsonyabb/legmagasabb ME-jével számolunk? Esetleg átlagról van szó?

  • Mindenkinek a sajátot kell alapul venni természetesen

  • Saját ME-m ellen varázsolok? Valamit nagyon félreértettem ez esetben. Tudtommal ME-t azok dobnak, akikkel szemben mágiát alkalmazok. Ők hogy lehetnek felvértezve az én ME-mel? Egyszerű városőrökre ha kupolában alkalmazok egy Félelem mozaikot, miért az én asztrális ME-mel védekeznek?

  • Akkor elmondom hogy működik a mágia mert látom ezzel is gondok vannak
    El mondod a varázslatot lehuzod a mana pontot (legyen Asztrál félelem kupola formában) , ki választod amozaikot, ebben az esetben az erosseget elosztod a kupola sugarával ezzel megkapd a létrehozott varázslat effektív erosseget (legyen 10E félelem, és 2 m sugarú kupola, azaz a végső varázslat 5E-s lesz) ez azt jelenti h a kupola a tartózkodó lények 5Es asztrális hatás ellen jogosultak ellenállásra, ami a szabályok szerint úgy néz ki h dobsz egy k10-el, ezt hozzaadod a varázslat Ejehez és ha az így kapott szám meghaladja az Asztalos Magiaellenallasodat akkor hatással van rád a varázslat. Tegyük fel 2en tartózkodnak a kupola an a szabály szerint egyszer kell dobni azaz az egyik játékos dob k10-el az eredmény legyen 4, ha ezt hozzaadod a létrejött 5Ehez megkapod, hogy 9! Azaz ha a kupola an tartózkodó 2 lény AME tulajdonsága kevesebb mint 9 hatással lesz rájuk a létrehozott mozaik, ha magasabb mint 9 akkor megvédte őket a mágikus ellenalasuk
    De tegyük fel az egyik delikvens ék van 6os AMEje a másiknak 12 akkor csak az egyikre lesz hatassal
    De ha a mágia ezen alapvető szabályaival problémák vannak, azt javallom egy másik kaszttal próbálkozz, hiszen egy rendezvényen ahol limitált óra szám áll rendelkezésre a játékra nincs igazan idő a mágia ezen alapvető szabályainak az elmagyarazasara.

  • Nos, köszönöm. A kérdésem arra vonatkozott, hogy a kupola alatt tartózkodó NJK-k hogyan dobnak ME-t, nem arra, hogyan kell számolni az ME-t. Az „egyszer dobnak mágiaellenállást” nem tette egyértelművé, hogy egyenként egyszer vagy csak egyikük dob ME-t. Azt hiszem, tisztáztad ezt is a válaszodban.

  • Üdv!

    Gyors kérdések:
    Szerencsevadász táblázat, Célbadobás adottságot hogyan kell értelmezni? Távolsági fegyverek szabályai szerint megy a tőrdobás(távolság+30+módosítók VÉ kontra CÉ+dobás) avagy sima támadódobás az ellenfél normál védőértéke ellen csak ez esetben a CÉ-t hozzáadva, nem a TÉ-t?

    Illetve a helyismeret képzettség. Ugye az KP-ból nem fejleszthető, de idővel magától nő. Tolvajok esetén, akik x helyszínen élték le életük javát, ezt miképpen számoljuk ki?
    Krad papnál ugye le van írva, hogy 60% szülőföldre, majd később 30% másik helyszínre.
    Ha ezen kívül szerepel még egyéb olyan helyszín az előtörténetben, ahol éveket töltött, arra jár-e %?

  • Előbbi, teljesen úgy fog működni mintha távolsági fegyvert használna, a MT-ben benne is van a távolság táblázat hozzá, hogy meddig lehet eldobni.
    Helyismeret képzettség teljes mértékben a leírtaknak megfelelően működik, nincs házi kiegészítés hozzá, nehéz lenne ilyen módon szabályozni.

Vélemény, hozzászólás?