A Nagy Dél-Ynev kampány (2004-2006) után sok hasznos (és keserű) tapasztalattal lettünk gazdagabbak annak idején. Egyértelmű volt, hogy egy ilyen vállalkozáshoz szükséges többek között egy közös honlap, világkép, karakteralkotási metódus és egy csapat, amelyik tisztában van alkalomról alkalomra az összefüggő történet alakulásáról. Nem utolsósorban egy játékosi közösség, amelyik rendszeresen tájékoztatva van az események alakulásáról és jó előre tud tervezni velünk.

Egyenes út vezetett tehát a Krónikák.hu 2007-es megalapításához. Visszatekintve elmondható, hogy ez zökkenőmentesen történt és 2010-re felállt az a rendezvénysorozat modellünk és alkotói közösségünk, amivel ismét bele lehetett vágni bátran egy ilyen vállalkozásba. Az egynapos Kalandorkrónikák, a Fanfár a Hősökért (tavaszi) Tábor és a nyári Vándorkrónikák rendszeres megtartásával elérhetővé vált egy, egy teljes éven keresztül tartó történet elmesélése és alakítása a játékosokkal közösen.

A szervező- és írótársakkal jó előre elterveztük és kiosztottuk a feladatokat, megálmodtuk az események ívét, DE folyamatosan szem előtt tartottuk, hogy a játékosok befolyásolhassák a történet alakulását. Így nem minden kalandot írtunk meg teljesen előre, de a helyszíneket, szereplőket és a szükséges kiegészítőket építkezve a hivatalos anyagokra és addigi eredményeinkre mind felhasználtuk. A munka pezsgő volt és eredményes, amivel elkezdődhetett az első igazi M.A.G.U.S. kampány minden tekintetben.

Később több összefüggést is részleteztünk a korábbi kalandjaink mitológiájával (ld. később), de a két legfontosabb előzmény mindenképpen a pyarroni múlttal foglalkozó Út az Emlékek Völgyében és az egy teljesen új világrészt bemutató Ahol a nap nyugszik, a Nyugati Városállamok területe. Előbbi az első nyári táborunk kalandmodulja volt és mindig is úgy képzeltük, hogy több későbbi történet kiindulási pontja legyen, utóbbi pedig egy hasonlóan nagy vállalásunk volt Ynev (akkor még) fehér foltjainak kitöltésére.

A kampány P.sz.3711-ben játszódik (párhuzamosan Földünk 2011. esztendejében). A Tetemre hívás típusú karakteralkotásunknak a 2.0-ás verziójával indult (és ment végig szinte változatlanul), ami a korábban megismert metódushoz képest kiegészült tapasztalataink és a játékosok visszajelzése alapján az Elismerések, az Előnyök-Hátrányok, az NJK-k indítása és a Szerafizmus lehetőségeivel (sok más apróság mellett).

 

1, Amund és Phoenix: Átkozott fészkekben – Mesél az Erdő (a IX. Kalandorkrónikák kalandmodulja 5-7. szintű kalandozók számára)

Minden mese elkezdődik valahol. Eren határvidékének végtelen rengetegeiben azonban régi legendák és modern történetek találkoznak. Valami baj van a fákkal. Az a Kalandozó pedig aki a lombok árnyán keres menedéket hamarosan az események sodrában találhatja magát. A második északi kampány egy új korszak kezdetét jelenti a Krónikák számára is. Letöltés: (22)-(KOM)-Mesél az Erdő és (22)-(KOM)-NJK statisztikák

(Teljesen önállóan is lejátszható/lemesélhető kaland, ami ideális kezdése lehet nem csak ennek a kampánynak. Az első kalandmodult egy horror történetnek szántuk és fontos tapasztalat volt, hogy egy 100+os rendezvényen nehéz elérni azt a hatást, ami szerettünk volna. Van ilyen)

2, Komattre, Ket és Phoenix: Átkozott fészkekben – Odalent (az V. Fanfár a Hősökért Tábor kalandmodulja 6-8. szintű játékosok számára)

A most következő történetünkben próbáltuk ötvözni a klasszikus, ősi szörnyetegekkel dúsított kazamatás kalandokat, a cselszövések ízével, és mindemellett igyekeztünk, a nemrégiben újra előtérbe került, ősi törpe városok hangulatából is csöpögtetni ebbe a koktélba. Így történhetett az is, hogy nem kisebb helyen, mint Ediomad sötét hegyeinek mélyén játszódik a történet. Letöltés: (23)-(KOM)-Odalent

(egyrészt a kevés ediomadi kalandok egyike, másrészt részletes és érdekes tárháza a törpék egy elszármazott kultúrájáról. Fontos megjegyezni, hogy a történet itt aszerint alakult és folytatódott, ahogyan az első kalandot nyertes csapat befejezte és ez a koncepció a későbbiekben is folytatódott)

 

3, Gulandro: Átkozott fészkekben – Csendes móló (a X. Kalandorkrónikák kalandmodulja 6-7. szintű játékosok számára)

A Quiron-tenger partján egy elszakadt határváros történelme újabb fordulópontjához érkezett. Az északi kalóztestvériség erőpróbája egybe esik a nagy hatalmú vámpírvarázsló és a Család érdekeinek konfliktusával. A X. Kalandorkrónikák története egy újabb ármánnyal és harccal teli epizódot ad az Átkozott fészkekben kampányhoz. Letöltés: (24)-[KOM]-Csendes moló és rejtvény

(Ez a kaland mai napig hiányolja a maga „rendezői” verzióját, mert a tesztelés közben derült ki, hogy az eredeti elképzelés túl hosszúra sikerült egy egynapos rendezvényre. A csonkítás szükséges volt, de érezhető. Kiemelném, hogy a korábban lefektetett alapok a folytatásokról itt nagyon fontossá váltak, mert a nyertes csapat – a Pénzverők kompániája – végzett az egyik központi karakterrel – a Kobrák akkori vezetőjével – és nagyon sok mindent újra- és át kellett gondolnunk a következő fejezethez. konkrétan mostanra feltűnhetett, hogy ezekhez a fejezetekhez igyekeztönk hangulatkeltő videókat is gyártani következetesen a rendezvények között. Ezek egyik fontos eleme volt a világban zajló változásokat az eseményekre és a történet alakulását tudjuk kommunikálni a résztvevők felé … és nagyon szórakoztatóra is sikerültek)

 

4, A’frad és Amund: Átkozott fészkekben – Tűzön át az égbe fel(az V. Vándorkrónikák kalandmodulja 7-8. szintű játékosok számára)

A Nyugati Városállamok határán nagy a készülődés, amikor a Salamboo Kereskedelmi Szövetség és Új-Pyarron seregei összemérni készülnek erejüket. Régi sérelmek és sebek szakadnak fel, miközben a vámpírúr és csatlósai utolsó harcukra készülnek a Kalandozók ellen. Az ötödik nyári tábor kalandmodulja egy korszakot és rengeteg régi történetszálat zár le. Letöltés: 25-KOM-Tűzön át az égbe fel

(a kampány történeti részének ez volt a tetőpontja és a végső csata azoknak, akik szorosan követték az addigi eseményeket. Az itt alkalmazott csataszimuláció szerepelt végül az Amundok Könyvében és megjelent a Kalandmesterek Készletében is)

 

5, Amund: Átkozott fészkekben – A Sötétség átka (a Kalandor Krónikák X-2. kalandmodulja 7-8. szintű játékosok számára)

A Vámpírhajsza lezárult, a hősök hazatérnek. Erion tárt karokkal fogadja a vélt vagy valós veteránokat, az erszényük tartalmának megfelelően. Azonban a kalandok igazi hősei sorsára egy utolsó, sötét átok vetül, ami talán lehetetlenné teszi, hogy a jogos jutalmukat elnyerjék és azt kiélvezhessék. Az Átkozott fészkekben kalandorai előtt még egy utolsó nekirugaszkodás áll a váratlan befejezés előtt. Letöltés: 26-KOM-A sötétség átka

 

(a kampány zárófejezete egyrészt szorosan kapcsolódott a Vámpírhajsza hőseinek sorsához, másrészt ismét egy önállóan játszható és Eriont addig modulban a legkidolgozottabban bemutató fejezet volt)

(a térképmelléklet Balogh Gabriella Nagy Ynev Térképének felhasználásával készült el)

A kampány nagy sikert könyvelt el. Az utolsó alkalmon rekordmennyiségű résztvevő volt és köztük a kor sok ikonikus, legendás alakja is feltűnt játékosként vagy mesélőként. Nem minden tervünk sült el úgy és akkor, ahogyan elképzeltük, de ezt feledtette az, hogy a játékosok jó szívvel vették a tényt, hogy cselekedeteik VALÓBAN befolyásolták és a kampány és azon belül az ynevi eseményeket is. Tény, hogy abban az időben a Bioware játékok egyértelmű hatására a „döntések-következmények” voltak a M.A.G.U.S. szerepjáték nagy kérdései és ez a tendencia, téma ma is tart sok helyen és közösségben.

Az utolsó kalandmodul végén már találhattak a Kalandmesterek majd a Játékosok egy rövid összefoglalót arról, hogy miként kapcsolódnak és szövődnek össze az események más történeteinkkel, de később az érdeklődés és a kérdések hatására további két cikket szenteltünk ennek a témának(I. és II. rész), amelyek sokban segítettek későbbi kampányaink megalkotásában.

A sokszor emlegetett Krónikák-mitológia fontosságát is ettől az eseménytől datáljuk, amikor már nekünk is tudatosan számon kellett tartani, hogy építkezzünk korábbi írásainkra és moduljaink szervezetten és elvárható módon egyazon Ynev világán játszódhassanak. A kampány zárásául megírt utolsó hangulatkeltőben (Mindenkinek, ami jár) lépett végre színre névlegesen is az a gonosz hatalom, ami retroaktív módon áll(t) kampányaink hátterében és az akkor új lendületet kapott filológiai munkánk egyik gyümölcsének is nevezhető. A történet spirituális folytatása, amivel az ittenki karaktereket átvezettük évekkel később egy újabb kampányunkba (Keleti Legendák) az Úttalan út volt egy későbbi nyári táborunkban. Kevesen gondolták, hogy ilyen kalandot egyáltalán lehet írni (sok tekintetben).

Azt már korábban ecseteltük a tematikák kapcsán, hogy milyen jelentősége és utóélete volt a kampánynak szervezői- és rendezvénykörökben. Rengeteg más téma, cikk, történet származott innen és így a közösségünknek is fontos sarokkövévé váltak az itteni események. Sokan jelezték később, hogy újra és újra elővették otthoni játékok során évek múlva is a kalandokat, jelenleg is van tudomásunk róla, hogy egy vidéki klubban több csapat párhuzamosan játsza igyekezve a lehető leghívebben visszaidézni az egykori kampány varázsát. Mai napig büszkék vagyunk rá és hálával gondolunk mindazokra, akik ott voltak és lehetővé tették akár szervezőként, akár grafikusként, akár videószerkesztőként, mesélőként, játékosként bármerre is kalandozzanak azóta és reméljük egyszer Torozon Tavernájában újra találkozni fogunk egy kaland erejéig.

Átkozott fészkekben kampány

Vélemény, hozzászólás?