Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.
Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).
Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.
A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:
* Minden játékos karakter 6. SZINTŰ és SZABADON VÁLASZTHAT FAJT.
• Tíz ynevi faj közül lehet választani, amelyek közé bekerült a kyr vérű is
- Akinek anyanyelve a közös megkapja 5-ös szinten, és egy másik nyelvet kettes szinten
* Akinek NEM anyanyelve a közös az a saját anyanyelvét kapja 5-ös szinten és a közös nyelvet 4-es szinten
* Saját kultúrára Mf-ú képzettség jár, saját helyismeretre 60%
* Minden szintlépésnél a k6-os dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak számolandó.
*A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
* A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
*Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.
* Az osztott tulajdonságok legkisebb és legnagyobb értéke között maximum 10 pont különbség lehet.
* Képzettség tanulásánál/vásárlásánál Alapfokról Mesterfokra való fejlesztésnél csak a két Képzettségpont igény közötti különbséget kell kifizetni (ld. Rúna I./6.)
* Ökölharc Képzettséggel, Harcművészettel vagy Különleges képzéssel sebezhető ÉP pusztakézzel Túlütés esetén.
• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben
• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek
• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem akarsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá vagy 10 (tíz) Képzettség Ponttá
• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését
• Kérjük, hogy az elküldött közös előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Lehetséges kezdő varázstárgy darabszámot, Szerzett Rutint és Különleges Képzést választott ki a karakter
Change log a 8.0-ás verzióhoz:
- a Trófeaterem-be bekerültek az év eddigi rendezvényei, amelyeken vagy használható volt a karakteralkotás vagy a Krónikák-mitológiához tartozott a kalandmodul
- a pap és paplovag kasztnál fel lett tüntetve a Tárgyazanosítás varázslat
- a Vallás előtörténeti motívumnál a korábban már kivett Új Hit Előny említése eltűnt
- az Fp/Kp/Hm per szint értékeket minden kaszt már megkapja első szinten is
- Közös harcmodor Kp értéke javítva az MTK-ban megjelöltre
- John J. Sherwood: Komisz mesék c. könyve bekerült a Közös M* világunk listába
- a Fegyvermester kalandozó rutinnál bekerült, hogy hárítófegyver használattal sem vonható össze
- egy haonwelli (-an) és erigowi (-d’) nemesi előtaggal bővült az embertípusok lista
- új választható harcos alkasztként bekerült a Caedon gyöngyei
A Meran által létrehozott és kezelt karakteralkotót ajánljuk segédletül. Minden olyan esetben, ahol eltérés van a program és a karakteralkotási pdf dokumentum között, az utóbbi szabályai érvényesülnek és az átnézésnél is azt fogjuk figyelembe venni. Észrevételeitekkel tovább segíthetitek az elektronikus karakteralkotó fejlesztését.
LETÖLTÉS: Előtörténet-alapú-karakteralkotás-3722
A VILÁGRÓL: P.sz. 3722
“Új időszakba léptünk Ynev világán (részletesen P.sz. 3721-ról) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is.”
Morgena, a kyrek álomistennője visszatért, hívei és kiválasztottjai északon újabb és újabb templomokat szentelnek fel a tiszteletére. Toron, az utolsó vesztes Zászlóháború óta visszafogottabb és emberi arcát mutatja a világ felé, amiben szerepet játszhat egykori szövetségeseinek veszte is: Rowon hercegét elűzték, trónján Darton földi helytartója és annak fehér ork hadserege székel, Enoszuke csak nemrég bontakozott ki a tűzviharban megtépázott szigetként a külvilág előtt a keleti szél csillapultával és komoly változások történtek az erőviszonyokban, Alidaxban pedig, bár a Fekete Lobogó teljes jogú választottja, de egy Arel hitére nevelt boszorkánykirálylány uralkodik a bíborgyöngyöknek hála.
“Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.”
Délen Pyarron saját belső viszályait vívja a jővő nagy kérdéseit illetően és egy újabb nomádjárást nyög keleti határain, Új-Godon pedig minden erejével az északi területeinek felügyeletével köti le magát, miközben az élet megszokott folyása lassan visszatér Taba-el-Ibarába csak más alakban és szereplőkkel, mint a háborút megelőző időkben. Ront’e Rone gróf elhíresült roxeni jóslatának pedig még nem teljesült be minden sora, hogy a Nyolcadkor fordulója készen érje a Kalandok Kontinensét…
A Kalandról
Hat Város Szövetsége, egyike Dél-Ynev legősibb kultúrális központjainak, a Hetedkor és az embernem egyik legbiztosabb pillére. Mind a Krónikák.hu-t megelőző sötét korokban kalandoztunk már itt nyári tábor során, mind pedig (tulajdonképpen) már az első Krónikás rendezvényen tavaszi táborban is jártunk Equasselben, Öbölmélyben. Most, az egynapos rendezvényeink sorában 25. alkalommal a Kalandorkrónikák is bemutatja ezt a világot azzal az alapossággal, amit megszerettünk.
A kalandmodult az Amund írja, együtt a Szövetségről és a városról szóló háttéranyaggal. A Hat Város térképét a már korábban Nagy Ynev Térképéről megismert Éowyn rajzolja majd, a szerkesztésben pedig nagy segedelmünkre lévő Komattre a kalandhoz és helyszíneihez egy egész albumnyi zenét szerzett már, amelyeket a rendezvényig ti is meg- és végighallgathattok majd.
***
A rendezvény kalandjára szigorúan pyarroni kötődésű csapatokat várunk majd a fenti karakteralkotással kidolgozva. A csapatot az Új-Pyarronban székellő Ezüst Rend kalandozó falka bízza meg, hogy egy kényes ügyben a Hat Város Szövetségének fejvadászainak, a Gyöngykeresőknek a segítségére legyenek. Ennek megfelelően az extrém karaktereket különös odafigyeléssel és óvatossággal alkossátok meg, írjátok meg az előtörténetüket és illesszétek a csapatba. Amelyik csapatnak nem megy esetleg a fenti kérés teljesítése és abszolválása az elesik a rendezvényen való részvételtől.
A jelentkezés november 10-ig tart majd (aznap éjfélig), hogyha addig nem telnek be a lehetséges helyek. A rendezvény facebook eseményénél igyekszünk naprakészen jelezni a jelentkezések állását, így különösen javasoljuk, hogy kövessétek figyelemmel. A rendezvény ingyenes lesz, becsületkasszával, de minden egyéb részletet a kiírásban tudtok majd meg hamarosan.
Üdvözlettel:
a Krónikák.hu
és
az Elveszett Mesék társasága
A’frad!
Sziasztok!
Az Előtörténeti motívumoknál, a Neveltetés résznél, Darton paplovagként a Rendet vagy a Vallást kell választanom?
Ahoy,
Andrash: amelyikről úgy érzed, hogy meghatározóbb a karakterednek. Ha a lovagi jelleget hangsúlyozod a karakternek akkor Rend, ha pedig a buzgóságát és elhívottságát akkor Vallás. Nincs kötelező osztás. A Vallásnál az Új Hit Előny már nem érvényes, mert kikerült az az Előny most.
Rendben, köszönöm!
Üdv!
Egy apró játéktechnikai kérdésem lenne. Amennyiben emlékezetem nem csal a Krónikás rendezvényeken minden karakter megkapja már első szinten is a Hm/sz-t kp/sz-t és a fp/sz-t. Jól tudom? Másik dolog pedig, hogy szerintem történt egy elgépelés a közös harcmodor képzettségnél, mivel az mtk szerint 30 kp a mesterfok nem 10.
Tisztelettel: Flagellum Dei
Ahoy,
Flagellum Dei: igen, már első szinten is mindenki. A Kp éprték legközelebb javítva lesz, köszönöm.
Mi több, nem csak hogy Krónikás rendezvényen, de az alapkönyv, az ETK szerint is járnak ezek első szinten.
Kedves MagicHorse! Az ETK szerint csak a harcos kaszt kap meg mindent első szinten is( bár ezt emlékezetből írom), de minden kaszt tutira nem. Bár az egyszerűség kedvéért én is minden kasztnak megadom mindhármat ha mesélek.
Üdv!
Kérdés/észrevétel: az V. táblázatban a papok alkaszt és kiemelt kasztjai között szerintünk rosszul van feltüntetve, hogy pl. a Ranagol-pap PPL verziója olcsóbb lenne, mint az ETK-s.
Ez valóban hiba, vagy ténylegesen így számoljuk?
Ahoy,
Gyuri: ez nem hiba, így számolandó
Sziasztok!
Két kérdéssel szeretnék felétek fordulni. A Dervis váltott kasztnak számít? Alkasztnak számít e? 6 szinttel alkotható e?
Illetve váltott kasztnál az addig kidobott FP megmaradnak e? Az rendben van, hogy a vásárolt képzettségek megmaradnak illetve a HM módosulnak de sajnos a szabálykönyvben ez nem tiszta.
Köszönöm válaszotokat!
Ahoy,
Moge: a Dervis (PPL 137. oldal) „csak” egy paplovag variáns, nem másik kasztból alakítható. A karakteralkotásban nincs mód váltott/vagy ikerkasztú karakter indítására. A dervis alkasztnak minősül.
Nem lehetséges, hogy a Doldzsah-papra gondoltál? ő egy, az előnyök között választható Dicsőség útjánnal hozható játékba és játéktechnikailag kötelezve van a kasztváltásra egy ponton. Ő is alkasztnak minősül.
Köszönöm szépen válaszod! 🙂
Sziasztok!
Karakterlapból van kötelező, vagy ajánlott, vagy mindenki azt használja amelyiket akarja?
Ahoy,
Andrash: fakultatív. Elküldésnél érdemes olyat, amin jól látszanak a dolgok, hogy átszámolhassuk rendesen és könnyebben ennyi emberét. A rendezvényen ízlés szerint.
Rendben.
Köszönöm!
Most, hogy mást okból elővettem a szabálykönyvet szabály jogászkodni, az első szintes HM/KP/Fp kérdéskört is kikerestem:
„Karakteralkotás szabályai” fejezet, 19. oldalon írja az első szinten kapott HM-et. Mivel szintenként 4HM-es példát hoz, nem épp a standard harcos.
Ugyan itt: „Minden kaszt minden TSZ-en (az elsőn is) bizonyos mennyiségű Kp-t kap, jegyezd fel ezt is!”
Egyedül az Fp/szint nincs sehol ilyen egyértelműen definiálva első szintre.
Sziasztok!
Az abbit fegyverekről hol találok leírást?
Ahoy,
Andrash: talán a 23-as karakteralkotásban lesz (illetve különböző rendezvényeinkben már szerepelt abbit fegyver választhatónak), itt még csak főleg „dísz”. A villámmágia fejezetben írnak az abbit képességéről a boszorkánymesternél.
Ok, köszönöm.
Varjúvecsernyés, pallosos, paplovagként leginkább az érdekel, hogy nehezebben törik-e mint egy normál fegyver.
Ahoy,
Andrash: nem, ugyanúgy. Csak úgy ropog … 🙂
🙂
Akkor így én és minden csapattagom hoz egy tartalék pallost.
Helló!
A kérdésem az hogy Illanorban csak emberek tanulhatnak harcosnak? Teszem azt pl elf fél elf tanulhat ott? Nem láttam erre vonatkozóan semmit sem.
Köszi!
A másik kérdésem hogy induló felszerelésnél a harcos alkaszt indulóját is megkapja pluszban ingyen? Pl. a Vágtatóknál megkapja a szabja,csatacsákány,íj,pajzs ,láncing kombót?
Köszi!
És még. 🙂 A fegyvermester Szerzett rutinnal plusz 1 támadás körönként íjjal is?
Ahoy,
Favago: tanulhat elf vagy félelf Ilanorban harcosnak. Mivel alapvetően emberek élnek ott erre az előtérténetben térj ki alaposan hogy ki fia-borja. „,,,és ami az adott alkasztnál meghatározásra kerül” tehát amiről írja, hogy megkapja azt megkapja ingyen. Ahol azt írja, hogy használják csak azt meg kell vásárolnia. „+1 Tám/kör rövidkard vagy annál nagyobb közelharci fegyverek esetén.” Tehát célzófegyverre nem jár a plusz támadás.
Estét mindenkinek!
Az elemi erő nyílnak mik az értékei? Mint az eredeti nyílnak amibe belevésik a szimbólumot? Az ideg megmarad,csak a nyílvessző teremtődik?Teszem azt ha visszacsapó íjra rakják ,ugyanúgy kell a minimum 14-es erő? És akkor az erő bónusz is jár pluszban? Mivel hogy a visszacsapó íjnak lehet ugye?
Ahoy,
Favago: választott íj értékeivel. Lesz idege, mint tűzíjnak. Kell minimum erő és Erő bónusz is jár hozzá ha visszacsapó íjként alkotod meg.
Azt jól olvastam,hogy ha fél-elfel indulok mondjuk Yllinoriként akkor nem kapom meg a 25 alap célzót,hanem csak a faji 10-et? Tehát sokkal rosszabb a célzóm alapban mint mondjuk egy embernek aki megkapja a 25 alapot? :”(a kasztból fakadó CÉ alap az
félelfek esetében nem jár, csupán a későbbiekben erre áldozott HM számít ~ ETK 26. oldal).
Mert a Sirenari erdőjáró csak elf lehet gondolom,neki meg oda van írva hogy CÉ alap:25. Akkor most hogy van ez?
Ahoy,
Favago: Jól olvastad. Igen. Sirenari erdőjáró csak elf lehet. „Alaphelyzetben minden elf 30-as CÉ-vel rendelkezik (a kasztból fakadó CÉ alap az elfek esetében nem jár, csupán a későbbiekben erre áldozott HM számít ~ ETK 26. oldal).”
Ahham. Nekem a régi Magusomban még nem így volt. Úgy látom később tákolták így össze . Teljesen nonszensz. De hát a szabály az szabály.
Ez a szabály mindig így volt csak soká. Nagyvonalúan nem így használták, nagy különbség. 🙂
Hát pedig a 94-es kiadásban nem így volt,nézz utána ha nem hiszed. 🙂
És egy kérdés. 🙂 Mennyi a visszacsapó íjak maximum erő bónusza? Mondjuk ha a játékos mesterfokon tudja készíteni magának?
Sziasztok!
Csapatszinten ezek a kérdések merültek fel nálunk:
1) A Tehetség előny jár bármilyen játéktechnikai változással?
2) Bölcsek Könyve előnyben: Párostánc, megvehető képzettség: 3 Tám/Kör – ez kezenként értendő?
3) A Skorpiókirály rutin működik két fegyverrel?
4) Az új pszi diszciplinák egyenként, vagy csomagban kerülnek 2/4 Kp-ba?
5) Mennyi az ára a dzsennek által forgatott dzsambiának?
6) Sirenari erdőjáró megkapja induláskor az elf íjat, vagy erre költsük a csapat teljes vagyonát?
Remélem, nem nagy faszságok, előre is köszi a választ!
6-os kérdés tárgytalan, azóta sikerült értelmezni a fentebbi választ, ami erre vonatkozott.
Ahoy,
Favago: ez opcionális szabály, mesélőtől tehető függővé. Legfeljebb +2-t engednék én neki Kalandmesterként.
Ensirion:
1) Nem.
2) „További 15 Kp-ért a választott fegyvereket Mesterfokon forgathatja, az ott leírt módosítókkal. Ha még tovább tanulmányozza a kötetet. Segítségével 15 Kp és három hónap gyakorlás után a körönkénti támadások számát kettőről háromra növelheti. Megjegyzendő, ez azon kevés kivételek egyike, melyek alkalmával egy karakter ketttőnél többször támadhat körönként mágia vagy Pszi alkalmazása nélkül.” – Rúna I/8.
3) Igen.
4) Csomagban.
5) Nincs neki hivatalosan. Az ésszerűség keretein belül 1 vagy 2 darab lehet a dzsenn karakternél belőle.
Kellő indoklással (szervesen az előtörténetbe szőve) birtokolhatja-e nem aszisz a Bölcsek Könyvéből a Párostáncot?
Ahoy,
Krolla: csak asziszoknak.
Köszönöm, hogy ilyen gyorsan válaszolsz a kérdésekre!
Ha a karakterem szablyát tanult forgatni és áttér a dzsenn-szablyára, akkor az külön fegyverhasználati képzettséget követel, vagy használhatja a meglévő tudását? Ha ez utóbbi állna fenn, mennyi Kp az áttérés ára?
Ahoy,
Krolla: külön fegyverhasználat képzettség.
Üdv!
A boszorkány Hatalom itala és Hatalom amulettje nem volt a listában, ezért kérdezem: mik az alapanyag és Manapont költségeik? El tudja készíteni elvileg 6. szinten, ugye?
Köszönöm!
Ahoy,
Lozartan: 1 főzetre való 1 aranyba kerül. 1 főzet 10 alkalomra elég. 1 ezüst az alapanyagköltsége egy hatalom italának. Hatalom amulett első példányának alapanyagára 2 ezüst, minden további a drágakőmágiánál leírtak szerint számolandó.(500X10=5000 arany).
Üdvözletem!
A kérdésem nem épp a Karakteralkotásra, hanem egy kasztra vonatkozik, de ide is beférhet :).
A Keleti barbárok sámánpapjai három isten közül választhatnak, hogy kinek a követői. A MTK 97.oldalán leírják, hogy Leutaril papjai a Természet, Halál, utána Ramkir papjai a Természet, Élet és végül Tomatis papjai a Természet, Lélek szférák felett bírnak hatalommal.
Majd később az egyes specializációk (100. oldal) után az MTK 101. oldalán a „Különleges képességek” fejezetnél azt olvasom: Legfontosabb különleges képességük a Papmágia Kis Arkánuma Természet, Élet, Halál szférák ismerete (+egyedi varázslatok).
Nekem kicsit ellentmondásos a dolog. Ti hogy kezelitek a szférákat ennél a kasztnál?
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv, ePocak
Az Éberséget mint %-os képzettség használjuk, vagy csak az Észlelés tulajdonsággal fog működni?
(Nem mindegy, hogy még az Éberség %-ra is kell-e számolnunk KP-val.)
Ahoy,
tyrael79: tulajdonságként használjuk, ne rakj rá %-ot.
A Mágiatűrés előny (10% létre sem jön, amúgy -15E) mondjuk a mentális operációkra hogy működik?
Csak az ártalmas hatások ellen véd automatikusan, tehát nem fogja gátolni, ha én beeegyezek valamibe, ugye?
Tehát mondjuk még lerombolt pszi pajzsokkal is hatásos egy papi Bénítás, vagy Parancs, vagy Igaz szó, vagy épp egy boszorkányi láthatatlanság ellen, de a nem támadó hatások, mint pl. a papi Hang varázslat, vagy Vízlélegzés, vagy Káoszkard ellen nem?
Csak akkor hatásos, ha eszméletemnél vagyok, vagy leütve / alvás közben is hatásos?
Ahoy,
tyrael79: ez az Előny (is) kreativitást követel meg a játékostól, hogy ő hogy képzeli el miért van ilyen képessége a karakternek. Ha egy ősi szellem védelmezi jó szándékkal akkor értelmeszerűen „beengedi” ami nem ártalmas, ha valami másféle módon kapta a mágiatűrést (ld. Acél és Oroszlán) semmi sem megy át.
Karakteralkotásnál ugye az hogy 5 dp ért 3 varázstárgyad lehet még nem jelenti azt hogy van is mert az ott feltüntetett összeg is kell rá?
Ha így van 4000 aranyas ső kb 100+ feletti tárgyakat kiírni is felesleges,mert alkotásnál pl 4000 aranyas tárgynál,ha abból 1 et akarnál sem tellik senkinek:)
Sőt igazából hiába tennék is be 1 nél többet,mert max 1 100 arany alatti,ha kijön már csoda a többi alapcucc költsége miatt eleve,vagy pucér a kariXD
A tetoválások meg olyan boszorkánymesternek pl aki abban jártas,még dp sen is rááldozva,hogy biztosan jártas benne és még kp t is áldozva,hogy mesterfokú tetováló,annak meg mind alapból tudnia kéne.
Ha a tetoválások mágikus tárgynak minősülnek az adatok szerint és ennyire drágák akkor boszimesterük már milliárdos is kb a szakmályából és a kalandkezdése kb 1 hét melóval startol míg szétvarr pár embert+társakat és a több ezer aranyból újraszerel mindenkit kb.
Szóval……kissé…fantasyban is irreál…….vaaagy….valami nadon nadon nem kerek.
Mert így boszimestert indítok és ha nincs is elég lém semmire startnak 1 hét és felszerelek mindenkit azzal amit csak kíván kb és persze pénzért beszerezhető.
Valamint még kérdésem így a befolyásoló nem élesben kontakt harc vagy mágiahasználók mint boszorkány boszorkánymester sőt sok pap is úgymond MINIONOS karakter volna aki kb meg sem mozdul csatlósai segítői nélkül,de még egy lovagnak is 2 apród kell a tonna cucchoz,ennek kezelésénél akadályba ütköztem játékokon eleve.
Mert ezen karakterek a csatlósok nélkül hülyék volnának elindulni………egy jó bosziról pl a KM vakargathatja lefelé a néphadsereget kb.
Papként is fanatik hívőkkel vonulnék stb…….ezt pl mert csak alapon egy régebbi modulnál csak úgy lenullázták,viszont,ha lenullázódik a befolyásolós karakter befolyásoltak nélkül nem megy sehová,mert ők védik meg szolgálják ki,így a kaland nullázásuk esetén az lesz míg feltölti állományát,mert nélkülük értelmetlen elindulnia,mert nem harcos vagy kontakt mágus,vagy harcospap.
Ezenfelül idegen területen első nekik a kapcsolati terjeszkedés területbiztosítás és aztán bármi saját területen meg alap a kiterjedt kapcsolathálozata,mert ha nincs a kaland a kiépítésévél kezdődik,ha élni akar és nem fogyi eleve.
Szóval MINION is kérdés VARÁZSTÁRGY kérdés?
Mert előző modulnál is furcsáltam,hogy Dartonitánk szénné van dukkózva mert tellt neki mindenre és a varázstárgyakat kb ingyen kapte,vagy nem jön ki a matek.
Mert ha ingyen kapja akkor 3 at a legdrágábból és kalandnál az árából megveszem ami kell.
Ha meg nem ingyen kapja a 90% át kiírni is felesleges mert nem tellik rá.
Ahoy,
726HUN: a Dp-n felül még ki kell fizetni a varázstárgy árát is, a tetoválás is varázstárgynak minősül. Minionok vagy csatlósok bérlésére nincs lehetőség.
Pont ezt is írtam,hogy akkor meg 90% ára 1 nél többre meg pláne nem tellik,vagy ,ha gazdag nemes stb és tök pucér felszer nélkül.
Nem úgy min előzőn,hogy tellil neki szétdukkózott cuccokra és még 2 drága tárgyra.
Aztán ott van anyagmágia fizika túltáp.
1kg levegőt kaviccsá változtatva az illető feje körül=vákumbomba=1ép 10fp ha minimálozzuk vakság és süketség és egyensúlyzavar ,ha a légutakat kihagyjuk,ha nem a tüdő bevérzik meg is fullad vérében.
60 mp ből ez tömegpusztító fegyver kb .
Ha még többi fizikát is beleveszünk kevés mana kampó bárkinek.
1 es sfé rúnák 10 réteg selyem 10 rúna 10 sfé 7 rlteg selyem megfogja a golyót (normált)élőben így lőporosok ellen is jó.
Elemi erő ugyanígy 10 réteg selyemköpeny 20 sfé
Meg a többi szóval Mégusnak vagy minden tilos vagy kisújból túltáp nyomin isXD
Mert kis ésszel ez is kakukk.
Sőt eszes játékos max harcos lehet kb.vagy KM mindent tilt és még harcossal is melósXD
Boszorkánxnál stb és az összes kasztnál ami csatlósokra épül eleve az nem bérléses.
Egy lovagnak apród és fegyverhordozó,meg herold tök minimum vagy a két tonna cuccát a hajára kenheti pl.
Minnél több infót írsz csak a kérdőjelek száma….O.o
Mert a kaland ,ha ezek nincsenek 1 kalandnyi beszerzéssel ,rendezéssel kezdődnek így,mert ezek nélküle….eleve….
Boszimester nem kapja meg a tetkót ,mikor arra tett ls szakmálya,akkor tektkózással tölt egy hetet.XD
A lovag meg ha ő maga cipeli ,mindenét is a ló is összeroskad….és hogy teljen jobb vértrek+ tárgyak?
Pap sem mászkál idegen környezetben hozzá hűek nélkül(fanatik hívek)
Ezen karakterek nem bérelt minonokkal tök alapok,nem magukban mászkálósak eleve,ha igen az kb gyanús is.
@726HUN:
Az ETK Természetes Anyagmágia fejezet indító kitételei értelmében nem tudsz a légkör nem elszeparált részére, „feje körül” 1 kg levegőre külön anyagmágiát alkalmazni. Pont a fizikális túlgondolás miatt íródott a MAGUS alaprendszer alkotói által a vonatkozó, varázslós Rúna cikkek többsége, beleértve a Rúna I./8. „A varázsló és a fizika” címűt.
Az eddigiek alapján a játékosok többsége képes játszani. A túlgondolás és túl táp nem a rendezvényeinken résztvevők jelentős hányadára jellemző, a maradéknak meg úgysem lehet megfelelni, mert mindig fognak csomót találni a kákán.
Aki meg komplett pereputtyal akar menni „kalandozni”, az gondolja újra mit akar játszani! Arra is vannak világok, rendszerek, egy-kettő kifejezetten jó is. Valamint tanulságos és vonatkozó olvasmány szintén létezik 1605-ből Miguel de Cervantes tollából. No az pont ezekről a téveszmékről szól oly’ sikeresen, hogy 400 éve töretlen ismeretségnek örvend kis, Föld nevű golyóbisunkon.
Addig is értelmes kérdésekre és felvetésekre igyekszünk hasonló szinten értelmes válaszokat adni. Az értelmetlen vagdalkozásokra pedig némileg summásabbakat, hogy megmaradjon az első kategóriának a hely.