Először is egy közérdekű közleményként, mivel tudomásomra jutott, hogy több csapat is azzal küzd, hogy 5. embert keres, ezért a csapat létszámot 4-5 főre módosítottuk, így akik úgy érzik, hogy 4-en is bőven elegendően vannak nyugodtan küldje el a jelentkezését.

Szokásainkhoz híven idén is lesz lehetőség a szabad játékokra, így minden vállalkozó szellemű mesélőtől szívesen várjuk a kalandokat amiket szeretnének a nagyérdemű elé tárni. A kalandok kiírását kérlek küldjétek a vodli.jeno@gmail.com címre. Amire szükség lesz a leíráson felül, hogy hány főnek mesélnéd és, hogy a 0. vagy az 1. napra tervezed.

A jelentkezés ezekre a játékokra Október 8. -én 0:00-kor kezdődik, ahogy a korábbi években is megtapasztalhattátok.

Szabályok a jelentkezéshez: EGY kommentben EGY ember jelentkezhet EGY játékra. Mindenki csak a SAJÁT nevében jelentkezhet! A nem megfelelő jelentkezést törölni fogom!

 

Csütörtök (2022.10.20)

Tanti – It Came From the Late, Late, Late Show – Oktoberfest (0/5)

Péntek (2022.10.21)

Tanti – Káosz – Vérvörös Levelek (0/5)

Shalafi – World of Warcraft – Éjszakai látogatók (0/5)

Lucius – Balkanpunk (0/4)

 

Oktoberfest

Csütörtökön egy nyolcvanas évekbeli, Zs-kategóriás filmes kalandra invitálnék 5 vállalkozó kedvű embert. Jöhet a síri hangú előzetes:

Ősz. A kaliforniai Steinerville az éves sörfesztiváljára készül. Lederhosen, sramli, finom ételek, dekoltázsok és habkoronás, gyöngyöző kriglik. Idén azonban a Halál árnyéka fog rávetülni a német gyökereiket ünneplő kisvárosiakra és a turistákra! Oktoberfest! Mert halloween előtt még van egy ünnep!

S hogy mi is az az It Came From the Late, Late, Late Show RPG? Nos, szerintem mindenki látott már olyan filmet, ami után azon agyalt, hogy vajon mit szívhattak a forgatókönyvírók. Ugye? Ebben a meghökkentően elmebeteg szerepjátékban vacak színészeket kell alakítani, akik borzasztóan pocsék filmszerepekkel keresik a kenyerüket, hiszen a legnagyobbaknak is el kellett kezdeniük valahol. Legalábbis ezzel hitegetik magukat. A világot pedig leginkább a Roger nyúl a pácban című filmére tudnám hasonlítani, ahol a vérszomjas vámpírok, a radioaktív takonylények és a pengés kesztyűs, magukat roppant viccesnek tartó álomdémonok is a filmiparban dolgoznak.

A rendszer százalékos, kizárólag tízoldalú kockákat használ, a karakteralkotás pedig csupán öt percet vesz igénybe – lemértük. A Late, Late, Late Show Színészének Képességei és a Tehetségei vannak. A Képességek: Felépítés, Ész, Ügyesség, Kinézet és Hírnév. Utóbbi a legfontosabb, ugyanis jobb kellékekhez juthatsz hozzá, vagy kisétálhatsz a forgatásról, ha a jelenet nem úgy alakul, ahogy szeretnéd. Ilyenkor a rendező addig rimánkodik és fenyegetőzik, míg vissza nem térsz. A Tehetségek terén igen széles a paletta, néhány példa: Sikítás, Pisztoly, Űrhajók és Magfizika. Mivel filmekről van szó, senki sem hal meg – jó esetben -, legfeljebb kiírják a forgatókönyvből. Életpontok helyett Túlélési Pontok vannak, és már egy sminkigazítás is csodákra képes – a nyomorult, fogyócikknek számító kaszkadőrökről nem is beszélve -, így esélyes, hogy benne leszel a folytatásban. Egy-egy film befejezése után pedig Hírnevet, valamint Tehetségekre költhető pontokat kapsz. Nagyjából ennyi.

Vérvörös Levelek

Pénteken egy magyar szerepjáték kerül terítékre, Worlukra, a Káosz Világára csábítanék 5 jelentkezőt. Az alapkönyvet megtaláljátok a neten, de én is elküldhetem nektek. A karaktereket 220 Főértékpontból és 12.000 Jártasságpontból kell majd megalkotni, mert a történet tapasztaltabb kalandorokat igényel – tehát a nem emberi fajok is túlléphetik a 3-as Jártasságszintet. Aki már játszott a rendszerrel, tudja, hogy a Jp-k elköltése a kelleténél bonyolultabb folyamat, némi százalékszámítást igényel. Facebookon mindenki számára elérhető leszek, hogy ne legyen galiba, és hogy megbeszéljük a karaktereket. Az alapkönyvben sajnos csak a Káosz, a Rend és az Egyensúly főisteneinek szolgái vannak kidolgozva, de igény szerint összeülhetünk a virtuális térben és megalkothatjuk valamelyik kisebb égi hatalmasság papi rendjét. Egyedül a szabad mágiát tiltom, tehát csak papot, vadmágust, garabonciást (praktikus mágia) vagy akadémikus mágust lehet hozni. A történet helyszíne Maldiberan kontinense, közelebbről a Skald Birodalom. Elsősorban olyan karakterekre számítok, akiknek a gyomra nem forog egy ilyen helyszínen:

„A Skald Birodalomban – ahol a „birodalom” csupán az álmokban létezik, és a szerénytelen névhasználatban – az üzlet a legfontosabb; a skaldok még a saját anyjukat is eladnák, ha hasznot hajtana. Minden kereskedõház saját hadsereget tart fenn, zsoldosokból. Igazi uralkodóház nem alakulhatott ki, mert a rivális kereskedõcsaládok gondoskodnak róla, hogy a királyok csak rövid ideig üljenek a trónon. Általában senki nem jut el odáig, hogy természetes halállal távozzon az élõk sorából és a trónt fiára örökítse tovább. Endon Anurnak – a hol független, hol behódoltatott nyugati skald tartomány, Demord urának – azonban sikerült ez a bravúr, megúszott minden ellene irányuló merényletet, és Mayhew nevezetû fia követte õt a trónon. Endon Anur, a Kalmár, a legnagyobb kereskedõház fejeként megpróbált dinasztiát alapítani ebben az anarchikus országban. Rossznyelvek szerint az elõzõ uralkodót és a saját bátyját is õ tette el láb alól – a Trialcorból elkergetett rablók segítségével. Ezek a banditák azóta is az országban rabolnak, fosztogatnak, persze csak a rivális kereskedõházak szállítmányait. A „birodalom” elnevezés a Kalmár nagyzási hóbortja folyományaként vonult be a köznyelvbe. A trónörökös, Mayhew azonban már nem volt hosszú életû, mivel becsvágyától vezettetve belekeveredett a Pers Királyság trónjáért folyó háborúba, s ott vesztette életét. Halála után ismét kiújultak a harcok a kereskedõházak között, s a demordi elõkelõk között is megerõsödött a függetlenségi törekvés. A déli határvidéket, a hegyek lábainál a vadságukról és vérengzési kedvükrõl hírhedt skald nomád törzsek lakják, akik téli szállásul rönkerõdöket emelnek szerte a védett völgyekben. A kereskedõk szoros kapcsolatokat ápolnak a demvuri kalózokkal, akik végigfosztogatják Maldiberan keleti és Zhília nyugati partvidékét. A „birodalom” fõvárosa Skaldia, amely jelentõs tengeri kikötõ, s fõképpen jól védhetõ pihenõhely a kalózok számára.

Hivatalos nyelv: Persi, de jól beszélik a volent és a drovátot is. Szinte minden skald beszéli valamilyen szinten a közös nyelvet.

Lakosság: Vegyes, de legtöbben az emberek vannak. A zsoldosok közt minden náció elõfordulhat.

Árak: Átlagos, de alku nélkül soha nem szabad távozni – az sértés lenne, amely komoly kihatással lehet az udvariatlan vásárló egészségére.

Közbiztonság: A lehetõ legrosszabb.

Vallás: Mindenfajta isten kultusza megtalálható.

Iskolák, szervezetek, rendek:

Karavánkísérõk: Mivel a szállítmányok kísérése jó üzlet, az uralkodó iskolát alapított, ahol harcosokat képeznek ki, akiket jó pénzért fel lehet bérelni. Így gyakorlatilag az uralkodó védelmi pénzeket szed be, hiszen az õ iskolájának az embereivel kísért karavánokat nem szokták kifosztani.

Szabad hajósok: Kereskedésbõl, csempészésbõl, utas-szállításból tartják fenn magukat, attól függõen mikor, melyik tûnik kifizetõdõbbnek. Kalózkodásra csak akkor adják fejüket, ha az uralkodó megbízólevéllel hatalmazza fel õket bizonyos nemzetek hajóinak kifosztására.”

 

Most pedig fogadjátok szeretettel a Vérvörös levelek című Káosz Szerepjáték kalandom hangulatkeltőjét!

 

A gonosz lakja

 

A Skald Birodalom nyugati részén, a Középső-Kemar lábainál fekvő Elasfar városát elöntötte az alkonypír, mint ork agyát a vér, ha egy fejetlen lótetemet talál az út mentén, és le kell mondania a rohadt lóagyvelő ínycsiklandó ízéről. A themsén határ közelében álló jelentős kereskedőváros kacskaringós, vörösben fürdő utcáin kisebb tömeg hömpölygött az egyre erőre kapó, hűvös esőben. A Fabiotnak, a pénz és a kereskedelem istenének szentelt templom terére nyíló macskaköves utcák egyikében alabárdos városőrök egy szakasza állította meg a tehetősebbnek tűnő kereskedők szekereit, ha azok nem álltak a Karavánkísérők oltalma alatt. A kalmárok többsége azonban ismerte a dürgést, vagy nem sajnálta a pénzt a király pofátlanul drága zsoldosaira, vagy koldusgúnyában, a lehető legócskábbnak tűnő járművel és a lehető leggirhesebbnek látszó lovakkal indult útnak. A szóbeszéd szerint több kisebb, de annál leleményesebb kereskedőcsalád az Arany Kódex, vagyis az illúziómágia titkait ismerő varázslók mellé adta egy-egy tagját inasnak, hogy később megtéveszthesse ezeket az önkéntes vámszedőket. Hosszú távú befektetésnek nevezik az ilyet.

Dorok, a holdvilágképű, sörhasú strázsamester vágyakozó pillantásokat vetett orrvédős sisakja alól a templom aranykupolás, barokkosan díszes faragású épületére, ahol aranyporos arcú, jidori selyembe öltözött, kellemes illatuszályt húzó papok zsolozsmáztak a falak mögött, busásan megfizetett, hetente kétszer megkurváztatott, izomkolosszus testőreik gyűrűjében. Sógora, a Alundan, aki a helyért vívott verekedés során szép kis monoklit gyűjtött be egy rivális szakasz egyik gárdistájától, végzett a közeli pékség falának levizelésével, és fennhangon szidalmazta Celiahnát, a levegő istennőjét.

– Az a bujakóros égi cafka befejezhetné végre a rívást!

– Még legalább egy szaros ezüstöt össze kéne szedjünk, sógor. Utána irány a kocsma! – nyugtatta volna Dorok, de neki is elege volt már a mennyei áldásból.

– A ragya emésszen el, sógor! Hát mi vagyok én, vetés?

A szakasz harmadik tagja, a keskeny arcú Gomrin, akit csak Elfpofájúnak neveztek, harákolva kiköpött, majdnem eltalálva a negyedik gárdista, egy csendes, harcsabajuszos alak csizmáját. Yirg, mert ez volt a becsületes neve, szinte szoborrá dermedve szuggerálta a kolbászkészítő boltjának rácsos ajtaját. A fickó portékájában minden volt, csak disznóhús nem, talán még a bámészkodó nyelve is, amit a királyi helytartó sértegetéséért vágtak ki.

– Hagyjuk itt ezt a marhát! Teljesen összemegy a kis Gomrin ebbe’ a hidegbe’, oszt akkora lesz, mint az övé. Pedig máma még dóga lesz.

– Hogy pofázol a feletteseddel, te bugris paraszt? – förmedt rá a pókhasú skald, meglengetve a fegyverét, amit szeplőssé varázsolt a rozsda.

– Ilyen szar időbe’? Ahogy akarok! Ha rám hallgattá’ vóna, a gnóm utcába megyünk! Máma szokták e’vinni az üvegfúvó szirszarjait, má’ rég a Szöcskedémonba’ sörözhetnénk!

A mérges Dorok nem tudott mit válaszolni erre, ezért némi szitkozódás után felsorakoztatta három sárga, lángok övezte szalamandrás címeres tabardos emberét, és a megnevezett patinás szórakozóhely felé vették az irányt.

Ó, a Szöcskedémon! A sok-sok hordónyi itt kontott vérről Csatamezőnek becézett városrész peremén álló, tágas fogadó stricik, szajhák, zsebesek, torokmetszők, városőrök, zsoldosok, uzsorások, orgazdák, kalandorok, városi tanácstagok és egyéb tisztes polgárok gyülekezőhelyének számított. Egy középkorú, szikár ogguné, ifjabb Zaynark O’Stollé volt. Még az apja vásárolta. A csuparánc, fehér szakállú vénség még élt, minden este a kandallónál kurcogott, savanykás fehérbort hörpölve. A törzsközönség Bányásznak szólította, de nem azért, mert egykoron a föld mélyén gályázott, nemes érceket, drágaköveket hozva a felszínre, hanem mert olyan elánnal vájkált az orrában, mintha megfizetnék érte. Fénykorában még hírből sem ismerte a becsületes munkát, Siket Vigen Tamdaro, a Themsey Szövetségben is hírhedt, levágott füleket gyűjtő rablóvezér bandájába tartozott. Rendre a viszontagságos évtized alatt átélt kalandokkal szórakoztatta a vendégeket, sokszor három különböző módon mesélve el ugyanazt. Most is egy kisebb, hétpróbás társaság fejét tömte, zöld színű, gyászkeretes körmű keze úgy szorongatta a poharat, mint kötél a felségáruló nyakát.

– Mind egy szálig kiirtottuk a Bretal-kereskedőházat, a bérvarázslóikat és a testőreiket, úgy biza! Nem adták bagóért a bőrüket, de mi meg voltunk részegülve a vértől, az ígért pénztől és a zsákmánytól! Tizennégyen maradtunk a harmincháromból, de úgy festett, megéri. Az a rengeteg drágaság, ami abban a vidéki kúriában volt! Selyemholmik, fegyverek, ezüstnemű, aranyékszerek, márványszobrok, hajjaj! Még most is remeg a térdem, ha rágondolok. Még a cselédeknek és a porontyaiknak sem szabadott kegyelmeznünk, hátha fattyú van köztük! Fadlók, a Lerokilnek és az Oramasok így akarták, és jól meg lettünk fizetve! Még egy miterón dio… diak… diabetikus mágus is velünk volt, a mokharai, félelmetes Kukutyin Tulok tanítványa. Legalábbis ezt mondta magáról. Hej, ha tudtuk volna, hogy megbízóink az életünkre akarnak törni! – az öreg, sovány oggun ivott, majd belecsípett egy arra járó felszolgáló formás hátsójába.

– Szóval két legyet akartak leütni egy csapásra – nyekeregte az öreg. – Le akartak számolni a riválisaikkal és mivelünk, az ország legerősebb haramiabandájával is. És én azt mondom nektek, hogy itt nyúzzon meg elevenen Yvorl, ha nem mi voltunk a legtökösebb legények a kék ég alatt! Ezért volt felbérelve az a varázsló, aki a pokol legmélyebb bugyrának fejedelmével és annak minden retyerutyájával trafikált. Lartas, a legderekabb íjászunk volt az első, akit leterített a varázsos fénylabdáival. Utána maga a főnök volt a soron, akire takonyzöld, sistergő savgömböt hajított. Én épp az istállóban bujkáló lovászfiút apriítottam a kardommal – itt a söntés fölött lógó, pókhálós fegyverre mutatott a göcsörtös, taknyos ujjával. – De Vigen halálsikolya hallatán azonnal rohanni kezdtem kifelé, de ekkor megsűrűsödött az éjszakai sötétség, és egy lidérces álomból szalajtott rémséget okádott a mi világunkba! Olyan volt, gyíklény és egy szöcske szentségtelen keveréke, itt szólítson el Garbash a Halál Birodalmába, ha hazudok! Úgy rikoltozott, mint egy eszelős, bagzó macska, miközben olyan vérontást rendezett a cimborák közt, mint róka a tyúkólban! Nem ijedek meg a saját árnyékomtól, de teleszaladt a gatyám, és inkább leléceltem. Nem én voltam az egyetlen, hárman is meglógtak rajtam kívül. Egy darabig együtt portyáztunk, de én úgy gondoltam, hogy ideje békés útra térni. Ezt a kricsmit, amit arról a randa démonról neveztem el, annak a gyöngysornak az árából vettem, amit a Werkes Bretal idősebbik lányának a nyakából szaggattam le. De azt beszélik a környékbeliek, hogy a Kedra-erdőben álló kúria romjai között még mindig sok drágaság lapul, Elasfar orgazdáinak rögtön kiszárad a szája, mint a tapló, ha szóba kerül! Azt is, hogy mindenféle kísértetek tanyája lett, mert a diabetikus mágus megátkozta még a földet is!

Éjszakai látogatók

Pénteki napra egy könnyed kis World of Warcraft kalandra invitálnék meg maximum 5 játékost. A játék a DnD5 szabályai szerint fog zajlani a karaktereket az alábbi könyvek alapján tessék kidolgozni: Silverblade’s Champions of Azeroth. A karakterek 5. szintűek legyenek, standard tulajdonság pont elosztást kérnék (8-10-12-13-14-15). Minden karakter rendelkezik +1 feat-el amit a szakma (professions) featek közül tessék kiválasztani. 4. szinten nem választható feat. A megjelent könyvek közül bármelyik használható. A történet valamikor a Battle for Azeroth kiegészítő előtt fog játszódni. Hordás karaktereket várok! Arra kérnék mindenkit, hogy egyeztessünk a karakterrl a tábor előtt Facebookon vagy emailben (vodli.jeno@gmail.com).

Válaszút nem csak arról kapta a nevét, hogy két forgalmas kereskedő útvonalon fekszik hanem a horda fiataljai mind itt kerülnek olyan döntések elé ami nagyban meghatározzák az életüket. A Barrens pusztasága hamar elválasztja az ocsút a búzától. A kérdés csupán az, hogy te kalandor melyik csoportba tartozol? De ne aggódj itt lesz lehetőséged, hogy bizonyítsd rátermettségedet és azt, hogy méltó harcosa vagy-e a Hordának! Itt biztos találsz majd olyan feladatot amivel hasznossá teheted magad és bizonyíthatod, hogy megállod a helyed legyen szó a Szövetség, a Légió vagy bármely más kihívásról amit a szellemek sodornak elénk.

Hogy ha készen vagy készítsd a varázslataidat, élezd a fejszét!

Lok’tar Ogar!

                            BalkanPunk

 

Eljött hát ez is! Mindenki CyberPunk lázban ég, de vajon egy ilyen világban milyen lehet hőn szeretett kelet európánkban élni. Kemény Cybergopniknak érzed magad, hát pattanj be a lebegő zsiguliba, a biznisz vadászat indul!

Egy formabontó, sajátos hangulatú, és talán alzsánert teremtő scifire, vad és modern kalandra várom a bátor játékosokat, abbol is 3-4 főt. A rendszer saját gyártmány, amit ITT megtalálhattok, némi világbemutatóval, de ahogy az általunk alkotott játékoknál megszokhattátok a karakter koncepciója világformáló, csupán az alap hangulatot vázoltuk. Valamint álljék itt egy kis kedvcsináló…

Indulás Jampi! A város már ég. Ideje fosztogatni!

Balcumbia- https://www.youtube.com/watch?v=Gtff9-lA97Q

A társadalmak és nemzetek felbomlottak, a nyugati és keleti cég, és márkaállamok nem fektetnek be több erőforrást, az életstílusukhoz makacsul ragaszkodó, forrongó balkáni és kelet európai régió meghódításába, ahol a státusz még mindig a nyugati holmi. Már csak az egykori fővárosokban van infrastruktúra és szervezett élet, melyek fuldoklanak a közpénzi mutyiktól, korrupciótól, és ipari rabszolgaságtól. Neo(n)belgrád (Neonfehérvár) a legfőbb, leggazdagabb, legfejlettebb város. Az igazán csúcson mozgó bizniszvadászok, mind itt élnek.
Ám a városokon kívül élő nép, a világ pusztulásából, semmit nem vett észre.
Számukra ugyanolyan az élet. Szar autók, végtelen utazás egy kis bizniszért, a kolbászért, a szerelemért, a holnapért, szotyival a szájban. Ladája már csak a kiváltságosoknak van, ahogy üzemanyag helyett is étolajat, vagy vodkát tankolnak. Ahogy eddig is, szakadt sztrádákon hajtják a sufnituningolt, autónak egyre kevésbé nevezhető gépeket, vadászva az áhított jólét darabkáit, a csillogó fuxok, és napfényes Duna ragyogásában. De már nincs ki megbüntesse őket ha a gyilok törvénye szerint élnek.

Indulnak a bizniszeid, olyan hősökkel az oldaladon, mint “az Intézős”, Mr. Sziauram a megatársaságok munkafelhajtó kém ügynöke, Sztyepa, Tító és az Ignáci, vagy Absalon a kis Polskival összenőlt 200 kilós kíbermutáns. Egy mindenre vállalkozó, biznisz vadászként, egy sikeres küldetés után, néha csak azt sikerül elérni, hogy holnap is ügyeskedhetsz valamit. A jutalmad pedig, ha végre megérzed a rántott hús, és húsleves illatát, mikor a babushkádnál, a nótazajban telepakolhatod a tányérod, és megtöltheted tüdődet a bagófüsttel. Akkor tudod, hogy nyertél. De a kint csikorgó kerekek zajából tudod, holnap is nyerned kell…

 

                            BalkanPunk

 

XV. Hősök Napja (i) – Szabad mesék

One thought on “XV. Hősök Napja (i) – Szabad mesék

  • Csak, hogy ne kerülje el senki figyelmét, Október 8-án 00:00-kor kezdődik a jelentkezés, és a meséket is addig kérlek küldjétek el.

Vélemény, hozzászólás?