Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.

Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).

Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.

A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:

 * Minden játékos karakter 6. SZINTŰ és SZABADON VÁLASZTHAT FAJT.

• Tíz ynevi faj közül lehet választani, amelyek közé bekerült a kyr vérű is

  • Akinek anyanyelve a közös megkapja 5-ös szinten, és egy másik nyelvet kettes szinten
    * Akinek NEM anyanyelve a közös az a saját anyanyelvét kapja 5-ös szinten és a közös nyelvet 4-es szinten
    * Saját kultúrára Mf-ú képzettség jár, saját helyismeretre 60%
    *  Minden szintlépésnél a k6-os dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak számolandó.
    *A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
    * A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
    *Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.
    * Az osztott tulajdonságok legkisebb és legnagyobb értéke között maximum 10 pont különbség lehet.
    * Képzettség tanulásánál/vásárlásánál Alapfokról Mesterfokra való fejlesztésnél csak a két Képzettségpont igény közötti különbséget kell kifizetni (ld. Rúna I./6.)
    * Ökölharc Képzettséggel, Harcművészettel vagy Különleges képzéssel sebezhető ÉP pusztakézzel Túlütés esetén.

• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben

• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek

• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem akarsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá vagy 10 (tíz) Képzettség Ponttá

• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését

• Kérjük, hogy az elküldött közös előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Lehetséges kezdő varázstárgy darabszámot, Szerzett Rutint és Különleges Képzést választott ki a karakter

Több apró változtatás és csiszolás történt, de nagyobb bővítések is. A legújabb verzióból kikerült az Új Hit Előny, de bekerült a Feltámasztott és a Visszaváltoztatás. Új Hátrány a Hangos horkolás. Az embertípusokhoz (amelyek bővültek a nasti-val) bekerültek a nemesi névelőtagok tájékoztató jelleggel (hogy egy “nyelvet” beszéljünk velük kapcsolatban, ezért kérjük figyelembe venni). A Trófeaterem immáron eredeti elképzelés szerint a játékost jutalmazza részvételért a karakter helyett és ide is bekerültek újabb rendezvényeink. Kasztoknál egyértelműbbé lett téve, hogy minden pap és paplovag alkasztnak számít, bekerült a Védelmező, a Navigátor, a varázslói specializációk, elf varázsló és megkülönbüztetésre került a kétféle Ranagol pap is. Kezdő kalandozó felszerelés csomagokat vezetünk be, később még bővíthető lesz ez a fejezet. Varázstárgyak közé bekerült a Crantai Lélekpecsét is kalandmoduljainkból. Új Különleges képzésként a Legázolás, a Pyarroni Inkvizítor és az Elf Haláltánc szerepel.

A Meran által létrehozott és kezelt karakteralkotót ajánljuk segédletül. Minden olyan esetben, ahol eltérés van a program és a karakteralkotási pdf dokumentum között, az utóbbi szabályai érvényesülnek és az átnézésnél is azt fogjuk figyelembe venni. Észrevételeitekkel tovább segíthetitek az elektronikus karakteralkotó fejlesztését.

LETÖLTÉS: Előtörténet-alapú-karakteralkotás-3722

A VILÁGRÓL: P.sz. 3722

“Új időszakba léptünk Ynev világán (részletesen P.sz. 3721-ról) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is.”

Morgena, a kyrek álomistennője visszatért, hívei és kiválasztottjai északon újabb és újabb templomokat szentelnek fel a tiszteletére. Toron, az utolsó vesztes Zászlóháború óta visszafogottabb és emberi arcát mutatja a világ felé, amiben szerepet játszhat egykori szövetségeseinek veszte is: Rowon hercegét elűzték, trónján Darton földi helytartója és annak fehér ork hadserege székel, Enoszuke csak nemrég bontakozott ki a tűzviharban megtépázott szigetként a külvilág előtt a keleti szél csillapultával és komoly változások történtek az erőviszonyokban, Alidaxban pedig, bár a Fekete Lobogó teljes jogú választottja, de egy Arel hitére nevelt boszorkánykirálylány uralkodik a bíborgyöngyöknek hála.

“Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.”

Délen Pyarron saját belső viszályait vívja a jővő nagy kérdéseit illetően és egy újabb nomádjárást nyög keleti határain, Új-Godon pedig minden erejével az északi területeinek felügyeletével köti le magát, miközben az élet megszokott folyása lassan visszatér Taba-el-Ibarába csak más alakban és szereplőkkel, mint a háborút megelőző időkben. Ront’e Rone gróf elhíresült roxeni jóslatának pedig még nem teljesült be minden sora, hogy a Nyolcadkor fordulója készen érje a Kalandok Kontinensét…

A Kalandról

A korábban már bizonyított szerző-testvérpáros új modulját ismerhetitek meg “Gorviki meló” címmel. Ez Meran és Novan előző, Ünnepre készülve című kalandmoduljához hasonlóan Erion alvilágába vezet vissza minket, a Városok Városának egy másik nagy szervezete, a Szent Földről származó nemesi bűnözők mindennapjaiba.

A kaland több bemesélési, -lépési móddal is fog szolgálni annak függvényében milyen csapatösszeállítással és motivációkkal érkeznek majd az adott kalandozók. A kaland háromféle végigjátszási módját immáron három tesztmesén is végigvezették szerzői úgyhogy egy igazán méltó folytatást kaphat korábbi alkotásuk benyomásunk szerint.

Március 19. éjfélig várjuk a csapatok jelentkezését levélben a gulandro@gmail.com e-mail címre, ami kérjük, hogy tartalmazza A, csapat nevét B, kapcsolattartó elérhetőségeit (e-mail, mobiltelefonszám) C, a csapat tagjainak polgári és nick neveit D, a csapatkoncepció rövid leírását (pl. összeverődött kalandozócsapat, száműzött gorviki család, toroni gladiátorok stb.) E, speciális kéréseket, hogy vásárolható legyen a pultban (az ésszerűség keretein belül). Ezután 24 órán belül választ kaptok, hogy tudunk e fogadni a rendezvényen a rendezvényre, küldhetitek az előtörténeteket és a kidolgozott karaktereket digitálisan utalhatjátok a részvételi díjat.

Üdvözlettel:

a Krónikák.hu

és

az Elveszett Mesék társasága

A’frad!

Előtörténet Alapú Karakteralkotás P.sz. 3722-re

21 thoughts on “Előtörténet Alapú Karakteralkotás P.sz. 3722-re

  • Sziasztok!

    Az Előtörténeti motívumoknál, a Neveltetés résznél, Darton paplovagként a Rendet vagy a Vallást kell választanom?

  • Ahoy,

    Andrash: amelyikről úgy érzed, hogy meghatározóbb a karakterednek. Ha a lovagi jelleget hangsúlyozod a karakternek akkor Rend, ha pedig a buzgóságát és elhívottságát akkor Vallás. Nincs kötelező osztás. A Vallásnál az Új Hit Előny már nem érvényes, mert kikerült az az Előny most.

  • Üdv!
    Egy apró játéktechnikai kérdésem lenne. Amennyiben emlékezetem nem csal a Krónikás rendezvényeken minden karakter megkapja már első szinten is a Hm/sz-t kp/sz-t és a fp/sz-t. Jól tudom? Másik dolog pedig, hogy szerintem történt egy elgépelés a közös harcmodor képzettségnél, mivel az mtk szerint 30 kp a mesterfok nem 10.
    Tisztelettel: Flagellum Dei

  • Ahoy,

    Flagellum Dei: igen, már első szinten is mindenki. A Kp éprték legközelebb javítva lesz, köszönöm.

  • Mi több, nem csak hogy Krónikás rendezvényen, de az alapkönyv, az ETK szerint is járnak ezek első szinten.

  • Kedves MagicHorse! Az ETK szerint csak a harcos kaszt kap meg mindent első szinten is( bár ezt emlékezetből írom), de minden kaszt tutira nem. Bár az egyszerűség kedvéért én is minden kasztnak megadom mindhármat ha mesélek.

  • Üdv!
    Kérdés/észrevétel: az V. táblázatban a papok alkaszt és kiemelt kasztjai között szerintünk rosszul van feltüntetve, hogy pl. a Ranagol-pap PPL verziója olcsóbb lenne, mint az ETK-s.
    Ez valóban hiba, vagy ténylegesen így számoljuk?

  • Sziasztok!

    Két kérdéssel szeretnék felétek fordulni. A Dervis váltott kasztnak számít? Alkasztnak számít e? 6 szinttel alkotható e?

    Illetve váltott kasztnál az addig kidobott FP megmaradnak e? Az rendben van, hogy a vásárolt képzettségek megmaradnak illetve a HM módosulnak de sajnos a szabálykönyvben ez nem tiszta.

    Köszönöm válaszotokat!

  • Ahoy,

    Moge: a Dervis (PPL 137. oldal) “csak” egy paplovag variáns, nem másik kasztból alakítható. A karakteralkotásban nincs mód váltott/vagy ikerkasztú karakter indítására. A dervis alkasztnak minősül.

    Nem lehetséges, hogy a Doldzsah-papra gondoltál? ő egy, az előnyök között választható Dicsőség útjánnal hozható játékba és játéktechnikailag kötelezve van a kasztváltásra egy ponton. Ő is alkasztnak minősül.

  • Sziasztok!

    Karakterlapból van kötelező, vagy ajánlott, vagy mindenki azt használja amelyiket akarja?

  • Ahoy,

    Andrash: fakultatív. Elküldésnél érdemes olyat, amin jól látszanak a dolgok, hogy átszámolhassuk rendesen és könnyebben ennyi emberét. A rendezvényen ízlés szerint.

  • Most, hogy mást okból elővettem a szabálykönyvet szabály jogászkodni, az első szintes HM/KP/Fp kérdéskört is kikerestem:

    “Karakteralkotás szabályai” fejezet, 19. oldalon írja az első szinten kapott HM-et. Mivel szintenként 4HM-es példát hoz, nem épp a standard harcos.
    Ugyan itt: “Minden kaszt minden TSZ-en (az elsőn is) bizonyos mennyiségű Kp-t kap, jegyezd fel ezt is!”

    Egyedül az Fp/szint nincs sehol ilyen egyértelműen definiálva első szintre.

  • Sziasztok!

    Az abbit fegyverekről hol találok leírást?

  • Ahoy,

    Andrash: talán a 23-as karakteralkotásban lesz (illetve különböző rendezvényeinkben már szerepelt abbit fegyver választhatónak), itt még csak főleg “dísz”. A villámmágia fejezetben írnak az abbit képességéről a boszorkánymesternél.

  • Ok, köszönöm.

    Varjúvecsernyés, pallosos, paplovagként leginkább az érdekel, hogy nehezebben törik-e mint egy normál fegyver.

  • 🙂

    Akkor így én és minden csapattagom hoz egy tartalék pallost.

Vélemény, hozzászólás?