Hosszú utat tett meg a M.A.G.U.S. szerepjáték és rajongói is, mióta először kinyithattuk a Nagy Zöldet és elkezdhettük felfedezni Ynevet. Amellett, hogy ez is egyfajta (intellektuális) hagyományőrzés lett, az egyik legfontosabb képességünk a változás. Sok küzdelem és sok kaland áll már mögöttünk, amihez méltó új ötletekkel teli, sok régi kérdésre választ adó karakteralkotást szerettünk volna kezetekbe adni a második 25 év elején. Természetesen nem a semmiből és magától ugrott elő mindez, hiszen a korábbi Tetemre Hívás karakteralkotásunk is folyamatosan fejlődött és olvashattátok már egyszer a Romkúti Típusú (elő)életút vezetésre alkalmas módszerünket.
Az is nagyon fontos, hogy nem vagyunk egyedül (mert úgy nehéz is lenne szerepjátékozni, ugye) és hála a közös ötleteléseknek és beszélgetéseknek a Hősök Napja, Regélő Főnix és Hullámkirály csapatok vezetőivel rengeteg új igény és meglátás került bele a kalapba mielőtt nekiláttunk egy (legtöbb ízében) új karakteralkotási metódusnak. Álljon itt egy köszönet mindazoknak, akik a fentebb nevezett klubokból és a Krónikás csapatból a legtöbbet segítették észrevételeikkel (a teljesség igénye nélkül, hisz a tesztcsapatok névsora ki sem férne teljesen): Shalafi del Necronak, Luciusnak, Tantinak, Ishidunak, Unitynek, Meránnak, Novannak, Rafinnak, Komattrének, Magichorsenak, Messornak és Magyar Gergelynek is nagyon köszönöm a tevőleges hozzájárulásukat az anyaghoz (s ahogy látjátok majd, volt mihez).
Nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy az előtörténet megírása és a karakter alképzelése egy közös vonalon haladhasson és sokminden megjelenhessen aztán a karakterlapon, ami legtöbbször csak elhangzik a szereplőről és ez teremtsen egy olyan fajta szabadságot, amire eddig még kevés példa volt. A karakteralkotás küllemében és szerkezetében is szerettünk volna egy olyan logikát követni, ami hasonló a játékosok módszeréhez abban, hogy és miként képzelik el, írják le és alkotják meg képzeletükben a karaktert.
A dokumentum terjedelmes lett, éppen azért, mert igyekeztünk sok olyan anyagot is szerepeltetni benne, ami máskor buzgó könyvlapozgatás és linkkeresgélést eredményez. Ezért rögtön a második oldalon majd egy “aktív tartalomjegyzéket” találtok amivel gyorsabban és hatákonyabban tudtok majd navigálni a dokumentum szükséges fejezetei között. Elöljáróban néhány fontos tudnivaló, ami bár szerepel (akár többször is) gyakori kérdés lehet a metódusban:
* Minden játékos karakter 6. SZINTŰ és SZABADON VÁLASZTHAT FAJT.
• Tíz ynevi faj közül lehet választani, amelyek közé bekerült a kyr vérű is
- Akinek anyanyelve a közös megkapja 5-ös szinten, és egy másik nyelvet kettes szinten
* Akinek NEM anyanyelve a közös az a saját anyanyelvét kapja 5-ös szinten és a közös nyelvet 4-es szinten
* Saját kultúrára Mf-ú képzettség jár, saját helyismeretre 60%
* Minden szintlépésnél a k6-os dobás (Fp/szint, Mp/szint meghatározásánál) 6-osnak számolandó.
*A fajok tulajdonságmódosítói nem érvényesek a pontelosztás rendszere miatt.
* A fajoknál és kasztoknál megjelölt maximum értékek közül minden esetben a magasabbat kell figyelembe venni a Tulajdonságok meghatározásánál.
*Ahol nincs külön megjelölve a Tulajdonság faji maximum ott 18 értendő.
* Az osztott tulajdonságok legkisebb és legnagyobb értéke között maximum 10 pont különbség lehet.
* Képzettség tanulásánál/vásárlásánál Alapfokról Mesterfokra való fejlesztésnél csak a két Képzettségpont igény közötti különbséget kell kifizetni (ld. Rúna I./6.)
* Ökölharc Képzettséggel, Harcművészettel vagy Különleges képzéssel sebezhető ÉP pusztakézzel Túlütés esetén.
• A forrásnál Krónikák.hu-t feltűntető kalandokat megtalálhatjátok az Ynevi Vándorlások modulgyűjteményünkben
• Legalább egy kalandnak közösnek kell lennie a csapattagoknál ahhoz, hogy összeszokott kalandozócsapat legyenek
• A karakteralkotás végéig fel nem használt Dicsőségpont (amivel már nem akarsz újabb Előnyt vagy Különleges Képzést felvenni) a Dicsőcségpontok Rendszere alapján átváltódik 40 (negyven) arannyá vagy 10 (tíz) Képzettség Ponttá
• A Különleges Képzésben megjelölt felszerelési tárgyak nem képezik tárgyát a megkötésüknek (csak amit külön kiemeltünk a táblázatban), a játékosok képzeletére bízzuk a felhasználásukat és az ott megszabott irányelvek szerint való stílusok, harcművészetek követését
• Kérjük, hogy az elküldött közös előtörténetben és karakterben fel legyen tüntetve ellenőrizhető módon, hogy milyen motívumokat, kalandokat, Előnyöket, Hátrányokat, Fajt, Kasztot, Hm-et, Lehetséges kezdő varázstárgy darabszámot, Szerzett Rutint és Különleges Képzést választott ki a karakter
Több apró változtatás és csiszolás történt, de nagyobb bővítések is. A legújabb verzióból kikerült az Új Hit Előny, de bekerült a Feltámasztott és a Visszaváltoztatás. Új Hátrány a Hangos horkolás. Az embertípusokhoz (amelyek bővültek a nasti-val) bekerültek a nemesi névelőtagok tájékoztató jelleggel (hogy egy “nyelvet” beszéljünk velük kapcsolatban, ezért kérjük figyelembe venni). A Trófeaterem immáron eredeti elképzelés szerint a játékost jutalmazza részvételért a karakter helyett és ide is bekerültek újabb rendezvényeink. Kasztoknál egyértelműbbé lett téve, hogy minden pap és paplovag alkasztnak számít, bekerült a Védelmező, a Navigátor, a varázslói specializációk, elf varázsló és megkülönbüztetésre került a kétféle Ranagol pap is. Kezdő kalandozó felszerelés csomagokat vezetünk be, később még bővíthető lesz ez a fejezet. Varázstárgyak közé bekerült a Crantai Lélekpecsét is kalandmoduljainkból. Új Különleges képzésként a Legázolás, a Pyarroni Inkvizítor és az Elf Haláltánc szerepel.
A Meran által létrehozott és kezelt karakteralkotót ajánljuk segédletül. Minden olyan esetben, ahol eltérés van a program és a karakteralkotási pdf dokumentum között, az utóbbi szabályai érvényesülnek és az átnézésnél is azt fogjuk figyelembe venni. Észrevételeitekkel tovább segíthetitek az elektronikus karakteralkotó fejlesztését.
LETÖLTÉS: Előtörténet-alapú-karakteralkotás-3722
A VILÁGRÓL: P.sz. 3722
“Új időszakba léptünk Ynev világán (részletesen P.sz. 3721-ról) és ehhez az új lehetőségekkel kecsegtető világhoz új hősökre van szükség. Istenek tértek vissza, ősi pecséltek lazultak fel, a múltnak egyre több titka tárul fel, de kérdés, hogy elegendő és elég gyorsan e ahhoz, hogy az Ember Korának is nevezett Hetedkor vége ne essen egybe a faj kipusztulásával is.”
Morgena, a kyrek álomistennője visszatért, hívei és kiválasztottjai északon újabb és újabb templomokat szentelnek fel a tiszteletére. Toron, az utolsó vesztes Zászlóháború óta visszafogottabb és emberi arcát mutatja a világ felé, amiben szerepet játszhat egykori szövetségeseinek veszte is: Rowon hercegét elűzték, trónján Darton földi helytartója és annak fehér ork hadserege székel, Enoszuke csak nemrég bontakozott ki a tűzviharban megtépázott szigetként a külvilág előtt a keleti szél csillapultával és komoly változások történtek az erőviszonyokban, Alidaxban pedig, bár a Fekete Lobogó teljes jogú választottja, de egy Arel hitére nevelt boszorkánykirálylány uralkodik a bíborgyöngyöknek hála.
“Új jóslatok fogannak a közeledő Nyolcadkorról, Jelhordozók sorsát kutatják a bölcsek miközben mások már az újabbak eljövetelére várnak. Zavaros és érdekes idők következnek, amelyekben csak egy dolog biztos: lesznek kalandok és lesznek kalandozók akik szembeszállnak ezen új korszak kihívásaival.”
Délen Pyarron saját belső viszályait vívja a jővő nagy kérdéseit illetően és egy újabb nomádjárást nyög keleti határain, Új-Godon pedig minden erejével az északi területeinek felügyeletével köti le magát, miközben az élet megszokott folyása lassan visszatér Taba-el-Ibarába csak más alakban és szereplőkkel, mint a háborút megelőző időkben. Ront’e Rone gróf elhíresült roxeni jóslatának pedig még nem teljesült be minden sora, hogy a Nyolcadkor fordulója készen érje a Kalandok Kontinensét…
A Kalandról
A korábban már bizonyított szerző-testvérpáros új modulját ismerhetitek meg “Gorviki meló” címmel. Ez Meran és Novan előző, Ünnepre készülve című kalandmoduljához hasonlóan Erion alvilágába vezet vissza minket, a Városok Városának egy másik nagy szervezete, a Szent Földről származó nemesi bűnözők mindennapjaiba.
A kaland több bemesélési, -lépési móddal is fog szolgálni annak függvényében milyen csapatösszeállítással és motivációkkal érkeznek majd az adott kalandozók. A kaland háromféle végigjátszási módját immáron három tesztmesén is végigvezették szerzői úgyhogy egy igazán méltó folytatást kaphat korábbi alkotásuk benyomásunk szerint.
Március 19. éjfélig várjuk a csapatok jelentkezését levélben a gulandro@gmail.com e-mail címre, ami kérjük, hogy tartalmazza A, csapat nevét B, kapcsolattartó elérhetőségeit (e-mail, mobiltelefonszám) C, a csapat tagjainak polgári és nick neveit D, a csapatkoncepció rövid leírását (pl. összeverődött kalandozócsapat, száműzött gorviki család, toroni gladiátorok stb.) E, speciális kéréseket, hogy vásárolható legyen a pultban (az ésszerűség keretein belül). Ezután 24 órán belül választ kaptok, hogy tudunk e fogadni a rendezvényen a rendezvényre, küldhetitek az előtörténeteket és a kidolgozott karaktereket digitálisan utalhatjátok a részvételi díjat.
Üdvözlettel:
a Krónikák.hu
és
az Elveszett Mesék társasága
A’frad!
Sziasztok!
Az Előtörténeti motívumoknál, a Neveltetés résznél, Darton paplovagként a Rendet vagy a Vallást kell választanom?
Ahoy,
Andrash: amelyikről úgy érzed, hogy meghatározóbb a karakterednek. Ha a lovagi jelleget hangsúlyozod a karakternek akkor Rend, ha pedig a buzgóságát és elhívottságát akkor Vallás. Nincs kötelező osztás. A Vallásnál az Új Hit Előny már nem érvényes, mert kikerült az az Előny most.
Rendben, köszönöm!
Üdv!
Egy apró játéktechnikai kérdésem lenne. Amennyiben emlékezetem nem csal a Krónikás rendezvényeken minden karakter megkapja már első szinten is a Hm/sz-t kp/sz-t és a fp/sz-t. Jól tudom? Másik dolog pedig, hogy szerintem történt egy elgépelés a közös harcmodor képzettségnél, mivel az mtk szerint 30 kp a mesterfok nem 10.
Tisztelettel: Flagellum Dei
Ahoy,
Flagellum Dei: igen, már első szinten is mindenki. A Kp éprték legközelebb javítva lesz, köszönöm.
Mi több, nem csak hogy Krónikás rendezvényen, de az alapkönyv, az ETK szerint is járnak ezek első szinten.
Kedves MagicHorse! Az ETK szerint csak a harcos kaszt kap meg mindent első szinten is( bár ezt emlékezetből írom), de minden kaszt tutira nem. Bár az egyszerűség kedvéért én is minden kasztnak megadom mindhármat ha mesélek.
Üdv!
Kérdés/észrevétel: az V. táblázatban a papok alkaszt és kiemelt kasztjai között szerintünk rosszul van feltüntetve, hogy pl. a Ranagol-pap PPL verziója olcsóbb lenne, mint az ETK-s.
Ez valóban hiba, vagy ténylegesen így számoljuk?
Ahoy,
Gyuri: ez nem hiba, így számolandó
Sziasztok!
Két kérdéssel szeretnék felétek fordulni. A Dervis váltott kasztnak számít? Alkasztnak számít e? 6 szinttel alkotható e?
Illetve váltott kasztnál az addig kidobott FP megmaradnak e? Az rendben van, hogy a vásárolt képzettségek megmaradnak illetve a HM módosulnak de sajnos a szabálykönyvben ez nem tiszta.
Köszönöm válaszotokat!
Ahoy,
Moge: a Dervis (PPL 137. oldal) “csak” egy paplovag variáns, nem másik kasztból alakítható. A karakteralkotásban nincs mód váltott/vagy ikerkasztú karakter indítására. A dervis alkasztnak minősül.
Nem lehetséges, hogy a Doldzsah-papra gondoltál? ő egy, az előnyök között választható Dicsőség útjánnal hozható játékba és játéktechnikailag kötelezve van a kasztváltásra egy ponton. Ő is alkasztnak minősül.
Köszönöm szépen válaszod! 🙂
Sziasztok!
Karakterlapból van kötelező, vagy ajánlott, vagy mindenki azt használja amelyiket akarja?
Ahoy,
Andrash: fakultatív. Elküldésnél érdemes olyat, amin jól látszanak a dolgok, hogy átszámolhassuk rendesen és könnyebben ennyi emberét. A rendezvényen ízlés szerint.
Rendben.
Köszönöm!
Most, hogy mást okból elővettem a szabálykönyvet szabály jogászkodni, az első szintes HM/KP/Fp kérdéskört is kikerestem:
“Karakteralkotás szabályai” fejezet, 19. oldalon írja az első szinten kapott HM-et. Mivel szintenként 4HM-es példát hoz, nem épp a standard harcos.
Ugyan itt: “Minden kaszt minden TSZ-en (az elsőn is) bizonyos mennyiségű Kp-t kap, jegyezd fel ezt is!”
Egyedül az Fp/szint nincs sehol ilyen egyértelműen definiálva első szintre.
Sziasztok!
Az abbit fegyverekről hol találok leírást?
Ahoy,
Andrash: talán a 23-as karakteralkotásban lesz (illetve különböző rendezvényeinkben már szerepelt abbit fegyver választhatónak), itt még csak főleg “dísz”. A villámmágia fejezetben írnak az abbit képességéről a boszorkánymesternél.
Ok, köszönöm.
Varjúvecsernyés, pallosos, paplovagként leginkább az érdekel, hogy nehezebben törik-e mint egy normál fegyver.
Ahoy,
Andrash: nem, ugyanúgy. Csak úgy ropog … 🙂
🙂
Akkor így én és minden csapattagom hoz egy tartalék pallost.