A Krónikák idén egy újabb mérföldkövet lépett át reményeink szerint a Keleti Legendák kampánnyal, mely során Enoszuke vidékét szerettük volna ismét játszhatóvá tenni a M.A.G.U.S. rajongói számára. Hasonlóan korábbi egész éves eseménysorozatunkhoz, mikor az Átkozott Fészkekben végén két bejegyzésben (első és második) is taglaltuk a kampány hátterét most reményeink szerint sokkal teljesebb képet adhatunk a történetfolyamról a kiegészítő cikkekkel karöltve.
Reméljük, hogy ezt a bejegyzést hasznosnak találjátok majd jövőbeli játékaitok alkalmával is. Ahelyett, hogy egy letölthető pdf-be zsúfoltuk volna cikkeket és modulokat szerettük volna, hogy mindig könnyen elérhető és interaktív legyen, hogyha esetleg újabb adalékokkal bővül a közösen játszott, mesélt és merem remélni, elképzelt Enoszukénk, az ne múljon el nyom nélkül. Sokunknak volt szívügye a Krónikás csapatból ez a kampány, amit reméljük, hogy az eltelt hónapok alatt és a most következő cikkekből is érezhettek.
A homályos és sötét múltban egyszer már voltak próbálkozások, hogy Ynev keleties voltát előtérbe hozzák a Krónikák.hu pionírjai. Amund – Morális szabálya kapcsán egy niarei család is komoly szerepet kapott, amihez egy otthoni életúthoz elkészült a shenar kaszt is. Érdekesség, hogy a későbbi háttéranyagban szereplő Viharvadász vezér itt tett szert ikonikus fegyverére.
Mielőtt Enoszuke fövenyére léphettünk volna két rövidebb, kétrészes kalandmodul kampánnyal is megkörnyékeztük Ynev észak-keleti régióit. Amund – A kard ösvényén és Phoenix – Veszélyes elemek történetei előbb Tiadlan, majd Niare vidékére vezettek el minket az évek során. Az utóbbi történetfolyam egy szálát pedig a Kalendárium cikksorozatban követhették figyelemmel a kalandozók.
Talán szükségtelen taglalni milyen nehézségek álltak egy enoszukei kalandmodul, nemhogy egy kampány megszervezése előtt. Ezen az áldatlan helyzeten igyekeztünk enyhíteni valamelyest a 2012-es kiegészítő cikkünkkel, Geofrámia kivonatok: Enoszuke- a Bukott Császárság címen. Ez akkor új lendületet adott a szervezőcsapatunknak is, hogy előkészíthessük az új kampányunkat is.
Ennek kapcsán meghirdettük a harmadik kalandmodulíró pályázatunkat is, melynek egyik választható kategóriája már az Enoszukére koncentráló történetek voltak. Az ezen sikeresen megméretett modulírók végül Viii és Bodri voltak, akikkel közösen együttműködve „megszobortuk” a későbbi Keleti Legendák tervét és már bátran hirdethettük meg ország-világnak, hogy mire is készültünk másfél éves kihagyás után.
Az első Keleti Legendák találkozóra készült 3.5-ös karakteralkotásunk és a kampány szokatlan környezetét bemutatni hivatott példakarakterek Phoenix kezének munkáját dicsérik. Őket akár játékosként, akár nem-játékos karakterként is fel lehet használni a kalandmodulok otthoni lemesélése során. Apropó kalandok …
Bodri: Szétszakadt birodalom (az I. Keleti Legendák kalandmodulja)
Ragaenszuke vidékén a toroni megszállás ellenében nemesi ellenállás szerveződik. A tanácstagok közül azonban nem mindenki érkezik meg időben. A hatalmuk elvesztésétől félő nemesek egy kis csapatot küldenek a távolmaradott vezetők előkerítésére. A megváltozott Enoszuke világába első alkalommal nyerhetnek bepillantást kalandozók a Keleti Legendák nyitótörténetében. Letöltés: (35)-[KL]-Szétszakadt birodalom
Ket és Komattre: Sötétlő hegyek (a II. Keleti Legendák és a VIII. Fanfár a Hősökért Tábor kalandmodulja 6-8. szintű kalandozók számára)
Sinemoszuke régiójának feltörekvőben lévő bányavárosában két ellenséges klán árnyékháborúja húzódik a nagyhatalmak versengése mögött. A Toroni Birodalom igyekszik elnyerni a Sinemosi Liga egyik legbusásabb hasznot hozó kereskedelmi partnerének együttműködését, miközben a Liga a háttérben meghúzódó alvilági szervezet nyomai után kutat. A vidéket azonban egy sokkal nagyobb veszedelem, egy ősi gonosz ébredése fenyegeti. Letöltés: (36)-[KL]-Sötétlő hegyek
Ezután játszódnak a „Krónikák mitológiája”szerint Szilágyi János: Toroni ábrándok és Angyal: Minden nappal egyre ügyesebb című novellák is, melyek közül az utóbbi és ezek folytatásai még az írók műhelyében készülnek. Hasonlóan Viii rendezvények előtti karakter impresszióihoz, ezek is a játékosok szemszögéből mesélik el az élményeket. Apropó Vii …
Vii: Az ellenségem ellensége (a III. Keleti Legendák kalandmodulja)
Triyang városa felett szokatlan fellegek gyülekeznek még jóval az éves Harcművészetek Nagytornája előtt. A városba érkező kalandozók feladat nem egyszerűen egy antik kard előkerítése, de a szokatlanul vegyes közegben megtalálni a helyes utat. Varga Igor kalandja méltán lett az utóbbi évek legjobb kalandmodulja sokak szerint, akik mesélték vagy lejátszották a Keleti Legendák során. Letöltés: (37)-[KL]-Az ellenségem ellensége
Phinix és Bodri: A vihar kapujában (a IV. Keleti Legendák és a VIII. Vándorkrónikák tábor kalandmodulja)
A kaland egy hajdan volt dicső birodalomba, a tradíciók és a becsület honába, az éles elmék és még élesebb pengék földjére kalauzol el. Nem más ez, mint az immáron meggyötört és megannyi részre szakadt Enoszuke titkokkal teli világa. Eme kaland a Keleti Legendák Tábor törzsmodulja, és mint olyan az azonos nevet viselő kampány negyedik, egyben záró epizódja. Letöltés: (38)-[KL]-A vihar kapujában
Íme a négy Keleti Legendák modul, amelyekkel reményeink szerint sikerült körbejárni és bemutatni Enoszuke megváltozott vidékeit és világát, ugyanakkor a befejezésben szerettünk volna nyitva hagyni egy lehetőséget minden kalandmesternek és csapatnak, akik nyomunkba lépve felfedezné magának az egzotikus keletet, hogy a maga képére formálhassa Ynevnek ezt az elfeledett szegletét.
A kampány során még két cikkel igyekeztünk teljessé tenné az enoszukei körutazást és megkönnyíteni a képzelet szárnyalását a résztvevőknek: előbb a szuke csapatokról és karakterekről szóló speciális szabályokat, tanácsokat és kivételeket szedtük egy csokorba, majd együttműködve Magyar Gergellyel rögzítettük egyezményesen a szigetország kampánybéli, 3714-es földrajzi állapotait egy nagytérképen.
Álljon itt egy rövid háttéranyag, amit a modulírókkal osztottunk meg a kampány előkészítő fázisában, amely talán segítségetekre lehet saját, otthoni Enoszuke kalandjaitok kidolgozásában … vagy bármi másban. Fontos megjegyezni, hogy mi a Krónikákon belül az Úttalan út című kalandot képzeltük el összekötő kapocsként a két kampányunk között. akármilyen furcsán hathat is ez annak a modulnak is ismeretében.
Enoszukéről néhány gondolat reménybeli kalandíróknak
Az Úttalan út során a résztvevő csapatok 3-4 fontosabb nyomot hagytak maguk után a szigeten (jegyzeteim elvesztek, emlékeim homályosak, aki jobban emlékszik az használja úgy ahogy jobb)
1, A partmenti ősi romok területén többen is áldoztak istenüknek és felszenteltek helyeket Gilron és Krad nevében. Bár kevésbé valószínű, hogy ezekből aztán hetedkori kegyhely lett, de az egészen bizonyos, hogy azon a helyen egy Hillronzo nevű híres kardkovács klán alakult meg, illetve a Lrad-Mon (Két Hold) könyvtára épült fel, ahová Kaoraku dicsőségére szerzetesek évszázadok óta gyűjtögették a fontos tekercseket.
2, Egy barlangrendszerben, melyet a hetedkori események napvilágra hoztak földmozgással egy lávafolyamba merevedett démoni entitás sokkarú, sokszájú ércsszobra emelkedik, melyet víg kedélyű morquor szerafista börtönzött be. Azonban a környező közetek éppen a lávafolyam miatt különösen értékesnek minősültek és a helyiek babonás visonkodása ellenére az idegenek elkezdték a kitermelést. Még nagyobb baj, hogy a démont bebörönző kőzet maga is értékes így több évezred elteltével. Az külön kérdés, hogy az egykor a vidéken a bebörtönzött démont imádó bon szekta maradéka hogyan vélekedik istenük küszöbön álló visszatéréséről …
3, A hegység lábaitól nem messze áll a Vizimanóhoz címzett fogadó, amely talán az egyik legősibb vendégváró a szigetvilágon. Egy mese kötődik a nevéhez, miszerint valaha a fogadó melletti tóban élt egy vizimanó herceg, aki megtámadott mindent és mindenkit, aki birodalmát fenyegette. Egy napon azonban nálánál erősebb mágiaforgatók táboroztak a part mentén és nem egyszerűen legyőzték, hanem megsütötték és megették őt. A nép azóta is rettegve figyeli a mélyből, ahogy uruk legyőzői évezredek óta vígan mulatozva ülnek tort a kis tó partján és emiatt nem mernek elmenni innen.
Az egyes vidékek hangulatához már sokat gondolkodtam, hogy milyen animék/filmek illenének. Az első régión már túl vagyunk (ahhoz az utolsó szamurájt társítottam érzelmileg). A soron következő megmérettetés vidékét, Sinemoszukát legjobban szerintem a Shin Angyo Onshi (Árnybíró anime fedheti le), míg a harmadik vidékét a Sword of the Stranger. Az egész vidék démoni megszállottságáról, együttélésről a Requiem from the darkness anime sorozat nyújthat szerintem jó átfogó képet.
Az első kaland tapasztalatai után elmondható, hogy olyanon jöttek el, akik tudják milyen enoszuke/japán, de legalábbis nem idegenkednek tőle így lehet bátrabban is kezelni a témát. Több folklór elemet a játékba átültetni, sőt, egyedi szabályokat is lehet behozni erre a környezetre vonatkoztatni. Egzotikus slan diszciplinák szokatlan helyeken, művészetek és filozófiák bemutatása, átírt japán történelmi személyek stb.
El tudoom képzelni, hogy ezen a vidéken a nagyvilág mana áramlataihoz hasonlóan léteznek pszi-források: olyan helyek, ahol annyira sűrű a chi meg a feng-shui hogy minden diszciplína felhasználás ingyenes. Ezzel párhuzamosan lehet gondolkodni azon, hogy hová lettek az enoszukei varázslók, mit csinálnak … persze hogyha léteztek valaha egyáltalán és nem csak a parasztok meséi ők.
Érdemes a háttéranyagban megfogalmazott hatalmakkal jobban foglalkozni, akár megbízóként, akár ellenségként. Így a yakuzák és shenarok is hatalmas kincsestára az ötleteknek. Biztos van olyan vidék, ahol egymásnak halálos ellenségei, de máshol meg éppen kebelbarátok vagy éppen egy és ugyanaz a személy.
Sárkányok: ha a világon Anurián kívül létezhetnek, kisebb nagyobb sárkányok akkor ez az a hely. Egy ilyen démonokkal teli, megrettent emberekkel teli szigetvilág ideális fészek több sárkánynak is, akik a természetes aranyteléreken szunnyadtak, hiszen a kitermelés évezredekig tiltott volt.
Mint látható talán komoly háttérmunkánk volt a kampányban. Nagy örömömre eddigre beért Meran régóta ígért és azóta is fejlődő karakteralkotó programja, ami fel nem váltja ugyan Toxik klasszikusát, de kiváló alternatívája lehet otthoni játékok és rendezvények előkészítésének is. Köszönjük neki a munkáját és mindazokét akik részt vesznek és konstruktívan segédkeznek a nyílt tesztelésben.
Úgy éreztük, hogy a Keleti Legendák tehát egy fontos állomása volt a Krónikák.hu rendezvénysorozatának és nem is csak azért, merthogy a második kampányunk volt az eltelt majd egy évtized alatt. Köszönjük a kitartó krónikásainknak, hogy az ilyen bizonytalan erőpróbáinknál is mellettünk állnak és támogatnak minket, ami erőt ad, hogy még merészebbek és még jobbak lehessünk.
A kampány utóéletéről jó példát adhat egy folyamatosan frissülő blog. A történet maga független a Keleti Legendák sorozat eseményeitől, annak semmilyen szálát nem viszi tovább. De az Enoszuke, amelyen játszanak a Bukott Császárság Geofrámia-kivonatból ihletődött, annak továbbgondolásával született, s ahhoz képest mintegy két évtizeddel jár a jövőben: Enoszukei történet.
Ezzel zárnám le gondolatban a Keleti Legendák kampányt és még egyszer megköszönöm minden játékosnak (mert nekik csináljuk), minden kalandmesternek (mert nélkülük nem lehetne), minden modulírónak (mert egységben az erő) és mindenkinek aki szervezéssel, cikkírással segítette a Krónikák idei ténykedését mert csak így pörögnek azok a lapok.
///
„Összetört lantok,
hóba fagyott érdekek.
Ki örül végül?”
– Elester Dal Cronten
///
(Megjegyzés: a bejegyzés első képe a méltán népszerű és általunk is tisztelt Boros-Szikszai páros Enoszuke című műve, ami az eredeti Valhalla Páholynál kiadás előtt álló kiadvány borítóképe lett volna. Használatával nem kívánjuk senki szerzői jogait sérteni, inkább csak szeretnénk megőrizni eme alkotást is az utókornak és M* rajongóknak ott és úgy felhasználva ahová azt eredetileg is szánták.)