Kampányaink sorozatában az Örök Város Bajnokai előkelő helyen szerepel, s jó példája annak, hogy egy hosszú, elhúzódó, sokszor több projekten keresztül átívelő történet milyen módon tartható irányban, s mennyit tehetnek hozzá mások is. Bár a szervező és író csapat, akik elkezdték a munkát a végére már szétszéledtek (volt, aki játszotta és mesélte már csak a végét), elmondható hogy a Krónikák.hu legutóbbi tíz évének átalakulásait végigkísérte ez a rendezvény- és modulsorozat.

Ahogy korábban a Nagy Dél-Ynev kampány, itt is többféle rendezvénysorozaton fonódtak össze a történet szálai, az Átkozott Fészkekbenhez hasonlóan indult egy feszes tempójú évnek felhasználva a korábbi tapasztalatokat és ahogy a Keleti Legendák esetében egy régóta ismert, de mégis kidolgozatlan területet szerettünk volna vele bemutatni, -járni és -kalandozni közösen a mesélőkkel és játékosokkal. Bár korábban indult, mint a Della bajnokai, de később fejeződhetett be, s tematikájában is sok közös volt bennük.

Új-Pyarron … Államközösség vagy -szövetség? Lehet e azzá a „HUB”-bá tenni a szerepjátékban, mint amilyennek a világban tűnik? Hogyan működnek a déli kalandozószervezetek? Vajon milyen hatással voltak rá a Dúlás és a II. Manifesztáció háborúi? S bár későbbi kérdés, de meg tudja e őrizni a „pyarroni eszmét”, miközben Shadon és Gorvik a szeme láttára egyesülve egy nagyhatalommá válik? Pyarron jó? S mit is takar a Geofrámia közeljövőre vonatkozó passzusa, miszerint:

„P.sz. 3720-as évek eleje: Noir és Darton befolyása Ynev szerte erősödik, kultuszaik megosztottsága azonban mind nyilvánvalóbb. A homályszekták tevékenysége élénkül, a Shadon és Gorvik unióját kezdettől gyanakvással szemlélő, belső konfliktusait mind nehezebben palástoló Pyarron tovább halad a militarizálódás Dúlás után választott útján.

Egy dolog tudni ezt, s megint más, hogy mit kezdjünk ezzel. Nem voltunk azonban teljesen fogalmatlanok: korábban a Fény a Sötétségben című kalandban már foglalkoztunk Pyarronnal, s a Talpig vasban során már Syburrt is bejártuk egyszer. S, amit már a kampány előfutárának és prológusának is bátran lehet nevezni egy Yllinorban játszódó és Local Heroes rendezvényre írt kaland „baljós árnyakat” festett a pyarroni égre.

1, A nagymester (M.A.G.U.S. kalandmodul)

Az idő kerekei lassan forognak Ynev kontinensének déli felén, azonban a felszín alatt árnyékháborúk végjátéka zajlik. A tisztogatás során azonban különös események sorozata egy szokatlan kihívás lehetőségére világít rá az arra érdemeseknek. Yllinor egy határmenti porfészkében olyan erők feszülnek egymásnak, amelyek szikrája új irányt adhat a délvidék történelmének. A VIII. Local Heroes Találkozó kalandmodulja új kor és ezzel új lehetőségek hajnalát jelöli meg. Letöltés: A nagymester és LH – A nagymester – NJK+

Erősítve a tervünket, a frissen indult Hősök Napja sorozat is visszatért Syburrba a Homokszem a szerkezetben című történettel még azon év tavaszán. Edorlban is jártunk nekik köszönhetően nem sokkal később és megismertük Ryltha legendáját. Ősszel pedig a krónikások elvonultak egy kalandos hosszúhétvégére, ahol közös játék mellett megmentettek egy vonat alá szoruló nőt és az Örök Város Bajnokai kampányt és következő kalandját is megálmodták egy parasztházban.

Terveinkről, akkori szokás szerint egy előzetes bejegyzést is írtunk, amit érdekes és érdemes összehasonlítani azzal, ami végül az ÖVB lett. A korábbi Tetemre hívás típusú karakteralkotás helyett, hallva az idők szavát, egy egyszerűsített és a digitális felé mutató metódust alkalmaztunk a kampány első szakaszában, a Bajnokalkotást. Elkezdődött 2015 és így jött a soron következő történet is:

2, Jöjj vissza vándor! (a Krónikák Szerepjátékos Találkozó kalandmodulja 3. szintű karakterek számára)

A Pyarroni Államközösség területén zajló változások nyomán lassan minden, a Dúlásban elveszett mozaik a helyére kerül az új rendszerben. Egy üstökös visszatérése, egy régi hős tisztelete és egy ősi varázstárgy előkerülése alapjaiban változtathatja meg egy falunyi ember sorsát. Új kalandozók lépnek a krónikák fövenyére ezzel a kalandmodullal, amit Krónikák Szervezői jegyeznek közös erővel. A függelék statisztikáinak egyes részeiért köszönet Valherunak. Letöltés: (39)-[KSZ]-Jöjj vissza vándor

… majd eljutottunk végre Új-Pyarronba is …

3, Falka (az I. Örök Város Bajnokai Találkozó kalandmodulja 4. szintű karakterek számára)

Délvidék sokat hallott, de sosem látott részére vezetnek el ennek a sorsfordító kalandnak a lapjai, amint Új-Pyarron városa késznek látszik letérni a több ezer éves útról és falai között olyan ármány szövődik, aminek áramlatai kimossák az Örök Város mélyéről annak legsötétebb titkait és annak hordozóit is. Az évek óta legnépesebb szerepjátékos rendezvény kalandmodulja ismét közös munka volt, aminek megvalósulásába a szerkesztőkön kívül a tapasztalt kalandmesterek is kivették részüket. Letöltés: (40)-KSZ-Falka

Nyáron felkerestük Pyarron ősellenségét … ami most már szövetséges … vagy mégsem.

4, Gorvikból szeretettel (IX. Vándorkrónikák tábor kalandmodulja 5. szintű karakterek számára)

A múlt ködéből érkező üzenet alapjaiban rengetheti meg az egymáshoz közeledő embernem országainak kapcsolatának jövőjét. A jelen bajnokai előtt áll a feladat, hogy megőrizzék a törékeny békét és felvegyék a harcot egy olyan profival, akinek bosszúja kihathat Ynev történelmére is. A IX. Vándorkrónikák tábor kalandmoduljával régi adósságunkat törlesztjük, mikor Gorvik régi és új vidékét igyekszünk játszhatóvá tenni és A’frad, e vidék legavatottabb és érdemesebb krónikása hosszú évek után újra tollat ragad. Letöltés: (41)-[KSZ]-Gorvikból szeretettel

Ebben a táborban jelent meg először az AranyTenger, avagy az Amundok Könyve is. S ráfordultunk az eredetileg tervezett befelyezés felé tartó ösvényre, amit jó szokásunk szerint videós előzetes harangozott be:

 

5, Lovagrege (az Örök Város Bajnokai 2 kalandmodulja 6. szintű karakterek számára)

Roxen Városállamában nagy készülődés előzi meg a világraszóló lovagi tornát. Mesés díjak, egzotikus résztvevők, ősi titkok és lehetőség a megváltásra mind szerepelnek a tornarendben. Azonban ahol feltűnik Ront’e Rone gróf, ott előbb vagy utóbb kötelezően feltűnnek a kalandozók is. Az Örök Város Bajnokai 2 Szerepjátékos Találkozó kalandmodulja szakít a korábbi cselekményközpontú hagyományainkkal és helyszínalapú történetként inkább a játékosok céljaira és hátterére koncentrál. Letöltés: (42)-[KSZ]-Lovagrege

Itt fontos megemlíteni a Ront’e Rone jóslatot, ami a kalandban szerepel. Ezzel is szerettük volna jelezni, rejtve, hogy még mik várhatóak a kampányban, mitológiában a következő években. Mondhatni rejtjelezve magunknak is megfogalmaztuk a mérföldköveket, melyek megoldását és -fejtését a tervezett utolsó fejezetben reméltük fontosabb szerephez juttatni. Úgyhogy a megoldását lásd később (a térkép után) alkalmazását pedig az utolsó kalandban találod meg.

***

Lehetne mondani, hogy ez volt a kampány első fázisa: felvázoltuk Pyarront és kalandozókkal töltöttük meg, s belengettük a közeledő választások okát és miértjét. Hogy a papság tagjai között is akadnak báránybőrbe bújt farkasok, s a pyarroni eszme olykor ellenség is lehet az értékrendünk, nézőpontunk szerint. Ahogy olvasható volt korábban, másoknak is kedvet csináltunk hasonló történetek írására, s megszületett az ötlet, hogy a különböző rendezvényeket közös honlapon szerepeltessük, együtt hírdessük, s egymásnál ne csak látogassunk, hanem tevékenyen segítsünk is be. S, hogy a történetek, melyek olykor szabadon tekergőztek egymás körül (de a közös kronológiát tartva) ne csak összeérjenek, hanem fonódjanak is össze.

***

Ismét a Hősök Napja kezdett egy új kampányba a Dellás történeteik befejezése után az Olajos rongyok képében, hogy az Államszövetség területeinek bemutatásának „szünetében” északról kösse össze az eseményeket majd később az Örök Város Sorsával és közben a Fenyvesföldet is kidolgozza. Eközben egy jubileumi tavaszi táborban (bár nem a főkalandként), egyfajta intermezzóként (~közjátékként) folytatódott a magunk meséje. Addigra egyébként jó volt látni, hogy a Falka több otthoni és szabad játékon is feltűnt már, mint megbízó.

6, Gulandro: Hajnalvár (M.A.G.U.S. kalandmodul)

Gyanús eltűnések a kontinens egész táján, az Örök Város politikai szétszakadás peremén, amikor egy északi befektető birtoka körül különös dolgok kezdődnek el. A Falka sem hagyhatja annyiban ezt és amint lehet a környékre küldi a legjobbakat, akit lehet: kalandozókat. Azonban amit ott találnak, túl sok lehet azok számára, akik a Gróf jóslatának minden sorát már megfejtettnek vélték. Kifejezetten a X. Jubileumi Fanfár a Hősökért táborra készült lélektani kaland a Krónikák mitológiáját folytatja. Letöltés: Hajnalvár

S nemsokkal utána megtörtént az összekötés a Hősök Napja és a Dobran Team (a név nem véletlen) közös kalandjával, amivel bekapcsolódtak a Krónikák eseményeibe (~mitológiájába):

7, Észak és Dél (a X. Vándorkrónikák kalandmodulja 3-5. szintű karakterek számára)

Két nép sorsát változtatja meg gyökeresen egy váratlanul, a Káoszkorból ébredő térkapu, mellyel összekötik városaikat. Miközben a két barbár nép azon igyekszik, hogy egyikük számára se jelentse ez a pusztulást olyan hatalmak is felfigyelnek a manaháló hirtelen és drasztikus megváltozására, amelyekkel szemben talán még a két irányból idevetődött kalandozók segítsége is kevés lehet. A Hősök Napja és a Dobran Team által közösen írt kaland osztott világként aktív összevonása a Krónikás kampánnyal régi és új játékosok számára is. Letöltés: (43)-[KHD]-Észak és Dél

***

Nem sokkal ezután kiderült, hogy egy közelgő nyári táborára a Kalandozok.hu is egy Dúlással kapcsolatos kalanddal készült. Amikor megállt az idő címmel Ó-Pyarron végóráját mutatták be és sokat egyeztettünk velük, hogy az Ynev jelenében játszódó történetünk stimmeljen az ő múltjukkal. Ez egyébként olyan jól sikerült, hogy pár hónapig azzal is megpróbálkoztunk, hogy egy közös Pyarron kiegészítőt írjunk, összedolgozva a már elkészült államszövetségi történeteket. Sok értékes (rész)eredmény született ebből a projektből, de sajnos nem ment végig. Talán egyszer …

***

8, A Dúlás kincse (a XI. Vándorkrónikák kalandmodulja ~5. szintű kalandozók számára)

A közelgő politikai választások előkészületei közben amund követség érkezik Új-Pyarron kapuja elé. A város erőforrásait teljesen lefoglalja a bel- és külügyeinek intézése, egysége fenntartása, titkosszolgálatának újjászervezése és az állandó építkezések. Amikor ebben a helyzetben felmerül egy különös információ, ó-pyarron szerzeteseinek lassú és fáradhatatlan munkásságának köszönhetően felcsillan a remény, hogy minden gondot megoldhatnak a Dúlásban elkallódott államkincs megtalálásával. Ezért még akár a hatalomért marakodó felek is hajlandóak egy asztalhoz ülni egymással és egy csapat kalandozóval, akikre szokatlan feladat hárul. A XI. Vándorkrónikák Tábor kalandmodulja szokás szerint formabontó titkokkal és kihívásokkal várja a szerepjáték kedvelőit. Letöltés: (44)-[KH]-A Dúlás Kincse

Az ÖVB kampány második fázisát nyitó kaland elég sikeres volt a maga nyári táboros nemében. Azt mindenképpen bebizonyította, hogy van még a témában kakaó. Mai napig nagyon szeretem és büszke vagyok rá. Volt szerencsém felhasználni benne, az akkor még csak készülő Viadomo kiegészítő (ld. 10) egyes elemeit és részeit, hogy később se legyen ellentmondás. Nem sokkal később a Kóborló Lelkek rendezvénysorozat egy kronológiába illeszkedő kalandmodulja, A zárlat, visszatért a kampányfelvezető Nagymester yllinori helyszínére.

9, Shalafi del Necro, Lucius un Draco: Volt egyszer egy Enysmon (M.A.G.U.S. kalandmodul)

A Dúlás lángjai nem lohadtak le, ahogy a Manifesztációs Háború parazsa sem aludt ki teljesen. A világ változik és a nagy események olyan helyekre is elhozzák hatásukat, amik azt hitték, hogy a legrosszabbon már túl vannak. A Pyarroni Inkvizíciónak is csak egy rutinfeladatnak tűnt, hamarosan azonban olyan erők csapnak össze a pusztán, amelyek újra tűzbe boríthatják ezt a békét kereső sarkát Ynevnek. A XIV. Hősök Napja(i) kalandmodulja régi szereplőket hoz vissza, új ellenségeket és szövetségeseket sorakoztat fel egy kétségtelenül hangulatos és klasszikus történethez. Letöltés: Volt egyszer egy Enysmon

A mellékelt térképen ezen történeteket már nem kötöttük össze szaggatott vonallal, mert igen számosak és cikázóak az összefüggő történet fejezetei.

A „második fázisra” tehető, hogy a Dobran Team „utódja”, a Regélő Főnix és a Hullámkirály rendezvények/találkozok/klubbok/közösségek is csatlakoztak „küldetésünkhoz”. Utóbbi a pyar hátország, azon belül Predoc bemutatását „kezdte” el a Rettegég Hefreminben című kalandmodullal. Majd Viadomo került fel végleg a térképeinkre:

10, Ishidu: Oroszlánok ítélete (M.A.G.U.S. kalandmodul)

Nem példátlan, hogy Viadomo falait nomádok próbálják megmászni, ahogy ez nem volt példátlan a Dúlás idején és előtte sem, de ezalkalommal Ynev jelenében járva az ostrom kimenetele nem eldöntött, ahogyan az sem, hogy milyen rejtélyt kell megoldaniuk a városba érkezett KALANDOZÓKnak ahhoz, hogy az Oroszlánszív dobogása szakadatlan lehessen. Ehhez a város és annak történelmének a mélyére is el kell jutniuk, hogy a korábbi Dreina Kegyelt valódi szándékát kifürkészhessék. A III. Regélő Főnix Találkozó kalandmodulja egyben a régóta várt és készül, a megvalósult álmok gyümölcsének, a Viadomo kiegészítőnek a része és vele egyben tölthető le.

11, Örök Város Bajnokai: A Fény ünnepén (XV. Vándorkrónikák kalandmodulja 6. szintű karakterek számára)

Khosana szigete eddig, azon keveseket leszámítva, akik otthonuknak nevezik, kívül esett a világ érdeklődésén. Azonban Pyarron nagyszabású haditengerészeti vállalkozása képletesen és valóban is felrakta a nagyhatalmak térképére. Az ilyen kezdeményezések azonban nem zökkenőmentesek és a gőzerővel megkezdett munka váratlanul lelassult, az ide küldött rengeteg erőforrás ellenére lassan minden határidőből kifutnak. Pyarronból, Erionból és Ordanból is kíváncsi szemek fordulnak az apró szigetre, s emellett Kalandozók is útra indulnak más-más célokkal, hogy végül mindannyian a sziget sorsát meghatározó események közepén találják magukat. A XV. Vándorkrónikák Tábor kalandmodulja az Örök Város Bajnokai kampány része és sok új ynevi titokról lebbenti fel a fátylat egy új évtized hajnalán a Kalandok Kontinensén. Letöltés: (51)-[KH]-A Fény ünnepén

12, Dioráma (M.A.G.U.S. kalandmodul 3. szintű kalandozók számára)

Az egykori Rualan tartomány színes-szagos posványában különös formákra és alakzatokra találhat a szerencsétlen utazó, vagy céljához ért zarándok: Khiazmus, a művészetek pyarroni istenének szentelt település az Alapítók kora óta dacol az Elátkozott Vidék vadjaival és halott istennőjével. Fegyverük pedig csupán mindeddig a tehetség és a szorgalmas munka volt, amivel élethű szoborcsoportjaikat generációról-generációra életre lehelték az értő szemek számára. Ám most új idegenek érkeznek, akik célja bár lehet eltérő és megpróbáltatásaik is jócskán különbözhetnek, amikkel itt kell szembenézniük, de mindannyiuk útja végül a város sötét múltjához, titkaiba vezet majd le… A IV. Regélő Főnix találkozó “hatkezes” kalandmodulja nagy sikerrel szerepelt a rendezvényen és megdobogtatta mindazok szívét akik bár újdonságra is nyitottak, de kedvelik a kalandos, eseménydús történeteket átélni mesélőként vagy játékosként egyaránt. Letöltés: Dioráma

13, Ígéretek tanúi (XVI. Vándorkrónikák kalandmodulja 5-7. szintű karakterek számára)

Ifin, az ottlokirok, vizitorok, az abbit-acél és a szekták fővárosa. Éjszakáiból Morgena istenasszony hívei kiűzték az Álomsíkot uraló szörnyetegeket, de az evilági tisztogatás még nem ért véget. Dreina hívei, a Család és egy opportunista hercegkapitány külön-külön utakat járva tereli azokon kalandozóit, hogy a sorsuk és céljaik a város ikonikus épületében fussanak össze: a rettegett Tűtoronyban. Ez a régi világ mementójaként égbe törő börtönkomplexum most feltárja titkait azok számára, akik elég bátrak, hogy megmásszák falait és betörjék kapuit … tudván tudva, hogy még senki sem jutott ki soha onnan. A 16. Vándorkrónikák kétnapos kalandmodulja hosszabb lemesélésre is elegendő tartalmat rejt, kivált, hogy a végleges verziót különböző grafikusok és több író is szervezte egy, kivételes emlékezetű fizikai kiadvánnyá a rendezvény résztvevői számára. Letöltés: (54)-[KHRH]-Ígéretek tanúi

14, Öbölmélyben (XXV. Kalandorkrónikák kalandmodulja 6. szintű kalandozók számára)

A nomádjárás idején Pyarron hátországában összegyűlnek Hat Város szenátorai, hogy a Szövetség jövőjéről döntsenek Antoh kegyeltjének segítségével. A tét nagy és az esős évszak beköszöntével Equassel városőrsége és a gyöngykeresők fejvadászai is kevesek lehetnek ahhoz, hogy az ilyenkor visszatérő Vén Halász útjába álljanak, a két vallássá válni akaró szekta hívei között békét teremtsenek és hogy egyáltalán száraz lábbal vészeljék át a zivataros időszakot. S amikor az Élet Forrásának titka is veszélybe kerül feltűnnek a kalandozók, hogy rendet tegyenek Öbölmélyben, de nekik is megvan a maguk baja éppen. A 25. Kalandorkrónikák kiegészítővé terebélyesedett kalandmodulja negyedszáznyi kalandnak a végére tesz pontot és remélhetőleg sok más történethez vezet majd tovább. Letöltés: (55)-[KHRH]-Öbölmélyben 

15, Revans (XXVI. Kalandorkrónikák kalandmodulja 7. szintű kalandozók számára)

A Selmo hajó második útjára nagyobb küldetést vállal, mint azt sokan gondolták volna. Fedélzetén templomok, szentélyek állnak, hogy az Elfendelbe tartó úton szakrális támogatást biztosítsanak az elbukott prófétáról elnevezett hajónak. A kalandozók, akik már bizonyították, hogy Pyarron ügye mellett állnak lehetőséget kapnak erre a nem minden veszély nélküli útra a Papi Szék nagyjaival tartani. A 26. Kalandorkrónikák modulja jó átvezetés a korábbi történetek és a közelgő finálé között kezdő és haladó játékosok számára is. Letöltés: (56)-[KHRH]-Revans

16, Shalafi és Lucius: Mikor eljő a horda (M.A.G.U.S. kalandmodul)

Enysmonba betörő nomád horda Új-Pyarron békéjét és létét fenyegeti. A Sztyeppe Ostorainak inkvizítorai és a Papi Szék veszélyes játékba kezd: kockáztatnak és a Szövetség egy ősi ellenségéhez, az embernem egykori leigázójához fordulnak. A pyarronhoz hű hősöknek azonban különös paktumokat kell kötniük, s próbákat kiállniuk melőtt tűzzel harcolhatnának a tűz ellenében. A XVI. Hősök Napja kalandmodulja nomádvérbeli történet lett. Letöltés: Mikor eljő a horda

 

17, A kegyΣlt (XVII. Vándorkrónikák Tábor kalandmodulja 7-8. szintű kalandozók számára)

3717-ben megkezdődött IV. Nomádjárás vészes fordulatot vett, mikor a Három Pajzs megtörése után Pyarron belterületén folytatódott, látszólag megállíthatatlanul. Az Államszövetség mozgosítása lassan halad, a Térkapuhálózat összeomlásával a nagyhatalmak támogatása késik és az Örök Város csak azokra számíthat, akikre a Hetedkorban az embernem már többször tette fel a létét: a kalandozókra, akik életüket készek adni, hogy minden külső és belső ellenséggel szemben megvédjék az ismert világot. Pyarron legsötétebb napjait éli meg a 17. Vándorkrónikák tábor kalandmodulja folyamán, amelyet egy egész táboron át tartó szociális LIVE támogatott meg, felvezetve a zsinatot. Letöltés: (57)-[KHRH]-A kegyelt

A Dúlás kincsében elkezdődött új krízis tehát lezárult ugyan, de a nomádjárás még nem ért véget. A két kaland szempontjából fontos háttéranyag, Ordaric Lykargon naplója egészen a történet utolsó fejezetéig nem volt nyilvános a résztvevők számára, de ennek az összegző bejegyzésnek és az ünnepi időszaknak az alkalmából megosztom őket, amelyek újabb részleteket, magyarázatokat vagy éppen misztériumokat adhatnak a résztvevőknek és azoknak, akik majd a jövőben olvasni, mesélni, játszani fogják ezt a történetet. Íme hát:

Letöltés: OL – 1. rész és OL 2. rész

A kalandban ismét olvasható a Ront’e Rone jóslat. A megoldással, ebben a „bónusz” küldetésben engedékenyek voltunk a játékosokkal szándékosan. Korábban (pl. a Keleti Legendák során) azt tapasztaltuk, hogy a legkitartóbb és leghűségesebb játékosok is nehezen azonosítják a 2-3 éven belül játszott kalandok eseményeit még akkor is, hogyha éppen póló formájában viselik őket itt pedig egy már majd egy évtizedes történetszálról volt szó. A „titkos befejezést” pedig sokkal inkább szerepjátékos teljesítményük függvényévé tettük, mint lexikális tudásuknak. Dobja ránk az első kockát, aki másképpen tett volna. De még tartozunk a magunk válaszaival erre, amit a bejegyzés végén lévő összegző térkép után találhatsz meg.

***

Meglehet, hogy a hosszúság miatt más három nagyobb részre és fázisra osztaná az eseményeket, s lehet igaza van. Az első fázist életre hívó kérdések azonban bővültek a kampány folyamán a szövetségi tagok bemutatásával, a Falka megbízásait tartalmazó történetekkel, s végül a kincsvadászatnak indult, nomádjárásban kicsúcsosodó második fázissal.

Végül 9 féle karakteralkotás kísérte végig a kampányt, többféle rendezvény és közösség is be-bekapcsolódott a történet alakításába különböző módokon. Ahogy a kampány duzzadt, úgy szűkült a fókusz méginkább azokra az elemekre, amelyek minden történetnek közös hátteret tudnak adni. Rengeteg éjszakába nyúló beszélgetést és hajnalig tartó játékot szültek, mire a hideg parasztházból kiindult ötletek egy forró nyári napon tartott zsinatban kulminálódtak.

Tanulság, hogy nem mindig azokkal indulunk el, akikkel végül meg kell érkezzünk. Az sem biztos, hogy előre ki kell jelölni egy végcélt ha kalandokról van szó. Ha írásról, esetleg mérföldköveket érdemes betervezni, de akkoris jöhet egy váratlan kanyar, ami értékes tapasztalatokhoz vezethet el. Remélem az a sok száz ember, akik az eltelt 9-10 évben átélték a kampány egy-egy fejezetét jószívvel emlékeznek rá … de méginkább remélem, hogy egyszer valaki rátalál erre a bejegyzésre és elindul csapatával, hogy felfedezze Új-Pyarront, ahogy addig még senki sem láthatta. Köszönöm mindenkinek, aki végigkísért az úton.

***

A Ront’e Rone jóslat sorainak magyarázata és értelmezése:

„Zöld mennydörgés hasítja majd át az eget délről,”

Ez konkrétan utalás a Lovagrege kaland végén megjelenő sárkányra az égen.

„a Vörös Sárkány öröksége tíz lelket emészt majd el.”

Az ÖVB megálmodásának hosszúhétvégéjén is lemeséltem annak a haonwell-i kampánynak egy fejezetét, amit a táborok szabad meséin akkoriban rengetegszer szerepeltettem R. Chandler és A. Christie klasszikusainak átírataiból. Ez a rész épp a Tíz kicsi kalandozó címet viselte (és a ciklus negyedik része amúgy).

„A Havas Szentek ajándékkal és vérért jönnek le a hegyről,”

Utalás az utolsó, A kegyΣlt  kaland Havasszentek mellékküldetésére, ami eredetileg egy kétnapos, önálló tavaszi táboros modul lett volna.

„Öt halál csillapítja Antoh szomjúságát.”

Ismét a haonwell-i modulciklus egyik (ötödik) kalandjára való utalás, amit otthon akkor már kétszer meséltem le, egyszer pedig szabad játékokon.

„Békére talál végre a Veszett Vad,”

Kitekintés a honlapon megjelenő novellákra, amik között szerepel egy Veszett vad című.

„felébred álmából a Fehér Oroszlán,”

Az előzőhöz hasonlóan egy kisregényre való utalás, ami egy évvel később el is készült Virágkapuk ostroma címmel. S Axel Ragaen a „fehér oroszlán”.

„s a Koboldrejtek sem őrzi többé már a titkát.”

Amúgy sajnos de … ezzel a délen játszódó kalanddal még adósok maradtunk. A kobold témára pedig remek variácók és anyagok születtek (pl. a Végzetes vidék), örömmel láttam a faj fel-feltűnését mások munkáiban … de egyszer még lesz Koboldrejtek.

„A Sakálkirály sírja betemetve marad,”

Ez félig jóslat, mert tenni érte nem kellett … pontosabban az kellett, hogy ne tegyenek érte. Erről a crantai hatalmasságról szóló modultrilógiánk még mindig várja a befejezését, pedig a Fogolycsere és a Fosztogatók anno alaposan felcsigázták a kíváncsiságunkat. De az ígéret él, hogy egy napon váratlanul, minden előjel nélkül kapunk egy modullal teli e-mailt. Várjuk mi is.

„Égbe emelkedik az Elveszett Erőd,”

Otthon többször mesélt, a Nyugati Városállamokhoz írt kaland, ami még szabadjátékokra nem jutott el, de ami késik …

„S visszatér az is, aki a nap sebében eltűnt.”

Hasonlóan a Nyugati Városállamok, egy korábbi kampányunk zárásában eltűnt nagyhatalmú karakter visszatérését prédikálja ez a sor. S való igaz, aki eltűnt még bármikor visszatérhet.

„Elherdálják majd a Dúlás Kincsét is,”

Konkrét utalás az azonos című kalandra ebben a kampányban, aminek már a címe is megvolt ekkor.

„mire testvér lesz a Róka és Kos megint.”

Egy kaland, ami folytatta volna a megváltozott Gorvik bemutatását, de egyedisége révén (ismét) egy kétnapos tavaszi tábort igényelt volna a megtartása. Reméljük most az újrainduló Fanfár a Hősökért sorozat folyamán lesz lehetőség megvalósítani az ötletet.

„Legyőzőre talál a Sólyomszívű angyal,”

Utalás magára a jóslat elmondójára és különleges kapcsolatára a halállal.

„kinek barátját a néma hegy nyelte el.”

Az ilanori arel pap-bárd történetére utal, melyet a Kőfogadalom során olvashattunk.

„Utoljára kinyílik a Romlás Kapuja,”

Nohát igen, egy újabb, egyébként nagyobb szabásúbb vállalkozás terve, ami már az Amundok könyvében is pendítve lett egy fél mondattal, hogy a Keleti Városállamokat is elkezdjük bekalandozni és feltérképezni. Ennek azóta mondható, hogy a Horizont projekt a része lett bizonyos szempontból.

„S megkezdődik majd a Sárkányok Smaragd Háborúja.”

Eddig főleg a kalandok hátterében és a kalendárium sorai között volt olvasható, hogy Ediomad és Sirenar között felélénkült a csatározás. A nagyhatalmak tudnak róla, a kalandozók pletykálják de a híre még nem jutott el messze a külvilágba, ami el van foglalva a közelebbi konfliktusokkal.

„Mire a kilenc haláltalan temploma szétszéled,”

Ez trükkös … főleg mivel téves. Eredetileg a pyarroni pantheon isteneinek széttartására utal, amiről a kampány és az elején említett tematika is beszél. Viszont a zsinaton végül kifejezetten konzervatív módon szavaztak a Papi Szék és a Szövetség tagjai a Nagytanácson, tehát lehet, hogy ezzel megváltoztatták a jövőt(?). Másik olvasata a Kilencek és a közöttünk járó jelhordozók széthúzása és fokozatos távozása a Kordforduló közeledtével.

„megmutatkozik végre a Kék Sík Ura.”

Ez pedig ugye maga az utolsó kaland titkos küldetésében feltűnő főellenség, aki már az Átkozott fészkekben óta kiderült, hogy az események hátterében áll, de mivel a megfogalmazása nem sikerült pontosan anno így teljesen és tökéletesen utal(hat) egy másik nagyhatalmű alakra, aki viszont a Della bajnokai kampány végén tette le a névjegyét Yneven. Tehát még bármelyikük visszatérhet …

Örök Város Bajnokai Kampány (2014-2023)

One thought on “Örök Város Bajnokai Kampány (2014-2023)

  • Üdv!

    Jó ezt így összeszedve látni egyben. Végigolvasva rengeteg emlék jön elő, pedig az igazi „elit alakulatban” benne sem vagyok, mivel a 17 kalandból csak 13-at játszottam (nekem az első kettő, a 6. és a 9. maradt ki – pedig viszonylag stabil rendezvényre járó vagyok). Mondjuk nem sok ember lehet, aki mind a 17 kalandot azon a rendezvényen játszotta le, amire az íródott, annyira sok helyszínen és rendezvényen ívelt át az egész összesen, ráadásul 10 év alatt. Tényleg érdekes lehet ezt kampányként, az elejétől a végéig ugyan azzal a karakterrel lejátszani.

    Tisztelettel: Lord Nova

Vélemény, hozzászólás?